Постанова
від 31.08.2009 по справі 2а-3881/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 серпня 2009 року Справа №2а-388 1/09/0870

(18 год.02 хв.) м. Запорі жжя

Запорізький окружний адмі ністративний суд в складі:

головуючого судді Мал иш Н.І.,

при секретарі Рожи к О.П.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Запорізького об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів д о товариства з обмеженою від повідальністю ВБП «Еверест-Б уд» про стягнення суми адмін істративно-господарських са нкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 р.,

за участю представників ст орін:

від позивача: Харлам ова О.О., довіреність від 11.06.2009 р. №07-24/2866,

від відповідача: не з' явився,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду звер нулося Запорізьке обласне ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів (далі - поз ивач) з позовною заявою до тов ариства з обмеженою відповід альністю ВБП «Еверест-Буд» (д алі - відповідач) про стягне ння суми адміністративно-гос подарських санкцій та пені з а невиконання нормативу робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у 2008 р.

Свої вимоги позивач виклав в позовній заяві, в якості нор мативних підстав позову поси лається на Закон України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні», Пос танову КМУ «Про порядок спла ти підприємствами, установам и, організаціями та фізичним и особами, що використовують найману працю, суми адмініст ративно-господарських санкц ій та пені за невиконання нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів» та КАС України, просить суд стяг нути з відповідача - 6889 грн.21 коп . суми адміністративно-госпо дарських санкцій та пені (з як их 6680 грн.95 коп. - сума адміністра тивно-господарських санкцій , 208 грн.26 коп. - пеня за період з 16.04.2009 р. по 02.07.2009 р.).

Ухвалою суду від 03.07.2009 р. було в ідкрито провадження по справ і №3881/09/0870.

В судовому засіданні предс тавник позивача наполягає на задоволенні позовних вимог викладених в позові. Зазначи в, що згідно з п. 2 ст. 19 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні», підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, самост ійно розраховують кількість робочих місць для працевлаш тування інвалідів відповідн о до нормативу, встановленог о частиною першою цієї статт і, і забезпечують працевлашт ування інвалідів. Відповідно до «Звіту про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів» (форма 10-ПІ річна-поштова), нада ного відповідачем, середньоо блікова кількість штатних пр ацівників, що працювали у від повідача, за звітний період с клала 21 особа, таким чином, сер едньооблікова кількість інв алідів, відповідно до нормат иву, встановленого ч.1 ст.19 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні», на підприємстві в ідповідача повинна складати 1 (одну) особу, а згідно відомос тей наданих відповідачем в з вітному періоді у нього не пр ацювало жодного інваліда.

Відповідач будучи неоднор азово повідомлений судом про дату, місце і час судового зас ідання ухвалою суду та судов ими повістками про виклик до суду в судові засідання не з' явився, заперечень, пояснень по суті позовних вимог, а тако ж витребувані ухвалами суду документи і матеріали не над ав, про причини неявки суд не п овідомив. Копія адміністрати вного позову, а також ухвала с уду та судова повістка про ви клик до суду надсилались за м ісцезнаходженням відповіда ча (69001, м. Запоріжжя, вул. Перемог и, 16, оф.7) поштовою кореспонденц ією, тобто за адресою, яка зазн ачена в позові. Місцезнаходж ення відповідача також підтв ерджується довідкою головно го управління статистики в З апорізькій області, від 16.07.2009 р. №15-7/3367, відповідно до якої відпо відач зареєстрований за тією ж адресою, що і зазначена в по зові. В зв' язку з чим, суд вва жає наступні виклики відпові дача безпідставними.

Згідно із приписами ст. 128 КАС України, неприбуття в судове засідання без поважних прич ин представника сторони або неповідомлення ним про причи ни неприбуття не є перешкодо ю для розгляду справи. Суд виз нав за можливе вирішити спра ву за наявними в ній матеріал ами, яких достатньо для розгл яду спору по суті, за відсутно сті в судовому засіданні пре дставника відповідача.

З підстав наведених вище та приймаючи до уваги норми ч. 1 с т. 122 КАС України, на підставі ст . 128 КАС України, суд вважає за м ожливе розглянути справу за відсутності відповідача за н аявними в ній матеріалами.

Розгляд справи здійснював ся за допомогою технічних за собів фіксації судового проц есу, а саме - звукозаписуючо го пристрою «Камертон».

У засіданні 31.08.2009 р., на підстав і ст. 160 КАС України, судом прого лошено вступну і резолютивну частини постанови. Судом пов ідомлено про час виготовленн я постанови суду у повному об сязі.

Дослідивши наявні матеріа ли справи, оцінивши надані до кази в їх сукупності та заслу хавши пояснення представник а позивача суд приходить до н аступного.

Відповідно до «Звіту про за йнятість і працевлаштування інвалідів» за 2008 р. (форма №10-ПІ) затвердженого наказом Мінпр аці України від 10.02.2007 р. №42, серед ньооблікова кількість штатн их працівників облікового ск ладу на товаристві з обмежен ою відповідальністю ВБП «Еве рест-Буд» склала 21 особу.

Згідно з п. 3 ст. 18 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і», що забезпечення прав інва лідів на працевлаштування та оплачувану роботу здійснюєт ься шляхом їх безпосередньог о звернення до підприємств, у станов, організацій чи до дер жавної служби зайнятості. Пі дприємства, установи, органі зації, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, зо бов' язані виділяти та створ ювати робочі місця для праце влаштування інвалідів, у т.ч. с пеціальні робочі місця створ ювати для них умови праці з ур ахуванням індивідуальних пр ограм реабілітації і забезпе чувати інші соціально-економ ічні гарантії, передбачені ч инним законодавством, надава ти державній службі зайнятос ті інформацію, необхідну для організації працевлаштуван ня інвалідів, звітувати Фонд у соціального захисту інвалі дів (ФСЗІ) про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів у п орядку, встановленому Кабіне том Міністрів України.

Пунктом 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» передбачено, що для підприєм ств, установ, організацій, у то му числі підприємств, органі зацій громадських організац ій інвалідів, фізичних осіб, я кі використовують найману пр ацю, установлюється норматив робочих місць для працевлаш тування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньо облікової чисельності штатн их працівників облікового ск ладу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одно го робочого місця.

Відповідно до частини друг ої зазначеної статті, робото давці самостійно розраховую ть кількість робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів.

Тобто, для відповідача (у як ого 21 штатний працівник особо вого складу) установлюється норматив робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у кількості 1 (одного) робочого місця.

Частиною 8 ст. 69 Господарсько го кодексу України (надалі ГК України) передбачено, що підп риємство з правом найму робо чої сили забезпечує визначен у відповідно до закону кільк ість робочих місць для праце влаштування неповнолітніх, і нвалідів, інших категорій гр омадян, які потребують соціа льного захисту. Відповідальн ість підприємства за невикон ання даної вимоги встановлює ться законом.

Згідно із ст. 238 ГК України, за порушення встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості до суб' єктів господарю вання можуть бути застосован і уповноваженими органами ад міністративно-господарські санкції, тобто заходи органі заційно-правового або майнов ого характеру, спрямовані на припинення правопорушення с уб' єкта господарювання та л іквідацію його наслідків.

Відповідно до вимог ч. ч. 1, 2, 4 с т. 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні», підприємс тва, установи, організації (...), які використовують найману п рацю, де середньооблікова чи сельність працюючих інвалід ів менша, ніж установлено нор мативом, передбаченим ст. 19 ць ого Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у т.ч. п ідприємстві, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичної особи, яка викор истовує найману працю, за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом. Пор ушення термінів сплати адмін істративно-господарських са нкцій тягне за собою нарахув ання пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 % річних обліково ї ставки Національного банку України, що діяла на момент сп лати, нарахованої на повну су му недоїмки за весь її строк. А дміністративно-господарськ і санкції розраховуються та сплачуються підприємствами , установами, організаціями, у т.ч. підприємствами, організа ціями громадських організац ій інвалідів, фізичними особ ами, зазначеними в ч.1 цієї ста тті, самостійно в строк до 15 кв ітня року, наступного за роко м, в якому відбулося порушенн я нормативу, встановленого ч . 1 ст. 19 цього Закону. При цьому, д о правовідносин із стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій, передбачених ци м Законом, не застосовуються строки визначені ст. 250 ГК Укр аїни .

Механізм реалізації норм с т.ст. 19, 20 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні» визнач ається постановою Кабінету М іністрів України від 31.01.2007р. № 70 « Про реалізацію статей 19 і 20 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні».

Зазначеною постановою зат верджено у т.ч. Порядок поданн я підприємствами, установами , організаціями та фізичними особами, що використовують н айману працю, звітів про зайн ятість і працевлаштування ін валідів та інформації, необх ідної для організації їх пра цевлаштування (надалі Порядо к...).

Відповідно до пунктів 1, 2 цьо го Порядку, (...) цей Порядок визн ачає процедуру подання підпр иємствами, установами, орган ізаціями (...) звітів про зайнят ість і працевлаштування інва лідів відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів та інформації про наявність ві льних робочих місць (вакантн их посад) для працевлаштуван ня інвалідів - центру зайнято сті; звіт про зайнятість і пра цевлаштування інвалідів роб отодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щоро ку до 1 березня відділенням Фо нду, в яких вони зареєстрован і, за формою, затвердженою Мін праці за погодженням з Держк омстатом (...) Інформацію про на явність вільних робочих місц ь (вакантних посад) для працев лаштування інвалідів робото давці подають до центру зайн ятості зі місцем їх реєстрац ії як платників страхових вн есків на загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінп раці за погодженням з Держко мстатом.

У відповідності до вимог ст . ст. 19, 20 Закону України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні» та п. 4 Пор ядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що викори стовують найману працю, суми адміністративно-господарсь ких санкцій та пені за невико нання нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 70), Міністерством пр аці та соціальної політики У країни видано Наказ від 15.05.2007р. № 223 «Про затвердження Порядку нарахування пені та її сплат и», який 30.05.2007р. за № 552/13819 зареєстро вано в Міністерстві юстиції України.

Згідно з п.п. 2.3 п. 2 цього наказ у, адміністративно-господарс ька санкція - це грошове зобов ' язання, альтернативне зобо в' язанню самостійно здійсн ити працевлаштування інвалі дів відповідно до Закону, спл ачується в порядку і розміра х передбачених Законом Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і» та постановою Кабінету Мі ністрів України від 31.01.2007 р. № 70.

У відповідача, для якого пер едбачений норматив робочих м ісць для працевлаштування ін валідів в розмірі 1 (одного) мі сця, у 2008 р. не працювало жодног о інваліда.

Відповідно до статті 19-1 Зако ну України «Про інформацію», ст. 20 Закону України «Про зайн ятість населення» наказом Мі ністерства праці та соціальн ої політики України від 19.12.05 № 42 0 затверджено форми звітност і, у т.ч. звіт про наявність вак ансій за формою № 3-ПН та Інстр укцію щодо заповнення форми звітності № 3-ПН «Звіт про наяв ність вакансій». Вказаний на каз зареєстровано в Міністер стві юстиції України 21.12.05 за № 15 34/11814.

Згідно з преамбулою до наве деної вище Інструкції щодо з аповнення форми звітності № 3-ПН «Звіт про наявність вакан сій», відповідно до Закону Ук раїни «Про зайнятість населе ння», підприємства, установи й організації, їх структурні підрозділи та філії незалеж но від форми власності та гос подарювання повинні за наявн ості вакансій у повному обся зі подавати інформацію про н аявність вільних робочих міс ць (вакансій) центрам зайнято сті за місцем їх реєстрації я к платника страхових внесків .

Відповідно до довідки Ордж онікідзевського районного ц ентру зайнятості відповідач у 2008 р. не надавав інформації п ро наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Також відповідач не надав с уду документальних доказів, що їм вжиті всі заходи для мож ливого працевлаштування інв алідів.

Тобто, відповідач не зробив передбачених Законом дій дл я працевлаштування інваліді в.

ТОВ ВБП «Еверест-Буд» в звіт і про зайнятість і працевлаш тування інвалідів, зазначило суму адміністративно - гос подарських санкцій за невико нання нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів в розмірі 6681 грн.06 коп. (сере дньорічна заробітна плата шт атного працівника). Тобто від повідач фактично визнав за с обою вину за невиконання нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів.

Таким чином, факт не працевл аштування відповідачем інва лідів у 2008 році, відповідно до в становленого нормативу, дове дений матеріалами справи та підтверджується документам и доказами.

Відповідно до розрахунку, с ума адміністративно-господа рських санкцій та пені за нев иконання нормативу робочих м ісць для працевлаштування ін валідів складає - 6889 грн.21 коп. (з яких 6680 грн.95 коп. - сума адмініс тративно-господарських санк цій, 208 грн.26 коп. - пеня за пері од з 16.04.2009 р. по 02.07.2009 р.). (стр.3).

Розрахунок був перевірени й судом.

Виходячи з вищевикладеног о, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, такими, що пі дтверджуються документальн ими доказами та підлягають з адоволенню в повному об' ємі .

Відповідно до приписів п. 4 с т. 94 КАС України, у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, а відповіда чем - фізична чи юридична особ а, судові витрати, здійснені п озивачем, з відповідача не ст ягуються.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 18, 19, 20 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні», ст. ст. 69, 239 Господарського к одексу України, ст. ст. 2, 4, 7-12, 69-71, 94, 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов За порізького обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю ВБП «Еверест-Буд» про стягне ння суми адміністративно-гос подарських санкцій та пені з а невиконання нормативу робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у 2008 р. - задоволь нити повністю.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю ВБП «Еверест-Буд» (ЄДРПОУ 34317798) на к ористь Запорізького обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів (одерж увач: Держбюджет Орджонікідз евського району, р/р 31219230700007, код Є ДРПОУ 34677145, банк ГУДКУ у Запоріз ькій області, МФО 813015, код 50070000 «Пл атежі до Фонду соціального з ахисту інвалідів за 2008 рік») су му адміністративно-господар ських санкцій та пені за неви конання нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у 2008 р. в розмірі: 6889 (шість тисяч вісімсот вісімд есят дев' ять) грн. 21 (два дцять одна) коп.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду шляхом подачі в 10-ти денний строк, з дня її проголошення, заяви про апеляційне оскарже ння і поданням після цього пр отягом 20 днів апеляційної ска рги, з подачею її копії до апел яційної інстанції або в поря дку ч. 5 ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у строк, пос танова набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.

Повний текст пос танови було виготовлено 04 ве ресня 2009 р.

Суддя (підпис) Н.І.Малиш

Постанова набрала законно ї сили 15 вересня 2009 р.

Суддя Н.І.Малиш

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.08.2009
Оприлюднено11.06.2010
Номер документу7095410
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3881/09/0870

Постанова від 31.08.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Наталія Іванівна

Ухвала від 03.07.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні