Постанова
від 07.12.2017 по справі 814/1639/17
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 грудня 2017 р. Справа № 814/1639/17

м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді Біоносенка В.В., суддів: Птичкіної В.В. та Устинова І.А., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомПриватного підприємства компанія "Ніка Паллант", доДержавна фіскальна служба України, провизнання протиправним та скасування рішення від 14.07.2017р. № 1372/36700212, зобов'язання вчинити певні дії, В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство Компанія "Ніка-Паллант" звернулось до адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України, з вимогами про скасування рішення ДФС України від 14.07.2017 № 1372/36700212 про відмову у реєстрації податкової накладної від 04.07.2017 № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язати відповідача зареєструвати податкову накладну №1 від 04.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтував тим, що 04.07.2017 року на підставі договору поставки №11/2017 від 14.06.17, укладеного з ТОВ "СП Нібулон", позивачем здійснено поставку товару (ячмінь 125,2 тони), який придбано у ФГ "Домінатор ЛТД" на підставі договору купівлі-продажу від 03.07.17 №1.

Позивачем була складена податкова накладна №1 від 04.07.17 на загальну суму 451762,92 гривень, та ПДВ на суму 90352,58 грн.

Але, відповідачем спочатку реєстрацію податкової накладної №1 було зупинено, а потім взагалі відмовлено у її реєстрації.

Відповідач позов не визнав, просив в його задоволенні відмовити. Свою позицію ДФС України обґрунтувало тим, що у відповідності до п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрів податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. Оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям. Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17 №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації. Платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у разі отримання квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію за встановленою формою щодо: видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора, кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податків. Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної №1 від 04.07.17 слугувало те, що надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної . З врахуванням викладеного, позивачем не надано обґрунтованих доводів щодо порушення його прав та законних інтересів з боку відповідача та неправомірності дій останнього.

Представником позивача заявлено клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження.

Представник відповідача проти заявленого клопотання про розгляд справи не заперечував.

Тому, враховуючи неприбуття у судове засідання представників відповідачів, та керуючись ч. 6 ст. 128 КАС України, суд розглянув справу в порядку письмового провадження.

Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.

Приватне підприємство Компанія "Ніка Паллант" зареєстровано юридичною особою державним реєстратором, про що 23.09.2009 в Єдиному Державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис. Основним видом діяльності товариства є оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин код КВЕД 46.21.

14.06.17 Приватне підприємство компанія "Ніка-Паллант" уклало договір поставки №11/2017 з ТОВ сільськогосподарським підприємством "Нібулон".

В порядку та на умовах вказаного договору 04.07.2017 року ППК "Ніка-Паллант" поставило на адресу ТОВ "СП Нібулон" 125,20 т ячміня на суму 542115,50 грн., з яких ПДВ 90352,58 грн.

04.07.17 ППК "Ніка-Паллант" було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №1 на загальну суму 542115,50 гривень, ПДВ 90352,58 грн.

05.07.17 ДФС України було прийнято зазначену податкову накладну, але у її реєстрації зупинено з посиланням на п.201.16 ст.201 ПК України. У Квитанції про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД :1003. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

07.07.17 ППК "Ніка-Паллант" направлено на адресу Державної фіскальної служби України повідомлення № 1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, зокрема, таблицю з кодами УКР ЗЕД (в тому числі 1003 ячмінь); пояснення щодо походження придбаного ячменю від ФГ "Домінатор ЛД", який в подальшому реалізований до ТОВ "СП Нібулон", обсяг постачання товару, тощо.

14.07.17 Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято Рішення №1372/36700212, відповідно до якого, у реєстрації податкової накладної ППК "Ніка-Паллант" від 04.07.17 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної.

Відповідно до п.201.1 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.201.10 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до п. 201.16. ПКУ реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17 №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.6. зазначеного Критерія моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до цього Переліку для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п.201.16.3 ПК України підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №190 від 29.03.17 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Вирішуючи по суті зазначений спір, колегія суддів виходить з того, що підставами для зупинення реєстрації податкової накладної є виявлена невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товаром УКТЗЕД :1003.

У податковій накладній №1 від 04.07.17 надані поставлений товар (ячмінь) відносяться до зазначеного коду. Саме по цьому товару позивач надав ДФС України всі первинні та пояснення щодо походження, придбання ячменю (договора, товаро0транспорртні накладні, податкову накладну, тощо).

Надані ППК "Ніка-Паллант" документи на адресу відповідача, цілком відповідають вимогами, викладеному у Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За таких обставин, мотиви ухвалення відповідачем рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 04.07.17 є незрозумілими та непоясненними.

З самого Рішення №1372/36700212 від 14.07.17 вбачається, що воно прийнято з підстав того, що надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Але, суд звертає увагу, що зазначена підстава є лише цитатою з постанови КМУ №190 від 29.03.17.

У самому Рішення відсутня будь-яка конкретизація, які саме документи, надані ППК "Ніка-Паллант" складені з порушенням законодавства, яких документів не вистачило для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної №1 від 04.07.17.

Не надано такої конкретизації претензій до первинних документів і в запереченнях відповідача.

Так, законодавством дійсно надано право ДФС України на відмову у реєстрації податкових накладних, підстав того, що надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, але це не є безумовним повноваженням, яке не потребує доказування або будь-якої аргументації.

У Рішенні від 14.07.17, відповідачем зазначена лише юридична оцінка (кваліфікація), але не викладено жодної фактичної обставини, стосовно якої така оцінка (кваліфікація) надана.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За таких обставин, саме відповідачі повинні надати суду докази про те, що первинні документи ППК "Ніка-Паллант" складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми.

При цьому, відповідачі повинні конкретизувати зазначені помилки, щоб платник податків мав можливість або їх виправити або оскаржити.

Посилання на те, що формою Рішення, яка затверджено наказом Міністерства фінансів України від 16.06.17 №566 Про затвердження Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації не передбачено більш детального визначення підстав відмови у реєстрації, судом не приймається, як належне та таке, що суперечить принципу належного урядування.

У судовому засіданні, відповідно до вимог ч.2 ст.71 КАС України, відповідачем не доведено правомірність свого рішення щодо відмови у реєстрації податкової накладної №1 від 04.07.17.

За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку про задоволення позову у повному обсязі.

Судові витрати стягнути з відповідача на користь позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправною відмову Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну Приватного підприємства компанії "Ніка-Паллант" з податку на додану вартість №1 від 04.07.2017.

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Приватного підприємства компанії "Ніка-Паллант" з податку на додану вартість №1 від 04.07.2017 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

4. Присудити на користь Приватного підприємства компанії "Ніка-Паллант" (код ЄДРПОУ 36700212) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України судовий збір в сумі 3200,00 гривень (три тисячі двісті грн.).

5. Апеляційна скарга на цю постанову може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання у повному обсязі.

Головуючий суддя В. В. Біоносенко

Судді В.В.Птичкіна

І.А.Устинов

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2017
Оприлюднено17.12.2017
Номер документу71028423
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/1639/17

Ухвала від 20.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 05.01.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Постанова від 07.12.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 12.09.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 11.08.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 11.08.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні