ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 грудня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1802/17 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гомельчука С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області до товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Тетрада", фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області (далі - позивач, ДСНС) звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Тетрада" (далі - відповідач 1, ТОВ фірма "Тетрада"), фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (далі - відповідач 2, ФОП ОСОБА_1М.), в якому просить зобов'язати відповідачів забезпечити допуск посадових осіб ГУ ДСНС України у Херсонській області та Суворовського РВ м. Херсона ГУ ДСНС України у Херсонській області (далі - Суворовський РВ м. Херсона) до здійснення позапланової перевірки стану пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту кафе "Кот на крыше", що знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. Ярослава Мудрого, 38.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив про протиправну відмову відповідачів у допуску посадових осіб ДСНС та Суворовського РВ м. Херсона до здійснення позапланової перевірки стану пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту кафе Кот на крыше .
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 20 січня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 04 квітня 2017 року, адміністративний позов залишено без задоволення.
Ухвалою Вищого адміністративного суду від 09 листопада 2017 року, постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 20 січня 2017 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 04 квітня 2017 року було скасовано, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
Представник позивача надав до суду клопотання про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження.
Відповідачі в судове засідання не з'явилися, про причини неявки суд не повідомили, письмових заперечень на позов не надавали, відкласти розгляд справи не просили. Копія ухвали про відкриття провадження у справі, закінчення підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду з інформацією про дату, час та місце розгляду справи була направлена відповідачам рекомендованими листами з повідомленнями про вручення. Проте, зазначена поштова кореспонденція вручена адресатам не була та повернулась до суду з позначкою на конвертах "за закінченням терміну зберігання", що підтверджується підписом працівника Укрпошти.
За змістом частин 8, 11 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
За таких обставин суд вважає за можливе розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів.
Перевіряючи обґрунтованість позовних вимог, судом встановлено наступне.
20 липня 2016 року громадянин ОСОБА_2 звернувся до позивача з заявою про порушення вимог чинного законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки під час експлуатації кафе Кот на крыше , що знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. Ярослава Мудрого, 38.
10 серпня 2016 року позивачем направлено лист директору Департаменту державного нагляду (контролю) у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту ДСНС України полковнику служби цивільного захисту ОСОБА_3, стосовно питання проведення ГУ ДСНС України у Херсонській області позапланової перевірки кафе Кот на крыше , за вищевказаною адресою.
Департамент державного нагляду (контролю) у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту ДСНС України листом від 22 серпня 2016 року № 26-12-217/261, повідомив позивача, що ДСНС України не заперечує щодо проведення позапланової перевірки стану дотримання законодавства з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки об'єкта, вказаного позивачем у листі - запиті.
26 жовтня 2016 року ДСНС прийнято наказ № 287 про здійснення позапланової перевірки стану пожежної техногенної безпеки та цивільного захисту будівлі, приміщень закладу громадського харчування - кафе "Кот на крыше", розташованого за адресою: м. Херсон, вул. Ярослава Мудрого, 38. У той же день, посадовими особами ДСНС складено акт про недопущення до проведення позапланової перевірки.
30 січня 2017 року Суворовським районним відділом м. Херсона ГУ ДСНС України в Херсонській області, було направлено лист до Голови Суворовської районної у м. Херсоні ради про надання інформації щодо об'єкта перевірки. 31 січня 2017 року на вищевказаний лист було надано інформацію, щодо погодження дислокації - режиму роботи кафе Кот на крыше , за адресою: м. Херсон, вул. Ярослава Мудрого, 38.
Також у матеріалах справи наявний інформаційний лист Головного управління статистики у Херсонській області від 02 лютого 2017 року № 5.2/2 - 55/02, згідно якого, ТОВ фірма Тетрада (код ЄДРПОУ 4633587), здійснює господарську діяльність за адресою: м. Херсон, вул. Ярослава Мудрого (Радянська), буд. 38 та звітує до Головного управління статистики за видом економічної діяльності Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування (КВЕД 56.10) за формою № 1- послуги (квартальна) Звіт про обсяги реалізованих послуг .
Крім того, у матеріалах справи міститься оригінал рахунку № 26490 від 17 січня 2017 року з кафе "Кот на крыше", який вказує на те, що ТОВ фірма "Тетрада" та ФОП ОСОБА_1, провадять свою господарську діяльність у вищевказаному закладі громадського харчування, а саме зазначається: "барна продукція - ТОВ фірма "Тетрада", кухонна продукція - ФОП ОСОБА_1М.".
В силу статті 47 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗУ), державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно - рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877 - 16 (далі - Закон № 877 - 16), цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Згідно з частиною 1 статті 6 Закону № 877 - 16, підставою для здійснення позапланових заходів є, зокрема, обґрунтоване звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав. Позаплановий захід здійснюється за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення.
Вищевказану згоду було надано Департаментом державного нагляду (контролю) у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту ДСНС України листом від 22 серпня 2016 року № 26-12-217/261.
Відповідно до пункту 7, 14 розділу ІІІ Порядку проведення планових (позапланових) перевірок щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, затвердженого від 02 листопада 2015 року № 1337 (далі - Порядок № 1337) встановлено, що за наявності підстав ДСНС України, або її територіальний орган видає наказ про проведення позапланової перевірки з урахуванням вимог пункту 7 цього розділу, наказ про проведення перевірки має містити: найменування/прізвище, ім'я та по батькові суб'єкта господарювання; місцезнаходження/місце проживання суб'єкта господарювання та адресу розташування об'єкта перевірки; предмет перевірки; дату початку та дату закінчення перевірки; посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка буде здійснювати перевірку.
Згідно з пунктом 8 розділу III Порядку № 1337, у разі якщо керівник суб'єкта господарювання, або його заступник, або уповноважена ним особа не допускає посадових осіб органів ДСНС до проведення перевірки, то посадовою особою ДСНС складається акт про недопущення до проведення перевірки. В акті про недопущення до проведення перевірки повинні міститися відомості про дату та час відмови посадової особи суб'єкта господарювання, або його заступника, або уповноваженої ним особи у допуску до здійснення перевірки посадовими особами органу ДСНС України, прізвища, ім'я та по батькові, а також посади осіб суб'єкта господарювання або уповноважених ним осіб, які не допустили посадових осіб органу ДСНС до здійснення перевірки; відомості про посадову особу, яка склала акт.
Судом встановлено, що наказ № 287 про здійснення позапланової перевірки від 26 жовтня 2016 року та акт про недопущення до проведення перевірки, не містять найменування/прізвище, ім'я та по батькові суб'єкта господарювання.
Однак, як вбачається із матеріалів справи, підтвердженням факту здійснення ТОВ фірмою Тетрада та ФОП ОСОБА_1 господарської діяльності в кафе Кот на крыше , за адресою - м. Херсон, вул. Ярослава Мудрого, 38, є вищевказані документи.
Відповідно до статті 11 Закону № 877 - 16, п. 6 р. III Порядку № 1337, суб'єкти господарювання зобов'язані безперешкодно допускати посадових осіб ДСНС України, або її територіальних органів, для здійснення огляду (обстеження) будівель, приміщень, споруд, устаткування, території, надавати для ознайомлення документи, зразки продукції, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) у зазначеній сфері, а також їх копії, у разі необхідності в порядку, визначеному законодавством.
З огляду на вищевказане, відповідачами було порушене право позивача на проведення позапланової перевірки, шляхом недопуску уповноважених посадових осіб ДСНС до її проведення без законних на те підстав.
Пунктом 9 розділу ІІІ Порядку № 1337 передбачається право посадових осіб ДСНС України або її територіальних органів під час здійснення перевірок зокрема звертатися у встановленому законом порядку до суду у випадку недопущення посадових осіб ДСНС України або її територіальних органів до проведення перевірки в цілому чи до окремих приміщень об'єкта перевірки, яка здійснюється в установленому законодавством порядку, з вимогою щодо зобов'язання суб'єкта господарювання забезпечити допуск до здійснення перевірки в цілому або частини приміщень об'єкта перевірки.
Отже, товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Тетрада" та фізична особа - підприємець ОСОБА_1, є суб'єктами господарювання, що підлягали позаплановій перевірці стану пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту (згідно наказу № 287 про здійснення позапланової перевірки від 26 жовтня 2016 року), оскільки здійснюють свою діяльність за адресою: м. Херсон, вул. Ярослава Мудрого, 38, у кафе "Кот на крыше", яке належить ТОВ фірмі "Тетрада".
Враховуючи незаконність дій відповідачів, щодо недопущення посадових осіб ДСНС України до проведення позапланової перевірки кафе Кот на крыше (за адресою: м. Херсон, вул. Ярослава Мудрого, 38), яка здійснювалася в установленому законодавством порядку, судом вирішено задовольнити вимоги позивача у повному обсязі.
Судові витрати розподілити згідно з припиписами статті 94 КАС України.
Керуючись ст. ст. 8, 9, 12, 19, 128, 158, 161 - 163, 167 КАС України, суд -
постановив :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Зобов'язати ТОВ фірму "Тетрада" (код ЄДРПОУ: 04633587) та ФОП ОСОБА_1 забезпечити допуск посадових осіб ГУ ДСНС України у Херсонській області та Суворовського РВ м. Херсона ГУ ДСНС України у Херсонській області до здійснення позапланової перевірки стану пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту кафе "Кот на крыше", що знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. Ярослава Мудрого, 38.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Гомельчук С.В.
кат. 5.1.2
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2017 |
Оприлюднено | 14.12.2017 |
Номер документу | 70949234 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Гомельчук С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні