Постанова
від 11.12.2017 по справі 910/20663/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

про визнання боржника банкрутом

11.12.2017Справа № 910/20663/17

За заявоюТовариства з обмеженою "Лактосолюшен" (ідентифікаційний код 38064029) Пробанкрутство Суддя Омельченко Л.В.

Представники:

Від заявника (боржника)Гончарук А.М. - представник за довіреністю від 30.11.2017 Присутні Посвистак С.М. - представник Головного управління ДФС у м. Києві за довіреністю 28.07.2017 № 162/26-15-10-06

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

У листопаді 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" в особі голови ліквідаційної комісії юридичної особи, призначеного загальними зборами учасників товариства, звернулося до суду із заявою від 29.05.2017 про порушення справи про своє банкрутство у зв'язку з виявленням у ході ліквідаційної процедури кредиторської заборгованості, активи для погашення якої відсутні.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 24.11.2017 № 910/20663/17 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" було прийнято до розгляду, підготовче засідання призначено на 04.12.2017, визначеному автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справах про банкрутство арбітражному керуючому Гуцал Тамарі Михайлівні встановлено строк до 01.12.2017 для подання заяви про участь у справі.

04.12.2017 у підготовче засідання з'явився представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" за довіреністю, виданою за підписом голови ліквідаційної комісії Байди Івана Ілліча, який надав суду для залучення до матеріалів справи письмові пояснення і додаткові документи на виконання вимог ухвали про прийняття до розгляду заяви про порушення справи про банкрутство.

У ході судового засідання представник заявника (боржника) підтримав заяву про порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен", складену з урахуванням особливостей, передбачених ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992 у редакції від Закону 22.12.2011 з наступними змінами і доповненнями (далі - Закон).

Представник органу доходів і зборів у підготовче засідання не прибув, документи, витребувані ухвалою суду від 24.11.2017 не подав, обставин, які унеможливлюють порушення провадження у справі про банкрутство відносно Товариства з обмеженою "Лактосолюшен", не повідомив.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 04.12.2017 № 910/20663/17 було порушено провадження у справі про банкрутство Товариство з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, розгляд справи для вирішення питання про визнання боржника банкрутом призначено на 11.12.2017, зобов'язано боржника подати додаткові докази у справі.

У судове засідання, призначене на 11.12.2017, з'явився представник юридичної особи за довіреністю, виданою головою ліквідаційної комісії товариства, який подав суду письмові пояснення до заяви про порушення провадження у справі про банкрутство, заперечення на призначення арбітражного керуючого Гуцал Т.М., документи на виконання вимог ухвали суду від 04.12.2017, доповів про обставини припинення боржника у порядку Цивільного та Господарського кодексів України та надав усні пояснення щодо обставин відсутності у Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" активів для оздоровлення фінансового становища, яке б дозволило провести розрахунки з кредиторами, а також просив суд визнати юридичну особу банкрутом та ввести ліквідаційну процедуру, призначивши ліквідатором товариства голову ліквідаційної комісії.

Представник органу доходів і зборів документи, витребувані ухвалами від 24.11.2017 та 04.12.2017 не подав, обставин, які унеможливлюють відкриття ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен", не повідомив.

Арбітражний керуючий Гуцал М.Т. в судове засідання не прибула, хоча була належним чином повідомлена про дату, час і місце розгляду справи (розписка в матеріалах справи).

Станом на час розгляду справи від Подільського районного відділу ДВС міста Києва ГТУ юстиції у м. Києві надійшло повідомлення про відсутність відкритих виконавчих проваджень, в яких Товариство з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" було б стягувачем чи боржником та з вміщеним у повідомленні клопотанням про розгляд справи за відсутності представника органу виконання судових рішень.

Дослідивши подані докази, заслухавши пояснення представника та оглянувши оригінали документів, копії яких залучено до матеріалів справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" зареєстровано як юридична особа за законодавством України у 2013 році.

Відповідно до статуту та даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань місцезнаходженням вказаного товариства станом на грудень 2017 року є: 04655, м. Київ, Подільський район, вул. Межигірська, 78, офіс 316, ідентифікаційний код 38064029, предметом діяльності, серед іншого, є розведення великої рогатої худоби молочних порід (основний вид); вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; вирощування інших однорічних і дворічних культур; вирощування винограду; допоміжна діяльність у рослинництві; оптова торгівля квітами та рослинами.

Згідно з п. 9.2 статуту Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" (у редакції зі замінами станом на червень 2016 року) його засновником є Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія Піт", яка володіє часткою у розмірі 100 % статутного капіталу товариства, що у грошовому вираженні становить 1 008 821,00 грн.

Як встановлено судом, 07.09.2016 позачерговими загальними зборами учасників Товариства з обмеженою "Лактосолюшен" було прийнято рішення про припинення юридичної особи шляхом її ліквідації, про створення ліквідаційної комісії у складі Байди Івана Ілліча (голова комісії), Якименко Ганни Дмитрівни та Гірій Ганни Ігорівни та визначення її повноважень щодо здійснення заходів з припинення товариства у порядку ст. 11 Цивільного кодексу України.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 110 Цивільного Кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Згідно з ч. 3 ст. 110 Цивільного Кодексу України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Аналогічні положення містяться у спеціальному нормативно-правовому акті - Законі України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992 у редакції від 22.12.2011 зі змінами та доповненнями (надалі - Закон), де у ст. 95 вказується, що якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України (абз. 2 ч. 1 ст. 95 Закону).

Частиною 1 ст. 105 Цивільного кодексу України на учасників юридичної особи покладено обов'язок письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію про припинення юридичної особи протягом трьох робочих днів з дати прийняття відповідного рішення.

Статтею 209 Господарського кодексу України унормовано, що у разі нездатності суб'єкта підприємництва після настання встановленого строку виконати свої грошові зобов'язання перед іншими особами, територіальною громадою або державою інакше як через відновлення його платоспроможності цей суб'єкт (боржник) відповідно до частини четвертої статті 205 цього Кодексу визнається неспроможним. Нездатність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів інакше як через застосування визначеної судом ліквідаційної процедури вважається банкрутством.

Відповідно до ст. 1 Закону банкрутство - це визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедур санації та мирової угоди і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури;

Матеріалами справи підтверджується, що на виконання вимог Цивільного Кодексу України та Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", які передбачають обов'язкове внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про припинення юридичної особи та оприлюдненню цих відомостей на порталі електронних сервісів, ліквідаційна комісія вчинила всі необхідні дії і про необхідний результат надання передбачених законодавством адміністративних послуг свідчать наявні у справі документи. Зокрема, 08.09.2016 відбулося оприлюднення повідомлення про припинення Товариства з обмеженою "Лактосолюшен", про встановлення строку до 08.11.2016 для заявлення кредиторських вимог, про склад ліквідаційної комісії та ін.

23.11.2016 Головним управлінням ДФС у м. Києві було отримано письмове повідомлення Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" про припинення платника податків з приєднаними до нього документами за встановленою формою та заявою про припинення платника податків № 8-ОПП.

У Наказі Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів" від 09.12.2011 № 1588 (надалі - Порядок) вказується, що платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації). Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.

Юридичні особи, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та відомості щодо яких не містяться в Єдиному державному реєстрі (у тому числі військові частини), зобов'язані подати до контролюючого органу за основним місцем обліку заяву про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою № 8-ОПП (додаток 13), дата якої фіксується в журналі за формою № 6-ОПП; копію розпорядчого документа (рішення) власника або органу, уповноваженого на те установчими документами про припинення; копію розпорядчого документа про утворення комісії з припинення (ліквідаційної комісії).

Оскільки відомості щодо Товариства з обмеженою відповідальності "Лактосолюшен" містилися у вказаному реєстрі, голова ліквідаційної комісії самостійно із власної ініціативи 23.11.2016 подав необхідні документи до Головного управління ДФС у м. Києві разом з письмовим зверненням від 21.11.2016 № 1, в якому просив провести ліквідаційно-камеральну перевірку у приміщенні податкового органу, оскільки договір оренди нежитлового приміщення за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 78, оф. 316 у підприємства закінчився.

Згідно з п. 11.2 Порядку у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): заяви за ф. № 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу; відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу; судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

Відповідно до п. 11.2.1 Порядку при отриманні першого з документів про припинення платників податків робиться запис у журналі за ф. № 6-ОПП.

У п.п. 11.2.3 Порядку встановлено, що інформація про отримання органом державної податкової служби документів (відомостей), визначених цим пунктом, а також інформація про дату публікації повідомлення, яке містить інформацію про строк заявлення вимог кредиторів, доводиться до відома структурних підрозділів такого органу державної податкової служби та органів державної податкової служби, у яких платник перебуває на обліку за неосновним місцем обліку або в яких перебувають на обліку його відокремлені підрозділи. За результатами проведення відповідних заходів у зв'язку з припиненням платника податків або після проведення документальної позапланової перевірки та спливання законодавчо встановлених строків сплати узгоджених грошових зобов'язань такого платника податків, але не пізніше, ніж за 10-ть робочих днів до дня закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог, відповідальні працівники таких підрозділів (органів) підписують обхідний лист або готують відповідний висновок про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення платника податків.

У разі отримання документів та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи, припинення (закриття) постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, контролюючим органом приймається рішення про проведення (не проведення) документальної позапланової перевірки платника податків , який перебуває на обліку в такому органі. Призначається перевірка у такі строки: не пізніше десяти робочих днів з дати отримання відомостей про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; протягом десяти робочих днів після одержання того документа, що надійшов до контролюючого органу першим, в інших випадках.

Станом на 11.12.2017 органом доходів і зборів не було подано суду доказів дотримання положень Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен".

Представник органу доходів і зборів, який був присутній 11.12.2017 у судовому засіданні, не вказав на будь-які відомості або ж фактичні обставини, які унеможливлюють ухвалення судового рішення про визнання боржника банкрутом.

У зв'язку з тим, що визнання боржника банкрутом не тягне за собою наслідків у вигляді припинення юридичної особи, а вимоги Закону не встановлюють присічного строку для заявлення кредиторських вимог (як поточних, так і конкурсних) навіть під час здійснення ліквідаційної процедури, суд вважає правомірним вирішення питання про визнання боржника банкрутом без наявності доказів проведення податковим органом перевірки платника у зв'язку з поданням заяви за формою № 8-ОПП.

Під час здійснення ліквідаційної процедури наявність у підприємства, що припиняється за рішенням власника простроченої податкової заборгованості виявлено не було.

Згідно з даними інвентаризації та випискою по рахунку, залишок коштів на відкритих рахунках товариства складає 96 013,19 грн. Відкритим та визначеним для здійснення ліквідаційної процедури є рахунок 2900901314341 у Публічному акціонерному товаристві "Міжнародний інвестиційний банк" м. Київ.

12.01.2017 Центральним об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України у м. Києві надано довідку № 1509/11 про відсутність у Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" заборгованості перед Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, перед Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, перед Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.

Провівши інвентаризацію та оформивши її результати з урахуванням наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження типових форм для відображення бюджетними установами результатів інвентаризації" від 17.06.2015 № 572, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.07.2015 за № 788/27233 та наказу Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 "Про затвердження Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.10.2014 за № 1365/26142, ліквідаційна комісія підприємства встановила відсутність у товариства запасів, необоротних активів, матеріальних цінностей, прийнятих на відповідальне зберігання, грошових документів, бланків документів суворої звітності, фінансових інвестицій, дебіторської або кредиторської заборгованості, строк позовної давності якої минув і яка планується до списання, боргів із відшкодування матеріальних збитків, об'єктів права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів, цінних паперів.

У ході ліквідаційної процедури ліквідаційною комісією встановлено, що за договором безпроцентної поворотної фінансової допомоги від 23.06.2014 № 23/06-14 Товариство з обмеженою відповідальністю "Промальянс Інвест" (попереднє найменування - Товариство з обмеженою відповідальністю "Крим-Дейрі") заборгувало Товариству з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" 3 497 300 000,00 грн. Також, товариство має дебіторську заборгованість, що обліковується за Державною податковою інспекцією у Подільському районі м. Києва у сумі 54 149,06 грн. з від'ємного значення ПДВ.

12.09.2016 голова ліквідаційної комісії повідомив Товариство з обмеженою відповідальністю "Промальянс Інвест" про припинення юридичної особи листом від 09.09.2016, а 12.09.2016 та 04.11.23016 виставив претензії про повернення боргу.

У відповідь на такі претензії Товариство з обмеженою відповідальністю "Промальянс Інвест" направило лист від 25.11.2016, в якому зобов'язалося погасити борг через 4 місяці через скрутне фінансове становище.

В установлений строк підприємством була отримана кредиторська заява від Компанії "Epivanon Invest Limited" (юридична особа за законодавством Республіки Кіпр) про включення до реєстру вимог кредиторів заборгованості за договором про надання позикової лінії від 12.04.2013 № L-12 та додаткової угоди до неї від 01.02.2014 № 1 на суму заборгованості у розмірі 3 485 306,69 грн. та відсотків за користування позикою.

Згідно з бухгалтерською довідкою про стан заборгованості за кредитом, складеною головою ліквідаційної комісії, станом на 01.12.2017 заборгованість Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" перед Компанією "Epivanon Invest Limited" становить 129 200,00 доларів США основний борг, що еквівалентно 3 490 199,76 грн., 39 053,07 доларів США відсотків, що еквівалентно 1 054 976,90 грн., всього 168 253,07 доларів США (4 545 176,66 грн.).

За наслідками розгляду вказаних вимог ліквідаційною комісією було визнано борг перед Компанією "Epivanon Invest Limited" як заявлені в установленому порядку грошові вимоги, які включено до реєстру вимог кредиторів і відображено у проміжному ліквідаційному балансі. Про наслідки розгляду кредитора було повідомлено письмово.

За даними ліквідаційної комісії у підприємства відсутня заборгованість із відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю, виплати заробітної плати та вихідної допомоги працівникам, виплати авторської винагороди.

Діяльність, пов'язана з державною таємницею, підприємством не проводилася, спеціальний дозвіл відсутній, наймані працівники також відсутні.

Даними статуту Товариством з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" та відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань стверджується, що у статутному капіталі господарюючого суб'єкта частка державної власності відсутня.

На підставі встановлених даних ліквідаційною комісією було складено проміжний ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" станом на 24.05.2017, відповідно до якого непокритий збиток підприємства становить 1 698,9 тис. грн., "пасив" - 3 656,5 тис. грн. та перевищує його активи, до яких віднесено дебіторську заборгованість Товариства з обмеженою відповідальністю "Промальянс Інвест", кошти, акумульовані на рахунку для здійснення ліквідаційної процедури та дебіторська заборгованість перед бюджетом. Різниця між активами товариства та його непогашеною заборгованістю перевищує 600 тис. грн.

Таким чином, ліквідаційною комісією товариства було встановлено, що вартості майнових активів юридичної особи, яка ліквідується за рішенням власника, недостатньо для погашення виявленої кредиторської заборгованості.

За наслідками аналізу офіційних фінансових звітів товариства за попередні періоди, що були подані у судовому засіданні представником, судом з'ясовано, що фінансово-економічне становище юридичної особи на момент звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство є незадовільним, а подані документи свідчать про сталу і незадовільну тенденцію до перевищення пасивів над активами підприємства.

24.05.2017 загальними зборами учасників товариства було затверджено проміжний ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" та ухвалено рішення про звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство (протокол № 24/05/17 в матеріалах справи).

Заява про порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" була подана до Господарського суду міста Києва 21.11.2017, тобто вже після спливу двомісячного строку з дня публікації повідомлення про його припинення та повідомлення податкового органу про необхідність проведення перевірки за п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.

Згідно з чинним законодавством під державною реєстрацією юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців розуміється офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей , що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій (ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань").

Згідно з ч. 12 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

В Єдиному державному реєстрі містяться, серед іншого, такі відомості про юридичну особу як дані про перебування юридичної особи у процесі припинення , у тому числі дані про рішення щодо припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо) та про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог; дані про перебування юридичної особи у процесі провадження у справі про банкрутство, санації, у тому числі відомості про розпорядника майна, керуючого санацією (ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань").

Статтею ст. 26 цього ж Закону передбачено, що розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів.

Згідно зі ст. 12 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" результати надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, у тому числі виписки (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних), підлягають обов'язковому безоплатному оприлюдненню на порталі електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України в Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру.

При цьому, зазначений нормативно-правовий акт передбачає певну інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів. Так, відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для зняття їх з обліку в органах державної статистики, державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.

Виходячи з системно-структурного аналізу Цивільного і Господарського кодексів України, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" оприлюднення в установленому законодавством порядку відомостей про припинення юридичної особи (у даному випадку - за рішенням власника) тягне за собою численні наслідки як для ліквідатора (ліквідаційної комісії) юридичної особи, так і для її кредиторів, дебіторів, органів, що здійснюють контроль за справлянням податків і зборів та порядком сплати страхових внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Порядок ліквідації юридичної особи, описаний у Цивільному та Господарському кодексах України у загальному передбачає певний перелік необхідних та обов'язкових до виконання заходів, які мають бути вчинені ліквідаційною комісією (ліквідатором) з моменту внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи, зокрема, стягнення дебіторської заборгованості; письмове повідомлення кожного з боржників про припинення юридичної особи; закриття рахунків у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами в ході ліквідаційної процедури; інвентаризація майна; повернення майна від третіх осіб; повернення дебіторської заборгованості; проведення незалежної оцінки майна; закриття відокремлених підрозділів; звільнення працівників; повернення уповноваженим органам документів дозвільного характеру, початків, штампів; надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування звітності за останній звітний період, документів, первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку для проведення перевірки юридичної особи, яка ліквідується та визначення наявності або відсутності відповідної заборгованості; складання проміжного ліквідаційного балансу тощо.

Судом встановлено, що загальний порядок ліквідації Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" був дотриманий, за виключенням повернення документів дозвільного характеру, оскільки вони відсутні, а також знищення печатки, так як вона використовуватиметься у ліквідаційній процедурі.

Частиною 5 ст. 60 Господарського Кодексу України встановлено, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію.

Нормами ч. 1 ст. 37 Закону у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Згідно з ч. 2 ст. 95 Закону за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру.

Відсутність майна, достатнього для розрахунків з кредиторами у підприємства, що ліквідується, підтверджено ліквідаційною комісією актами інвентаризації, даними офіційної звітності та відомостями державних реєстрів прав власності на нерухоме майно, заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, іпотек.

Враховуючи наявні у матеріалах справи докази та встановлені у ході судового розгляду обставини, зокрема, щодо недостатності майна боржника для задоволення вимог його кредиторів, господарський суд приходить до висновку щодо наявності підстав для визнання боржника банкрутом та введення процедури ліквідації. При цьому, судом враховано та перевірено дані проміжного ліквідаційного бухгалтерського балансу боржника та фінансових звітів попередніх періодів та встановлено, що його пасиви перевищують активи, що свідчить про його неплатоспроможність.

Відповідно до ч. 2 ст. 95 Закону при ухваленні судового рішення про визнання боржника банкрутом і відкриття щодо нього ліквідаційної процедури господарський суд також вирішує питання про призначення ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна.

Порядок призначення розпорядника майна встановлений ч. 1 ст. 114 Закону, де вказується, що кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України. Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення розпорядника майна господарським судом у справах про банкрутство затверджується Пленумом Вищого господарського суду України за погодженням з державним органом з питань банкрутства. Під час прийняття заяви про порушення справи про банкрутство суд в ухвалі зобов'язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) надати заяву на участь у даній справі.

Поряд з цим, ч. 2 ст. 95 Закону, яка встановлює особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником унормовано, що обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.

На виконання положень ст. 114 Закону судом було застосовано автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство.

Як вказувалося вище, ухвалою Господарського суду міста Києва від 24.11.2017 визначеному автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство арбітражному керуючому Гуцал Тамарі Михайлівні було встановлено строк до 01.12.2017 для подання заяви про участь у справі.

28.11.2017 від арбітражного керуючого Гуцал Тамари Михайлівни надійшла заява про участь у справі про банкрутство.

У судове засідання, призначене на 11.12.2017 для вирішення питання про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури і призначення ліквідатора Гуцал Т.М. не з'явилася, про причини неявки суду не повідомила, заяву про надання згоди про участь у справі не підтримала.

Тобто, під час вирішення в судовому засіданні питання про призначення ліквідатора банкрута у справі № 910/20663/17 арбітражний керуючий була відсутня, своїм правом на участь у судовому засіданні не скористалася, заперечень проти клопотання боржника щодо призначення ліквідатором голови ліквідаційної комісії у судовій процедурі банкрутства не подала. Зважаючи на викладене, суд відхиляє заяву арбітражного керуючого Гуцал Т.М. про надання згоди на участь у справі про банкрутство Товариства з обмеженою "Лактосолюшен".

Представник боржника клопотав про призначення ліквідатором банкрута голову ліквідаційної комісії Байду Івана Ілліча, мотивуючи це можливістю економії коштів в ліквідаційній процедурі та уникнення появи у товариства необхідності щомісячного перерахування арбітражному керуючому не менш, як двох мінімальних заробітних плат у рахунок його грошової винагороди. На переконання боржника, кошти, що містяться на рахунку підприємства доцільніше спрямувати на погашення кредиторських вимог як сплату частини боргу, тоді як Байда І.І. належним чином проводитиме процедуру ліквідації, яка не потребує спеціальних знань у сфері банкрутства й статусу арбітражного керуючого, адже майно у юридичної особи відсутнє. Крім того, про доцільність призначення голови ліквідаційної комісії ліквідатором банкрута вказує і те, що Байда І.І. певний час працював директором товариства, обізнаний у специфіці роботи підприємства (основний вид економічної діяльності - розведення великої рогатої худоби молочних порід), обізнаний у матеріально-фінансовому становищі боржника, що приятиме ефективності і раціональності його дій у судовій процедурі банкрутства. Також, Байда І.І. особисто знає представників контрагентів, що надає більшої вірогідності успішності переговорів з ними щодо стягнення дебіторської заборгованості, припинення грошових зобов'язань.

У заяві про призначення ліквідатором, що надійшла 11.12.2017 від Байди І.І., останній посилається на відсутність у нього конфлікту інтересів та будь-якої особистої зацікавленості щодо боржника чи кредиторів чи інших обмежень для виконання обов'язків ліквідатора після винесення постанови в порядку ст. 95 Закону. Також, Байда І.І. зазначає, що він не є засновником/учасником Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен".

Заслухавши обґрунтування представника боржника, дослідивши заяву Байди І.І. та проаналізувавши матеріали справи, суд погоджується з усіма їх доводами та вважає за можливе призначити ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" Байду І.І. в порядку ч. 2 ст. 95 Закону.

При цьому, суд враховує наступне. Відповідно до ст. 1 Закону заінтересовані особи стосовно боржника - це юридична особа, створена за участю боржника, юридична особа, що здійснює контроль над боржником, юридична особа, контроль над якою здійснює боржник, юридична особа, з якою боржник перебуває під контролем третьої особи, власники (учасники , акціонери) боржника, керівник боржника, особи, що входять до складу органів управління боржника, головний бухгалтер (бухгалтер) боржника, у тому числі звільнені з роботи за три роки до порушення провадження у справі про банкрутство, а також особи, які перебувають у родинних стосунках із зазначеними особами та фізичною особою - боржником, а саме: подружжя та їх діти, батьки, брати, сестри, онуки, а також інші особи, щодо яких наявні обґрунтовані підстави вважати їх заінтересованими .

Отже, законодавець веде мову про те, що до кола цих осіб відносяться, серед іншого, особи, які є власниками (учасниками), керівниками боржника та визначає, що обов'язковою умовою та виокремлюючою ознакою , завдяки якій власне керівник та учасник підприємства вважатиметься заінтересованою особою щодо боржника є обґрунтовані підстави вважати цю особу заінтересованою . Тобто, сам статус власника (учасника), керівника та/або бухгалтера певної особи, яка ініціює перед судом питання про призначення її ліквідатором суб'єкта господарювання у межах судової процедури банкрутства, не є єдиним та беззаперечним доказом наявності у неї конфлікту інтересів.

Станом на час вирішення питання про призначення ліквідатора Товариства з обмеженою. Відповідальністю "Лактосолюшен" судом не встановлено підстав вважати Байду І.І. заінтересованою особою стосовно боржника. Більше того, суд зауважує, що після свого призначення ліквідатор у справі про банкрутство керується положеннями Закону, де чітко регламентовані його повноваження і функції та перелічені обов'язки. Якщо ліквідатор такі обов'язки не виконуватиме чи допускатиметься порушення законодавства, кредитори чи інші заінтересовані особи можуть контролювати порядок виконання ним передбачених законом обов'язків, а також ініціювати перед судом питання про його заміну.

Крім того, призначення ліквідатором боржника у справі № 910/20663/17 голови ліквідаційної комісії не потребуватиме додаткового часу для передачі статутної, бухгалтерської та іншої реєстраційної документації, виключить можливість створення безнадійної заборгованості по сплаті грошової винагороди арбітражному керуючому, послуги якого є платними, що сприятиме дотриманню однієї з основних спрямованостей Закону - відновленню прав кредиторів (основна мета Закону - відновлення платоспроможності боржника не може бути застосована до особливостей провадження у справі про банкрутство, передбачених ст. 95)

Також суд приймає до уваги, що голова ліквідаційної комісії має достатні знання і навички та досвід роботи, що у сукупності дозволяє самостійно реалізовувати повноваження ліквідатора боржника без залучення фахівців у галузі права та бухгалтерського обліку.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 37, 97, 95, 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 32, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Визнати банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" (04655, м. Київ, вул. Межигірська, 78, оф. 316, ідентифікаційний код 38064029).

2. Відкрити ліквідаційну процедуру Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" (04655, м. Київ, вул. Межигірська, 78, оф. 316, ідентифікаційний код 38064029).

3. Призначити ліквідатором банкрута Байду Івана Ілліча (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1).

4. Підприємницьку діяльність банкрута завершити.

5. Строк виконання всіх грошових зобов'язань вважати таким, що настав 11.12.2017.

6. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), відсотків та інших фінансових (економічних) санкцій за всіма зобов'язаннями фізичної особи - підприємця, крім зобов'язань, не пов'язаних із здійсненням такою особою підприємницької діяльності.

7. Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном з 11.12.2017.

8. Зобов'язати ліквідатора відкрити спеціальний банківський рахунок, на який зараховуються кошти, отримані від продажу майна банкрута, та здійснюються розрахунки з кредиторами банкрута, відомості про рух кошті на рахунках боржника за останні півтора роки.

9. Зобов'язати ліквідатора надати суду ліквідаційний баланс банкрута та звіт ліквідатора до 11.11.2018.

10. Офіційно оприлюднити повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" у встановленому законодавством порядку.

11. Зобов'язати державного реєстратора за місцем знаходження боржника внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запис про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та відомості про ліквідатора боржника.

12. Копію постанови направити державному реєстратору за місцем знаходження боржника для виконання, органу державної виконавчої служби за місцезнаходженням боржника.

Суддя Л.В. Омельченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.12.2017
Оприлюднено15.12.2017
Номер документу71002191
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/20663/17

Ухвала від 25.03.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 25.03.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 27.02.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 04.02.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 05.11.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 18.06.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 04.05.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 26.02.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 17.01.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

Ухвала від 14.12.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Омельченко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні