Ухвала
від 23.11.2017 по справі 641/6653/16-ц
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ


Справа № 641/6653/16-ц Головуючий І інстанції - Курганнікова О.А.

Провадження № 22ц/790/6452/17 Головуючий ІІ інстанції-Кісь П.В.

Категорія: договірні

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 листопада 2017 року Апеляційний суд Харківської області у складі:

головуючого судді - Кіся П.В.,

суддів: - ОСОБА_1,

- ОСОБА_2,

за участю секретаря - Пузікової Ю.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Харкові справу за апеляційною скаргою представника ОСОБА_3 - ОСОБА_4 на рішення Комінтернівського районного суду м. Харкова від 09 жовтня 2017 року у цивільній справі за позовом Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради до ОСОБА_3, треті особи: Харківська міська рада, Департамент містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради про визнання укладеним договору про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Харкова, -

ВСТАНОВИВ:

04.08.2016 року Департамент економіки та комунального майна Харківської міської ради звернувся до суду з вищевказаним позовом та просив визнати укладеним договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова між ОСОБА_3 та Департаментом економіки та комунального майна Харківської міської ради в редакції, викладеній у позовній заяві.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що відповідно до декларацій про готовність об'єкта до експлуатації, які були зареєстровані 22.06.2015 року Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області за №ХК 142151690340, №ХК 142151690345, №ХК 142151690348 та № ХК 142151690348, ОСОБА_3 є замовником будівництва житлових будинків з поштовою адресою №70, 70а, 72, 72а по вул. Самаркандській в м. Харкові. Тобто, зазначені об'єкти, загальною площею 383,1 кв.м, прийнято в експлуатацію на підставі вказаних декларацій.

При цьому відповідач не виконав визначений Законом України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядком пайової участі обов'язок щодо звернення до Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради для укладення відповідного договору про пайову участь. Відповідно до вказаного Порядку пайова участь замовника полягає у перерахуванні до бюджету м. Харкова коштів на створення і розвиток інженерно - транспортної інфраструктури м. Харкова у розмірах:10% загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для нежитлових будівель та споруд та 4 % загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для житлових будинків. Крім того, відповідач в порушення вимог ч. 11 ст. 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності не повідомив своєчасно виконавчі органи Харківської міської ради про прийняття будинку в експлуатацію. Управління соціально-економічного розвитку, планування та обліку Департаменту економіки та комунального майна направляло на адресу відповідача лист від 17.12.2015 №331/0/114-15-559/0/114-15,яким інформувало про необхідність звернення до виконавчих органів Харківської міської ради для укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури, а 19.01.2016 року направило пропозицію про укладення відповідного договору.Проте, ОСОБА_3 ухиляється від укладення договору.

Рішенням Комінтернівського районного суду м. Харкова від 09жовтня 2017 року у позовних Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради задоволено.Визнано укладеним договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова між ОСОБА_3, ІПН НОМЕР_1, яка проживає: ІНФОРМАЦІЯ_1 та Департаментом економіки та комунального майна Харківської міської ради (61003, м. Харків, майдан Конституції №7 , код ЄДРПОУ 25610834) в такій редакції:

ДОГОВІР №

про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова

м. Харків


201
р.

Департамент економіки та комунального майна, іменований надалі Департамент , в особі заступника міського голови - директора Департаменту економіки та комунального майна ОСОБА_5, що діє на підставі Положення про Департамент економіки та комунального майна, затвердженого рішенням 1 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 20.11.2015 № 07/15 Про затвердження положень виконавчих органів Харківської міської ради 7 скликання з однієї сторони, та з іншої сторони ОСОБА_3 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1), іменована надалі Замовник , на виконання Порядку пайової участі замовників у розвитку інфраструктури міста Харкова, затвердженого рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 09.11.2011 № 804 (із змінами), уклали цей договір про наступне.

1.Предмет договору

1.1.Цей договір регулює взаємовідносини між сторонами щодо пайової участі Замовника у розвитку інфраструктури м. Харкова при будівництві житлових будинків та гаражів за будівельними адресами: м. Харків, вул. Самаркандська, 70, 72.

2. Обов'язки сторін

2.1. Замовник :

2.1.1.Здійснює перерахування до бюджету м. Харкова (код платежу - 24170000, рахунок - 31518921700002, МФО - 851011, код ЄДРПОУ - 37999649, банк - ГУДКСУ у Харківській області, одержувач - УДКСУ у місті Харкові Харківської області коштів у розмірі 588 893,19 грн. (п'ятсот вісімдесят вісім тисяч вісімсот дев'яносто три гривні 18 копійок), згідно з розрахунком величини пайової участі у розвитку інфраструктури міста Харкова, який додається.

2.1.2.Сплачує пайовий внесок в повній сумі єдиним платежем або частинами протягом десяти календарних днів з дня укладання даного договору.

2.2. Департамент :

2.2.1.На запит Замовника надає лист про підтвердження факту повної сплати пайового внеску після остаточного розрахунку по укладеним договорам про пайову участь на підставі даних Департаменту бюджету і фінансів Харківської міської ради.

3.Відповідальність сторін

3.1.У разі невиконання або неналежного виконання Замовником обов'язків, передбачених п. 2.1. цього договору, Замовник сплачує до бюджету м. Харкова штраф у розмірі 25 % від суми не перерахованих коштів у визначений термін.

4.Час та дія договору

4.1.Договір набуває чинності з часу підписання сторонами або набрання чинності судового рішення щодо укладання цього договору, та діє до повного виконання сторонами своїх обов'язків за договором.

5.Зміна та розірвання договору

5.1.Зміна та розірвання договору про пайову участь у розвитку інфраструктури в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.

5.2.Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.

5.3.Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.

5.4.У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

5.5.Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

6.Особливі умови

6.1.3 питань, не передбачених цим договором, сторони керуються чинним законодавством України.

6.2.Умови договору можуть бути змінені або доповнені тільки з письмової згоди сторін і оформляються додатковою угодою до договору.

6.3.У випадку реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) будь-якої із сторін цього договору, права та обов'язки за цим договором переходять до правонаступників.

6.4.У разі зміни власника нерухомого майна, зазначеного в п. 1.1. договору, права та обов'язки щодо виконання умов договору переходять до нового власника.

6.5.Спори, що виникають між сторонами при виконанні, розірванні, або припиненні договору, вирішуються у судовому порядку.

6.6.Договір набирає чинності з моменту його укладання і діє до моменту остаточного виконання сторонами своїх обов'язків за договором.

6.7.Цей договір складений у 2-х примірниках, які мають силу оригіналу.

7.Адреса та реквізити сторін

Від Департаменту Від Замовника

Заступник міського голови - ОСОБА_3

директор Департаменту економіки

та комунального майна ідентифікаційнийномер1880701445

код ЄДРПОУ 25610834


(підпис)


М.І. ОСОБА_5

61003, м. Харків, м-н Конституції, 7

Вирішено питання про розподіл судових витрат.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, представник ОСОБА_3 - ОСОБА_4 подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить судове рішення скасувати та ухвалите нове, яким у задоволені позову відмовити повністю.Зазначає, що судом неповно з'ясовані обставини справи, не надано належної оцінки доказам, наявним в матеріалах справи. Зокрема, апелянт вказує, що відповідачу належать чотири окремі земельні ділянки по вулиці Самаркандській в місті Харкові, з цільовим призначенням для житлової та громадської забудови, на кожній з яких збудовано по одному будинку загальною площею менше 300 кв.м. кожний, а тому, в силу п. 4 ч. 4 ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності в ОСОБА_3 відсутній обов'язок щодо пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкова. Крім того, судом першої інстанції не було досліджено та встановлено загальної вартості будівництва об'єктів. Суд в рішенні не навів будь-яких підстав для застосування розрахунку розміру пайових внесків для відповідача, який був наданий позивачем. Також відповідно до приписів Закону України Про регулювання містобудівної діяльності умовою для укладення договору є те, що він укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.

У відповідності до ст. ст. 10, 11, 60 та ч.1 ст.303 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Суд першої інстанції розглядає цивільні справи в межах заявлених вимог, а апеляційний суд перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги та вимог, заявлених в суді першої інстанції.

Колегія суддів, вислухавши суддю доповідача, пояснення осіб, що з'явились, дослідивши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги відповідно до вимог ст. 303 ЦПК України, вважає, що скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Задовольняючи позовні вимоги Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради, суд першої інстанції дійшов висновку, що ОСОБА_3 як замовник будівництва зобов'язана взяти пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова шляхом укладення відповідного договору. При цьому позивачем було вжито заходи щодо укладення такого договору. Проте, відповідач фактично ухиляється від його укладання.

Колегія суддів погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, вважає їх законними та обґрунтованими.

Так, судовим розглядом встановлено, що відповідно до декларації про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрованої Департаментом ДАБІ у Харківській області 22.06.2015 року, ХК 142151690340,ОСОБА_3 є замовником закінченого будівництвом об'єкта з будівництва житлового будинку літ. А-3 площею 295,9 кв.м та гаражу площею 64,4 кв.м з поштовою/будівельною адресою: м. Харків, вул. Самаркандська, 70.

Відповідно до декларації про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрованої Департаментом ДАБІ у Харківській області 22.06.2015 року, ХК 142151690345, ОСОБА_3 є замовником закінченого будівництвом об'єкта з будівництва житлового будинку літ. А-3 площею 296,5 кв.м та гаражу площею 55,8 кв.м з будівельною адресою: м. Харків, вул. Самаркандська, 72 та поштовою адресою: м. Харків, вул. Самаркандська. 70 а.

Відповідно до декларації про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрованої Департаментом ДАБІ у Харківській області 22.06.2015 року, ХК 142151690348, ОСОБА_3 є замовником закінченого будівництвом об'єкта з будівництва житлового будинку літ. А-3 площею 295,7 кв.м та гаражу площею 55,8 кв.м з будівельною адресою: м. Харків, вул. Самаркандська. 70, 72 та поштовою адресою: м. Харків, вул. Самаркандська, 72.

Відповідно до декларації про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрованої Департаментом ДАБІ у Харківській області 22.06.2015 року, ХК 142151690343, ОСОБА_3 є замовником закінченого будівництвом об'єкта з будівництва житлового будинку літ. А-3 площею 295,9 кв.м та гаражу площею 55,7 кв.м з будівельною адресою: м. Харків, вул. Самаркандська, 72 та поштовою адресою: м. Харків, вул. Самаркандська. 72 а.

Зазначені чотири житлові будинки побудовані ОСОБА_3 на двох земельних ділянках, які мали на початок будівництва та подачі повідомлення про початок виконання будівельних робіт кадастровий номер 6310136900:07:026:0009 та кадастровий номер 6310136900:07:026:0011. Вказані земельні ділянки належать відповідачу ОСОБА_3 на праві приватної власності.

17 лютого 2011 року Верховною Радою України було прийнято ОСОБА_6 Про регулювання містобудівної діяльності № 3038-VІ (далі - ОСОБА_6 №3038-VІ), який згідно з його преамбулою покликаний встановити правові та організаційні основи містобудівної діяльності та забезпечити стабільний розвиток територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. ОСОБА_6 набрав чинності з 12.03.2011року.

Відповідно до вимог ч. 3 ст.40 Закону№3038-VІпайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.

Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону. (ч.1 ст. 40 Закону№3038-VІ)

На виконання цих вимог рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 09.11.2011 №804 затверджено Порядок пайової участі замовників у розвитку інфраструктури м. Харкова (далі - Порядок№804) (зі змінами рішення від 22.05.2013 № 319), який містить механізм залучення до пайової участі, порядок укладення договорів та розрахунку розміру величини пайового внеску.

Відповідно до п. п. 1.2, 1.3. цього Порядку №804він визначає умови та встановлює процедуру залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі (внеску) у розвитку інфраструктури замовниками будівництва на території м. Харкова. Замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки в місті Харкові, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, крім випадків, передбачених чинним законодавством України та цим Порядком.

Відповідно до п. 2.5. Порядку№804 замовник будівництва зобов'язаний звернутися з заявою до Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради для укладання договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова не пізніше ніж за 30 календарних днів до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.

Датою прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкту є дата реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації або видачі сертифіката (п. 5 ст. 39 Закону №3038-VІ).

Як встановлено судом, відповідні декларації були зареєстровані Департаментом ДАБІ у Харківській області 22.06.2015року.

ОСОБА_3 до подачі вказаних декларацій не звернулася до Харківської міської ради з заявою про укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова, як то передбачено ст. 40 Закону №3038-VІ та п. 2.5. Порядку№804.

При цьому, Управління соціально - економічного розвитку, планування та обліку Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради направляло на адресу відповідача лист від 10.06.2015 №331/0/114-15, яким, посилаючись на положення статті 40 Закону №3038-VІ, запропонувало вжити заходи з виконання норм законодавства щодо пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкова.

Листом від 17.12.2015 року №331/0/114-15-559-0/114-15 вищезазначене Управління повідомляло ОСОБА_3 про необхідність у 10-денний термін звернутися із заявою до Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради для підготовки проекту договору про пайову участь у розвитку інфраструктури міста, а листом від 19.01.2016 року направило договір про пайову участь у розвитку інфраструктури у двох примірниках для розгляду та підписання.

Проте, як встановлено судовим розглядом, ОСОБА_3 відповідний договір не підписала до теперішнього часу. П ротоколу розбіжностей до проекту договору відповідач також не надала.

З огляду на викладене, обраний позивачем спосіб захисту права, з урахуванням висновку, викладеному в постанові Верховного Суду України від 10.10.2012 року по справі №6-110цс12, відповідає п. 1 ч. 2 ст. 16 ЦК України.

При цьому колегією суддів відхиляються доводи ОСОБА_3, що їй належать чотири окремі земельні ділянки по вулиці Самаркандській в місті Харкові, з цільовим призначенням для житлової та громадської забудови, на кожній з яких збудовано по одному будинку загальною площею менше 300 кв.м. кожний, а тому, в силу п. 4 ч. 4 ст. 40 Закону №3038-VІ,уВеклюк Г.С. відсутній обов'язок щодо пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкова.

Так, відповідно до п. 4 ч. 4 ст. 40Закону №3038-VІ до пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не залучаються замовники у разі будівництва, зокрема, індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів, господарських споруд, розташованих на відповідних земельних ділянках.

Проте, судовим розглядом встановлено, що будівництво житлового будинку літ. А-3 площею 295,9 кв.м. та гаражу площею 64,4 кв.м. з поштовою/будівельною адресою: м. Харків, вул. Самаркандська, 70 (декларація про готовність ХК 142151690340),згідно даних інвентаризаційної справи КП ХМБТІ №93330, здійснювалося ОСОБА_3 на двох земельних ділянках, які мали наступні кадастрові номери та призначення для використання:

-земельна ділянка з кадастровим номером 6310136900:07:026:0010 розміром 0,0567 га для ведення садівництва;

-земельна ділянка з кадастровим номером 6310136900:07:026:0009 розміром 0.1000 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

Будівництво житлового будинку літ. А-3 площею 296,5 кв.м. та гаражу площею 55,8 кв.м. з будівельною адресою: м. Харків, вул. Самаркандська, 72 та поштовою адресою: м. Харків, вул. Самаркандська, 70а (декларація про готовність ХК 142151690345), згідно даних інвентаризаційної справи КП ХМБТІ №93331, здійснювалось ОСОБА_3 на двох земельних ділянках, які мали наступні кадастрові номери та призначення для використання:

-земельна ділянка з кадастровим номером 6310136900:07:026:0010,розміром 0,0567 га для ведення садівництва;

-земельна ділянка з кадастровим номером 6310136900:07:026:0009,розміром 0,1000 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

Таким чином, на земельній ділянці з кадастровим номером 6310136900:07:026:0009 розміром 0,1000 га, яка надана для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд замовником ОСОБА_3 здійснювалося будівництво двох житлових будинків площею 295,9 кв.м. та площею 296,5 кв.м., загальна площа яких перевищує 300,0 кв.м., що не підпадає під дію п. 4 ч. 4 ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Будівництво житлового будинку літ. А-3 площею 295,7 кв.м. та гаражу площею 55,8 кв.м. з будівельною адресою: м. Харків, вул. Самаркандська, 70, 72 та поштовою адресою: м. Харків, вул. Самаркандська, 72 (декларація про готовність ХК 142151690348), згідно даних інвентаризаційної справи КП ХМБТІ №93332, здійснювалось ОСОБА_3 на двох земельних ділянках, які мали наступні кадастровий номер та призначення для використання:

-земельна ділянка з кадастровим номером 6310136900:07:026:0012 розміром 0,1029 га для ведення садівництва;

-земельна ділянка з кадастровим номером 6310136900:07:026:0011 розміром 0,1000 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

Будівництво житлового будинку літ. А-3 площею 295,9 кв.м. та гаражу площею 55,7 кв.м. з будівельною адресою: м. Харків, вул. Самаркандська, 72 та поштовою адресою: м. Харків, вул. Самаркандська, 72а (декларація про готовність ХК 142151690343), згідно даних інвентаризаційної справи КП ХМБТІ № 93333, здійснювалося ОСОБА_3 на двох земельних ділянках, які мали на початок будівництва наступні кадастрові номери та призначення для використання:

-земельна ділянка з кадастровим номером 6310136900:07:026:0012 розміром 0,1029 га для ведення садівництва;

-земельна ділянка з кадастровим номером 6310136900:07:026:0011 розміром 0,1000 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

Таким чином, на земельній ділянці з кадастровим номером 6310136900:07:026:0011 розміром 0,1000 га, яка надана для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд замовником ОСОБА_3 здійснювалося будівництво двох житлових будинків площею 295,7 кв.м. та площею 295,9 кв.м., загальна площа яких перевищує 300,0 кв.м., що не підпадає під дію п. 4 ч. 4 ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

При цьому, необхідно відзначити, що тільки дві земельних ділянки з кадастровими номерами 6310136900:07:026:0009 та 6310136900:07:026:0011 мали на період будівництва призначення: для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

Про те, що будівництво всіх відповідних житлових будинків, господарських будівель і споруд замовником ОСОБА_3 здійснювалося на двох вказаних земельних ділянках зазначено і в самих деклараціях про готовність об'єктів до експлуатації №ХК 142151690340, №ХК 142151690345, №ХК 142151690348 та № ХК 142151690348.

Відповідно ж до п. 4 ч. 1 ст.1 Закону №3038-VІзамовник будівництва є фізична або юридична особа, що має намір забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала у встановленому порядку відповідну заяву.

Замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті. (ч. 2 ст. 40 Закону №3038-VІ)

Отже, ОСОБА_3 є замовником будівництва відповідних житлових будинків, загальна сукупна площа яких на кожній з земельних ділянок з кадастровими номерами 6310136900:07:026:0009 та 6310136900:07:026:0011 перевищувала 300 кв.м., а тому в неї, в силу п. 4 ч. 1 ст.1, ст. 40 Закону №3038-VІ, виник обов'язок щодо пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкова, а подальше об'єднання відповідних земельних ділянок та їх поділ на чотири окремі земельні ділянки з кадастровими номерами 6310136900:07:026:0016, 6310136900:07:026:0017, 6310136900:07:026:0018, 6310136900:07:026:0019 не звільняє її від цього обов'язку.

Щодо заперечень апелянта проти розрахунку розміру пайового внеску для відповідача, проведеного Департаментом економіки та комунального майна Харківської міської ради, то відповідно до ч. 5 ст. 40 Закону №3038-VІ величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і поза майданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.

За змістом ч. 6 ст. 40 Закону №3038-VІ, встановлений органом місцевого самоврядування розмір пайової участі (внеску) замовника не може перевищувати граничного розміру пайової участі (внеску) на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів.

Граничний розмір пайової участі (внеску) замовника на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів з урахуванням не заборонених законом інших відрахувань, встановлених органом місцевого самоврядування, не може перевищувати:

10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування - для нежитлових будівель та/або споруд;

4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування - для житлових будинків.

Аналогічні положення містить п. 3.2. Порядку№804 .

Враховуючи, що загальна кошторисна вартість відповідного будівництва згідно з будівельними нормами не була встановлена, зокрема, не надано відповідних даних самою ОСОБА_3,відповідні розрахунки були проведені Департаментом економіки та комунального майна Харківської міської ради відповідно до абз. 2 ч. 5 ст. 40 Закону №3038-VІ та п.п. 3.6., 5.4., 5.6. Порядку№804 .

Так, абз. 2 ч. 5 ст. 40 Закону №3038-VІ встановлено, що у разі якщо загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта не визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами, вона визначається на основі встановлених органом місцевого самоврядування нормативів для одиниці створеної потужності. (т. 1 а.с. 22)

Пунктами же 3.6, 5.4. Порядку №804врегульовано, що, уразі не надання замовником зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва об'єкта або якщо загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта не визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами вона визначається для індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових та дачних будинків, виходячи із затверджених Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України опосередкованої вартості будинків садибного типу, які споруджуються на території України, на останню дату до введення об'єкта в експлуатацію.

У разі не укладання замовником договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова до введення об'єкта в експлуатацію розмір пайової участі, розрахований у відповідності до п. 5.4. цього Порядку, збільшується на 10 %. (пункт 5.5. Порядку №804)

Згідно ж листа Міністерства регіонального розвитку. Будівництва та житлово-комунального господарства України від 29.04.2015 року Про індекси зміни вартості будівельних робіт станом на 1 квітня 2015 року опосередкована вартість будівництва будинків садибного типу з госпбудівлями становить 11304,00 грн./кв.м.

З розрахунку, наданого позивачем, вбачається, що він проведений відповідно до положень абз. 2 ч. 5 ст. 40 Закону №3038-VІ та 3.6, 5.4.,5.5. Порядку №804 (т.1 а.с. 22)

Доводи представника відповідача, що умовою для укладення відповідного договору є те, що він укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію, також відхиляються колегією суддів, адже невиконання замовником будівництва обов'язку укласти договір про пайову участь до прийняття в експлуатацію об'єкта будівництва не звільняє його від такого обов'язку.

Відповідний правовий висновок викладений в постанові Верховного Суду України від 01.02.2017 року (справа №3-1441гс16).

З огляду на викладене, колегія суддів дійшла висновку про законність та обґрунтованість позовних вимог Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради, доводи апеляційної скарги правильності висновків суду першої інстанції про необхідність задоволення позовних вимог не спростовують, а тому апеляційну скаргу необхідно відхилити, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 303, 304, п. 1 ч. 1 ст. 307, ст.ст. 308, 313-315, 317, 319, 324 ЦПК України, апеляційний суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу представника ОСОБА_3 - ОСОБА_4 відхилити.

Рішення Комінтернівського районного суду м. Харкова від 09 жовтня 2017 року залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення. Касаційна скарга може бути подана безпосередньо до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної сили.

Головуючий - П.В. Кісь

Судді: І.О. Бровченко

ОСОБА_2

СудАпеляційний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення23.11.2017
Оприлюднено18.12.2017
Номер документу70967750
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —641/6653/16-ц

Ухвала від 06.09.2018

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Погрібний Сергій Олексійович

Ухвала від 12.07.2018

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Погрібний Сергій Олексійович

Постанова від 30.05.2018

Цивільне

Апеляційний суд Харківської області

Овсяннікова А. І.

Постанова від 30.05.2018

Цивільне

Апеляційний суд Харківської області

Овсяннікова А. І.

Ухвала від 12.04.2018

Цивільне

Апеляційний суд Харківської області

Овсяннікова А. І.

Ухвала від 30.03.2018

Цивільне

Апеляційний суд Харківської області

Овсяннікова А. І.

Ухвала від 12.03.2018

Цивільне

Апеляційний суд Харківської області

Бурлака І. В.

Ухвала від 14.02.2018

Цивільне

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Курганникова О. А.

Ухвала від 14.02.2018

Цивільне

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Курганникова О. А.

Ухвала від 02.01.2018

Цивільне

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Курганникова О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні