Постанова
від 14.12.2017 по справі 815/5717/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5717/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2017 року м.Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Танцюра К.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м. Одесі справу за адміністративним позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області до Комунального закладу «Нерушайський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «СОНЕЧКО» Татарбунарського району Одеської області, третя особа Нерушайська сільська рада Одеської області, про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду(контролю),-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДСНС України в Одеській області звернулось до суду з адміністративним позовом до Комунального закладу «Нерушайський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «СОНЕЧКО» Татарбунарського району Одеської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду(контролю) до Комунального закладу «Нерушайський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «СОНЕЧКО» Татарбунарського району Одеської області у вигляді повного зупинення роботи Комунального закладу «Нерушайський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «СОНЕЧКО» Татарбунарського району Одеської області шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, території, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних в акті перевірки №71 від 17.10.2017р.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що відповідач за своєю діяльністю належить до об'єктів з високим ступенем ризику, згідно критеріїв наведених у постанові КМ України від 29.02.2012р. №306 та 17.10.2017р. відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Розпорядження КМ України від 20.09.2017р. №643-р Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки , наказу ГУ ДСНС в Одеській області №387 від 28.09.2017р. Про здійснення позапланової перевірки , на підставі посвідчення на проведення перевірки від 02.10.2017р. №71 головним інспектором Татарбунарського МРС ГУ ДСНС України в Одеській області, у присутності уповноваженої особи відповідача завідувача ДНЗ СОНЕЧКО ОСОБА_1, здійснено позапланову перевірку ДНЗ СОНЕЧКО , за результатами якої складено акт №71 від 17.10.2017р. Під час перевірки встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014р. та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної техногенної безпеки. Представник позивача зазначив, що будь-яких скарг під час проведення позапланового заходу чи заперечень на акт №71 від 17.10.2017р. до відповідача не надходило та подальша робота ДНЗ СОНЕЧКО з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей. За таких обставин, на думку представника відповідача, до Комунального закладу «Нерушайський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «СОНЕЧКО» Татарбунарського району Одеської області мають бути застосувані заходи реагування.

Представник відповідача повідомлявся про день та час слухання справи однак у судове засідання не з'явився, заперечення на адміністративний позов не надав.

Ухвалою суду від 05.12.2017р., яка занесена до журналу судового засідання, суд залучив до участі у справі у якості третьої особи на стороні відповідача ОСОБА_2 сільську раду, як засновника Комунального закладу «Нерушайський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «СОНЕЧКО» Татарбунарського району Одеської області.

Представник третьої особи повідомлявся про день та час слухання справи, однак у судове засідання не з'явився.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України справа розглянута у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

17.10.2017р. головним інспектором Татарбунарського МРС ГУ ДСНС України в Одеській області Івасенко Сергієм Олександровичем, на підставі наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №387 від 28.09.2017р.(а.с.8) та посвідчення на проведення перевірки №71 від 02.10.2017р.(а.с.9), проведено позапланову перевірку щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, а саме будівлі, споруди, приміщення, територію КЗ Нерушайський ДНЗ Ясла-садок Сонечко , за участю завідувача закладу ОСОБА_1, за результатами якої складено акт №71 від 17.10.2017р. (а.с.10-13).

Під час проведення перевірки виявлено порушення КЗ «Нерушайський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «СОНЕЧКО» Татарбунарського району Одеської області Кодексу цивільного захисту України(далі КЗЦУ) та Правил Пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014р.(Правил №1417), а саме:

-не оброблено дерев'яні конструкції горища будівель вогнезахисним розчином;

- необладнані приміщення автоматичними системами протипожежного захисту (системами пожежної сигналізації);

- відсутній біля пожежної водойми покажчики (об'ємні зі світильником плоскі із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеними на кількість пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватись на майданчику для забору води;

- не відремонтовано та не заповнено пожежну водойму до проектного рівня;

- система внутрішнього протипожежного водопроводу несправному стані;

- не обладнано блискавкозахистом будівлі, споруди та зовнішні установки від прямих попадань блискавки і вторинних проявів, а також їх перевірку необхідно виконувати відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд ;

- посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою КМУ від 26.06.2013п. №444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях ;

- не забезпечено відповідними знаками безпеки на території об'єкта, а також будинки, споруди, приміщення. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISQ 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Фора і колір та ГОСТ 12.4.026-76;

- не допрацьовано плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі. На доповнення до схематичного плану евакуації повинна бути розроблена та затверджена керівником інструкція та передбачати також дії у нічний час, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей, за якою не рідше одного разу на пів року мають проводиться практичні тренування всіх задіяних працівників;

- не розроблено інструкцію для працівників охорони (сторожів) в якій необхідно визначити їхні обов'язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій в разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту, а також указати, хто з посадових осіб об'єкта має бути викликаний у нічний час у разі пожежі. Працівники охорони повинні мати список посадових осіб об'єкта із зазначенням їх місць проживання, службових, домашніх (мобільних) телефонів.

- не створено дружини юних рятувальників - пожежних відповідно до законодавства України;

- у дитячих дошкільних закладах не проводиться виховна робота, спрямована на запобігання пожежам від дитячих пустощів з вогнем і виховання у дітей бережливого ставлення до національного багатства, а також набуття навичок особистої безпеки в разі виникнення пожежі;

- під час перебування учасників навчально-виховного процесу в будівлях двері евакуаційних виходів замкнено на ключ;

- перед початком культурно-масових заходів керівник установи та закладу наказом призначає відповідальних осіб за пожежну безпеку, які повинні ретельно перевірити всі приміщення, евакуаційні шляхи і виходи на відповідність їх вимогам пожежної безпеки, а також переконатися у наявності і справному стані СПЗ. Усі виявлені недоліки мають бути усунені до початку культурно-масового заходу;

- під час проведення новорічних та різдвяних свят: ялинка повинна встановлюватися на стійкій основі; за відсутності в приміщенні електричного освітлення або його відключення святкування новорічної ялинки повинно проводитися тільки протягом світлового дня; ялинку не слід встановлювати в проходах, біля виходів, на шляхах евакуації; гірлянди та інші прикраси, які підключаються до електромережі, промислового виробництва застосовуються за умови наявності паспорта або сертифіката відповідності; підключення гірлянд до мережі повинно виконуватися тільки за допомогою штепсельних з'єднань; у разі виявлення несправності в ілюмінації вона повинна бути терміново вимкнена; забороняється застосовувати для прикрашання ялинки свічки;

- допускається, що улаштовування труби опалення на шляхах евакуації з коридору на вулицю через 2-й вихід, яка перешкоджає вільній евакуації людей;

- допускається, що улаштовування труби опалення на шляхах евакуації харчоблоку на вулицю, яка перешкоджає вільній евакуації людей;

- допускається, що улаштовування труби опалення на шляхах евакуації з групи старшої групи, яка перешкоджає вільній евакуації людей;

- не встановлено вказівні знаки розміщення вогнегасників згідно з ДСТУ ВО 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности". Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2 - 2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (за потреби);

- пожежні щити не доукомплектовано згідно з нормами належності: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2 х 2 м - 1 шт., гаки - З шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.;

- не проводиться періодичне обслуговування немеханізованого пожежного ручного інструменту у складі комплектації пожежних щитів.;

- не встановлено бочки для зберігання води з метою пожежогасіння в приміщеннях закладу місткістю не менше ніж 0,2 м 3 і не укомплектовані пожежним відром місткістю не менше ніж 0,008 м 3;

- не проведено замір опору ізоляції силової та освітлювальної електромережі;

- електророзподільна коробка не закрита негорючою кришкою при вході в старшу групу;

- в запобіжнику застосовуються саморобні некалібровані плавкі вставки в складські будівлі;

- допускається, що улаштування на шляхах евакуації матеріалів з складського приміщення, які перешкоджає вільній евакуації людей;

- електросвітильник в складській будівлі експлуатуються без захисного скляного ковпака;

- електросвітильник в приміщенні котельної експлуатуються без захисного скляного ковпака;

- електророзподільна коробка не закрита негорючою кришкою в приміщенні котельні;

- у приміщенні котелень допускаються до роботи особи, які не пройшли навчання з пожежно-технічного мінімуму та не отримали відповідні кваліфікаційні посвідчення,а також залишати без догляду працюючих котли та нагрівники;

- не влаштовано інформаційно-довідкові куточки щодо дій персоналу об'єкта у разі виникнення надзвичайних ситуацій або нестандартних подій у побуті.

17.10.2017р. головним інспектором Татарбунарського МРС ГУ ДСНС України в Одеській області Івасенко Сергієм Олександровичем складено протокол ОД №002262 про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 175 КУпАП відносно посадової особи відповідальної за пожежну безпеку КЗ «Нерушайський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «СОНЕЧКО» Татарбунарського району Одеської області ОСОБА_1 (а.с.14).

Постановою головного інспектора Татарбунарського МРС ГУ ДСНС України в Одеській області Івасенко Сергієм Олександровичем прийнято постанову ОД №002262 від 23.10.2017р. про накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_1 за вчинення адміністратвиного правопорушення (а.с.15).

Відповідно до ст.66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Підпунктом 12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Частиною 2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Разом з тим, ч.1 ст.70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами;відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

При цьому, ч.2 ст.70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Аналізуючи вказані правові норми, суд дійшов висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб'єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов'язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей.

Як вбачається з матеріалів справи, територіальним органом ДСНС за результатами проведеної позапланової перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Комунального закладу «Нерушайський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «СОНЕЧКО» Татарбунарського району Одеської області виявлено численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.

З характеру порушень, встановлених перевіркою та викладених в акті перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №71 від 17.10.2017р., вбачається, що вони є суттєвими, адже можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров'ю людей у процесі самої пожежі.

Доказів того, що виявлені під час перевірки порушення пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту КЗ «Нерушайський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «СОНЕЧКО» Татарбунарського району Одеської області усунуто до суду не надано.

Суд зазначає, що при такому становищі діти та вихователі КЗ "СОНЕЧКО" постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров'ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.

Відповідно до ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Положеннями ст.3 Конституції України передбачено, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

У зв'язку з викладеним, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Головного управління ДСНС України в Одеській області до Комунального закладу «Нерушайський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «СОНЕЧКО» Татарбунарського району Одеської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) підлягають задоволенню.

Згідно п. 10 ч.1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

На підставі п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України постанова суду в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду підлягає негайному виконанню.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний Головного управління ДСНС України в Одеській області підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.158-163,167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Головного управління ДСНС України в Одеській області - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Комунального закладу «Нерушайський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «СОНЕЧКО» Татарбунарського району Одеської області (код ЄДРПОУ 34520139) у вигляді повного зупинення роботи Комунального закладу «Нерушайський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «СОНЕЧКО» Татарбунарського району Одеської області, що розташований за адресою: 68122, Одеська область, Татарбунарський р-н., с.Нерушай, вул. Центральна 57, шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, території, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних в акті перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №71 від 17.10.2017р.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя К.О. Танцюра

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2017
Оприлюднено17.12.2017
Номер документу71028671
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5717/17

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Постанова від 14.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 10.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні