МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі
14 грудня 2017 р. Справа № 814/2747/17
Суддя Миколаївського окружного адімністративного суду Мороз А. О., розглянувши позовну заяву і додані до неї матеріали
ОСОБА_1, АДРЕСА_1
доГолови Служби безпеки України Грицак Василь Сергійович, вул. Володимирська, 35, м. Київ, Центральна Частина Києва, Київ, 01601
провизнання протиправними дії, зобов'язання вчинити дії, ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (надалі - позивач) звернувся до суду з позовом до Голови Служби безпеки України Грицак Василь Сергійович, Служби безпеки України з наступними позовними вимогами:
- визнати протиправними рішення та дії керівництва Служби безпеки України щодо позбавлення громадянина ОСОБА_1 права у розгляду його скарги на дії службових осіб Служби безпеки України на особистому прийому із порушенням приписів Закону України "Про звернення громадян" та зобов'язати керівництво Служби безпеки України у порядку, передбаченому Законом України "Про звернення громадян" прийняти та розглянути скаргу позивача у порядку встановленому наказом Центрального управління Служби безпеки України від 13.08.2015 р. №521;
- визнати протиправними дії службових осіб Служби безпеки України щодо здійснення досудового розслідування стосовно громадянина ОСОБА_1 та товариства з обмеженою відповідальністю "Теодора", службовою особою та учасником якого є громадянин ОСОБА_1, без дотримання відповідних умов, передбачених Кримінально - процесуальним кодексом України та із порушенням встановлених правил підслідності.
Суд ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї матеріалами, дійшов наступного висновку.
Згідно з ч. 2 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України), юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового рішення.
При визначенні судової юрисдикції щодо вирішення справи необхідно виходити з характеру спірних правовідносин, прав та інтересів, за захистом яких звернувся позивач, суб'єктного складу сторін, предмета спірних правовідносин.
Згідно зі ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Юрисдикція адміністративних судів не поширюється на публічно-правові справи, що належить вирішувати в порядку кримінального судочинства.
За змістом п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
З аналізу вказаних норм вбачається, що публічно-правовим спором за Кодексом адміністративного судочинства України є не будь-який публічно-правовий спір, а лише той, коли виникли правовідносини, в яких суб'єкт владних повноважень здійснює владні управлінські функцій.
Органи дізнання, слідства під час розслідування кримінальної справи не виконують владні управлінські функції, а виконують владні процесуальні функції.
Тому, такі спори не належать до юрисдикції адміністративних судів.
Зі змісту заяв вбачається, що позивач оскаржує дії слідчих в рамках кримінального провадження, тобто спірні відносини, які виникли між позивачем та Головним слідчим управлінням Служби безпеки України під час досудового розслідування кримінальної справи не є управлінськими, а повноваження цих органів та їхніх посадових осіб регламентовані Кримінально-процесуальним кодексом України.
Відповідно до ст. 306 КПК України скарги на рішення, дії чи бездіяльність слідчого чи прокурора розглядаються слідчим суддею місцевого суду згідно з правилами судового розгляду, передбаченими статтями 318-380 цього Кодексу, з урахуванням положень цієї глави.
За таких обставин вимоги позивача належить розглядати місцевим судом за правилами Кримінально-процесуального Кодексу України.
У разі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі.
Позивач не позбавлений права звернутися з позовними вимогами до місцевого суду для захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів.
Враховуючи викладене, керуючись п.1 ч.1 ст.109 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В:
1. Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі.
2. Копію ухвалу про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі надіслати позивачеві невідкладно разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами.
Ухвала про відмову у відкритті провадження у адміністративній справі може бути оскаржена особою, яка подала позовну заяву. Повторне звернення тієї ж особи до адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.
Ухвала набирає законної сили після закінчення 5-денного строку з дня проголошення /отримання копії ухвали, якщо протягом цього часу не буде подано апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили ухвали за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали в порядку, передбаченому ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя А. О. Мороз
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2017 |
Оприлюднено | 19.12.2017 |
Номер документу | 71028288 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Мороз А. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні