Постанова
від 21.11.2017 по справі 804/6394/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 листопада 2017 р. Справа № 804/6394/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Ількова В.В.,

судді Єфанової О.В.,

судді Захарчук-Борисенко Н.В.,

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Фермерського господарства "Вікторія 2016" до Державної фіскальної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні позивача ОСОБА_1 (фермерське) господарство "Луч" про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ :

Фермерське господарство "Вікторія 2016" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просить:

- скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 21.09.2017р. №174608/21914193;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України прийняти та зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7 від 18.08.2017р. в операційний день, коли її було надіслано Фермерським господарством "Вікторія 2016" засобами електронного зв'язку для реєстрації в ЄДРПН, а саме 15.09.2017 року.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2017 року відкрито провадження у справі та призначено до колегіального розгляду.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що позивачем було подано на реєстрацію до податкового органу податкову накладну від 18.08.2017 р. № 7. Згідно квитанції №1 від 15.09.2017 податкову накладну прийнято, але реєстрацію було зупинено. На виконання п.п.201.16.2. п. 201.16. ст.201 ПК України позивачем було направлено на адресу Державної фіскальної служби України повідомлення від 15.09.2017 р. №9 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по відмовленим ПН/РК та письмові пояснення. Однак, рішенням комісії ДФС від 21.09.2017 р. №174608/21914193 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №7 від 18.08.2017 р., враховуючи наведене, позивач вважає, що рішення Державної фіскальної служби України від 21.09.2017 р. № 174608/21914193 винесено з порушенням норм чинного законодавства.

Представник відповідача надав письмові заперечення проти позову, в яких просив відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, оскільки комісією ДФС прийнято Рішення від 21.09.2017 року № 174608/21914193 про відмову від реєстрації податкової накладної № 7 від 18.08.2017 року, надані платником податку копій документів, складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Також відповідач зазначив, що рішення Комісії ДФС є правомірним та обґрунтованим, оскільки було прийнято в межах діючого законодавства, а тому і дії Комісії не суперечать положенням чинного законодавства. Відповідач вказав, що до норм чинного законодавства повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу

Сторони та третя особа у судове засідання не прибули, про дату, час та місце судового розгляду були повідомлені належним чином.

Від представника позивача та представника ДФС України до канцелярії суду надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

За таких обставин суд, керуючись положеннями ч. 4 ст. 122, ч. 4, ч. 6 ст. 128 КАС України, вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи та подані до суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи, суд встановив таке.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що на підставі усного договору купівлі-продажу Фермерським господарством Вікторія 2016 складено та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №7 від 18.08.2017 р. на суму 25875 гривень.

Згідно інформації зазначеної у квитанції №1 від 15.09.2017 року, направленої ДФС України на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567, а також вказано, що за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1001, та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів.

На виконання вимог зазначених в Квитанції №1 від 15.09.2017 року Позивачем подано документи про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрації якої зупинено, а саме:

- копії накладних на постачання дизельного палива №РН-0000417 від 10.05.2017 р., №РН-0000279 від 12.05.2017 р., техніки №5000033 від 28.02.2017 р., мінеральних добрив №13-02/01 від 13.02.2017 р., №ИТ-193 від 12.05.2017 р., №1 від 11.05.2017 р., №РН-000078 від 30.05.2017 р.;

- витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку;

- звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2017 року;

- договір №10 на надання послуг з обробки землі;

- договір №11 про надання сільського господарських послуг;

- податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи;

- платіжні доручення на оплату придбаного товару: №78 від 08.02.2017 р., №82 від 28.02.2017 р., №115 від 10.05.2017 р., №72 від 02.02.2017 р., №118 від 12.05.2017 р., №119 від 12.05.2017 р., №116 від 10.05.2017 р., №125 від 30.05.2017 року,

- письмові пояснення.

Це підтверджується повідомленням щодо подачі документів щодо реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинено від 15.09.2017 №9 та Квитанцією №1 від 16.09.2017, в якій зазначається що документ було доставлено.

21.09.2017 року ДФС України прийнято Рішення №174608/21914193 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 18.08.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою для прийняття цього Рішення, вказано надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд вважає за необхідне зазначити про таке.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р. (далі - Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи наведені у підпункті 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. № 567 (далі Критерії оцінки ступня ризиків).

Згідно пункту 6 Критеріїв містить у собі визначення двох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобовязання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що комісією ДФС при зупиненні реєстрації податкової накладної №7 від 18.08.2017 р. було вказано критерій оцінки ступеня ризиків, який не передбачений п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків.

При цьому, в оскаржуваному рішенні не наведено обґрунтуваних причин відмови в реєстрації податкової накладної, складеної Фермерським господарством Вікторія 2016 .

Також у рішенні комісії ДФС №174608/21914193 не зазначено, що саме стало підставою для винесення вказаних рішень, а зазначено загалом, що надані платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства чи недостатність поданих документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Проте не вказано, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Отже, рішення комісії Державної фіскальної служби України № 174608/21914193 від 21.09.2017 року є протиправним та підлягає скасуванню, а податкова накладна №7 від 18.08.2017 року підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного субєкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, позовні вимоги про скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України № 174608/21914193 від 21.09.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних Фермерського господарства Вікторія 2016 (код ЄДРПОУ 21914193) №7 від 18.08.2017 року та зобов'язання Державну фіскальну службу України прийняти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Фермерського господарства Вікторія 2016 (код ЄДРПОУ 21914193) №7 від 18.08.2017 року, є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

У відповідності до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є субєктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань субєкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Тому судові витрати в розмірі 3200,00 грн. підлягають стягненню на корить позивача з Державної фіскальної служби України за рахунок його бюджетних асигнувань.

Керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 11, 14, 70, 71, 86, 94, 128, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов позовом Фермерського господарства "Вікторія 2016" до Державної фіскальної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні позивача ОСОБА_1 (фермерське) господарство "Луч" про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 21.09.2017 р. №174608/21914193.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України прийняти та зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податку накладну Фермерського господарства Вікторія 2016 (код ЄДРПОУ 21914193) №7 від 18.08.2017року.

Присудити на користь Фермерського господарства Вікторія 2016 (ідентифікаційний код юридичної особи: 21914193, місцезнаходження юридичної особи: 51283, Дніпропетровська область, Новомосковський район, с. Піщанка) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (ідентифікаційний код юридичної особи: 39292197, місцезнаходження юридичної особи: 04644, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) судовий збір у розмірі 3200,00 грн. (три тисячі двісті грн. 00 коп.).

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Головуючий суддя Суддя Суддя В.В Ільков ОСОБА_2 ОСОБА_3

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2017
Оприлюднено15.12.2017
Номер документу70995560
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/6394/17

Ухвала від 27.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 21.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 05.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні