Постанова
від 13.12.2017 по справі 815/5719/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5719/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 грудня 2017 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Гусева О.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління Держпраці області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «УДАЧА-11» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення робіт (виробництва) з експлуатації ліфтів,-

В С Т А Н О В И В:

До суду надійшов адміністративний позов Головного управління Держпраці області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «УДАЧА-11» за результатом якого позивач просить: застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку УДАЧА-11 (вул. Висоцького, 11, 11-А, м. Одеса, 65123, код ЄДРПОУ:40348950), шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку УДАЧА-11 повністю зупинити виконання робіт (виробництва) з експлуатації ліфтів пасажирських реєстр №№5311, 5312, 5428, які розташовані за адресою: вул. Висоцького, 11, 11-А, м. Одеса, 65123, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Представник позивача адміністративний позов підтримав, на заявлених вимогах наполягав з підстав, викладених в позовній заяві та письмових поясненнях.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позову, з підстав, викладених в запереченнях на позов (а.с. 40-42). Надав клопотання про розгляд справи за відсутності представника, в якому також зазначив, що порушення, які були виявлені Головним управлінням Держпраці на даний період не усунено.

Керуючись ч.6 ст.128 КАС України, оскільки до суду з'явилися не всі особи, які беруть участь у справі, за наявності підстав для розгляду справи в даному судовому засіданні, та враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд ухвалив про розгляд справи у письмовому провадженні.

Вивчивши та проаналізувавши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до наступних висновків.

Як встановлено судом, в період з 13.10.2017 року по 20.10.2017 року посадовими особами Головного управління Держпраці в Одеській області було проведено планову проведено планову перевірку Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку УДАЧА-11 на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

За результатами проведення перевірки відповідача було виявлено всього 28 порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 1 створює загрозу життю та здоров'ю людей.

Згідно розділу V акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 05 листопада 2015 року №15/16.1/06-01 зафіксовані наступні порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей судом встановлено: в порушення положень п. 6.1.22 п.9.5.1 п.10 НПАОП 0.00-1.02-08 Правила будови та безпечної експлуатації ліфтів закінчився термін служби пасажирських ліфтів реєстраційні номери №№5311, 5312, 5428. Позачерговий технічний огляд (після експертного обстеження), силами уповноваженої організації, відповідно до НПАОП 0.00-6.18-2004, не проведено.

Статтею 4 Закону України «Про охорону праці» визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства і надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 року № 826 (далі - Положення), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, шо створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду. випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або, якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Відповідно до пункту 9.2.1 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08), зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 7 жовтня 2008 р. за N 937/15628 (далі - Правила), у процесі експлуатації ліфти підлягають технічним оглядам і експертним обстеженням. Згідно п. 9.2.2 Правил ліфти повинні підлягати технічним оглядам:- первинному (повному);- періодичному (черговому) (не рідше одного разу на 24 місяці протягом установленого строку служби);- позачерговому.

Відповідно до пункту 9.7.15 вищезазначених Правил, робота ліфта не дозволяється, якщо: відсутній паспорт чи відомості про реєстрацію; не проведено технічний огляд або експертне обстеження ліфта; закінчився зазначений у паспорті термін роботи ліфта; не призначено наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів, за організацію експлуатації та за справний стан ліфтів; відсутній атестований обслуговуючий персонал (електромеханіки, ліфтери); не виконані приписи посадових осіб спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці; знос канатів перевищує встановлені норми; є тріщини, деформації в металоконструкціях ліфта; несправні прилади і пристрої безпеки, а також мають місце інші несправності, які впливають на безпечну експлуатацію ліфта.

Згідно пункту 9.5.1 позачерговий технічний огляд ліфта проводять у разі: введення його в експлуатацію після ремонту, реконструкції або модернізації; перерви в експлуатації більше як на 12 місяців; демонтажу та встановлення на новому місці; закінчення граничного строку експлуатації (із застосуванням видів робіт, що не використовувались під час експертного обстеження); експлуатаційної чи деградаційної відмови, виявлення зносу (механічного або корозійного), залишкової деформації, тріщин, інших пошкоджень складових частин, деталей або їх елементів; аварії або пошкодження, спричиненого надзвичайною ситуацією природного чи техногенного характеру.

У пункті 9.5.4. Правил зазначено, що після закінчення технічного огляду фахівець, який його провів, робить відповідний запис у паспорті устаткування про результати технічного огляду, дозволені параметри експлуатації і строк наступного технічного огляду, скріплюючи запис підписом і печаткою.

Пунктом 6.1.22. вищезазначених Правил передбачено, що після закінчення граничного строку експлуатації ліфта як вітчизняного, так і імпортного виробництва проводиться його експертне обстеження згідно з НПАОП 0.00-6.18-2004, тобто Порядком проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №687 від 26.05.2004 року (Порядок №687).

Відповідно до пунктів 23, 24 Порядку №687 експертне обстеження устаткування проводить експертна організація. Роботодавець (тобто власник підприємства або уповноважений ним орган) не пізніше ніж за 5 днів до дати проведення експертного обстеження повідомляє про це експертну організацію у письмовій формі.

Технічний огляд та/або експертне обстеження проводиться за участю роботодавця (тобто власника підприємства або уповноваженого ним органу) або призначених ним відповідальних осіб.

У разі проведення технічного огляду та/або експертного обстеження роботодавець зобов'язаний: призначити відповідальних осіб з наданням права підпису актів, висновків та інших матеріалів; підготувати устаткування до проведення технічного огляду та/або експертного обстеження відповідно до вимог організаційно-методичних документів; надати фахівцям спеціалізованої, експертної або уповноваженої організації всі технічні та експлуатаційні документи, які містять дані про устаткування за весь період експлуатації; організувати і разом з фахівцями спеціалізованої, експертної або уповноваженої організації забезпечити безпечне проведення робіт з технічного огляду та/або експертного обстеження.

Технічний огляд та/або експертне обстеження устаткування проводять атестовані в установленому Держнаглядохоронпраці порядку фахівці спеціалізованої, експертної та уповноваженої організації, які безпосередньо не беруть участі у проектуванні, виготовленні, постачанні, придбанні, володінні, користуванні, монтажі, налагоджуванні, технічному обслуговуванні, ремонті, модернізації, реконструкції чи заміні цього або аналогічного устаткування.

Звіти, акти, розрахунки, протоколи, оформлені за результатами технічного огляду та/або експертного обстеження, зберігаються роботодавцем разом з паспортом устаткування (Пункти 3-6 Порядку №687).

Пунктами 32, 36 Порядку №687 передбачено, що за результатами експертного обстеження експертна організація готує висновок експертизи. Після проведення експертного обстеження фахівець експертної організації робить відповідний запис у паспорті устаткування про проведення і результати експертного обстеження, дозволені параметри і строк експлуатації, скріплюючи його печаткою.

Відповідач як балансотримач забезпечує відповідне утримання, несе відповідальність за безпечну експлуатацію та технічне обслуговування ліфтів згідно чинного законодавства, вживає заходи з метою своєчасного ремонту та огляду.

Згідно пункту 22 Порядку №687 у разі досягнення граничного строку експлуатації роботодавець припиняє подальшу експлуатацію устаткування до проведення експертного обстеження.

Згідно статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт, в якому зазначається детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

Пунктом 2.24. Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 №826 передбачено, що у разі відмови керівника суб'єкта господарювання або уповноваженої ним особи підписати акт один примірник акта направляється суб'єкту господарювання рекомендованим листом, а на другому примірнику проставляються відповідний вихідний номер листа, яким було відправлено акт, та дата направлення.

Відповідно до статті 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов'язаний надавати документи, зразки продукції, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю) відповідно до закону.

Голова правління ОСББ УДАЧА-11 ОСОБА_1 підписала Акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 20 жовтня 2017 року №15/14.1/08-1106 без зауважень. Також під час розгляду справи, представник відповідача зазначив, що порушення, які були виявлені Головним управлінням Держпраці на даний період не усунено

Пунктом 2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 №826 передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;

не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки.

Статтею 3 Конституції України закріплено, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Враховуючи зазначене, суд прийшов до висновку, що порушення відповідачем законодавства, що призвело виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей, а також з метою недопущення негативних наслідків, є підстави для повного зупинення виконання робіт (виробництва) з експлуатації ліфтів пасажирських реєстр. №5311, 5312, 5428: у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей, до проведення експертного обстеження та позачергового повного технічного огляду та усунення виявлених порушень.

Станом на дату розгляду справи порушення, зазначені в актах перевірки, відповідачем не усунуті.

За таких підстав, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих письмових доказів, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 14, 70, 71, 86, 94, 122, 128, 159-164, 183-2 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Задовольнити адміністративний позов Головного управління Держпраці області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «УДАЧА-11» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення робіт (виробництва) з експлуатації ліфтів.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку УДАЧА-11 (вул. Висоцького, 11, 11-А, м. Одеса, 65123, код ЄДРПОУ:40348950), шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку УДАЧА-11 повністю зупинити виконання робіт (виробництва) з експлуатації ліфтів пасажирських реєстр №№5311, 5312, 5428, які розташовані за адресою: вул. Висоцького, 11, 11-А, м. Одеса, 65123, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Звернути постанову до негайного виконання.

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Суддя О.Г. Гусев

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2017
Оприлюднено14.12.2017
Номер документу70949331
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5719/17

Постанова від 13.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Гусев О. Г.

Ухвала від 29.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Гусев О. Г.

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Гусев О. Г.

Ухвала від 08.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Гусев О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні