Справа № 815/5986/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 грудня 2017 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Бойко О.Я.,
розглянувши у скороченому провадженні справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України в Одеській області до Одеського дошкільного навчального закладу Ясла-садок №225 Одеської міської ради Одеської області про вжиття заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи,-
СУТЬ СПОРУ:
Позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду із позовом до Одеського дошкільного навчального закладу Ясла-садок №225 Одеської міської ради Одеської області в якому просив, суд:
-застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Одеського дошкільного навчального закладу Ясла-садок №225 Одеської міської ради Одеської області (ідентифікаційний код юридичної особи 22446251) розташованого за адресою: 65023, м. Одеса, вул. Пастера, 48 у вигляді повного зупинення роботи шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей вказаних в Акті перевірки №129 від 07.11.2017 р. за номерами: 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 26.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в Одеському дошкільному навчальному закладі Ясла-садок №225 Одеської міської ради Одеської області здійснено позапланову перевірку під час якої перевірено будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт №129 від 12.10.2017 в якому зафіксовані виявленні порушення.
Позивач зазначив, що при такому становищі діти та викладачі ОДНЗ №255 постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров'ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки цивільного захисту.
20.11.2017 року суд відкрив скорочене провадження по справі, направив відповідачу копію ухвали та запропонував відповідачу у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали, подати безпосередньо до канцелярії суду письмові заперечення проти позову та їх правове обґрунтування; докази на підтвердження заперечень або заяву про визнання позову. Роз'яснено відповідачу, що в разі неподання заперечень проти позову, справа буде розглянута в порядку скороченого провадження протягом трьох днів з дня закінчення строку, встановленого для їх подання, якщо справа розглядається за місцезнаходженням відповідача; та протягом трьох днів - у разі, якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, встановленого для подання заперечень, вони не надійшли до суду, якщо справа не розглядається за місцезнаходженням відповідача.
Відповідач 24.11.2017 року отримав копію ухвали про відкриття скороченого провадження про, що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.
Від відповідача до суду письмових заперечень на адміністративний позов не надходило.
Згідно з вимогами п.5 ч.1 ст.183-2 КАС України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.
Вивчивши матеріали справи, оцінивши наведені позивачем обставини по справі, суд дійшов висновку щодо достатності підстав для прийняття законного і обґрунтованого судового рішення в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб які беруть участь у справі. Таким чином, суд вважає, що адміністративний позов слід задовольнити повністю з наступних підстав. Суд, -
ВСТАНОВИВ:
Одеський дошкільний навчальний заклад Ясла-садок №225 Одеської міської ради Одеської області розташований за адресою: 65023, м. Одеса, вул. Пастера,48 який за своєю діяльністю належить до об'єктів з високим ступенем ризику, згідно з критеріїв наведених у постанові Кабінету Міністрів України від 29.02.2012 р. №306 із змінами внесеними постановою Кабінету Міністрів України №361 від 04.06.2015 р.
28.09.2017 р. позивач прийняв наказ №387 про проведення позапланової перевірки. На підставі посвідчення на проведення перевірки від 01.11.2017 р. №131 Т.в.о. провідного інспектора Приморського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном служби цивільного захисту ОСОБА_1 у присутності уповноваженої особи відповідача завідуючої ОДНЗ №255 ОСОБА_2 здійснено позапланову перевірку Одеського дошкільного навчального закладу Ясла-садок №225 Одеської міської ради Одеської області.
За результатами перевірки складено акт №129 від 12.10.2017 року та зафіксовані порушення Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної техногенної безпеки, а саме:
-на шляхах евакуації заставлено горючими матеріалами (шафами з одягом) також які зменшують вільній евакуації людей (дітей) із будівлі дитячого садку;
-приміщення закладу не забезпечені згідно норм належності сертифікованими засобами пожежогасіння-вогнегасниками згідно норм належності (розрахунку);
-деякі вогнегасники не встановлено у легкодоступних помітних місцях, шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більш 1,5 м від рівня підлоги до торця вогнегасника;
-місця розміщення вогнегасників не позначені відповідними вказівними знаками згідно з ГОСТ 12.4.026-76, які повинні розташовуватися на видних місцях на висоті 2,0-2,5 м від рівня підлоги як усередині так і поза приміщеннями;
-не проводиться з 2015 року заміри опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок;
-допускається експлуатація світильників в приміщенні груп зі знятими ковпаками, розсіювачами;
-відсутня схема підключення споживачів з пояснювальними написами на групових електрощитах;
-по всій будівлі з'єднувальні короби не закриті кришками з негорючих матеріалів;
-допускається застосування саморобних подовжувачів в кабінетах групах які не відповідають вимогам ПУЄ, що пред'являються до переносних (пересувних) електропроводок;
-не проводяться профілактичні огляди електрообладнання та електромережі та планово-попереджувальні роботи;
-допускається з'єднання та окінцювання жил проводів без опресування, зварювання, паяння або затискачів;
-у обслуговуючого персоналу відсутні ліхтарі, згідно розрахунку щодо кількості, на випадок відключення електроенергії у вечірній або нічний час;
-сходові клітини, коридори не забезпечені евакуаційним освітленням відповідно до вимог ДБН В.1.1-7-2002 Пожежна безпека об'єктів будівництва ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об'єктів цивільного призначення та ПУЕ;
-дерев'яні конструкції дитячого садочку не піддавалися вогнезахисному обробленню;
-посадові особи не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 року №444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях ;
-керівником дитячого садку не встановлений відповідний протипожежний режим;
-не забезпечується утримання в працездатному стані наявну автоматичну установку пожежної сигналізації;
-приміщення дитячого садку не обладнано звуковою системою оповіщення людей про пожежу;
-не всі приміщення дитячого садочку обладнані автоматичними установками пожежної сигналізації з виведенням сигналу на пульт централізованого спостереження пожежної охорони, системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей;
-наказом керівника не призначено: особу відповідальну за експлуатацію установки пожежної сигналізації для контролю за працездатним станом УПС;
-у приміщеннях дитячого садочку не обладнано евакуаційні виходи світловими покажчиками за написом ВИХІД , які повинні бути підключенні до аварійного освітлення на випадок відключення світла;
-не від кореговано схематичний план, щодо зазначення евакуаційних виходів , місць розміщення первинних засобів пожежогасіння, пам'ятку про дії на випадок пожежі;
-у дитячому садочку допускається використання нагрівальних електроприладів (електро-чайників);
-відсутні в приміщеннях на помітних місцях біля телефонів таблички із зазначенням номеру телефону 101 для виклику пожежної охорони;
-не проведено ідентифікацію та паспортизацію відповідно до Положення про паспортизацію потенційно небезпечних об'єктів, затвердженого наказом МНС від 18.12.2000 №338;
-персонал об'єкту не забезпечено засобами органів дихання згідно норм належності (порушення триваюче термін виконання закінчився у 2016 році).
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з п.п. 57 п. 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України №20/2013 від 16.01.2013 року «Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій» , Державна служба з надзвичайних ситуацій України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.
Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, затвердженого наказом ДСНС України №175 від 13.04.2016 року, Головне управління ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.
Згідно з ч. 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у т.ч. невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
Відповідно до п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Згідно з вимогами Кодексу цивільного захисту України, ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та Порядку проведення планових (позапланових) перевірок щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, затверджений наказом Міністерства внутрішніх справ України від 02.11.2015 року №1337, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 листопада 2015 року за №1467/27912 планові заходи здійснюються відповідно до річних або квартальних планів, які затверджуються органом державного нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
Суд встановив, що порушення, визначені в Акті №129 за номерами 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 26 є такими , що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятування людей.
Щодо винної посадової особи: на завідувача ОДНЗ №255 ОСОБА_2 за виявлені позаплановою перевіркою порушення, відповідно до ст.175 КУпАП, складено протокол серія ОД №002358 від 09.11.2017 р. про адміністративне правопорушення та Постановою ОД №002358 від 09.11.2017 р. її притягнуто до адміністративної відповідальності. Правопорушник визнав себе винним та погодився з порушеннями, виявленими у ході перевірки.
Суд роз'яснює, що відповідно до ч. 12 ст. 183-2 КАС України, особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Заява про скасування заходів реагування підлягає розгляду та вирішенню суддею одноособово з повідомленням осіб, які беруть участь у справі, протягом п'яти днів з дня її отримання судом. Неприбуття у судове засідання осіб, яким належним чином повідомлено про час і місце розгляду, не перешкоджає розгляду такої заяви. У разі якщо суд дійде висновку про можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, він розглядає заяву у порядку письмового провадження.
За результатами розгляду заяви суд постановляє ухвалу про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні, яка не підлягає оскарженню.
Відмова у задоволенні заяви не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про скасування заходів реагування.
Відповідно до положень ст.183 6 , ст.256 КАС України постанови по вказаній категорії справ підлягають негайному виконанню.
Суд встановив, що позовні вимоги суб`єкта владних повноважень обґрунтовані та належать до задоволення.
Відповідно до ч. 4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 183 2 , 183 6 ,256 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1.Адміністративний позов задовольнити .
2.Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Одеського дошкільного навчального закладу Ясла-садок №225 Одеської міської ради Одеської області (ідентифікаційний код юридичної особи 22446251) розташованого за адресою: 65023, м. Одеса, вул. Пастера, 48 у вигляді повного зупинення роботи шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей вказаних в Акті перевірки №129 від 07.11.2017 р. за номерами: 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 26.
Постанова належить до негайного виконання.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.Я. Бойко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2017 |
Оприлюднено | 17.12.2017 |
Номер документу | 71028312 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бойко О.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні