Постанова
від 24.11.2017 по справі 817/1728/17
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А і м е н е м   У к р а ї н и 24 листопада 2017 р.Р і в н е                 817/1728/17 Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Друзенко Н.В. за участю секретаря судового засідання Романчук В.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: озивача: представник не прибув,  відповідача: представник не прибув, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України у Рівненській області     до Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська  теплоізоляційна  компанія"      про стягнення заборгованості,                                                      В С Т А Н О В И В: Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України у Рівненській області звернулось в суд з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська  теплоізоляційна  компанія»  про стягнення заборгованості згідно рішення №41 від 03.07.2017 в  сумі 4082,40 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за відповідачем рахується заборгованість з витрат на оздоровлення дітей, що  проведені з порушенням чинного законодавства в сумі 4082,40 грн. Вказаний борг у добровільному порядку відповідачем не сплачений. У судове засідання позивач не прибув, у поданому суду клопотанні просить розглянути справу за відсутності представника. Відповідач заперечень на адміністративний позов не подав, в судове засідання не прибув, причини неприбуття суду не повідомив. Клопотань про відкладення чи розгляд справи без його участі не подавав. Про дату, час і місце судового засідання був повідомлений належним чином. Відповідно до ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Судом не визнавалася обов'язковою участь сторін в судовому засіданні. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін на підставі наявних доказів. Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до положень ч.6 ст.12, ч.1 ст.41 Кодексу адміністративного судочинства України, повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. Дослідивши у відкритому судовому засіданні подані письмові докази, оцінивши їх в сукупності,  суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню повністю. Судом встановлено, у відповідності до наказу Костопільської міжрайонної виконавчої дирекції Рівненського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №12-0Д від 17.03.2017 на підставі направлення №102 від 14.06.2017 провідним спеціалістом Костопільської міжрайонної виконавчої дирекції Рівненського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності проведена планова перевірка по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська теплоізоляційна компанія» за період з 01 січня 2014 року по 31 березня 2017року (за згодою страхувальника перевірка проводилась в приміщенні Костопільської міжрайонної виконавчої дирекції Фонду).  Під час перевірки у відповідача виявлено порушення порядку використання коштів Фонду на суму 4082,40 грн. Перевіркою встановлено, що витрати на оздоровлення дітей застрахованих осіб у дитячих закладах оздоровлення на суму 4082,40 грн. (вартість 2-ох путівок на оздоровлення за мінусом часткової доплати) проведені з порушенням чинного законодавства. Дані порушення зафіксовані актом перевірки №102 від 22.06.2017, який отриманий та підписаний відповідачем без заперечень (а.с.3-5). За результатами проведеної перевірки, відповідно до акту №102, на підставі п.п. 5, 6 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» №1105-XIV від 23.09.1999, директором Костопільської міжрайонної виконавчої дирекції Рівненського обласного відділення Фонду було прийнято Рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування №41 від 03.07.2017 року, за яким підлягають зарахуванню до бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності витрати на оздоровлення дітей проведені з порушенням чинного законодавства в сумі - 4082,40 грн.(а.с.6) Вказане рішення супровідним листом №258-01-18 від 04.07.2017 року направлено на адресу відповідача та згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення отримане відповідачем 17.07.2017 року (а.с.7-8). Таким чином, починаючи з 18.07.2017 року відповідач мав виконати рішення №41 та  впродовж 10-ти днів повернути кошти Фонду або його оскаржити.           За даними ЄДРСР ТОВ «Українська  теплоізоляційна  компанія» вказане рішення до суду не оскаржувало. Станом на 07.11.2017 року кошти згідно рішення №41 до Фонду не повернуті. Згідно частини 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» №1105-XIV від 23.09.1999, в ході реорганізації шляхом злиття Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності утворено - Фонд соціального страхування України. А відповідно до частини 5 Прикінцевих та перехідних положень цього Закону Фонд соціального страхування України та його робочі органи є правонаступниками Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, його виконавчої дирекції, відділень виконавчої дирекції цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополь виконавчих дирекцій або уповноважених представників відділень у районах та містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення. В ході реорганізації - наказом виконавчої дирекції Рівненського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №52-ос від 26.07.2017 відокремлений підрозділ (без права юридичної особи) Костопільську міжрайонну виконавчу дирекцію Рівненського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - припинено 01.08.2017, правонаступником встановлено Рівненське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності  (код ЄДРПОУ 22568089). В свою чергу, юридичну особу - Рівненське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності  було припинено 29 серпня 2017 року, шляхом приєднання до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області (код ЄДРПОУ 41313357), яке є правонаступником Рівненського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Таким чином, право звернення до суду щодо стягнення коштів по рішенню №41 від 03.07.2017, яке є чинним та не виконаним відповідачем, належить - Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області. Надаючи правову оцінку відповідним правовідносинам, суд виходить з наступного. Правовідносини, що були предметом перевірки регулювалися нормами Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» №2240-III від 18.01.2001, який втратив чинність з 01.01.2015 року відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» №77-VIII від 28.12.2014 року. Згідно із ст.47 Закону №2240-III, для забезпечення відновлення здоров'я застрахована особа та члени її сім'ї (а також особа, яка навчається у вищому навчальному закладі) мали право на отримання санаторно-курортного лікування, оздоровлення в спеціалізованих оздоровчих закладах (у тому числі дитячих) у межах асигнувань, установлених бюджетом Фонду на зазначені цілі, та в порядку і на умовах, визначених правлінням Фонду. Надання послуг застрахованим особам, пов'язаних із санаторно-курортним лікуванням, здійснювалося за наявності медичних показань. А обсяг коштів для забезпечення оздоровчих заходів визначався бюджетом Фонду. Відповідно до ст.49 Закону №2240-III, за поданням відділень Фонду правління Фонду щорічно розглядає та затверджує програми (у розрізі районів) щодо відновлення здоров'я застрахованих осіб і членів їх сімей, які включають санаторно-курортне лікування, оздоровлення в санаторіях-профілакторіях, пансіонатах, дитячих оздоровчих таборах, утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл, позашкільне обслуговування, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків, та їх кошторис. Витрати на ці цілі здійснюються за рахунок коштів, передбачених бюджетом Фонду. А в силу вимог п.3 ч.2 ст.27 Закону №2240-III надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення та соціальних послуг зобов'язаний страхувальник. Відповідно до ст.ст. 11, 47 Закону №2240-III постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №17 від  25.02.2009 року затверджено Порядок фінансування оздоровлення дітей застрахованих осіб у дитячих закладах оздоровлення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Вказана постанова зареєстрована в Міністерстві юстиції України 14.04.2009 року за № 339/16355 і, з урахуванням змін, внесених згідно з постановами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №8 від 15.04.2010 року, №31 від 22.12.2010, №8 від 03.04.2012 та №48 від 08.10.2013, діє на даний час.   Відповідно до абз.1 п.3.3 вказаного Порядку застрахована особа (батько, мати, усиновлювач, опікун або піклувальник) подає заяву щодо оздоровлення дитини за рахунок коштів Фонду та копію свідоцтва про народження дитини, а також копії документів про усиновлення, встановлення опіки та піклування  до комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи та організації, яка розглядає питання щодо виділення путівки до дитячого закладу оздоровлення відповідно до Положення про комісію (уповноваженого) підприємства, установи, організації із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності. За правилами абз.3 п.3.6 Порядку путівка до дитячого закладу оздоровлення, яка придбана за рахунок коштів Фонду за повну вартість, видається застрахованій особі з частковою оплатою у розмірі 10 відсотків її вартості. Часткова оплата вартості путівки до дитячого закладу оздоровлення вноситься застрахованою особою до каси страхувальника за основним місцем роботи, а за відсутності каси - через установу банку на рахунок органу Фонду за місцем обліку страхувальника. За відсутності квитанції до прибуткового касового ордера або квитанції про часткову оплату вартості путівки застрахованій особі путівка не видається. Позивачем зафіксовано, що в порушення вказаних правил ТОВ «Українська  теплоізоляційна компанія» в липні 2014  видала дві путівки до дитячого закладу оздоровлення -  ССОК «Веселка» за відсутності факту часткової оплати вартості путівок (часткова оплата вартості путівки до дитячого закладу оздоровлення внесена застрахованими особами до каси страхувальника лише у вересні 12014 року). Таким чином актом перевірки №102 від 22.06.2017 зафіксовано порушення Порядку фінансування оздоровлення дітей застрахованих осіб у дитячих закладах оздоровлення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та визначено суму витрат Фонду за путівки що видані з порушенням на рівні 4082,40 грн. (вартість 2-ох путівок на оздоровлення за мінусом часткової доплати). За правилами ч.1 ст.30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» №2240-III від 18.01.2001 (що був чинним на 2014 рік) , страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів повинні відшкодувати Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплатити штраф у розмірі 50% такої суми. Також згідно з ч.6 ст.15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» №1105-XIV від 23.09.1999 (у чинній редакції), у разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу. Відповідно, рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування №41 від 03.07.2017 року, за яким підлягають зарахуванню до бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності витрати на оздоровлення дітей проведені ТОВ «Українська  теплоізоляційна  компанія» з порушенням чинного законодавства в сумі - 4082,40 грн. є підставним, законним і таким, що підлягає до виконання. Станом на дату розгляду справи кошти у сумі 4082,40 грн.,  не повернуті. Стаття 17 Закону №1105-XIV передбачає, що спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку. Відповідно до ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім того, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, а суд згідно зі ст.86 зазначеного Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.   Керуючись статтями  160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - П О С Т А Н О В И В: Позов задовольнити повністю. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська  теплоізоляційна  компанія" (код ЄДРПОУ 35462026) на користь Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України у Рівненській області кошти згідно рішення № 41  від 03.07.2017  в сумі 4082,40 грн., на  р/р 37178333333377 в ГУДКСУ в Костопільському районі, МФО 833017, код ЄДРПОУ 41444607.  Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.                               Суддя                                                    Друзенко Н.В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.11.2017
Оприлюднено15.12.2017
Номер документу70949163
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1728/17

Постанова від 24.11.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні