Постанова
від 07.12.2017 по справі 825/1790/17
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                      

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 грудня 2017 року                               м. Чернігів                     Справа № 825/1790/17

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Бородавкіної С.В.

за участі секретаря           - Гайдука С.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Чернігові, без фіксації судового процесу, в порядку ч. 1 ст. 41 КАС України, справу за адміністративним позовом Управління Держпраці у Чернігівській області до Приватного сільськогосподарського підприємства "Полісся" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

В С Т А Н О В И В:

Позивач 07.11.2017 звернувся до суду з адміністративним позовом до Приватного сільськогосподарського підприємства "Полісся" (далі – ПСП «Полісся») та просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до відповідача (ЄДРПОУ 02787808, вул. Братів Драгунів, 25, с. Долинське, Сосницький район, Чернігівська область) шляхом негайного зупинення робіт в діючих електроустановках; експлуатацію електроустановок, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що за результатами проведеної перевірки дотримання відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки були виявлені порушення, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, що є підставою для застосування до відповідача заходів реагування.

Представник позивача в позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі. Розгляд справи просить здійснювати без його участі.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, заперечень на позов не надав. За наведених обставин, суд вважає за можливе розглянути справу без його участі, за наявними в матеріалах справи доказами.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що адміністративний позов має бути задоволений, виходячи з таких підстав.

Судом встановлено, що відповідно до направлення на проведення перевірки від 30.11.2016 № 314 Управлінням Держпраці у Чернігівській області, згідно наказу «Про затвердження Плану заходів державного нагляду (контролю) на 2017 рік» від 30.11.2016 № 216, у період з 17.10.2017 по 23.10.2017 проведено планову перевірку на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки ПСП «Полісся» (ЄДРПОУ 02787808, вул. Братів Драгунів, 25, с. Долинське, Сосницький район, Чернігівська область) (а.с. 9-12).

За результатами перевірки складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 23.10.2017 № 314, отриманий посадовою особою ПСП «Полісся» (а.с. 13-20).

Під час перевірки, згідно розділу 5 вищевказаного акту, виявлено порушення ПСП «Полісся» 79 нормативно-правових актів з охорони праці, з яких порушення зазначені у рядках №№ 63-68, 72-74, 76-79 створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:

- керівник підприємства не призначив відповідального за справний стан і безпечну експлуатацію електрогосподарства з числа інженерно-технічних працівників, які мають електротехнічну підготовку і пройшли перевірку знань у встановленому порядку - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 1.3.1 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.98 № 4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.02.1998 за № 93/2533;

- відсутній відповідний електротехнічний та електротехнологічний персонал, який пройшов навчання та перевірку знань з електробезпеки - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п.п. 1.3.1, 2.1.3, 2.1.4 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.98 № 4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.02.1998 за № 93/2533;

- не проведені приймально-здавальні і профілактичні випробування та вимірювання електроустановок згідно з правилами і нормами (ПТЕС) - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 1.3.1 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.98 № 4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.02.1998 за № 93/2533;

- не проводяться технічні огляди електроустановок. Система ТОР не діє - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 1.3.1 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.98 № 4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.02.1998 за № 93/2533;

- відсутні інструкції з Охорони праці та по обслуговуванню електроустановок із зазначенням виду обслуговування - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 2.2.1 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.98 № 4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.02.1998 за № 93/2533;

- відсутній перелік робіт, що виконуються за нарядом-допуском, за розпорядженням та в порядку поточної експлуатації - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п.п. 3.1.1, 3.2.9 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.98 № 4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.02.1998 за № 93/2533;

- не проводиться підготовка робочого місця та допуск до роботи в електроустановках з оформленням нарядів, розпоряджень та обліком їх в призначеному для цього журналі - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п.п. 3.3.12, 3.5.1, 4.1.1, 6.10.9 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.98 № 4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.02.1998 за № 93/2533;

- підприємство не укомплектовано випробуваними електрозахисними засобами, згідно із вимогами нормативних актів - ст. 8 Закону України «Про охорону праці», п.п. 4.2.5, 4.2.9 додаток 2 НПАОП 40.1-1.07-01 «Правил експлуатації електрозахисних засобів», затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 05.06.01 № 253;

- відсутні виконавчі креслення ПЛ, КЛ, паспортні карти або журнали з описом електрообладнання, що експлуатується - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 8.7.3 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.98 № 4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.02.1998 за № 93/2533;

- не пред'явлена необхідна документація по електрогосподарству в обсязі вимог НПАОП - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 8.7.3 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.98 № 4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.02.1998 за № 93/2533;

- не оформлено паспорти на заземлювальні пристрої, що знаходяться в експлуатації - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п. 8.7.3 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.98 № 4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.02.1998 за № 93/2533;

- не проведено опосвідчення стану безпеки електроустановок. Копії актів опосвідчення не направляються в Управління Держпраці у Чернігівській області - ст. 13 Закону України «Про охорону праці», п.п. 8.1, 8.4 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.98 № 4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.02.1998 за № 93/2533.

Як вбачається із матеріалів справи, станом на день розгляду справи по суті вищевказані порушення ПСП «Полісся» не усунуто, у зв'язку із чим Управління звернулось до суду з відповідним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Держпраці є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до п. 7 даного Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом.

Наказом Державної служби України з питань праці від 30.04.2015 № 9 затверджено Положення про Управління Держпраці у Чернігівській області згідно п. 1 якого, Управління Держпраці у Чернігівській області (далі - Управління Держпраці) є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України «Про охорону праці» державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно підпункту 15 пункту 4 Положення про Управління Держпраці у Чернігівській області, Управління відповідно до покладених на нього завдань:

здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань:

забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;

монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення;

виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів;

організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Статтею 4 Закону України «Про охорону праці» визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Судом встановлено, що під час проведення планової перевірки позивачем виявлено та зафіксовано в акті перевірки порушення вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, що стало підставою для звернення позивача до суду із даним позовом у передбачений Кодексом адміністративного судочинства України строк.

Враховуючи зазначене, у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей, з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей є підстави для негайного зупинення робіт в діючих електроустановках та експлуатацію електроустановок ПСП «Полісся».

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Управління Держпраці у Чернігівській області до ПСП «Полісся» про застосування заходів реагування необхідно задовольнити, оскільки вони є законними та обґрунтованими.

Відповідно до п. 10 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Згідно із п. 20 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір», Управління звільнено від сплати судового збору.

Керуючись статтями 158-163, 167, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов'язання Приватного сільськогосподарського підприємства ''Полісся'' (код ЄДРПОУ 02787808, Чернігівська область, Сосницький район, с. Долинське, вул. Братів Драгунів, буд.25), негайно зупинити виконання робіт (виробництва): виконання робіт в діючих електроустановках; експлуатація електроустановок, у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

Постанова суду підлягає негайному виконанню.

Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя С.В. Бородавкіна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2017
Оприлюднено18.12.2017
Номер документу70949511
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/1790/17

Постанова від 07.12.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Постанова від 07.12.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 08.11.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні