ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 серпня 2009 року Справа №2а- 3955/09/0870
(16 год.15 хв.)
Запорізький окружний адмі ністративний суд в складі:
головуючого судді Мал иш Н.І.,
при секретарі Рожи к О.П.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Запорізького об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів д о товариства з обмеженою від повідальністю «Велич» про ст ягнення суми адміністративн о-господарських санкцій та п ені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів у 2008 р.,
за участю представників ст орін:
від позивача: Харлам ова О.О., довіреність від 11.06.2009 р. №07-24/2866,
від відповідача: не з' явився,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду звер нулося Запорізьке обласне ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів (далі - поз ивач) з позовною заявою до тов ариства з обмеженою відповід альністю «Велич» (далі - від повідач) про стягнення суми а дміністративно-господарськ их санкцій та пені за невикон ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів у 2008 р.
Свої вимоги позивач виклав в позовній заяві, в якості нор мативних підстав позову поси лається на Закон України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні», Пос танову КМУ «Про порядок спла ти підприємствами, установам и, організаціями та фізичним и особами, що використовують найману працю, суми адмініст ративно-господарських санкц ій та пені за невиконання нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів» та КАС України, просить суд стяг нути з відповідача - 10349 грн.00 коп . суми адміністративно-госпо дарських санкцій та пені (з як их 9999 грн.76 коп. - сума адміністра тивно-господарських санкцій , 394 грн.24 коп. - пеня, з розрахун ку за період з 16.04.2009 р. по 23.06.2009 р. - 342 г рн.24 коп., з 24.06.2009 р. по 06.07.2009 р. - 52 грн. ).
Ухвалою суду від 07.07.2009 р. було в ідкрито провадження по справ і №3955/09/0870.
В судовому засіданні предс тавник позивача наполягає на задоволенні позовних вимог викладених в позові. Зазначи в, що згідно з п. 2 ст. 19 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні», підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, самост ійно розраховують кількість робочих місць для працевлаш тування інвалідів відповідн о до нормативу, встановленог о частиною першою цієї статт і, і забезпечують працевлашт ування інвалідів. Відповідно до «Звіту про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів» (форма 10-ПІ річна-поштова), нада ного відповідачем, середньоо блікова кількість штатних пр ацівників, що працювали у від повідача, за звітний період с клала 97 осіб, таким чином, сере дньооблікова кількість інва лідів, відповідно до нормати ву, встановленого ч.1 ст.19 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні», на підприємстві ві дповідача повинна складати 4 (чотири) особи, а згідно відом остей наданих відповідачем в звітному періоді у нього пра цювало 2 (два) інваліда.
Відповідач будучи повідом лений судом про дату, місце і ч ас судового засідання ухвало ю суду та судовою повісткою п ро виклик до суду в судові зас ідання не з' явився, запереч ень, пояснень по суті позовни х вимог, а також витребувані у хвалами суду документи і мат еріали не надав, про причини н еявки суд не повідомив. Копія адміністративного позову, а також ухвала суду та судова п овістка про виклик до суду на дсилались за місцезнаходжен ням відповідача (70504, Запоріз ька область, м.Енергодар, вул. Воїнів Інтернаціоналістів, 3 6, кв.73) поштовою кореспонден цією, тобто за адресою, яка заз начена в позові. Місцезнаход ження відповідача також підт верджується довідкою головн ого управління статистики в Запорізькій області, від 16.07.2009 р . №15-7/3366, відповідно до якої відп овідач зареєстрований за тіє ю ж адресою, що і зазначена в п озові. В зв' язку з чим, суд вв ажає наступні виклики відпов ідача безпідставними.
Згідно із приписами ст. 128 КАС України, неприбуття в судове засідання без поважних прич ин представника сторони або неповідомлення ним про причи ни неприбуття не є перешкодо ю для розгляду справи. Суд виз нав за можливе вирішити спра ву за наявними в ній матеріал ами, яких достатньо для розгл яду спору по суті, за відсутно сті в судовому засіданні пре дставника відповідача.
З підстав наведених вище та приймаючи до уваги норми ч. 1 с т. 122 КАС України, на підставі ст . 128 КАС України, суд вважає за м ожливе розглянути справу за відсутності відповідача за н аявними в ній матеріалами.
Розгляд справи здійснював ся за допомогою технічних за собів фіксації судового проц есу, а саме - звукозаписуючо го пристрою «Камертон».
У засіданні 06.08.2009 р., на підстав і ст. 160 КАС України, судом прого лошено вступну і резолютивну частини постанови. Судом пов ідомлено про час виготовленн я постанови суду у повному об сязі.
Дослідивши наявні матеріа ли справи, оцінивши надані до кази в їх сукупності та заслу хавши пояснення представник а позивача суд приходить до н аступного.
Відповідно до «Звіту про за йнятість і працевлаштування інвалідів» за 2008 р. (форма №10-ПІ) затвердженого наказом Мінпр аці України від 10.02.2007 р. №42, серед ньооблікова кількість штатн их працівників облікового ск ладу на товаристві з обмежен ою відповідальністю «Велич» склала 97 осіб.
Згідно з п. 3 ст. 18 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і», що забезпечення прав інва лідів на працевлаштування та оплачувану роботу здійснюєт ься шляхом їх безпосередньог о звернення до підприємств, у станов, організацій чи до дер жавної служби зайнятості. Пі дприємства, установи, органі зації, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, зобов' язані виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів , у т.ч. спеціальні робочі міс ця створювати для них умови п раці з урахуванням індивідуа льних програм реабілітації і забезпечувати інші соціальн о-економічні гарантії, перед бачені чинним законодавство м, надавати державній слу жбі зайнятості інформацію, н еобхідну для організації пра цевлаштування інвалідів, звітувати Фонду соціально го захисту інвалідів (ФСЗІ) пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів у порядку, вст ановленому Кабінетом Мініст рів України.
Пунктом 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» передбачено, що для підприєм ств, установ, організацій, у то му числі підприємств, органі зацій громадських організац ій інвалідів, фізичних осіб, я кі використовують найману пр ацю, установлюється норматив робочих місць для працевлаш тування інвалідів у розм ірі чотирьох відсотків серед ньооблікової чисельності шт атних працівників обліковог о складу за рік , а якщо пра цює від 8 до 25 осіб, - у кількос ті одного робочого місця.
Відповідно до частини друг ої зазначеної статті, робото давці самостійно розраховую ть кількість робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів.
Тобто, для відповідача (у як ого 97 штатних працівників осо бового складу) установлюєтьс я норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості (чотирьох) робоч их місць.
Частиною 8 ст. 69 Господарсько го кодексу України (надалі ГК України) передбачено, що п ідприємство з правом най му робочої сили забезпеч ує визначену відповідно до з акону кількість робочих місц ь для працевлаштування непов нолітніх, інвалідів, інших ка тегорій громадян, які потреб ують соціального захисту. Ві дповідальність підприємств а за невиконання даної вимог и встановлюється законом.
Згідно із ст. 238 ГК України, за порушення встановлених з аконодавчими актами правил з дійснення господарської дія льності до суб' єктів господ арювання можуть бути застосо вані уповноваженими органам и адміністративно-господарс ькі санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямо вані на припинення правопору шення суб' єкта господарюва ння та ліквідацію його наслі дків.
Відповідно до вимог ч. ч. 1, 2, 4 с т. 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні», підприємс тва, установи, організації (...), які використовують найману п рацю, де середньооблікова чи сельність працюючих інвалід ів менша, ніж установлено нор мативом, передбаченим ст. 19 ць ого Закону, щороку сплачу ють відповідним відділенням Фонду соціального захисту і нвалідів адміністративно-го сподарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, установі, організац ії, у т.ч. підприємстві, органі зації громадських організац ій інвалідів, фізичної особи , яка використовує найману пр ацю, за кожне робоче місце , призначене для працевлашту вання інваліда і не зайняте і нвалідом . Порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 % річних облікової ставки Н аціонального банку України , що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму не доїмки за весь її строк. Адмін істративно-господарські сан кції розраховуються та сплач уються підприємствами, устан овами, організаціями, у т.ч. пі дприємствами, організаціями громадських організацій інв алідів, фізичними особами, за значеними в ч.1 цієї статті, са мостійно в строк до 15 квітня р оку, наступного за роком, в яко му відбулося порушення норм ативу, встановленого ч. 1 ст. 19 ц ього Закону. При цьому, до прав овідносин із стягнення адмін істративно-господарських са нкцій, передбачених цим Зако ном, не застосовуються строк и визначені ст. 250 ГК України .
Механізм реалізації норм с т.ст. 19, 20 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні» визнач ається постановою Кабінету М іністрів України від 31.01.2007р. № 70 « Про реалізацію статей 19 і 20 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні».
Зазначеною постановою зат верджено у т.ч. Порядок поданн я підприємствами, установами , організаціями та фізичними особами, що використовують н айману працю, звітів про зайн ятість і працевлаштування ін валідів та інформації, необх ідної для організації їх пра цевлаштування (надалі Порядо к...).
Відповідно до пунктів 1, 2 цьо го Порядку, (...) цей Порядок визн ачає процедуру подання підпр иємствами, установами, орган ізаціями (...) звітів про зайнят ість і працевлаштування інва лідів відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів та інформації про наявність вільних робочих місць (вакан тних посад) для працевлаштув ання інвалідів - центру зайня тості; звіт про зайнятіст ь і працевлаштування інвалід ів роботодавці подають (надс илають рекомендованим листо м) щороку до 1 березня відділен ням Фонду, в яких вони зареєст ровані, за формою, затверджен ою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом (...) Інформацію про наявність вільних робоч их місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають до ц ентру зайнятості зі місцем ї х реєстрації як платників ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття за формою, затверд женою Мінпраці за погодження м з Держкомстатом.
У відповідності до вимог ст . ст. 19, 20 Закону України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні» та п. 4 Пор ядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що викори стовують найману працю, суми адміністративно-господарсь ких санкцій та пені за невико нання нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 70), Міністерством пр аці та соціальної політики У країни видано Наказ від 15.05.2007р. № 223 «Про затвердження Порядку нарахування пені та її сплат и», який 30.05.2007р. за № 552/13819 зареєстро вано в Міністерстві юстиції України.
Згідно з п.п. 2.3 п. 2 цього наказ у, адміністративно-госпо дарська санкція - це грошове з обов' язання, альтернативне зобов' язанню самостійно зд ійснити працевлаштування ін валідів відповідно до Закону , сплачується в порядку і розмірах передбачених Закон ом України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні» та постановою Каб інету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 70.
У відповідача, для якого пер едбачений норматив робочих м ісць для працевлаштування ін валідів в розмірі 4 (чотирьох) місць, у 2008 р. працювало два інв аліда.
Відповідно до статті 19-1 Зако ну України «Про інформацію», ст. 20 Закону України «Про зайн ятість населення» наказом Мі ністерства праці та соціальн ої політики України від 19.12.05 № 42 0 затверджено форми звітност і, у т.ч. звіт про наявність вак ансій за формою № 3-ПН та Інстр укцію щодо заповнення форми звітності № 3-ПН «Звіт про наяв ність вакансій». Вказаний на каз зареєстровано в Міністер стві юстиції України 21.12.05 за № 15 34/11814.
Згідно з преамбулою до наве деної вище Інструкції щодо з аповнення форми звітності № 3-ПН «Звіт про наявність вакан сій», відповідно до Закону Ук раїни «Про зайнятість населе ння», підприємства, установи й організації, їх структурні підрозділи та філії незалеж но від форми власності та гос подарювання повинні за наявн ості вакансій у повному обся зі подавати інформацію про н аявність вільних робочих міс ць (вакансій) центрам зайнято сті за місцем їх реєстрації я к платника страхових внесків .
Відповідач не надав суду до кументальних доказів, що їм с творені робочі місця для пра цевлаштування інвалідів та п одавалась інформація про ная вність вакансій, або доказів про вжиття всіх заходів для м ожливого працевлаштування і нвалідів.
Тобто, відповідач не зробив передбачених Законом дій дл я працевлаштування інваліді в.
ТОВ «Велич» в звіті про зайн ятість і працевлаштування ін валідів зазначило суму адмін істративно - господарських санкцій за невиконання норм ативу робочих місць для прац евлаштування інвалідів в сум і 12392 грн. (з розрахунку, що серед ньорічна заробітна плата шта тного працівника дорівнювал а 6196 грн.). Відповідач фактично визнав за собою вину за невик онання нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів частково сплативши на користь Фонду соціального за хисту інвалідів суму адмініс тративно-господарських санк цій в розмірі 2392 грн.
Таким чином, факт не працевл аштування відповідачем інва лідів у 2008 році, відповідно до в становленого нормативу, дове дений матеріалами справи та підтверджується документам и доказами.
Відповідно до розрахунку, с ума адміністративно-господа рських санкцій та пені за нев иконання нормативу робочих м ісць для працевлаштування ін валідів складає - 10349 грн.00 коп., з яких 9999 грн.76 коп. - сума адмініс тративно-господарських санк цій (12391 грн.76 коп. - 2392 грн.00 коп.), 394 грн.24 коп. - пеня, з розрахунку за період з 16.04.2009 р. по 23.06.2009 р. - 342 грн .24 коп., з 24.06.2009 р. по 06.07.2009 р. - 52 грн. (ст р.4). Розрахунок був перевірени й судом.
Виходячи з вищевикладеног о, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, такими, що пі дтверджуються документальн ими доказами та підлягають з адоволенню в повному об' ємі .
Відповідно до приписів п. 4 с т. 94 КАС України, у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, а відповіда чем - фізична чи юридична особ а, судові витрати, здійснені п озивачем, з відповідача не ст ягуються.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 18, 19, 20 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні», ст. ст. 69, 239 Господарського к одексу України, ст. ст. 2, 4, 7-12, 69-71, 94, 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов За порізького обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «Велич» про стягнення суми а дміністративно-господарськ их санкцій та пені за невикон ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів у 2008 р. - задовольнити п овністю.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Ве лич» (ЄДРПОУ 25490666) на користь Зап орізького обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів (одержувач: Держб юджет м.Енергодар, р/р 31212230700015, код ЄДРПОУ 34677056, банк ГУДКУ у Запорі зькій області, МФО 813015, код 50070000 «П латежі до Фонду соціального захисту інвалідів за 2008 рік») с уму адміністративно-господа рських санкцій та пені за нев иконання нормативу робочих м ісць для працевлаштування ін валідів у 2008 р. в розмірі: 10394 (десять тисяч триста дев' я носто чотири) грн. 00 (нуль ) коп.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду шляхом подачі в 10-ти денний строк, з дня її проголошення, заяви про апеляційне оскарже ння і поданням після цього пр отягом 20 днів апеляційної ска рги, з подачею її копії до апел яційної інстанції або в поря дку ч. 5 ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у строк, пос танова набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.
Повний текст пос танови було виготовлено 11сер пня 2009 р.
Суддя (підпис) Н.І.М алиш
Постанова набрала за конної сили 25 серпня 2009 р.
Суддя Н.І.Ма лиш
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2009 |
Оприлюднено | 11.06.2010 |
Номер документу | 7095416 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Малиш Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні