Постанова
від 14.12.2017 по справі 815/5982/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5982/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2017 року Одеський окружний адміністративний суд колегією у складі:

головуючого судді Бжассо Н.В., суддів Андрухіва В.В., Марина П.П., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Одеса справу за адміністративним позовом, Товариства з обмеженою відповідальністю Н-СТАР до Державної фіскальної служби України, Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації про визнання протиправними та скасування рішень №№ 225893/39927623 від 13.10.2017 року, 225901/39927623 від 13.10.2017 року, 242290/39927623 від 23.10.2017 року, 239401/39927623 від 20.10.2017 року, 242289/39927623 від 23.10.2017 року та зобов'язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Н-СТАР до Державної фіскальної служби України, Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, за результатом розгляду якого позивач просить суд: визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, №№:

- 225893/39927623 від 13.10.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 110 від 31 серпня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- 225901/39927623 від 13.10.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 111 від 31 серпня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- 242290/39927623 від 23.10.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 112 від 31 серпня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- 239401/39927623 від 20.10.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 113 від 31.08.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- 242289/39927623 від 23.10.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 114 від 31 серпня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю Н-СТАР : податкову накладну № 110 від 31.08.2017 року, № 111 від 31.08.2017 року, № 112 від 31.08.2017 року, № 113 від 31.08.2017 року, № 114 від 31.08.2017 року.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України подати до суду звіт про виконання судової постанови в місячний термін з дня набрання постановою суду законної сили.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197) на користь позивача товариства з обмеженою відповідальністю Н-СТАР (код ЄДРПОУ 39927623) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 16000,00 грн. (шістнадцять тисяч гривень).

В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначив, що ТОВ Н-СТАР було подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні № № 110,111,112,113,114.

13.09.2017 року та 14.09.2017 року позивач отримав квитанції про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних.

Згідно квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних позивачу було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього Наказу.

На виконання пропозицій ДФС 07.10.2017 року позивач подав до комісії повідомлення №№ 1,2,3,3,4,5 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податкових накладних №№ 110,111,112,113,114. До вказаних повідомлень були додані пояснення та документи, що підтверджують реальність господарських операцій.

Проте, комісією ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було прийнято оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №№ 110,111,112,113,114.

18.10.2017 року та 24.10.2017 року товариством оскаржені зазначені рішення до комісії ДФС з питань розгляду скарг.

Станом, на час подання адміністративного позову, по двом скаргам прийнято рішення про залишення без задоволення скарг товариства, рішення залишені без змін.

На думку представника позивача, органом ДФС не взято до уваги специфіку діяльності ТОВ Н-СТАР , не проведено аналізу даних звітних показників платника податків, наявної податкової інформації, не враховано реальність господарських операцій з постачання послуг, які сформували об'єкт оподаткування згідно податкових накладних №№ 110-114 від 31.08.2017 року, наявність усіх первинних документів, що підтверджують реальність господарських операцій.

Крім того, на думку представника позивача, оскаржувані рішення є незаконними, оскільки вони прийняті всупереч законодавству України.

12.12.2017 року від представників позивача надійшли клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження без участі представників позивача.

Відповідачі до судового засідання не з'явилися, належним чином та своєчасно повідомлялися про дату, час і місце судового розгляду, про причини неявки суд не повідомили.

12.12.2017 через канцелярію суду року від представника ДФС України надійшли письмові заперечення на адміністративний позов, з огляду на які Державна фіскальна служба України не погоджується з доводами позивача.

З урахуванням фактичних обставин справи, TOB Н-СТАР після отримання квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних було відправлено засобами електронного зв'язку повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК.

Серед переліку документів підприємством було надано до ДФС України до накладної №111 від 31.08.2017 року: повідомлення № 1 від 07.10.2017 року; договір поставки №1391 - 15 між ПАТ Київстар та TOB Н-СТАР ; додаток до договору №2 від 25.12.2017 року; партнерський договір №1392-15 між ПАТ Київстар та TOB Н-СТАР ; додаток до партнерського договору №ПО - Д від 25.12.2017 року; додаток МФД партнерського договору №1392-15; акт здачі - приймання наданих послуг за період з 01.08.2017 по 31.08.2017 року; наказ №25 про призначення директора TOB Н-СТАР ; штатний розклад; наказ №7-к про прийом на роботу ОСОБА_1; наказ №15-к про прийом на роботу ОСОБА_2; наказ №3-к про прийом на роботу ОСОБА_3; наказ про прийом на роботу ОСОБА_4; наказ про призначення директора ОСОБА_5; наказ № 25 про призначення директора; наказ про прийом на роботу ОСОБА_6; договори про використання працівником автомобіля в інтересах підприємства від 03.04.2017 року; договір оренди №301 від 03.08.2017 року; додаткова угода №301 від 01.08.2017 року, договір комісії №НС - ком - 8; договір комісії №НС - ком -15; договір комісії №НС - ком - 18; договір комісії №НС - ком - 17; договір комісії №НС - ком - 25; договір комісії №НС - ком - 16; договір комісії №НС - ком - 29; договір комісії №НС - ком - 26; договір комісії №НС - ком - 20; договір комісії №НС - ком -21; договір комісії №НС - ком - 22; договір комісії №НС - ком - 19; договір комісії №НС - ком - 11; договір комісії №НС - ком - 24; договір комісії №НС - ком - 14; договір комісії №НС - ком - 12; договір комісії №НС - ком - 13; договір комісії №НС -ком - 28; договір комісії №НС - ком - 27; договір комісії №НС - ком - 9; договір комісії №НС - ком - 6; договір комісії №НС - ком - 10; звіти комісіонера від 29.08.2017 року, 14.08.2017; 16.08.2017, 28.08.2017, 31.08.2917; податковий розрахунок за 2 квартал 2017 року.

За наслідками розгляду повідомлення, комісією ДФС України прийнято рішення № 225901/39927623 від 13.10.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 111 від 31.08.2017 року, виписаної на адресу ПАТ Київстар на суму 566 886,6 грн., за відсутності надання документів, визначених за Вичерпним переліком: відсутність розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні - а саме відсутні товарно-транспортні накладні.

Серед переліку документів підприємством було надано до ДФС України до накладної №110 від 31.08.2017 року: повідомлення № 2 від 07.10.2017 року; договір комісії №НС - ком - 28; договір комісії №НС - ком - 27; договір комісії №НС - ком - 9; договір комісії №НС - ком - 6; договір комісії №НС - ком - 10; додаткова угода до договору №100 від 01.02.2016 року; договору про зміну сторони у договорі № 100; наказ про затвердження та введення в дію штатного розкладу Товариства; штатні розклади; наказ про прийом на роботу ОСОБА_7; наказ №7-к про прийом на роботу ОСОБА_1; наказ №15-к про прийом на роботу ОСОБА_2; наказ №3-к про прийом на роботу ОСОБА_8; наказ про прийом на роботу ОСОБА_4; наказ про призначення директора ОСОБА_5; наказ про прийом на роботу Шальнєва'С.І; договір комісії №НС - ком - 22; договір комісії №НС - ком - 19; договір комісії №НС -ком - 11 ; договір комісії №НС - ком - 24; договір комісії №НС - ком - 14; договір комісії №НС - ком - 12; договір комісії №НС - ком - 13; звіти комісіонера від 29.08.2017 року. 14.08.2017; 16.08.2017, 28.08.2017, 30.08.2017;податковий розрахунок за 2 квартал 2017 року; договір № 100 від 15.05.2013 року; акт виконання робіт від 31.08.2017 року; заява про залік зустрічних вимог; накладна від - 03.08.2017 року, 15.08.2017 року, 16.08.2017 року, 18.08.2017 року, 21.08.2017 року, 23.08.2017 року, 28.08.2017 року розрахунку; податкова накладна №105 від 31.07.2017, податкова накладна №108 від 31.07.2017, договір комісії №НС - ком - 8; договір комісії №НС -ком - 15; договір комісії №НС - ком - 18; договір комісії №НС - ком - 17; договір комісії №НС - ком - 25; договір комісії №НС - ком - 16; договір комісії №НС - ком -29; договір комісії №НС - ком - 26; договір комісії №НС - ком - 20; договір комісії №НС - ком - 21; договори про використання працівником автомобіля в інтересах підприємства від 03.04.2017 року; податковий розрахунок за 2 квартал 2017 року.

За наслідками розгляду повідомлення, комісією ДФС України прийнято рішення № 225893/39927623 від 13.10.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 110 від 31.08.2017 року, виписаної на адресу ПАТ ВФ Україна на суму 708 597,93 грн., за відсутності надання документів, визначених за Вичерпним переліком: відсутність розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні - а саме відсутні товарно-транспортні накладні.

Серед переліку документів підприємством було надано до ДФС України до накладної №112 від 31.08.2017 року: повідомлення № 4 від 13.10.2017 року; акт надання послуг; додаткова угода № 150; договір між TOB Астеліт та TOB Н-СТАР ; податковий розрахунок за 2 квартал 2017 року; квитанція про реєстрацію накладної; штатні розклади; наказ про прийом на роботу ОСОБА_7; наказ №7-к про прийом на роботу ОСОБА_1; наказ №15-к про прийом на роботу ОСОБА_2; наказ №3-к про прийом на роботу ОСОБА_8; наказ про прийом на роботу ОСОБА_4; наказ про призначення директора ОСОБА_5; наказ про прийом на роботу ОСОБА_6; договір оренди № 301; договір комісії №НС - ком - 18; договір комісії №НС - ком - 17; договір комісії №НС - ком - 25; договір комісії №НС - ком -16; договір комісії №НС - ком - 29; договір комісії №НС - ком - 26; договір комісії №НС - ком - 21; договір комісії №НС - ком - 8; договір комісії №НС - ком - 15; податкова накладна №105 від 31.07.2017, податкова накладна №108 від 31.07.2017; договір комісії №НС - ком - 22; договір комісії №НС - ком - 19; договір комісії №НС -ком - 11; договір комісії №НС - ком - 24; договір комісії №НС - ком - 14; договір комісії №НС - ком - 12; договір комісії №НС - ком - 13; договір комісії №НС - ком -28; договір комісії №НС - ком - 27; договір комісії №НС - ком - 9; договір комісії №НС - ком -6; договір комісії №НС - ком - 10; звіти комісіонера від 29.08.2017 року, 14.08.2017; 16.08.2017, 28.08.2017, 30.08.2017; договори про використання працівником автомобіля в інтересах підприємства від 03.04.2017 року та документ довільного формату, який не можливо загрузити.

За наслідками розгляду повідомлення, комісією ДФС України прийнято рішення № 242290/39927623 від 23.10.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 112 від 31.08.2017 року, виписаної на адресу TOB Лайфселл на суму 595 187,64грн., за відсутності надання документів, визначених за Вичерпним переліком: відсутність розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні - а саме відсутні товарно-транспортні накладні.

Серед переліку документів підприємством було надано до ДФС України до накладної №114 від 31.08.2017 року: повідомлення № 3 від 13.10.2017 року; додаток ВІ - Дистр від 25.12.2017 року; акт надання послуг від 25.12.2015 року; додаток П - О; додаток ОПР - Д; додаток ПРЛ - Д; партнерський договір 1392-15 з додатками; частина договору між ПАТ Київстар та TOB Н-СТАР з додатками; додаткова угода № 11 ПДВ до договору 1392-15; договори про використання працівником автомобіля в інтересах підприємства від 03.04.2017 року; акт надання послуг від 31.08.2017 року; штатні розклади; наказ про прийом на роботу ОСОБА_7; наказ №7-к про прийом на роботу ОСОБА_1; наказ №15-к про прийом на роботу ОСОБА_2; наказ №3-к про прийом на роботу ОСОБА_8; наказ про прийом на роботу ОСОБА_4; наказ про призначення директора ОСОБА_5; наказ про прийом на роботу ОСОБА_6; договір оренди № 301; договір комісії №НС - ком -18; договір комісії №НС - ком - 17; договір комісії №НС - ком - 25; договір комісії №НС - ком - 16; договір комісії №НС - ком - 29; договір комісії №НС - ком - 26; договір комісії №НС - ком - 21; договір комісії №НС - ком - 8; договір комісії №НС -ком - 15; ; податковий розрахунок за 2 квартал 2017 року; квитанція про реєстрацію накладної; договір комісії №НС - ком - 22; договір комісії №НС - ком - 19; договір комісії №НС - ком -11; договір комісії №НС - ком - 24; договір комісії №НС - ком -14; договір комісії №НС - ком - 12; договір комісії №НС - ком - 13; договір комісії №HC - ком - 28; договір комісії №НС - ком - 27; договір комісії №НС - ком - 9; договір комісії №НС - ком -6; договір комісії №НС - ком - 10; звіти комісіонера від 29.08.2017 року, 14.08.2017; 16.08.2017, 28.08.2017, 30.08.2017; податкова накладна №105 від 31.07.2017, податкова накладна №108 від 31.07.2017 та документ довільного формату, який не можливо загрузити.

За наслідками розгляду повідомлення, комісією ДФС України прийнято рішення № 242289/39927623 від 23.10.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 114 від 31.08.2017 року, виписаної на адресу ПАТ Київстар на суму 7 362,59 грн., за відсутності надання документів, визначених за Вичерпним переліком: відсутність розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні - а саме відсутні товарно-транспортні накладні.

Серед переліку документів підприємством було надано до ДФС України до накладної №113 від 31.08.2017 року: повідомлення № 5 від 13.10.2017 року; додаткова угода №150 до договору №AS15UPA446, додаток №AS15UPA446 від 01.10.2015 року з додатками; договір оренди № 301 з додатками; договір комісії №НС - ком - 18; договір комісії №НС - ком - 17; договір комісії №НС - ком - 25; договір комісії №НС -ком - 16; договір комісії №НС - ком - 29; договір комісії №НС - ком - 26; договір комісії №НС - ком - 21; договір комісї №НС - ком - 8; договір комісії №НС - ком - 15; податковий розрахунок за 2 квартал 2017 року; квитанція про реєстрацію накладної; договір комісії №НС - ком - 22; договір комісії №НС - ком - 19; договір комісії №НС - ком -11; договір комісії №НС - ком - 24; договір комісії №НС - ком -14; договір комісії №НС - ком - 12; договір комісії №НС - ком - 13; договір комісії №НС - ком - 28; договір комісії №НС - ком - 27; договір комісії №НС - ком - 9; договір комісії №НС - ком -6; договір комісії №НС - ком - 10; договори про використання працівником автомобіля в інтересах підприємства від 03.04.2017 року; акт надання - приймання послуг від 31.08.2017 року; штатні розклади; наказ про прийом на роботу ОСОБА_9; наказ №7-к про прийом на роботу ОСОБА_1; наказ №15-к про прийом на роботу ОСОБА_2; наказ №3-к про прийом на роботу ОСОБА_8; наказ про прийом на роботу ОСОБА_4; наказ про призначення директора ОСОБА_5; наказ про прийом на роботу ОСОБА_6 звіти комісіонера від 29.08.2017 року, 14.08.2017; 16.08.2017, 28.08.2017, 30.08.2017; податкова накладна №105 від 31.07.2017, податковий розрахунок за 2 квартал 2017 року, податкова накладна №108 від 31.07.2017 та документ довільного формату, який не можливо загрузити.

За наслідками розгляду повідомлення, комісією ДФС України прийнято рішення № 239401/39927623 від 20.10.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 113 від 31.08.2017 року, виписаної на адресу TOB Лайфселл на суму 276,8 грн., за відсутності надання документів, визначених за Вичерпним переліком: відсутність розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні - а саме відсутні товарно-транспортні накладні.

З огляду на вищевикладене та відсутність надання платником податків істотних документів, платником не додержано вимог наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567.

Таким чином, на думку представника відповідача, рішення комісії ДФС України № 225893/39927623 від 13.10.2017 року, № 225901/39927623 від 13.10.2017 року, № 239401/39927623 від 20.10.2017 року, №242289/39927623 від 23.10.2017 року та №242290/39927623 від 23.10.2017 року TOB Н-СТАР відмовлено у реєстрації податкових накладних №№ 113, 110, 111, 112, 114 від 31.08.2017 року із посиланням на підставу - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, - є повністю обґрунтованим.

Справу розглянуто в порядку письмового провадження на підставі ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Дослідивши та проаналізувавши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до наступних висновків.

Як встановлено судом, податкові накладні № № 110,111,112,113,114 були складені позивачем у зв'язку із здійсненням господарської діяльності ТОВ Н-СТАР на підставі договорів поставки з ПРАТ ВФ Україна , ПАТ КИЇВСТАР , ТОВ ЛАЙФСЕЛЛ .

31.08.2017 року позивач склав податкову накладну № 110 про поставку ПРАТ ВФ Україна послуг з популяризації та просування на загальну суму 590498,27 грн., у тому числі ПДВ - 118099,66 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку.

31.08.2017 року позивач склав податкову накладну № 111 про поставку ПАТ Київстар основної винагороди на загальну суму 566886,61 грн., у тому числі ПДВ - 94481,10 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку.

31.08.2017 року позивач склав податкову накладну № 112 про поставку ТОВ Лайфселл винагороди за надані послуги за період з 01.08.2017 року по 31.08.2017 року на загальну суму 595187,64 грн., у тому числі ПДВ- 99197,94 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку.

31.08.2017 року позивач склав податкову накладну № 113 про поставку ТОВ Лайфселл винагороди за надані послуги за період з 01.08.2017 року по 31.08.2017 року на загальну суму 276,80 грн., у тому числі ПДВ- 46,13 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку.

31.08.2017 року позивач склав податкову накладну № 114 про поставку ПАТ Київстар винагороди за проведення маркетингових заходів зг. Додатку МФД з 01.08.2017 року по 31.08.2017 року на загальну суму 7362,59 грн., у тому числі ПДВ - 1227,10 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку.

13.09.2017 року на адресу позивача надійшли квитанції, згідно з якими податкові накладні № № 110,111,112 від 31.08.2017 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена.

14.09.2017 року на адресу позивача надійшли квитанції, згідно з якими податкові накладні № 113 від 31.08.2017 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена.

15.09.2017 року на адресу позивача надійшли квитанції, згідно з якими податкові накладні № 114 від 31.08.2017 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена.

Щодо виявлених помилок в кожній квитанції зазначено: Відповідно до п. 201.6 ст. 201 ПКУ реєстрація ПК/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 82.99. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК відповідно до пункту в п. п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .

07.10.2017 року позивач надіслав на розгляд Комісії ДФС України повідомлення з поясненнями № 1,2 та 13.10.2017 року позивач надіслав на розгляд Комісії ДФС України повідомлення з поясненнями № 3,4,5. До зазначених повідомлень було надіслано пояснення сканкопії первинних документів на підтвердження викладених в поясненнях обставин.

Зазначене підтверджується письмовими запереченнями відповідача, та наданими до них копіями документів.

13.10.2017 року комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 225893/39927623 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку із наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. (Податкова накладна № 110 від 31.08.2017 року).

13.10.2017 року комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 225901/39927623 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку із наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. (Податкова накладна № 111 від 31.08.2017 року).

23.10.2017 року комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 242290/39927623 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку із наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. (Податкова накладна № 112 від 31.08.2017 року).

20.10.2017 року комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 239401/39927623 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку із наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. (Податкова накладна № 113 від 31.08.2017 року).

23.10.2017 року комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 242289/39927623 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку із наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. (Податкова накладна № 114 від 31.08.2017 року).

Судом встановлено, що 18.10.2017 року позивачем було складено скаргу на рішення № 225893/39927623 від 13.10.2017 року та скаргу на рішення № 225901/39927623, від 13.10.2017 року, які були прийняті ДФС України 20.10.2017 року, про що наявна відмітка.

24.10.2017 року позивачем було складено скаргу на рішення № 239401/39927623 від 20.10.2017 року, скаргу на рішення № 242290/39927623 від 23.10.2017 року, скаргу на рішення № 242289/39927623 від 23.10.2017 року, які були прийняті ДФС України 27.10.2017 року, про що наявна відмітка.

Відповідно до рішень Комісії ДФС України з питань розгляду скарг № 22092/39927623 та № 22093/39*927623 від 27.10.2017 року, скарги на рішення № 225893/39927623 від 13.10.2017, № 225901/39927623, від 13.10.2017 року залишено без задоволення, а рішення без змін.

Суд встановив, що позивачем було вжито заходи з метою отримання рішень про результати розгляду скарг на рішення № 239401/39927623, № 242290/39927623, № 242289/39927623, зокрема, направлено запит на отримання публічної інформації від 22.11.2017 року № 22-11-17/01 від 2.11.2017 року, адвокатський запит № 2 від 01.12.2017 року, однак від відповідача не надійшло ані рішень, ані відповідей на запити.

Відповідач у письмових запереченнях на адміністративний позов жодних пояснень з приводу причин ненадання рішень про результати розгляду скарг від 24.10.2017 року, які були прийняті 27.10.2017 року або причин не розгляду таких скарг суду не надав. Доказів, які б спростовували твердження позивача з цього приводу не надав.

Відповідно до положень п. 185.1 статті 185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Приписами п.187.1 ст. 187 ПК України передбачено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Згідно з положеннями п.201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити:а) порядковий номер податкової накладної;б) дата складання податкової накладної;в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;є) ціна постачання без урахування податку;ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.

Пунктом 201.10. статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобовязаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Згідно з п. 74.2. статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).

Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п.5 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Приписами п.п. 12,13,14,17 Порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Зазначеним вище пунктам Порядку № 1246 відповідають приписи п. 201.16 ст. 201 ПКУ, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про:реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.п. 1,2,6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , що затверджені Наказом Міністерства фінансів України 13.06.2017 № 567, оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування цим Критеріям (далі - Моніторинг).

Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС).

Моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

Згідно з п. 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Суд вказує, що в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних зазначено, що податкові накладні № № 110, 111, 112, 113, 114 від 31.08.2017 року відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 82.99. Проте, як зазначено вище судом п. 6 Критеріїв містить два підпункти критеріїв оцінки ступеня ризиків податкових накладних, тоді як в квитанціях не визначено конкретного підпункту п.6 Критеріїв, якому відповідають податкові накладні № № 110, 111, 112, 113, 114, що є на думку суду підставою вважати зазначені квитанції такими, що складені із порушенням норм законодавства.

Так, суд вказує на те, що в залежності від того, якому саме критерію оцінки ступеня ризику визначеному у пп. 1 чи пп. 2 п. 6 Критеріїв відповідає податкова накладна, суб'єкт підприємництва має надати певний вичерпний перелік документів. Такі переліки визначені законодавцем окремо для податкових накладних, що відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, передбачених пп. 1 та пп. 2 п. 6 Критеріїв.

Відповідно до п.1,2 Постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації від 29 березня 2017 р. № 190, комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Суд зазначає, що в оскаржуваних рішеннях комісії ДФС України, у якості підстав для їх прийняття вказано: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. .

На думку суду, така підстава для прийняття рішень є формальною, оскільки не можливо встановити, що саме порушив суб'єкт підприємницької діяльності, а саме: суб'єктом підприємництва надано копії документів, що складені з порушенням законодавства, чи документи є недостатніми, або документи надано у недостатній кількості та складені з порушенням законодавства.

На думку суду, позивач виконав свій обов'язок щодо надіслання до ДФС України первинних документів та пояснень щодо наданих документів на підтвердження факту реальності господарських операцій між ТОВ Н-СТАР та контрагентами ПРАТ ВФ Україна , ПАТ Київстар , ТОВ Лайфселл .

Згідно з п. п. 3, 12, 13, 15, 16 Порядку розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 липня 2017 р. № 485, розгляд скарги на рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - скарга) здійснюється комісією ДФС з питань розгляду скарг (далі - комісія з питань розгляду скарг), яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну.

За результатами розгляду скарги комісія з питань розгляду скарг приймає рішення щодо скарги, яке реєструється службою діловодства ДФС та надсилається платнику податку з урахуванням вимог, визначених пунктом 56.23 статті 56 Кодексу.

За результатами розгляду скарги комісія з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень: задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії ДФС; залишає скаргу без задоволення та рішення комісії ДФС без змін.

Рішення комісії з питань розгляду скарг надсилається на адресу, зазначену платником податку у скарзі, а у разі її відсутності - на податкову адресу платника податку у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу.

Якщо вмотивоване рішення щодо скарги не надсилається платнику податку протягом строку, визначеного пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.

Пунктом 56.23 ст. 56 ПКУ передбачено, що оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється у порядку, визначеному цією статтею з урахуванням таких особливостей: скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних подається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику;

скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, за участі уповноваженої особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику; скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим; якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку

Суд зазначає, що станом на дату розгляду справи, відповідач не надав ані позивачу, ані суду рішення за результатами розгляду скарг на рішення комісії щодо відмови у реєстрації податкових накладних № 112,113,114.

З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до задоволення, оскільки, прийняті комісією ДФС України оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних складені із порушенням норм чинного законодавства.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, зокрема, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Відповідно до ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

В прохальній частині позову представник позивача просить суд зобов'язати ДФС України подати до суду звіт про виконання судової постанови у місячний строк з дня набрання постановою суду законної сили.

Відповідно до ст. 267 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, має право зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Відповідно до ст. 14 КАС України, постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.

Суд зазначає, що позивач, у порядку передбаченому ст. 258 КАС України, може звернутися до суду із заявою про видачу виконавчого листа для виконання рішення суду.

Встановлення судового контролю є правом суду та виключним способом сприяння виконанню рішень суду суб'єктами, не на користь яких вони ухвалені.

Суд зазначає, що позивачем не надано доказів, які б свідчили про виникнення складнощів під час виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 14.12.2017 року.

Крім того, суд зазначає, що зазначене прохання не відноситься до позовних вимог, а тому адміністративний позов належить до задоволення у повному обсязі.

Враховуючи вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до задоволення.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 14, 70, 71, 86, 94, 128, 159-164, 254 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Задовольнити адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Н-СТАР до Державної фіскальної служби України, Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації про визнання протиправними та скасування рішень №№ 225893/39927623 від 13.10.2017 року, 225901/39927623 від 13.10.2017 року, 242290/39927623 від 23.10.2017 року, 239401/39927623 від 20.10.2017 року, 242289/39927623 від 23.10.2017 року та зобов'язання вчинити дії.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, № 225893/39927623 від 13.10.2017, № 225901/39927623 від 13.10.2017 року, № 242290/39927623 від 23.10.2017 року, № 239401/39927623 від 20.10.2017 року, № 242289/39927623 від 23.10.2017 року .

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю Н-СТАР : податкову накладну № 110 від 31.08.2017 року, № 111 від 31.08.2017 року, № 112 від 31.08.2017 року, № 113 від 31.08.2017 року, № 114 від 31.08.2017 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197) на користь позивача товариства з обмеженою відповідальністю Н-СТАР (код ЄДРПОУ 39927623) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 16000,00 грн. (шістнадцять тисяч гривень).

Відмовити у встановленні судового контролю за виконанням судового рішення.

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий суддя Н.В. Бжассо

Суддя В.В. Андрухів

Суддя П.П. Марин

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2017
Оприлюднено17.12.2017
Номер документу71028591
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5982/17

Постанова від 14.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 05.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні