Постанова
від 12.12.2017 по справі 815/2363/17
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 грудня 2017 р.м.ОдесаСправа № 815/2363/17

Категорія: 8.1 Головуючий в 1 інстанції: Танцюра К.О.

Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - Бітова А.І.

суддів - Осіпова Ю.В.

- ОСОБА_1

при секретарі - Лавришині А.С.

з участю: голови правління Обслуговуючого кооперативу "Южненський міський ринок" ОСОБА_2 та його представника ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті ОСОБА_4 адміністративну справу за апеляційною скаргою Обслуговуючого кооперативу "Южненський міський ринок" на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 01 вересня 2017 року у справі за адміністративним позовом Обслуговуючого кооперативу "Южненський міський ринок" до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу,

В С Т А Н О В И Л А :

У квітні 2017 року Обслуговуючий кооператив (далі ОК) "Южненський міський ринок" звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління (далі ГУ) ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування Наказу ГУ ДФС в Одеській області від 07 квітня 2017 року №999 про проведення фактичної перевірки ОК "Южненський міський ринок".

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що станом на день видачі оскаржуваного наказу про проведення фактичної перевірки, законні підстави для проведення такої перевірки були відсутні. Представник позивача зазначав, що зважаючи на те, що ОК "Южненський міський ринок" за попередній календарний рік має обсяг доходів, який не перевищує 20 мільйонів гривень, то будь-які перевірки господарської діяльності ОК "Южненський міський ринок" до 31 грудня 2017 року контролюючі органи мають право проводити виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, або за погодженням з Державною регуляторною службою, або згідно з вимогами КПК України, або за рішенням суду, або у разі настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку, що було пов'язано із діяльністю ОК "Южненський міський ринок", або за письмовою заявою ОК "Южненський міський ринок" та жодна із вказаних законних правових підстав проведення перевірки ОК "Южненський міський ринок", яка може бути використана контролюючим органам в період з 01 січня 2017 року по 31 грудня 2017 року, не настала.

Відповідач позов не визнав, вказуючи, що спірний Наказ відповідає вимогам ст. 20, пп.80.2.2 п.80.2. ст. 80 ПК України та скасуванню не підлягає.

Відповідно до ч.6 ст. 128 КАС України справа була розглянута у порядку письмового провадження.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 01 вересня 2017 року у задоволенні адміністративного позову ОК "Южненський міський ринок" відмовлено.

В апеляційній скарзі ОК "Южненський міський ринок" ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права, а також що у зв'язку з тим, що висновки суду не відповідають обставинам справи.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ОК "Южненський міський ринок", перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, судова колегія приходить до наступного.

Судом першої інстанції встановлені наступні обставини справи.

09 березня 2017 року Виробничо-комерційна приватна фірма (далі ВКПФ) "Вячеслава" звернулась до виконуючого обов'язки начальника Лиманської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС в Одеській області із заявою про проведення перевірки №40, у прохальній частині якої просила провести в ОК "Южненський міський ринок" позапланову документальну перевірку своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених податків та зборів, фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи за період 2012-2016 роки та провести перевірку наявності дозвільних документів на здійснення торгівлі підприємців на ринку.

Згідно вказаної заяви було повідомлено податковому органу про те, що, підприємці, які перебувають на ринку здійснюють торгівлю без наявності усіх необхідних дозвільних документів для торгівлі, внаслідок чого до бюджету не надходять відповідні платежі.

Листом від 17 березня 2017 року №351/8/15-17-14-01-34 Лиманська ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області направила для відпрацювання на адресу ГУ ДФС в Одеській області заяву на проведення перевірки ОК "Южненський міський ринок", яка надійшла на адресу ОДПІ від директора ВКПФ "Вячеслава" ОСОБА_4, вих. №40 від 09 березня 2017 року щодо порушення податкового законодавства та порушення законодавства при здійсненні розрахункових операцій при наданні послуг ринку в м. Южне по вул. Хіміків, 27 ОК "Южненський міський ринок".

Наказом ГУ ДФС в Одеській області №999 від 07 квітня 2017 року "Про проведення фактичної перевірки ОК "Южненський міський ринок", з метою здійснення контролю щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності документа, що підтверджує державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідно до закону, ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, та на підставі ст. 20, п.п.80.2.2 п.80.2 ст. 80 ПК України прийнято рішення провести з 07 квітня 2017 року фактичну перевірку ОК "Южненський міський ринок" тривалістю 10 діб, за податковою та фактичною адресою: м. Южне. вул. Хіміків 19-а, перевіряємий період з 01 січня 2015 року по дату завершення фактичної перевірки, за участю головного державного ревізора-інспектора відділу фактичних перевірок, контролю за готівковими операціями управління аудиту ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_5, головного державного ревізора-інспектора відділу фактичних перевірок, контролю за готівковими операціями управління аудиту ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_6

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що враховуючи те, що ГУ ДФС в Одеській області отримано в установленому законодавством порядку інформацію від Лиманської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства ОК "Южненський міський ринок", контроль за яким покладено на контролюючі органи, спірний наказ є таким що відповідає діючому законодавству України та прийнятий у відповідності п.п.80.2.2 п.80.2 ст. 80 ПК України.

Судова колегія не погоджується з цими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Так, відповідно до пп.75.1.3 п.75.1. ст. 75 ПК України, фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (п.80.1 ст. 80 ПК України), а допуск посадових осіб контролюючих органі до її проведення здійснюється згідно із ст. 81 ПК України (п.80.5).

Підпунктом 80.2.7 п.80.2 ст. 80 ПК України визначено, що фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, зокрема, у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Отже, передумовою проведення фактичної перевірки є, зокрема, отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на органи державної податкової служби.

З матеріалів справи вбачається, що початковою підставою для проведення фактичної перевірки слугувала заява директора ВКПФ "Вячеслава" ОСОБА_4 №40 від 09 березня 2017 року.

В вищезазначеній заяві зазначено, що ВКПФ "Вячеслава" з 1997 року є користувачем земельної ділянки площею 0,60 га, яка розташована за адресою м. Южме, вул. Хіміків, 27, на підставі державного акту на право постійного користування землею, однак, ОК "Южненський міський ринок" здійснює свою діяльність на неналежній йому землі, а директор кооперативу та головний бухгалтер змушують підприємців сплачувати орендну плату за торгові місця, якими фактично не володіють, відшкодовувати витрати на ринкові та комунальні послуги, не обумовлені жодними договорами, не видаючи при цьому жодних розрахункових документів, підтверджуючих отримання коштів, у зв'язку з чим, як з боку ОК "Южненський міський ринок", так і окремих підприємців, до бюджету не надходять численні платежі.

Згідно п.4 ч.1 ст. 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" підставами для здійснення позапланових заходів є, зокрема, звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.

Судова колегія зазначає, що заява ВКПФ "Вячеслава" №40 від 09 березня 2017 року про проведення перевірки не містила жодних документів чи їх копій, що підтверджують зазначені в ній порушення.

З огляду на наведене, судова колегія дійшла висновку, що інформація, зазначена в заяві ВКПФ "Вячеслава" №40 від 09 березня 2017 року, об'єктивно не давала підстав відповідачу для видачі Наказу від 07 квітня 2017 року №999 про проведення фактичної перевірки позивача.

Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Разом з тим, ОК "Южненський міський ринок" надано копію висновку експерта № СЕ-2501-1-790.16 від 19 травня 2017 року проведеної судової земельно-технічної експертизи, згідно якого земельна ділянка площею 0,5678 га з кадастровим номером 5111700000:02:007:0103, по вул. Хіміків, 27 в м. Южне Одеської області, що передавалася в оренду ОК "Южненський міський ринок" за Договором оренди землі від 15 січня 2008 року, входить до складу земельної ділянки площею 60,80 га, що була відведена із земель колгоспу ім. Щорса Комінтернівського району Одеської області у постійне користування Одеському припортовому заводу для будівництва м.Сичавка та готелю Одеської міської ради депутатів трудящих на підставі розпорядження Ради Міністрів Української PCP від 03 червня 1977 року №409-р.

Таким чином, в заяві директора ВКПФ "Вячеслава" ОСОБА_4 №40 від 09 березня 2017 року міститься недостовірна інформації щодо порушення ОК "Южненський міський ринок" її прав.

За таких обставин, судова колегія приходить до висновку, що Наказ ГУ ДФС в Одеській області від 07 квітня 2017 року №999 про проведення фактичної перевірки ОК "Южненський міський ринок" є протиправним та підлягає скасуванню.

Враховуючи, що судом першої інстанції порушені норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а також, що висновки суду не відповідають обставинам справи, судова колегія, керуючись п.п.3, 4 ч.1 ст. 202 КАС України вважає необхідним, скасовуючи постанову суду першої інстанції, прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги ОК "Южненський міський ринок".

Керуючись ст.ст. 195, 196; п.3 ч.1 ст. 198; п.п.3, 4 ч.1 ст. 202; ч.2 ст. 205; ст. 207; ч.5 ст. 254 КАС України, судова колегія, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Обслуговуючого кооперативу "Южненський міський ринок" задовольнити.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 01 вересня 2017 року скасувати.

Прийняти нову постанову, якою адміністративний позов Обслуговуючого кооперативу "Южненський міський ринок" задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Наказ Головного управління ДФС в Одеській області від 07 квітня 2017 року №999 "Про проведення фактичної перевірки Обслуговуючого кооперативу "Южненський міський ринок" (код ЄДРПОУ 35344230).

Стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Обслуговуючого кооперативу "Южненський міський ринок" (код ЄДРПОУ 35344230, адреса: 65481, Одеська обл., м. Южне, вул. Хіміків, 19-а,) судові витрати (зі сплати судового збору за подання позовної заяви, згідно платіжного доручення №17573908 від 21 квітня 2017 року) у розмірі 1 600, 00 грн. (одна тисяча шістсот гривень) та судового збору за подачу апеляційної скарги, згідно платіжного доручення №48-1616/1 від 06 листопада 2017 року) у розмірі 1 760, 00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят гривень).

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання постанови в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 14 грудня 2017 року.

Головуючий: Бітов А.І.

Суддя: Осіпов Ю.В.

Суддя: Скрипченко В.О.

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2017
Оприлюднено17.12.2017
Номер документу71031017
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2363/17

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 05.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 27.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 05.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 12.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 21.11.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 21.11.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 08.11.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Золотніков О.С.

Ухвала від 09.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Золотніков О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні