копія
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 грудня 2017 р. Справа № 804/7400/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Жукової Є.О.
при секретарі судового засідання Воробйовій П.В.
за участю:
представника позивача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до СІЛЬСЬКОГО КОМУНАЛЬНОГО ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ «СЛОВ'ЯНСЬКИЙ ЯСЛА-САДОК №1 «ВЕСЕЛКА» про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ:
08.11.2017 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до СІЛЬСЬКОГО КОМУНАЛЬНОГО ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ «СЛОВ'ЯНСЬКИЙ ЯСЛА-САДОК №1 «ВЕСЕЛКА» про застосування заходів реагування, в якому позивач просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська обл., Межівський р-н, с.Слов'янка, вул.Богуна, буд.18 СІЛЬСЬКОГО КОМУНАЛЬНОГО ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ «СЛОВ'ЯНСЬКИЙ ЯСЛА-САДОК №1 «ВЕСЕЛКА» (код ЄДРПОУ - 34969716), до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначених об'єктів.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.11.2017 р. у справі № 804/7400/17 провадження було відкрито та справа призначена до розгляду в судовому засіданні.
Позовні вимоги обґрунтовано наступним.
Актом перевірки СІЛЬСЬКОГО КОМУНАЛЬНОГО ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ «СЛОВ'ЯНСЬКИЙ ЯСЛА-САДОК №1 «ВЕСЕЛКА» щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 29.10.2017 р. №29 встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 30.12.2014 р. №1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 р. за №252/26697, Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затвердженого наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312, Державних будівельних норм України Пожежна безпека об'єктів бувівництва , зареєстрованих наказом Мінрегіону України від 31.10.2016 року №287, Правила улаштування електроустановок , Правил будови електроустановок, Електрообладнання спеціальних установок, Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 №1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціальних служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладдями радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю , Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 №557, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 03.09.2007 за №1006/14273, Наказ МНС України від 23.02.2006 р. №98, зареєстрований у Мінюсті України 20.03.2006тза №286/12160 Методика ідентифікації потенційно небезпечних об'єктів , Державних будівельних норм України Інженерне обладнання будинків і спору. Природне та штучне освітлення , затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 15 травня 2006 р. №168, Національного стандарту України Улаштування блисковкозахисту будівель і споруд , затвердженого наказом Мінрегіонбуду України від 27.06.2008 р. №269, Державних будівельних норм України Інженерне обладнання будинків і споруд. Зовнішні мережі і споруди. Газопостачання. та Правами безпеки систем Газопостачання України, Державних будівельних норм України Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення заьтверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України №705 від 17.12.2010 р.
Позивач зазначає, що зауваження або заперечення до проведеного позапланового заходу та складеного акта перевірки з боку суб'єкта господарювання не надходили, а подальша експлуатація об'єкта СІЛЬСЬКОГО КОМУНАЛЬНОГО ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ «СЛОВ'ЯНСЬКИЙ ЯСЛА-САДОК №1 «ВЕСЕЛКА» із зазначеними порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та /або здоров'ю людей, а відтак, до відповідача повинні бути застосовані заходи реагування відповідно до заявленого адміністративного позову.
В судове засідання, призначене на 06.12.2017 р., з'явився повноважний представник позивача, відповідач до зали судового засідання свого представника не направив.
Відтак, позиція відповідача стосовно заявленого адміністративного позову, суду не відома.
При цьому, повноважним представником відповідача 04.12.2017 р., шляхом електронного зв'язку, на адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду було надіслано клопотання від 04.12.2017 р. вх.№54082/17 про розгляд справи без його участі.
Виходячи з викладеного, враховуючи строки розгляду справ, визначені ст.122 КАС України, та у відповідності до ч.6 ст.71 КАС України, суд вирішив справу на підставі доказів, наявних у матеріалах справи, та за даної явки сторін.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити позов в повному обсязі за викладених у ньому підстав, та враховуючи пояснення від 06.12.2017 р.вх.№54675/17, які були поданні останнім через канцелярію Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Дослідивши в судовому засіданні докази, наявні в матеріалах справи, заслухавши пояснення повноважного представника позивача, суд встановив наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, у відповідності до наказу від 20 вересня 2017 року №3, виданого Межівським районним сектором ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області, посвідчення на перевірку від 19 жовтня 2017 р. №29 Межівським районним сектором Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області було проведено позапланову перевірку СІЛЬСЬКОГО КОМУНАЛЬНОГО ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ «СЛОВ'ЯНСЬКИЙ ЯСЛА-САДОК №1 «ВЕСЕЛКА» розташованої за адресою: Дніпропетровська обл., Межівський р-н, с.Слов'янка, вул. Богуна, буд.18), за результатами якої складено акт позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 29.10.2017 р. №29.
В акті позапланової перевірки від 29.10.2017 р. №29 Межівським районним сектором Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, в рядках 1-7 на сторінках 7,8 якого були зазначені виявлені позивачем порушення, а саме: не виконано з'єднання відгалудження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або спец. затискачів, що є порушенням розділу п п.1.6 ППБУ; не обладнано приміщення дитячого садка системою пожежної сигналізації, що є порушенням розділу 5 п.1.2, п.4.1 таблиці А.1 додаток А ППБУ, ДБН В.2.5 - 56:2014); не дозабезпечено приміщення дитячого садка сертифікованими вогнегасниками, що є порушенням п.3.17 розділу 5 глави 3 ППБУ; особа відповідальна за виконання заходів з цивільного захисту та техногенної безпеки не пройшла навчання у сфері цивільного захисту, що є порушенням ст.20, п.1.8 ст.40 КЦЗУ ПКМУ №444, ПКМУ №443; не забезпечено працівників дитячого садка засобами колективного та індивідуального захисту, що є порушенням ст.20, п.2, п.2,2, п.4.3, 4.6 КЦЗУ ПКМУ №1200; провести випробування прикладів захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, відповідно до вимог РД-34.21.122-87, та не складено акт виконаних робіт, у відповідності до розділу 4 п.1.21 ППБУ; для кожного приміщення дитячого садка не розроблено та не затверджено інструкції про заходи пожежної безпеки, у відповідності до розділу 2 п.4 ППБУ.
ОСОБА_2 був підписаний представником відповідача, а саме: завідувачем СІЛЬСЬКОГО КОМУНАЛЬНОГО ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ «СЛОВ'ЯНСЬКИЙ ЯСЛА-САДОК №1 «ВЕСЕЛКА» - ОСОБА_3, що підтверджується підписом останньої, без будь-яких зауважень та заперечень.
Правовідносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, а також правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю регулюються нормами Конституції України, Кодексу цивільного захисту України), Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" тощо.
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. При цьому органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.1 Кодексу цивільного захисту України визначено, що Кодекс цивільного захисту України регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.
Завдання і обов'язки суб'єктів господарювання визначені в ст. 20 вказаного кодексу.
Зокрема, відповідно до пунктів 21, 22, 23 частини 1 статті 20 Кодексу визначено, що до завдань і обов'язків суб'єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить: забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.
Частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон).
Відповідно до статті 1 Закону державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Частиною 5 статті 4 Закону визначено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.
Пунктом 7 статті 7 Закону передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
Статтями 10, 11 зазначеного Закону передбачені права та обов'язки суб'єкта господарювання, серед яких: надавати в письмовій формі свої пояснення, зауваження або заперечення до акта органу державного нагляду (контролю), а також виконувати вимоги органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства.
Суд зазначає, що відповідачем у справі будь-яких доказів щодо усунення виявлених порушень, які знайшли своє відображення в акті від 29.10.2017 р. №29 до суду надано не було, як не було надано і будь-яких інших належних доказів, які б підтверджували факт усунення СІЛЬСЬКИМ КОМУНАЛЬНИМ ДОШКІЛЬНИМ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ «СЛОВ'ЯНСЬКИЙ ЯСЛА-САДОК №1 «ВЕСЕЛКА» відповідні порушення, зафіксовані в акті перевірки від 29.10.2017 р. №29.
З матеріалів справи, письмових пояснень позивача, викладених як в заявленому адміністративному позові та його додаткових письмових пояснень від 06.12.2017 р., встановлено факт наявності вищевказаних порушень, відображених у акті перевірки від 29.10.2017 №29 р. Відтак, враховуючи те, що на час розгляду справи порушення вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки відповідачем не усунуто, суд вважає обґрунтованим твердження позивача про існування обставин, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Враховуючи викладене вище, з метою недопущення створення загрози для життя та/або здоров'я людей, суд вважає за необхідне застосувати заходи реагування відповідно до переліку, зазначеного в заявленому адміністративному позові.
За змістом частин 4, 5 ст. 11 КАС України суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів. Суд дійшов висновку, що поданих позивачем доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.
Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 КАС України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 КАС України, полягає в наступному: суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Таким чином, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання про сплату судового збору, суд зазначає наступне. Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.11.2017 року Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області було відстрочено сплату судового збору до ухвалення судового рішення у справі, а тому суд вважає за необхідне стягнути з відповідача на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1 600,00 грн.
Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до СІЛЬСЬКОГО КОМУНАЛЬНОГО ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ «СЛОВ'ЯНСЬКИЙ ЯСЛА-САДОК №1 «ВЕСЕЛКА» про застосування заходів реагування - задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська обл., Межівський р-н, с.Слов'янка, вул.Богуна, буд.18 СІЛЬСЬКОГО КОМУНАЛЬНОГО ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ «СЛОВ'ЯНСЬКИЙ ЯСЛА-САДОК №1 «ВЕСЕЛКА» (код ЄДРПОУ - 34969716), до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначених об'єктів.
Стягнути з СІЛЬСЬКОГО КОМУНАЛЬНОГО ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ «СЛОВ'ЯНСЬКИЙ ЯСЛА-САДОК №1 «ВЕСЕЛКА» судовий збір у розмірі 1 600,00 грн. (одна тисяча шістсот грн., 00 коп.) на користь Державного бюджету України (Отримувач: УДКСУ у Чечелівському районі м. Дніпра; код ЄДРПОУ(отримувача): 37989253; рахунок: 31210206784008 за кодом бюджетної класифікації доходів: 22030101; банк: ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області; МФО: 805012).
Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно вимог п.10 ч.1 ст.256 КАС України постанови суду, щодо повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей, підлягають негайному виконанню.
Повний текст постанови складений 11 грудня 2017 року.
Суддя ОСОБА_4
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2017 |
Оприлюднено | 15.12.2017 |
Номер документу | 70995645 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні