Постанова
від 14.12.2017 по справі 826/15459/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

14 грудня 2017 року № 826/15459/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії судді: головуючого судді Аверкової В.В., суддів Бояринцевої М.А., Шевченко Н.М., при секретарі судового засідання Тарасюк І.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр

до Державної фіскальної служби України

про скасування рішення, зобов'язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр (далі по тексту - позивач, ТОВ Інвестінг-Центр ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі по тексту - відповідач) в якому просить:

визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232053/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 202 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр ;

визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232115/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 204 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр ;

визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232127/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 206 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр ;

визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232128/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 209 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр ;

визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232123/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 212 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр ;

визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232118/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 214 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр ;

визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232126/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 217 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр ;

визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232055/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 220 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр ;

визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232054/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 222 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр ;

зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 202 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання;

зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 204 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання;

зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 206 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання ;

зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 209 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання;

зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 212 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання;

зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 214 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання;

зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 217 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання;

зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 220 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання;

зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 222 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 грудня 2017 року відкрито провадження в адміністративній справі № 826/15459/17, закінчено підготовче провадження та призначено до розгляду у судовому засіданні.

У судовому засіданні 13 грудня 2017 року представник позивача підтримав позов, представник відповідача не з'явився у судове засідання.

Керуючись приписами статей 122, 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справ в порядку письмового провадження.

Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та письмові пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр (код ЄДРПОУ 40999083) зареєстровано як юридична особа за адресою: 03049, місто Київ, вул. Олексія Шовкуненка, буд. 4, офіс 33.

Матеріали справи свідчать, що 04 травня 2017 року Державне підприємство Дослідне господарство Затишне Миронівського інституту пшениці імені В.М. Ремесла Національної академії аграрних наук України (Замовник) та Товариство з обмеженою відповідальністю СТРОЙ ОПТ ТОРГ (Підрядник) уклали Договір підряду та надання послуг № 2 щодо вирощування товарної сільськогосподарської продукції.

Відповідно до пункту 1.1 вказаного Договору, Підрядник зобов'язується за плату на власний ризик, за рахунок власних та залучених коштів, майнових та немайнових ресурсів, протягом дії договору (31.12.2021) виконати повний цикл аграрних технологічних процесів з вирощування сільськогосподарської продукції на земельних ділянках Замовника з переданням їх результатів Замовникові, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконані підрядником роботи та послуги.

Додатковою угодою № 1 до вказаного Договору визначено, що у зв'язку з зміною назви ТОВ СТРОЙ ОПТ ТОРГ на ТОВ Інвестінг-Центр , у преамбулі та реквізитах Підрядником вважати - ТОВ Інвестінг-Центр , директора - Залуцкого Олександра Адамовича.

Окрім того, 04 травня 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю КСГ Дніпро (Підрядник) та ТОВ СТРОЙ ТОРГ ОТП (Замовник) уклали Договір щодо вирощування товарної сільськогосподарської продукції.

Відповідно до пункту 1.1 вказаного Договору, Підрядник зобов'язується за плату на власний ризик, за рахунок власних та залучених коштів, майнових та немайнових ресурсів, протягом дії договору (31.12.2021) виконати повний цикл аграрних технологічних процесів з вирощування сільськогосподарської продукції на земельних ділянках Замовника з переданням їх результатів Замовникові, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконані підрядником роботи та послуги.

Додатковою угодою № 1 до вказаного Договору визначено, що у зв'язку з зміною назви ТОВ СТРОЙ ОПТ ТОРГ на ТОВ Інвестінг-Центр , у преамбулі та реквізитах Підрядником вважати - ТОВ Інвестінг-Центр , директора - Залуцкого Олександра Адамовича.

На виконання вказаних умов Договорів, ТОВ КСГ Дніпро надані послуги ТОВ Інвестінг-Центр , а ТОВ Інвестінг-Центр надані послуги Державному підприємству Дослідне господарство Затишне Миронівського інституту пшениці імені В.М. Ремесла Національної академії аграрних наук України , за результатами чого складено відповідні акти надання послуг, виставлено рахунки.

Вказаними Договорами визначено, що роботи (послуги) виконуються на земельних ділянках, які належать Державному підприємству Дослідне господарство Затишне Миронівського інституту пшениці імені В.М. Ремесла Національної академії аграрних наук України із зазначенням переліку кадастрових номерів.

До переліку земельних ділянок включено, крім іншого, ділянки за номерами 1222082700:01:001:0097 (поле № 29з), 1222082700:01:001:0010 (поле № 30з), 1222082700:01:001:0078 (поле № 31з) за результатами виконання робіт складено податкові накладні від 04 серпня 2017 року №№ 202, 204, 206, 209, 212, 214, 217, 220, 222.

Матеріали справи містять копії актів виконаних робіт та рахунків по вищевказаним операціям.

Вищевказані податкові накладні від 04 серпня 2017 року №№ 202, 204, 206, 209, 212, 214, 217, 220, 222 позивачем 25 серпня 2017 року направлені на реєстрації та отримано квитанції № 1 від 28 серпня 2017 року з результатом обробки: документ прийнято, реєстрація зупинена.

Зазначено виявлені помилки: відповідно до п. 201.16. статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 р. № 567 (далі - Критерії оцінки ступеня ризиків). За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 01.61. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

12 жовтня 2017 року позивачем направлені в Державну фіскальну службу України повідомлення № 1 (податкова накладна № 202), № 2 (податкова накладна № 204), №3 (податкова накладна № 206), № 5 (податкова накладна № 209), № 7 (податкова накладна № 212), № 9 (податкова накладна № 214), № 11 (податкова накладна № 217), № 14 (податкова накладна № 220), № 16 (податкова накладна № 222) із відповідними поясненнями та копіями актів надання послуг та рахунків щодо кожної податкової накладної.

Рішеннями комісії від 18 жовтня 2017 року №№ 232053/40999083, 232115/40999083, 232127/40999083, 232128/40999083, 232123/40999083, 232118/40999083, 232126/40999083, 232055/40999083, 232054/40999083 відмовлено у реєстрації податкових накладних з підстави: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

В силу вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пп.пп.16.1.2, 16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п. 201.1. ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 187.1. ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше :

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів , а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.7. ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Відповідно до п. 201.10. ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

У разі якщо реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Слід зазначити, що відповідно до п/п. 14.1.60. ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

З наведеного вбачається, що обов'язком продавця є складання та надіслання податкової накладної для реєстрації в ЄРПН за правилом "першої події".

У свою чергу, відповідно до п. 74.2. ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з положеннями п. 20.2. ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 201.16 реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до п/п. 201.16.1. ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Згідно з положеннями п/п. 201.16.2. ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (п/п. 201.16.3. ПК України).

Зазначена комісія приймає рішення про:

реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Слід зазначити, що відповідно до постанови КМ України від 29.03.2017 р. № 190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

У даному випадку, як вбачається з квитанцій № 1, реєстрація податкових накладних була зупинена у зв'язку з її відповідністю, як зазначено ДФСУ, п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків - за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 0161..

Слід зазначити, що відповідно до п. 6 Критеріїв (в редакції на час подання п/н), на який посилається ДФСУ, моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями, зокрема (п. 1) : обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

У той же час, відповідно до Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений наказом МФУ 13 червня 2017 року № 567, Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр подано до ДПІ за місцем реєстрації пояснення і документи, копії яких додані до матеріалів справи: договори із Державним підприємством Дослідне господарство Затишне Миронівського інституту пшениці імені В.М. Ремесла Національної академії аграрних наук України та ТОВ КСГ Дніпро , додаткові угоди, копії актів надання послуг із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок та рахунків (завірені належним чином копії вказаних документів містяться в матеріалах справи).

Сукупність наданих первинних документів, не дають підстав для сумніву щодо реальності виконання робіт на земельних ділянках Державного підприємства Дослідне господарство Затишне Миронівського інституту пшениці імені В.М. Ремесла Національної академії аграрних наук України та надання послуг останнім ТОВ Інвестінг-Центр , яким в свою чергу надавали послуги ТОВ КСГ Дніпро . Факт придбання зумовлював обов'язок позивача в силу вимог п. 187.1., п. 201.1., п. 201.7., п. 201.10. ПК України сформувати та направити для реєстрації спірну податкову накладну, тобто за правилом "першої події", що в даному випадку і було виконано позивачем шляхом подання податкової накладної для реєстрації в ЄРПН.

В порядку виконання обов'язку, встановлено ч. 2 ст. 71 КАС України, відповідачем не спростовано фактичне виконання спірної операції та не доведено зворотнє.

За висновком суду, надані позивачем до відповідача пояснення та додані документи, які також подані до суду, у повній мірі підтверджують як операцію з поставки, так і виробництво готової продукції з окремих комплектуючих. Судом не встановлено обставин, які б свідчили про невідповідність поданих до ДФСУ документів чи їх неповноту.

Таким чином, беручи до уваги те, що: податкова накладна видана в межах операції, яка є об'єктом оподаткування; фактичне виконання даної операції підтверджується матеріалами справи та в порядку ч. 2 ст. 71 КАС України відповідачем наведене не спростовано та не доведено зворотне; покупець/продавець є платниками ПДВ; податкова накладна подана для реєстрації у встановлений п. 201.10 ПК України строк, а також враховуючи те, що відповідачем не доведено наявності інших підстав для зупинення реєстрації і відмови у реєстрації податкової накладної та судом не встановлено обставин, які б перешкоджали у її реєстрації, суд приходить до висновку про відсутність у відповідача підстав для відмови у реєстрації податкової накладної шляхом прийняття оскаржуваного рішення, яке прийнято без врахування всіх обставин, що мали суттєве значення для оцінки реальності господарських операцій та для цілей прийнятті оспорюваного рішення, а також без врахування наведених вище норм податкового законодавства.

Судом також враховується, що у квитанціях № 1 по суті не зазначено конкретних причин зупинення реєстрації податкових накладних, критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної, а міститься загальне посилання на невідповідність обсягів постачання обсягам придбання. Спірні рішення, у свою чергу, не містить чіткої підстави для відмови у реєстрації - чи то подані документи складені з порушенням законодавства, чи то не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової (зазначено "та/або").

У той же час, головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв'язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.

Натомість, оскаржувані рішення фіскального органу не відповідають наведеним вище вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжують його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб'єкта владних повноважень.

Відтак, оскільки в порядку виконання обов'язку, передбаченого ч. 2 ст. 71 КАС України, відповідачем не доведено законності та обґрунтованості спірного рішення, суд, виходячи з положень п.1 ч. 2 ст. 162 та ч. 2 ст. 11 КАС України, приходить до висновку про задоволення позову в цій частині шляхом визнання протиправним та скасування оскаржуваного рішення.

Що стосується позовних вимог про реєстрацію податкової накладної, слід зазначити, що відповідно до п/п. 201.16.4. ПК України податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, відповідно до п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (із змінами; далі - Порядок № 1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

Відтак, оскільки рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 18 жовтня 2017 року №№ 232053/40999083, 232115/40999083, 232127/40999083, 232128/40999083, 232123/40999083, 232118/40999083, 232126/40999083, 232055/40999083, 232054/40999083 підлягають скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень ч. 2 ст. 11 та ч. 2 ст. 162 КАС України, п/п. 201.16.4., п. 201.10. ПК України, п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29 грудня 2010 р. № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в цій частині шляхом зобов'язання відповідача зареєструвати вищезгадані податкові накладні датами їх фактичного надходження 25 серпня 2017 року.

Також підлягає поверненню позивачу сума сплаченого судового збору.

Згідно з п. 1 ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Разом з тим, ч. 2 ст. 71 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Керуючись вимогами статей 11, 69-71, 94, 122, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,-

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232053/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 202 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр .

3. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232115/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 204 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр .

4. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232127/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 206 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр .

5. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232128/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 209 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр .

6. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232123/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 212 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр .

7. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232118/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 214 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр.

8. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232126/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 217 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр .

9. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232055/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 220 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр .

10. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 18 жовтня 2017 року № 232054/40999083 про відмову у реєстрації податкової накладної № 222 від 04 серпня 2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр .

11. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 202 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання - 25 серпня 2017 року.

12. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 204 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання - 25 серпня 2017 року.

13. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 206 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання - 25 серпня 2017 року.

14. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 209 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання - 25 серпня 2017 року.

15. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 212 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання - 25 серпня 2017 року.

16. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 214 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання - 25 серпня 2017 року.

17. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 217 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання - 25 серпня 2017 року.

18. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 220 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання - 25 серпня 2017 року.

19. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 222 від 04 серпня 2017 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр , датою її подання - 25 серпня 2017 року.

20.Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Інвестінг-Центр (код з ЄДР 40999083) з Державного бюджету України суму судового збору у розмірі 14 400 грн (чотирнадцять тисяч чотириста гривень), за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код з ЄДР 39292197).

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя В.В. Аверкова

Судді М.А. Бояринцева

Н.М. Шевченко

Дата ухвалення рішення14.12.2017
Оприлюднено17.12.2017
Номер документу71029358
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/15459/17

Постанова від 14.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 04.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні