Справа № 815/5749/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2017 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Андрухів В.В., розглянувши в скороченому провадженні справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Великомихайлівського дошкільного навчального закладу ясла-садок «СОНЕЧКО» про вжиття заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи (експлуатації), -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Великомихайлівського дошкільного навчального закладу ясла-садок «СОНЕЧКО» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення роботи Великомихайлівського дошкільного навчального закладу ясла-садок «СОНЕЧКО» , що розташований за адресою: 67100, Одеська область, Великомихайлівський район, смт. Велика Михайлівка, вул. Карбишева, 1 шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, території, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних в акті №56 від 18.10.2017 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 18.10.2017 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.09.2017 року №643-р "Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки", наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №387 від 28.09.2017 року "Про здійснення позапланової перевірки", на підставі посвідчення на проведення перевірки від 18.10.2017 року №57, головним інспектором Великомихайлівського РС ГУ ДСНС України в Одеській області, капітаном служби цивільного захисту ОСОБА_1, в присутності уповноваженої особи відповідача - завідувача ДНЗ "СОНЕЧКО" ОСОБА_2, здійснено позапланову перевірку ДНЗ "СОНЕЧКО", розташованого за адресою: 67100, Одеська область, Великомихайлівський район, смт. Велика Михайлівка, вул. Карбишева, 1. Під час перевірки було перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію, з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено акт №56 від 18.10.2017 року. Позивач зазначив, що під час перевірки були встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року, та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежно-техногенної безпеки. Позивач вказав, що деякі з виявлених порушень є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
Ухвалою судді від 10 листопада 2017 року відповідно до ст.183-2 КАС України відкрито скорочене провадження по справі.
Згідно ч.3 ст.183-2 КАС України, відповідач у десятиденний строк з дня одержання такої ухвали та копій документів може подати заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову.
Копію ухвали суду про відкриття скороченого провадження відповідач отримав 20 листопада 2017 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
У зв'язку з тим, що термін подачі відповідачем заперечень проти позову сплинув 30.11.2017 року, та відповідач заперечень не надав, справа розглянута у порядку скороченого провадження на підставі ч.5 ст.183-2 КАС України.
Судом встановлено, що наказом т.в.о. начальника ГУ Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області №387 від 28.09.2017 року про проведення позапланової перевірки, на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.09.2017 року №643-р "Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки", наказу ДСНС від 22.09.2017 року №509 "Про проведення позапланових перевірок стану техногенної і пожежної безпеки", вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", протоколу №6 чергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій облдержадміністрації від 12.09.2017 року, протоколу №7 позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій облдержадміністрації від 16.09.2017 року, протоколу №8 позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій облдержадміністрації від 28.09.2017 року, наказано здійснити протягом жовтня-грудня 2017 року позапланові перевірки стану техногенної і пожежної безпеки у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, закладах охорони здоров'я із стаціонарним лікуванням, будинках для людей похилого віку та інвалідів, закладах відпочинку та оздоровлення державної і комунальної форми власності (а.с. 7).
18.10.2017 року начальником Великомихайлівського РС ГУ ДСНС України в Одеській області видано посвідчення на проведення позапланової перевірки Великомихайлівського дошкільного навчального закладу ясла-садок «СОНЕЧКО» за адресою: 67100, Одеська область, Великомихайлівський район, смт. Велика Михайлівка, вул. Карбишева, 1 (а.с. 8).
За результатами проведення перевірки щодо додержання суб'єктами господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки відповідачем складено акт від 18 жовтня 2017 року №56 (а.с. 9-15).
За результатами перевірки встановлено наступні порушення позивача:
1) розділ V п.1 п.п.1.2 наказу МВС №1417 від 30.12.2014 року, дод. А табл. А 1 ДБН В.2.5-56:2014 - не обладнано приміщення автоматичною пожежною сигналізацією;
2) розділ ІV п.1 п.п.1.20 наказу МВС №1417 від 30.12.2014 року - не проведено заміри опору ізоляції електричних мереж;
3) розділ ІІІ п.2 п.п.2.5 наказу МВС №1417 від 30.12.2014 року - дерев'яні конструкції даху будівлі не оброблено вогнезахисним розчином;
4) п.16 постанови Кабінету Міністрів України №564 від 17.07.2013 року - не проведено обов'язкове особисте страхування членів пожежної дружини;
5) розділ ІІ п.15 наказу МВС №1417 від 30.12.2014 року, постанови Кабінету Міністрів України №444 від 26.06.2013 року - відповідальна особа за протипожежний стан не пройшла спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум);
6) розділ ІV п.10 наказу МОН №974 від 15.08.2016 року - особи, що працюють в котельні, не пройшли навчання (пожежно-технічний мінімум);
7) розділ VІ п.1 наказу МОН №974 від 15.08.2016 року - заклад не забезпечено зовнішнім водопостачанням згідно вимог ДБН В.2.5-74:2013;
8) розділ V п.3 п.п.3.6, п.п.3.9 наказу МВС №1417 від 30.12.2014 року - приміщення не доукомплектоване первинними засобами пожежогасіння, згідно норм належності;
9) розділ V п.3 п.п.3.10 наказу МВС №1417 від 30.12.2014 року - відсутні вказівні знаки місць розташування первинних засобів пожежогасіння згідно ДСТУ ISO 6309:2007 та ГОСТ 12.4.026-76. Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги;
10) розділ V п.3 п.п.3.10 наказу МВС №1417 від 30.12.2014 року - вогнегасники не встановлено на видимих та легкодоступних місцях шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від підлоги до нижнього торця вогнегасника;
11) розділ ІV п.1 п.п.1.21 наказу МВС №1417 від 30.12.2014 року, п.9.3.2 ДСТУ Б В.2.5-38:2008 - не проведено перевірку і огляд пристроїв блискавкозахисту;
12) розділ ІV п.1 п.п.1.16 наказу МВС №1417 від 30.12.2014 року - електрощити у приміщеннях не обладнано схемою підключення споживачів з пояснюючими написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту;
13) розділ V п.3 п.п.3.10 наказу МВС №1417 від 30.12.2014 року, п.3 п.п.3.5 наказу МНС №152 від 02.04.2004 року - не оновлено журнал обліку вогнегасників;
14) глава 10 ст.40 п.3 Кодексу цивільного захисту України, п.13 постанови Кабінету Міністрів України №444 від 26.06.2013 року - не оновлено інформаційно-довідковий куточок щодо дій персоналу об'єкта у разі виникнення надзвичайних ситуацій або інших нестандартних подій;
15) п.4.5.1 наказу МНС №557 від 15.08.2007 року - не оновлено журнал реєстрації вступного інструктажу з питань техногенної безпеки;
16) п.4.5.2 наказу МНС №557 від 15.08.2007 року - не організовано вивчення працівниками об'єкту основних способів захисту і дій у разі надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру;
17) п.7 наказу МНС №338 від 18.12.2000 року - не проведено ідентифікацію на визначення рівня потенційної небезпеки з урахуванням усіх чинників небезпеки;
18) п.4.3.1 наказу МНС №557 від 15.08.2007 року, постанови Кабінету Міністрів України №1200 від 19.08.2002 року - працюючий персонал не забезпечено засобами індивідуального захисту органів дихання.
18.10.2017 року посадовою особою Великомихайлівського РС ГУ ДСНС України в Одеській області складено протокол ОД 002819 про адміністративне правопорушення відповідно до ст.175 КУпАП (а.с. 16). Відповідно до вказаного протоколу, завідувач ДНЗ "СОНЕЧКО" ОСОБА_2 визнала себе винною, та зазначила, що вказані порушення будуть усунуті.
Постановою ОД 002820 від 18.10.2017 року завідувача ДНЗ "СОНЕЧКО" ОСОБА_2 притягнуто до адміністративної відповідальності, передбаченої ст.175 КУпАП (а.с. 17).
Відповідно до ст.1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з п.п.57 п.4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України №20/2013 від 16.01.2013 року «Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій» , Державна служба з надзвичайних ситуацій України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.
Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, затвердженого наказом ДСНС України №175 від 13.04.2016 року, Головне управління ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.
Згідно п.12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до ч.1 ст.68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у т.ч. невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
Згідно ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Відповідно до ст.70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Згідно п.15 Розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року, Усі працівники при прийнятті на роботу на робочому місці повинні проходити інструктажі з питань пожежної безпеки (далі - протипожежні інструктажі).
Особи, яких приймають на роботу, пов'язану з підвищеною пожежною небезпекою, повинні попередньо (до початку самостійного виконання роботи) пройти спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум).
Види протипожежних інструктажів, а також порядок організації та проведення протипожежних інструктажів, навчання і перевірки знань з пожежно-технічного мінімуму встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях .
Відповідно до п.п.2.5 п.2 Розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні, дерев'яні конструкції в будинках усіх ступенів вогнестійкості, крім V, повинні піддаватися вогнезахисному оброблянню, за винятком вікон, дверей, воріт, підлоги, стелажів.
Підпунктом 1.16 п.1 Розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні передбачено, що електрощити, групові електрощитки повинні оснащуватися схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки).
Згідно п.п.1.20 п.1 Розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання мають проводитись 1 раз на 2 роки, якщо інші терміни не обумовлені ПТЕ.
Підпунктом 1.21 п.1 Розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні встановлено, що захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірку необхідно виконувати відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд .
Згідно п.9.3.2 ДСТУ Б В.2.5-38:2008, для забезпечення постійної надійності роботи пристроїв блискавкозахисту щорічно перед початком грозового сезону провадиться перевірка і огляд всіх пристроїв блискавкозахисту.
Відповідно до п.п.1.2 п.1 Розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2010 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту .
Підпунктом 3.6 пункту 3 Розділу V Правил пожежної безпеки в Україні встановлено, що територія підприємств, будинки, споруди, приміщення, технологічні установки повинні бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку.
Ця вимога стосується також будівель, споруд та приміщень, обладнаних будь-якими типами систем пожежогасіння, пожежної сигналізації або внутрішніми пожежними кран-комплектами.
До початку експлуатації об'єкти (будинки, споруди, приміщення, технологічні установки) повинні бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно з Типовими нормами належності вогнегасників, затвердженими наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 02 квітня 2004 року № 151, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 29 квітня 2004 року за № 554/9153.
Підпунктом 3.9 пункту 3 Розділу V Правил пожежної безпеки в Україні встановлено, що вибирання типу та визначення необхідної кількості вогнегасників повинні здійснюватись відповідно до Типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 02 квітня 2004 року № 151, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 29 квітня 2004 року за № 554/9153.
Відповідно до п.п.3.10 п.3 Розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, Для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння слід установлювати вказівні знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности . Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (за потреби).
Розміщення та експлуатація вогнегасників повинні здійснюватись згідно з вимогами Типових норм належності вогнегасників, Правил експлуатації вогнегасників, затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 02 квітня 2004 року № 152, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 29 квітня 2004 року за № 555/9154.
Переносні вогнегасники повинні розміщуватися шляхом: навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення; установлювання в пожежні шафи поруч з пожежними кранами, у спеціальні тумби, підставки або на пожежні щити (стенди).
Згідно п.16 Порядку функціонування добровільної пожежної охорони, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №564 від 17.07.2013 року, члени пожежної дружини (команди) підлягають обов'язковому особистому страхуванню відповідно до Закону України «Про страхування» .
Відповідно до п.10 Розділу ІV Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти
і науки України 15.08.2016 року № 974, у приміщенні котелень закладів та установ не дозволяється: виконувати роботи, які не пов'язані з експлуатацією котельних установок допускати до роботи осіб, які не пройшли навчання з пожежно-технічного мінімуму та не отримали відповідних кваліфікаційних посвідчень; залишати без нагляду працюючі котли і нагрівники; експлуатувати установки у разі підтікання рідкого палива або витікання газу із системи паливоподачі; працювати з несправними або відключеними приладами контролю і регулювання, а також за їхньої відсутності; розпалювати котельні установки без попереднього їх продування повітрям; подавати паливо при згаслих форсунках або газових пальниках; сушити спецодяг, взуття, інші матеріали на котлах та паропроводах.
Згідно п.1 Розділу VІ Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, кожний заклад та установа мають бути забезпечені зовнішнім і внутрішнім протипожежним водопостачанням згідно з вимогами будівельних норм (ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування» та ДБН В.2.5-64:2012 «Внутрішній водопровід та каналізація. ОСОБА_3 Проектування. ОСОБА_3 Будівництво» ).
Утримання джерел зовнішнього протипожежного водопостачання, які перебувають на балансі закладів та установ, та здійснення перевірок їхнього технічного стану здійснюються відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 15 червня 2015 року №696 «Про затвердження Інструкції про порядок утримання, обліку та перевірки технічного стану джерел зовнішнього протипожежного водопостачання» , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 липня 2015 року за № 780/27225.
Відповідно до п.п.3.5 п.3 Правил експлуатації вогнегасників, затверджених наказом МНС України №152 від 02.04.2004 року, особа, відповідальна за пожежну безпеку на об'єкті, повинна оформити журнал обліку вогнегасників на об'єкті, у якому реєструються: тип і обліковий номер кожного вогнегасника, а також місце його розміщення на об'єкті; дати проведення періодичних оглядів вогнегасників та прізвище особи, яка їх проводила; результати періодичних оглядів вогнегасників; дати проведення технічного обслуговування (або діагностування) та прізвище особи (або номер посвідчення), яка їх проводила, а також дати проведення наступного технічного обслуговування; інформація про направлення вогнегасників на технічне обслуговування до ПТОВ та про їх повернення на місце розташування після проведення технічного обслуговування.
На технічне обслуговування з об'єкта дозволяється відправляти без заміни не більше 50% вогнегасників від їх загальної кількості.
Згідно п.13 Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року №444, для отримання працівниками відомостей про конкретні дії у надзвичайних ситуаціях на підприємстві, в установі та організації обладнується з урахуванням особливостей виробничої діяльності інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту, що є частиною приміщення загального користування, у якій тематично оформляються стенди, розміщуються схеми, навчальні посібники і зразки, передбачені програмами підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях.
Тематичне наповнення інформаційно-довідкового куточка визначається з урахуванням заходів, передбачених планом реагування на надзвичайні ситуації, та містить інформацію про наявні можливості та ресурси підприємства, установи, організації з протидії небезпечним факторам, що ймовірні для місця їх розташування.
Відповідно до п.4.5.1 Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України №557 від 15.08.2007 року, усі наймані працівники (далі - персонал) при прийнятті на роботу і за місцем роботи для набуття практичних навиків попередження аварій і ліквідації їх наслідків повинні проходити навчання діям та способам захисту в разі виникнення аварійних ситуацій та аварій, про що у журналі реєстрації вступного інструктажу з питань техногенної безпеки робляться відповідні записи.
Згідно п.4.5.2 Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України №557 від 15.08.2007 року, навчання персоналу діям та способам захисту на випадок виникнення аварійних ситуацій та аварій на підприємствах, в установах та організаціях проводиться у формі інструктажів та навчань, які проводяться в системі охорони праці, з включенням питань техногенної безпеки, відповідно до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці від 26.01.2005 N 15 (z0231-05), зареєстрованого у Мін'юсті 15.02.2005 за N 231/10511.
Пунктом 7 Положення про паспортизацію потенційно небезпечних об'єктів, затвердженого наказом МНС України №338 від 18.12.2000 року встановлено, що ідентифікації підлягають усі об'єкти господарської діяльності, які розташовані на території України і перебувають у державній, колективній або приватній власності юридичних або фізичних осіб, а також інші об'єкти, визначені комісіями з питань ТЕБ та НС або відповідними центральними та місцевими органами виконавчої влади.
Отже, з огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що порушення, визначені в акті №56, окрім порушень №№ 13-15, є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
Суд зазначає, що при такому становищі діти та вихователі ДНЗ "СОНЕЧКО" постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров'ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.
Відповідно до ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
Положеннями ст.3 Конституції України передбачено, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Аналіз вищезазначених норм законодавства свідчить про те, що для звернення ГУ ДСНС України в Одеській області до суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, експлуатації будівель, об'єктів, споруд та відповідно застосування судом таких заходів реагування з підстав, передбачених ст.70 Кодексу цивільного захисту України, обов'язковою умовою є те, що такі порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, та належними доказами існування такої загрози є результати перевірки.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч.1 ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до п.10 ч.1 ст.256 КАС України, негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, згідно ч.4 ст.94 КАС України, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, 183-2, 256 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області - задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Великомихайлівського дошкільного навчального закладу ясла-садок «СОНЕЧКО» (код ЄДРПОУ 26363875) у вигляді повного зупинення роботи Великомихайлівського дошкільного навчального закладу ясла-садок «СОНЕЧКО» , що розташований за адресою: 67100, Одеська область, Великомихайлівський район, смт. Велика Михайлівка, вул. Карбишева, 1 шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, території, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних в акті №56 від 18.10.2017 року.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції - протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили у разі неподання апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя В.В. Андрухів
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2017 |
Оприлюднено | 14.12.2017 |
Номер документу | 70948932 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні