РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
11 грудня 2017 р. Р і в н е №817/967/17
ОСОБА_1 окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Махаринця Д.Є. за участю секретаря судового засідання Холод Т.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник ОСОБА_2,
відповідача: представник ОСОБА_3,
третіх осіб: ОСОБА_4 ОСОБА_5,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом:
Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_6 Плюс" доДержавного реєстратора Управління забезпечення надання адміністративних послуг ОСОБА_1 міської ради Рівненської області ОСОБА_7 Державного реєстратора Управління забезпечення надання адміністративних послуг ОСОБА_1 міської ради Рівненської області ОСОБА_8 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_9 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_10 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_11 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_12 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_13 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_14 (Фермерське) господарство "КАЛИНА" про визнання протиправними та скасування рішень,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_6 Плюс" звернулося до ОСОБА_1 окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державного реєстратора Управління забезпечення надання адміністративних послуг ОСОБА_1 міської ради Рівненської області ОСОБА_7 Державного реєстратора Управління забезпечення надання адміністративних послуг ОСОБА_1 міської ради Рівненської області ОСОБА_8 про визнання протиправними та скасування рішень.
Судом поставлено на обговорення питання про передачу справи до Рівненського міського суду Рівненської області в порядку ст.22 КАС України в зв'язку з її не підсудністю ОСОБА_1 окружному адміністративному суду, оскільки Управління забезпечення надання адміністративних послуг ОСОБА_1 міської ради є виконавчим органом ОСОБА_1 міської ради, а його реєстратори відповідно посадовими особами органу місцевого самоврядування.
Представник позивача у судовому засіданні щодо передачі адміністративної справи за підсудністю не заперечив
Представник відповідача в судовому засіданні вказав, що Управління забезпечення надання адміністративних послуг ОСОБА_1 міської ради є виконавчим органом ОСОБА_1 міської ради, а його посадові особи, відповідно посадовими особами ОСОБА_1 міської ради, а тому дана справа підсудна місцевому суду як адміністративному.
Представники третіх осіб не заперечили щодо передачі справи на розгляд Рівненського міського суду.
При винесенні рішення суд керувався наступним.
Закріплений у КАС України принцип інстанційної підсудності розмежовує справи, підвідомчі адміністративним судам, у межах системи адміністративних судів між окремими її елементами. Відповідно до ст. ст. 18, 19, 20 КАС України встановлено предметну, територіальну та інстанційну підсудність.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 18 КАС України встановлено, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 18 КАС України окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи однією зі сторін в яких є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська, Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ щодо їх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні система місцевого самоврядування включає територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.
Згідно з ч. 1 ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до частини 1 статті 11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Згідно з ст. 54 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад. Відділи, управління та інші виконавчі органи ради є підзвітними і підконтрольними раді, яка їх утворила, підпорядкованими її виконавчому комітету, сільському, селищному, міському голові, голові районної у місті ради.
Статтями 6, 10 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень визначено наступне: Організаційну систему державної реєстрації прав становлять:
-1) Міністерство юстиції України та його територіальні органи;
2) суб'єкти державної реєстрації прав:
- виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації;
- акредитовані суб'єкти;
3) державні реєстратори прав на нерухоме майно (далі - державні реєстратори).
Державним реєстратором є громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації прав
Таким чином, державний реєстратор Управління забезпечення надання адміністративних послуг ОСОБА_1 міської ради є державним реєстратором ОСОБА_1 міської ради, яка за своїм юридичним статусом є органом місцевого самоврядування, тому дана справа не належить до предметної підсудності ОСОБА_1 окружного адміністративного суду, позаяк така належить до предметної підсудності місцевого загального суду як адміністративного з урахуванням правил територіальної підсудності визначеної ст. 19 КАС України.
Згідно наданих ВАСУ роз'яснень у п. 6 Постанови Пленуму Про практику застосування адміністративними судами окремих положень КАСУ під час розгляду адміністративних справ від 06.03.2008 № 2, у разі відкриття провадження в адміністративній справі без дотримання правил предметної підсудності суд повинен передати справу на розгляд адміністративного суду, якому вона підсудна, незалежно від того, на якій стадії розгляду справи виявлено порушення правил цієї підсудності, оскільки суд, який відкрив провадження у справі з таким порушенням, не є компетентним у її розгляді. Порушення правил предметної підсудності є підставою для скасування рішень судів нижчих інстанцій з направленням справи на новий розгляд до належного суду.
Пунктом 2 ч. 1 ст. 22 Кодексу адміністративного судочинства України ; передбачено, що суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо відкрито провадження у справі, яка предметно підсудна іншому суду.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що даний адміністративний позов не підсудний ОСОБА_1 окружному адміністративному суду, а підлягає розгляду місцевим загальним судом як адміністративним судом, яким в даному випадку є Рівненський міський суд Рівненської області.
Отже, судом встановлено, що відповідачем в справі є орган та посадова особа місцевого самоврядування.
Частиною 5 статті 22 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що питання про передачу адміністративної справи, крім випадку, передбаченого пунктом 5 частини першої цієї статті, суд вирішує ухвалою. Ухвалу про передачу адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого може бути оскаржено.
Згідно ч. 8 ст. 22 КАС України, спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються.
Керуючись ст.ст.22, 160 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В:
Передати адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_6 Плюс" до Державного реєстратора Управління забезпечення надання адміністративних послуг ОСОБА_1 міської ради Рівненської області ОСОБА_7 Державного реєстратора Управління забезпечення надання адміністративних послуг ОСОБА_1 міської ради Рівненської області ОСОБА_8, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_9 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_10 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_11 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_12 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_13 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_14 (Фермерське) господарство "КАЛИНА" про визнання протиправними та скасування рішень на розгляд Рівненського міського суду.
Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через ОСОБА_1 окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 КАС України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п'ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду.
Суддя Махаринець Д.Є.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2017 |
Оприлюднено | 15.12.2017 |
Номер документу | 70997473 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Махаринець Д.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні