Постанова
від 16.12.2017 по справі 815/6664/17     
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/6664/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 грудня 2017 року о 19 год. 24 хв. м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Юхтенко Л.Р.,

за участю секретаря судового засідання - Закуріної А.М.

від позивача - Погорілий П.В.- за довіреністю

від відповідача - Іщенко О.В. - за довіреністю

Єрмолатін В.І.- за довіреністю

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання Батьківщина (місце знаходження: 67801, Одеська область, Овідіопольський район, смт Овідіополь, вул. Вертелецького, буд. 1-Г, номер засобів зв'язку: НОМЕР_1) до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області (місце знаходження: 65497, Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ділянка № 10, буд. 39/1, номер засобів зв'язку: НОМЕР_2) про визнання протиправною та скасування постанови Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області № 136 від 12 грудня 2017 року про розгляд поданих документів Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання Батьківщина для реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських голів, що відбудуться 24 грудня 2017 року, в частині відмови в реєстрації кандидатом на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району ОСОБА_4; зобов'язання відповідача повторно розглянути документи; визнання дій такими, що є одноразовим грубим порушенням Закону України Про місцеві вибори та достроково припинити повноваження цього складу Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, -

ВСТАНОВИВ:

До суду 15 грудня 2017 року о 17 год. 38 хв. надійшла позовна заява Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання Батьківщина до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання протиправною та скасування постанови Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області № 136 від 12 грудня 2017 року про розгляд поданих документів Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання Батьківщина для реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських голів, що відбудуться 24 грудня 2017 року, в частині відмови в реєстрації кандидатом на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району ОСОБА_4; зобов'язання відповідача повторно розглянути документи, подані Овідіопольською районною організацією Всеукраїнського об'єднання Батьківщина для реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району ОСОБА_4 з урахуванням висновків, зазначених в постанові Овідіопольського районного суду Одеської області від 05.12.2017 року та ухвалі Одеського апеляційного адміністративного суду від 08.12.2017 року; визнання дій відповідача з прийняття рішення про відмову в реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району ОСОБА_4 по одномандатному виборчому округу висунутого Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання Батьківщина такими, що є одноразовим грубим порушенням Закону України Про місцеві вибори та достроково припинити повноваження цього складу Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області.

В обгрунтування своїх позовних вимог, позивач зазначив, що 12 грудня 2017 року постановою Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області № 136 ОСОБА_4 відмовлено в реєстрації в якості кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району Одеської області з підстав того, що наданий на виконання вимог ч.2 ст. 3 Закону України Про громадянство паспорт громадянина України серії ОК № 021029, виданий Київським РВ в м. Одесі ГУДМС в Одеській області 26.08.2016р. на імя ОСОБА_4 згідно з висновком Головного управління Державної міграційної служби України в Одеській області №239/2016 року вважається недійсним та таким, що підлягає вилученню та знищенню. Між тим, позивач зазначив, що аналогічні підстави для відмови у реєстрації Овідіопольській районній організації Всеукраїнського обєднання Батьківщина кандидатом на посаду Таїровського селищного Голови ОСОБА_4 були викладені в постанові Таїровської селищної виборчої комісії Одеської області №101 від 30.11.2017 року, яка визнана незаконною та скасована постановою Овідіопольського районного суду Одеської області від 05 грудня 2017 року у справі №509/4812/17, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністратинвого суду від 08 грудня 2017 року. Також цим судовим рішенням зобовязано відповідача повторно розглянути документи, подані Овідіопольською районною організацією Всеукраїнського обєднання Батьківщина для реєстрації кандидатом на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_4.

Представник позивача у відкритому судовому засіданні, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити. У відкритому судовому засіданні представник позивача зазначив, що по підставам відсутності документального підтвердження наявності громадянства України у ОСОБА_4 вже один раз позивачу було відмовлено відповідачем в реєстрації кандидатом на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_4 і таке рішення відповідача було скасовано в судовому порядку. Одночасно, представник позивача зазначив, що у ОСОБА_4 паспорт не вилучений та не знищений.

У відкритому судовому засіданні представники Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області позовні вимоги не визнали, заперечували проти задоволення позовних вимог у повному обсязі. Зокрема, представники відповідача у відкритому судовому засіданні зазначили, що оскаржувана постанова № 136 не стосується прав, законних інтересів та виконання обвязків позивача - Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання Батьківщина , вона стосується ОСОБА_4 особисто, який цю постанову не оскаржував; документи для реєстрації в якості кандидата на посаду селищного голови висунутого Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання Батьківщина були подані особисто ОСОБА_4, а не уповноваженою особою районної організації; відповідач виконав постанову Овідіопольського районного суду Одеської області від 05 грудня 2017 року по справі №509/4812/17, залишену без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 08 грудня 2017 року, а саме: повторно розглянув подані документи та виніс постанову з іншим змістом; позивач не довів, яке було допущено відповідачем одноразове грубе порушення, що могло стати підставою для дострокового припинення повноважень виборчої комісії.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, та заперечення відповідача, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши представників сторін, судом у справі встановлені наступні факти та обставини.

29 листопада 2017 року Таїровською селищною виборчою комісією Овідіопольського району Одеської області був прийнятий пакет документів з метою реєстрації кандидатом на посаду селищного Голови висунутого від місцевої організації партії ОСОБА_4. Відповідно до довідки отриманих документів, такі документи подав ОСОБА_4 (а.с. 78).

Постановою Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області №101 від 30 листопада 2017 року Про розгляд поданих документів Овідіопольської районної організації ВО Батьківщина для реєстрації кандидатом на посаду Таїровського селищного Голови Овідіопольського району Одеської області та кандидатів у депутати Таїровської селищної ради Овідопольського району на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад, обєднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, що відбудуться 24 грудня 2017 року (а.с. 82-84), зокрема, було відмовлено Овідіопольській районій організації ВО Батьківщина в реєстрації в якості кандтидата на посаду селищного голови ОСОБА_4.

Відповідно до змісту цієї постанови, позивачу було відмовлено в реєстрації ОСОБА_4 в якості кандидата на посаду Таїровського селищного Голови Овідіопольського району Одеської області через відсутність передбачених Законом України Про місцеві вибори документів для реєстрації особи кандидатом (відсутність документа, що підтверджує громадянство України) (а.с. 83). У судовому засіданні представники відповідача зазначили, що підставою для відмови відповідачу в цій реєстрації стало відсутність документів, що підтверджують громадянство України ОСОБА_4, відповідно до приписів п. 1 ст. 9 Закону України Про місцеві вибори .

Позивач оскаржив цю постанову до суду та за результатами судового розгляду постановою Овідіопольського районного суду Одеської області у справі №509/4812/17 від 05.12.2017 року (а.с. 36-43) було визнано протиправною та скасовано постанову Таїровської селищної виборчої комісії Одеської області №101 від 30 листопада 2017 року в частині відмови в реєстрації кандидатом на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_4 та зобовязано Таїровську селищну виборчу комісію Овідіопольского району Одеської обалсті повторно розглянути документи, подані Овідіопольською районною організацією ВО Батьківщина для реєстрації кандидатом на посаду Таїровського селищного Голови ОСОБА_4.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 08 грудня 2017 року апеляційну скаргу Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області залишено без задоволення, а постанову без змін (а.с. 18-25).

08 грудня 2017 року Овідіопольскою районною організацією Всеукраїнського обєднання Батьківщина подано до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області заяву-вимогу, якою Овідіопольська районна організація ВО Батьківщина вимагала негайно повторно розглянути подані для реєстрації кандидатом на посаду Таїровського селищного Голови ОСОБА_4 на виконання вищезазначених рішень судів.

Судом встановлено, що на засіданні Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, яке відбувалось з 11 грудня 2017 року по 12 грудня 2017 року була розглянута ухвала Одеського апеляційного адміністративного суду у справі №509/4812/17 та прийнято рішення відмовити позивачу в реєстрації кандидатом на посаду Таїровського селищного Голови ОСОБА_4, що підтверджено протоколом засідання № 11 (а.с. 62-73), та прийнято постанову №136 від 12 грудня 2017 року Про розгляд заяви-вимоги Овідіопольської районної організації ВО Батьківщина щодо реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного Голови Овідіопольського району Одеської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад обєднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, що відбудуться 24 грудня 2017 року (а.с. 74-77).

Позивачем до позову була додана оскаржувана постанова датована 12 листопада 2017 року, проте у відкритому судовому засіданні 16 грудня 2017 року, встановлено, що дата постанови 12 листопада 2017 року є технічною помилкою та фактично постанова винесена 12 грудня 2017 року, що підтверджено залученою до матеріалів справи копією постанови.

Ввважаючи зазначену постанову незаконною та такою, що грубо порушує права, свободи та інтереси позивача щодо висування кандидатом на посаду селищного Голови та права бути обраним до органів місцевого самоврядування, гарантовані Конституцією України та Законом України Про місцеві вибори , позивач звернувся з даним позовом до суду.

Одночасно, судом досліджені: висновок № 239/2016 за результатами службового розслідування щодо підстав оформлення паспорта громадянина України ОСОБА_4 від 28.10.2016 року (а.с. 44-47), витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Овідіопольської районної організації ВО Батьківщина від 30.11.2017 року (а.с. 48), постанова Одеського апеляційного адміністративного суду від 03.10.2017 року у справі № 815/7480/16 (а.с. 51-60), ухвала Вищого адміністративного суду України від 11.10.2017 року № К/800/32934/17 (а.с. 49-50), постанова Одеського апеляційного адміністративного суду від 08.12.2017 року у справі № 509/4811/17 (а.с. 86-95).

Проаналізувавши положення чинного законодавства України, що регулює спірні правовідносини, враховуючи обставини справи, дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах справи та надані учасниками справи пояснення, суд зробив такі висновки.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України та положеннями Закону України Про місцеві вибори № 595-VIII від 14 липня 2015 року (надалі - Закон № 595-VIII).

Закон № 595-VIII визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост.

Відповідно до ч.1 ст.20 Закону № 595-VIII виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.

Згідно з ч.3 ст.20 цього Закону територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих виборів. Члени територіальної виборчої комісії здійснюють свої повноваження до сформування на чергових місцевих виборах у порядку, передбаченому цим Законом, нового складу відповідної територіальної виборчої комісії. Повноваження територіальної виборчої комісії у новосформованому складі починаються з моменту складення присяги більшістю від складу територіальної виборчої комісії, визначеного при формуванні її складу, на засіданні цієї комісії. Таке засідання скликається головою територіальної виборчої комісії і проводиться не пізніш як на другий день після дня прийняття рішення про формування її складу.

Повноваження селищних територіальних виборчих комісій передбачені ст.25 цього Закону.

Аналізуючи правомірність прийняття відповідачем оскаржуваної постанови, суд виходить із наступного.

Статтею 9 Закону України № 595-VIII передбачено, що депутатом, сільським, селищним, міським головою, старостою може бути обраний громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України. Депутатом, сільським, селищним, міським головою, старостою не може бути обраний громадянин України, який має судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.

Як встановлено судом та не заперечується сторонами, постанова № 136 від 12.12.2017 року була винесена Таїровською селищною виборчою комісією Овідіопольського району Одеської області на виконання постанови Овідіопольського районного суду Одеської області від 05.12.2017 року у справі №509/4812/17, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 08.12.2017 року, якою було зобов'язано Таїровську селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області повторно розглянути документи, подані Овідіопольською районною організацією ВО Батьківщина для реєстрації кандидатом на посаду Таїровського селищного Голови ОСОБА_4.

Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області, відмовляючи 12 грудня 2017 року Овідіопольській районній організації ВО Батьківщина щодо реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного Голови Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_4 та приймаючи постанову № 136, виходила з того, що питання належності ОСОБА_4 до громадянства України є предметом судового спору, розгляд якого ще не завершився (справа № 815/7480/16 перебуває у Вищому адміністративному суді України), тому можливість у майбутньому встановити судом факт відсутності громадянства України у ОСОБА_4, на думку комісії, може поставити під сумнів законність перебігу виборчого процесу та результатів виборів Таїровського селищного голови Овідіопоольского райлону Одеської області (а.с. 76).

З цих підстав, керуючись ст. 40, ч.4 ст. 43, п.2,5 ч. 1 ст. 46 Закону України Про місцеві вибори , відповідачем було прийнято постанову № 136 від 12.12.2017 року.

Статею 46 Закону України№ 595-VIII передбачені підстави для відмови в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.

Відповідно до ч.1 зазначеної статті Закону територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі, зокрема за пунктам:

2) відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом;

5) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обрано депутатом або сільським, селищним, міським головою, старостою відповідно до статті 9 цього Закону.

Дослідивши постанову Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області № 101 від 30.11.2017 року, постанову Овідіопольського районного суду Одеської обалсті 05.12.2017 року у справі №509/4812/17, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 08.12.2017 року, якою визнано протиправною та скасовано постанову №101 від 30 листопада 2017 року в частині відмови в реєстрації кандидатом на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_4 та зобовязано Таїровську селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області повторно розглянути ці документи, та дослідивши оскаржувану постанову від 12.12.2017 року № 136, з урахуванням пояснень представників сторін, суд вважає, що у постановах № 101 від 30.11.2017 року та № 136 від 12.12.2017 року підстави відмови в реєстрації кандидатом на посаду Таїровського селищного голови ОСОБА_4 частково співпадають: не дотримання приписів ст. 9 Закону України Про місцеві вибори щодо належності кандидата до громадянства України, за пунктом 5 ч. 1 ст. 46 цього Закону.

Між тим цим підставам надана оцінка у судових рішеннях у справі №509/4812/17, де приймали участь ті самі сторони, а відповідно, згідно з приписами ч. 4 ст. 78 КАС України, ці обставни не підлягають доказуванню при розгляді цій справі.

Крім того, статтею 14 КАС України встановлено, що судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України.

Доводи відповідача що у майбутньому факт відсутності громадянства України у ОСОБА_4 може бути встановлений у судовому порядку, може поставити під сумнів законність перебігу виборчого процесу та результатів виборів Таїровського селищного голови Овідіопоольского райлону Одеської області є передчасними.

Щодо підстави за пунктом 2 ч.1 ст. 46 Закону України Про місцеві вибори , то слід зазначити, що з матеріалів справи не вбачається та не встановлено в постанові № 136 від 12.12.2017 року як порушення, що позивачем не були надані (були відсутні) передбачені цим Законом документи для реєстрації особи кандидатом.

Доводи представників відповідача стосовно того, що документи для реєстрації в якості кандидата на посаду селищного голови висунутого Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання Батьківщина були подані особисто ОСОБА_4, а не уповноваженою особою районної організації, не можуть слугувати підставою для визнання правомірною оскаржуваною постанови, оскільки, по-перше, відповідно до наданого суду витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Овідіопольської районної організації ВО Батьківщина від 30.11.2017 року (а.с. 48) керівником цієї організації є ОСОБА_4, а по-друге, згідно з довідки отриманих документів (а.с.78) вбачається, що такі документи були подані від Овідіопольської районної організації ВО Батьківщина .

Судом встановлено та не заперечувалось учасниками справи, що представниками Овідіопольської районної організації ВО Батьківщина , вперше було надано до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області пакет документів з метою реєстрації кандидатів у депутати та кандидата на посаду селищного голови від місцевої організації партії ВО Батьківщина - 29 листопада 2017 року, а саме: було подано - заяву про реєстрацію кандидата, підписану керівником місцевої організації партії ВО "Батьківщина";- копію рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевої організації у відповідних місцевих виборах, засвідченої підписом керівника та печаткою партії;- рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидата на посаду селищного голови від цієї місцевої організації партії;- заяву особи про згоду балотування кандидатом місцевої організації партії у відповідному одномандатному виборчому окрузі;- заяву про оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах;- автобіографію;- декларацію про майно;- копію паспорта та фото в кількості чотирьох штук; - статут політичної партії, тобто в строк, передбачений ч. 2 ст. 43 Закону України Про місцеві вибори .

Постанова № 136 від 12.12.2017 року була винесена за результатами повторного розгляду того самого пакету документів.

Приписами Закону України Про місцеві вибори надано суб'єктам виборчого процесу право оскаржувати рішення, дії, чи бездіяльність виборчих комісій.

З матеріалів справи вбачається, що позивач не порушував строки щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності відповідача, з якими він не погодився, а тому він має можливість на відновлення порушених прав. З цих підстав, суд вважає, що висновок відповідача в постанові № 136 від 12.12.2017 року щодо неможливості здійснити реєстрацію в якості кандидата на посаду селищного голови висунутого Овідіопольською районною організацією Всеукраїнського об'єднання Батьківщина ОСОБА_4 через сплив строку реєстрації таких кандидатів відповідно до вимог Закону України Про місцеві вибори , є невірним та порушує права позивача.

Суд важає, що доводи представників відповідача стосовно того, що оскаржувана постанова № 136 не стосується прав, законних інтересів та виконання обвязків позивача - Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання Батьківщина , є невірними, оскільки, ОСОБА_4 був висунутий саме цією організацією в якості свого кандидата на посаду селищного голови, та він є суб'єктом виборчого процесу, а отже, відповідно до приписів ст. 94 Закону України Про місцеві вибори може оскаржувати рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії.

Таким чином, оцінюючи наведені відповідачем обставини в обґрунтування підстав прийняття постанови № 136 від 12.12.2017 року, суд дійшов висновку, що вони не відповідають приписам статті 46 Закону України Про місцеві вибори , а тому ця постанова має бути визнана судом протиправою та скасована в судомоу порядку.

Виходячи із положень ч.8, 19 ст. 27 Закону України Про місцеві вибори , з урахуванням дискренційності повноважень виборчих комісій, суд дійшов висновку щодо необхідності зобов'язати відповідача повторно розглянути документи, подані Овідіопольською районною організацією Всеукраїнського об'єднання Батьківщина для реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району ОСОБА_4 з урахуванням обставин встановлених судовими рішеннями за участю тих самих осіб та з дотриманням приписів ч. 8 ст. 99 КАС України, щодо неможливості прийняття виборчою комісією рішення, яке по суті повторює рішення, яке визнане судом протиправним, крім випадку, коли рішення було скасовано з формальних підстав.

Стосовно позовної вимоги визнати дії Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області з прийняття рішення про відмову в реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району ОСОБА_4 та достроково припинити повноваження цього складу Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, слід зазначити наступне.

Згідно з ч.3 ст.29 Закону України Про місцеві вибори , повноваження усього складу територіальної, дільничної виборчої комісії можуть бути достроково припинені в установленому законом порядку виборчою комісією, яка сформувала (утворила) відповідну територіальну, дільничну виборчу комісію, рішенням виборчої комісії вищого рівня з відповідних місцевих виборів або рішенням суду в разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення комісією Конституції України, цього та інших законів України.

Між тим, ані у позовній заяві, ані у поясненнях представника позивача відсутні належні обґрунтування щодо кваліфікування оскаржуваних дій як грубе порушення комісією Конституції України, цього та інших законів України.

Одночасно, слід зазначити, що згідно з ч.1 ст.11 Закону України Про місцеві вибори виборчий процес місцевих виборів - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у ст. 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом. У свою чергу, одним з етапів виборчого процесу є утворення територіальних виборчих округів.

Відповідно до ст.69 Конституції України народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії.

Згідно з ст.71 Конституції України вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Позивач не уособлює у собі всіх виборців Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області, а тому захист прав позивача не може йти у розріз із волевиявленням інших людей, що там мешкають.

Таким чином, на думку суду, припинення повноважень Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області може суттєво та негативно вплинути на реалізацію виборчого права виборцями України, які мешкають та мають право голосу на території Овідіопольського району Одеської області, їх участь у формуванні виборчого органу.

Згідно з ч.1 ст.6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Таким чином суд дійшов висновку щодо часткового задоволення позовних вимог.

Крім того, з огляду на матеріали справи суд встановив, що позивач не сплатив відповідної суми судового збору за подання адміністративного позову.

Згідно з ч.3 ст.161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до Закону.

Відповідно до ч.9 ст.273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Згідно з абз. 1 пп.2 п.1 ч.2 ст.4 Закону України Про судовий збір за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою або фізичною особою - підприємцем встановлюється судовий збір 1 розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до ч.3 ст.6 Закону України Про судовий збір у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Згідно з ст.7 Закону України Про Державний бюджет України на 2017 рік з 01.01.2017 року розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить 1600,00 грн.

Таким чином, суд вважає за необхідне стягнути з позивача на користь бюджету судовий збір у сумі 1600 грн.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Законом України Про місцеві вибори , ст.ст 6, 14, 78, 90, 139, 161, 255,273, 278 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання Батьківщина (місце знаходження: 67801, Одеська область, Овідіопольський район, смт Овідіополь, вул. Вертелецького, буд. 1-Г, номер засобів зв'язку: НОМЕР_1) до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області (місце знаходження: 65497, Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ділянка № 10, буд. 39/1, номер засобів зв'язку: НОМЕР_2) про визнання протиправною та скасування постанови Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області № 136 від 12 грудня 2017 року про розгляд поданих документів Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання Батьківщина для реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських голів, що відбудуться 24 грудня 2017 року, в частині відмови в реєстрації кандидатом на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району ОСОБА_4; зобов'язання відповідача повторно розглянути документи; визнання дій такими, що є одноразовим грубим порушенням Закону України Про місцеві вибори та достроково припинити повноваження цього складу Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області - задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати постанову Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області № 136 від 12 грудня 2017 року Про розгляд заяви-вимоги Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання Батьківщина щодо реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських голів, що відбудуться 24 грудня 2017 року .

Зобовязати Таїровську селищну виборчу комісі Овідіопольського району Одеської області (місце знаходження: 67801, Одеська область, Овідіопольський район, смт Овідіополь, вул. Вертелецького, буд. 1-Г) повторно розглянути документи, подані Овідіопольською районною організацією Всеукраїнського об'єднання Батьківщина для реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району ОСОБА_4 з урахуванням обставин, встановлених рішенням суду.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання Батьківщина (місце знаходження: 67801, Одеська область, Овідіопольський район, смт Овідіополь, вул. Вертелецького, буд. 1-Г, код ЄДРПОУ 26133922) на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1600 (одна тисяча шістсот гривень 00 копійок) на р/р 31212206784005, отримувач коштів УК у м. Одесі/Київський район, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38016923, банк отримувача ГУДКСУ в Одеській області, код банку отримувача (МФО) 828011, код класифікації доходів бюджету 22030101.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в сроки, встановлені ст.278 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя: Л.Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2017
Оприлюднено17.12.2017
Номер документу71032965
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6664/17     

Постанова від 16.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 16.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні