Постанова
від 20.07.2009 по справі 2а-3406/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 липня 2009 року Справа №2а-3406/0 9/0870

(14 год.35 хв.)

Запорізький окружний адміністративний суд в склад і:

головуючого судді Мал иш Н.І.,

при секретарі Рожи к О.П.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за зверненням Прокурора Ко мунарського району м. Запорі жжя в інтересах держави, в осо бі позивача Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до товариства з обмеженою відповідальністю «Прогрес М ашбуд» про стягнення суми ад міністративно-господарськи х санкцій та пені за невикона ння нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів у 2008 р.,

за участю представників ст орін:

прокурор: Гаврилов Ю.Г., посвідчення від 06.11.2008 р. №185,

від позивача: Харлам ова О.О., довіреність від 11.06.2009 р. №07-24/2866,

від відповідача: Наз арова Л.В., довіреність від 14 .07.2009 р. №19,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окруж ного адміністративного суду звернувся Прокурор Комунарс ького району м. Запоріжжя (дал і - прокурор) в інтересах дер жави, в особі Запорізького обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів (далі - позивач) з позовно ю заявою до Товариства з обме женою відповідальністю «Про грес Машбуд» (далі - відпові дач) про стягнення суми адмін істративно-господарських са нкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 р.

Свої вимоги прокурор викла в в позовній заяві, в якості но рмативних підстав позову пос илається на Господарський ко декс України, Закон України « Про прокуратуру», Закон Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні», Постанову КМУ «Про поряд ок сплати підприємствами, ус тановами, організаціями та ф ізичними особами, що викорис товують найману працю, суми а дміністративно-господарськ их санкцій та пені за невикон ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів» та КАС України, просить с тягнути з відповідача - 3865 грн.2 9 коп. суми адміністративно-го сподарських санкцій та пені (з яких 3789 грн.29 коп. - сума адміні стративно-господарських сан кцій, 76 грн.00 коп. - пеня).

Ухвалою суду від 10.06.2009 р. було в ідкрито провадження по справ і №3406/09/0870.

В судовому засіданні предс тавник позивача та прокурор наполягає на задоволенні поз овних вимог викладених в поз ові. Зазначив, що згідно з п. 2 ст . 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні», підприємст ва, установи, організації, у то му числі підприємства, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичні особи , які використовують найману працю, самостійно розрахову ють кількість робочих місць для працевлаштування інвалі дів відповідно до нормативу, встановленого частиною перш ою цієї статті, і забезпечуют ь працевлаштування інваліді в. Відповідно до «Звіту про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів» (форма 10-ПІ річна -поштова), наданого відповіда чем, середньооблікова кількі сть штатних працівників, що п рацювали у відповідача, за зв ітний період склала 28 осіб, та ким чином, середньооблікова кількість інвалідів, відпові дно до нормативу, встановлен ого ч.1 ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні», на пі дприємстві відповідача пови нна складати 1 (одну) особу, а зг ідно відомостей наданих відп овідачем в звітному періоді у нього не працювало жодного інваліду.

Представник відповідача п озовні вимоги визнає в повно му об' ємі.

Розгляд справи здійснював ся за допомогою технічних за собів фіксації судового проц есу.

У засіданні 20.07.2009 р., на підстав і ст. 160 КАС України, судом прого лошено вступну і резолютивну частини постанови. Сторонам повідомлено про час виготов лення постанови суду у повно му обсязі.

Дослідивши наявні матеріа ли справи, оцінивши надані ст оронами докази в їх сукупнос ті та заслухавши пояснення п редставників сторін суд прих одить до наступного.

Відповідно до «Звіту про за йнятість і працевлаштування інвалідів» за 2008 р. (форма №10-ПІ) затвердженого наказом Мінпр аці України від 10.02.2007 р. №42, серед ньооблікова кількість штатн их працівників облікового ск ладу на Товаристві з обмежен ою відповідальністю «Прогре с Машбуд» склала 28 осіб.

Згідно з п. 3 ст. 18 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і», що забезпечення прав інва лідів на працевлаштування та оплачувану роботу здійснюєт ься шляхом їх безпосередньог о звернення до підприємств, у станов, організацій чи до дер жавної служби зайнятості. Пі дприємства, установи, органі зації, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, зобов' язані виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів , у т.ч. спеціальні робочі міс ця створювати для них умови п раці з урахуванням індивідуа льних програм реабілітації і забезпечувати інші соціальн о-економічні гарантії, перед бачені чинним законодавство м, надавати державній слу жбі зайнятості інформацію, н еобхідну для організації пра цевлаштування інвалідів, звітувати Фонду соціально го захисту інвалідів (ФСЗІ) пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів у порядку, вст ановленому Кабінетом Мініст рів України.

Пунктом 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» передбачено, що для підприєм ств, установ, організацій, у то му числі підприємств, органі зацій громадських організац ій інвалідів, фізичних осіб, я кі використовують найману пр ацю, установлюється норматив робочих місць для працевлаш тування інвалідів у розм ірі чотирьох відсотків с ередньооблікової чисельнос ті штатних працівників облік ового складу за рік, а якщо пра цює від 8 до 25 осіб, - у кількос ті одного робочого місця.

Відповідно до частини друг ої зазначеної статті, робото давці самостійно розраховую ть кількість робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів.

Тобто, для відповідача (у як ого 28 штатних працівника особ ового складу) установлюється норматив робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у кількості 1 (одного) робочого місця.

Частиною 8 ст. 69 Господарсько го кодексу України (надалі ГК України) передбачено, що п ідприємство з правом най му робочої сили забезпеч ує визначену відповідно до з акону кількість робочих місц ь для працевлаштування непов нолітніх, інвалідів, інших ка тегорій громадян, які потреб ують соціального захисту. Ві дповідальність підприємств а за невиконання даної вимог и встановлюється законом.

Згідно із ст. 238 ГК України, за порушення встановлених з аконодавчими актами правил з дійснення господарської дія льності до суб' єктів господ арювання можуть бути застосо вані уповноваженими органам и адміністративно-господарс ькі санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямо вані на припинення правопору шення суб' єкта господарюва ння та ліквідацію його наслі дків. Види адміністративно-г осподарських санкцій, умови та порядок їх застосування в изначаються цим Кодексом, за конодавчими актами. Адмініст ративно-господарські санкці ї можуть бути встановлені ви ключно законами.

Відповідно до вимог ч. ч. 1, 2, 4 с т. 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні», підприємс тва, установи, організації (...), які використовують найману п рацю, де середньооблікова чи сельність працюючих інвалід ів менша, ніж установлено нор мативом, передбаченим ст. 19 ць ого Закону, щороку сплачу ють відповідним відділенням Фонду соціального захисту і нвалідів адміністративно-го сподарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, установі, організац ії, у т.ч. підприємстві, органі зації громадських організац ій інвалідів, фізичної особи , яка використовує найману пр ацю, за кожне робоче місце , призначене для працевлашту вання інваліда і не зайняте і нвалідом . Порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 % річних облікової ставки Н аціонального банку України , що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму не доїмки за весь її строк. Адмін істративно-господарські сан кції розраховуються та сплач уються підприємствами, устан овами, організаціями, у т.ч. пі дприємствами, організаціями громадських організацій інв алідів, фізичними особами, за значеними в ч.1 цієї статті, са мостійно в строк до 15 квітня р оку, наступного за роком, в яко му відбулося порушення норм ативу, встановленого ч. 1 ст. 19 ц ього Закону. При цьому, до прав овідносин із стягнення адмін істративно-господарських са нкцій, передбачених цим Зако ном, не застосовуються строк и визначені ст. 250 ГК України .

У відповідності до вимог ст . ст. 19, 20 Закону України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні» та п. 4 Пор ядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що викори стовують найману працю, суми адміністративно-господарсь ких санкцій та пені за невико нання нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 70), Міністерством пр аці та соціальної політики У країни видано Наказ від 15.05.2007р. № 223 «Про затвердження Порядку нарахування пені та її сплат и», який 30.05.2007р. за № 552/13819 зареєстро вано в Міністерстві юстиції України.

Згідно з п.п. 2.3 п. 2 цього наказ у, адміністративно-госпо дарська санкція - це грошове з обов' язання, альтернативне зобов' язанню самостійно зд ійснити працевлаштування ін валідів відповідно до Закону , сплачується в порядку і розмірах передбачених Закон ом України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні» та постановою Каб інету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 70.

У відповідача, для якого пер едбачений норматив робочих м ісць для працевлаштування ін валідів в розмірі 1 (одного) мі сця, у 2008 р. не працювало жодног о інваліда.

Відповідно до статті 19-1 Зако ну України «Про інформацію», ст. 20 Закону України «Про зайн ятість населення» наказом Мі ністерства праці та соціальн ої політики України від 19.12.05 № 42 0 затверджено форми звітност і, у т.ч. звіт про наявність вак ансій за формою № 3-ПН та Інстр укцію щодо заповнення форми звітності № 3-ПН «Звіт про наяв ність вакансій». Вказаний на каз зареєстровано в Міністер стві юстиції України 21.12.05 за № 15 34/11814.

Згідно з преамбулою до наве деної вище Інструкції щодо з аповнення форми звітності № 3-ПН «Звіт про наявність вакан сій», відповідно до Закону Ук раїни «Про зайнятість населе ння», підприємства, установи й організації, їх структурні підрозділи та філії незалеж но від форми власності та гос подарювання повинні за наявн ості вакансій у повному обся зі подавати інформацію про н аявність вільних робочих міс ць (вакансій) центрам зайнято сті за місцем їх реєстрації я к платника страхових внесків .

Відповідно до листа про над ання інформації Південного м іжрайонного центру зайнятос ті від 25.05.2009 р. №1358 - Товариство з о бмеженою відповідальністю « Прогрес Машбуд» у 2008 р. інформа ції про наявність вакансій д ля працевлаштування осіб з о бмеженими можливостями (інва лідів) не надавало .

Крім того, відповідач не над ав суду документальних доказ ів, що їм створені робочі місц я для працевлаштування інвал ідів, як це передбачено ч.3 ст. 18 Закону України «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні».

Тобто, відповідач не зробив передбачених Законом дій дл я працевлаштування інваліді в.

Факт не працевлаштування в ідповідачем інвалідів у 2008 ро ці, відповідно до встановлен ого нормативу, доведений мат еріалами справи, підтверджує ться документами та не запер ечується відповідачем.

Відповідно до розрахунку, с ума адміністративно-господа рських санкцій та пені за нев иконання нормативу робочих м ісць для працевлаштування ін валідів складає - 3865 грн.29 коп. з яких: 3789 грн.29 коп. - сума адмініс тративно-господарських санк цій, 76 грн.00 коп. - пеня (стр. 4).

Виходячи з вищевикладеног о, суд вважає вимоги прокурор а та позивача обґрунтованими , такими, що підтверджуються д окументальними доказами та п ідлягають задоволенню в повн ому об' ємі.

Відповідно до приписів п. 4 с т. 94 КАС України, у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, а відповіда чем - фізична чи юридична особ а, судові витрати, здійснені п озивачем, з відповідача не ст ягуються.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 18, 19, 20 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні», ст. ст. 69, 239 Господарського к одексу України, ст. ст. 2, 4, 7-12, 69-71, 94, 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов з а зверненням Прокурора Кому нарського району м.Запоріжжя в інтересах держави, в особі п озивача Запорізького об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів д о товариства з обмеженою від повідальністю «Прогрес Машб уд» про стягнення суми адмін істративно-господарських са нкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 р. - задовольнити повн істю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Пр огрес Машбуд» (69050, м.Запоріжжя, вул. Складська, 8; ЄДРПОУ 35842824) на користь Запорізького об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів ( одержувач: Держбюджет Комуна рського району р/р 31211230700005, код ЄД РПОУ 34677119, банк ГУДКУ у Запорізь кій області, МФО 813015, код 50070000 «Пла тежі до Фонду соціального за хисту інвалідів за 2008 рік») сум у адміністративно-господарс ьких санкцій, за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 р. та пені за прострочення термінів сплати адміністрат ивно-господарських санкцій в сумі: 3865 (три тисячі вісі мсот шістдесят п' ять) грн . 29 (двадцять дев' ять) ко п.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду шляхом подачі в 10-ти денний строк, з дня її проголошення, заяви про апеляційне оскарже ння і поданням після цього пр отягом 20 днів апеляційної ска рги, з подачею її копії до апел яційної інстанції або в поря дку ч. 5 ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у строк, пос танова набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.

Повний текст постанови було виготовлено 24 липня 2009 р.

Суддя (підпи с) Н.І.Мали ш

Постанова набрала законно ї сили 04 серпня 2009 р.

Суддя Н.І.Малиш

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2009
Оприлюднено10.06.2010
Номер документу7095332
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3406/09/0870

Постанова від 20.07.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Наталія Іванівна

Ухвала від 10.06.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні