ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
11 грудня 2017 р. Справа № 802/1900/17-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Дмитришеної Р.М., розглянувши в порядку письмового провадження матеріали адміністративної справи за позовом: Виконуючого обов"язки керівника Бершадської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до: приватного акціонерного товариства "Тростянецька центральна районна аптека" про: стягнення фінансових санкцій
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся Виконуючий обов'язки керівника Бершадської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства "Тростянецька центральна районна аптека" про стягнення фінансових санкцій в розмірі 68000 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем, в порушення законодавства України про цінні папери та фондовий ринок, не сплачено застосовані постановами про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів штрафів.
Бершадська місцева прокуратура та Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку в судове засідання уповноважених представників не направили, натомість подали заяву (за вх. №26987) про розгляд справи в порядку письмового провадження. Одночасно зазначили, що позов підтримують у повному обсязі.
Відповідач в судове засідання уповноваженого представника не направив, про час та місце розгляду справи був завчасно та належним чином повідомлений про що свідчить розписка про отримання повістки суду. Причини неявки представника в судове засідання суду не відомі.
Згідно частини четвертої статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Таким чином, враховуючи заяву представників позивача та належне повідомлення відповідача, суд вважає за можливе здійснити розгляд справи за відсутності сторін. При цьому, відповідно до положень статті 41 КАС України фіксування судового засідання технічними засобами не здійснюється.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд встановив наступне.
11.04.2017 року Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт №464-ЦД-2-Е, №465-ЦД-2-Е, №466-ЦД-2-Е та №467-ЦД-2-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому зафіксовано ознаки порушення ПАТ "Тростянецька центральна районна аптека" вимог статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.13 №2826, а саме: товариством не виконано розпорядження №1203-ЦД-2-Е від 17.08.2016 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 26.09.2016), №1204-ЦД-2-Е від 17.08.2016 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 26.09.2016), №1205-ЦД-2-Е від 17.08.2016 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 26.09.2016) та №1206-ЦД-2-Е від 17.08.2016 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 26.09.2016).
За наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів, винесено постанови про накладення санкцій за порушення на ринку цінних паперів №472-ЦД-2-Е, №473-ЦД-2-Е, №474-ЦД-2-Е та №475-ЦД-2-Е від 26.04.2016 року, якими до відповідача застосовано штрафи у загальній сумі 68000 грн.
Вказані постанові направлені відповідачу листами, про що свідчить поштовий реєстр та фіскальний чек від 04.05.2017р., однак, суми фінансових санкцій у встановлені законом строки останнім не сплачені, що і стало підставою для звернення з даним позовом до суду.
Визначаючись щодо позовних вимог суд виходить з наступного.
Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку, регулюються Законом України Про цінні папери та фондовий ринок (далі - Закон № 3480-15).
Так, відповідно до частини першої статті 40 Закону № 3480-15 регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно частини четвертої статті 40 Закону № 3480-15, річна інформація про емітента є, відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового
ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.
Більш детально, склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю, інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія), інформації, що міститься в проспекті емісії (інформації про випуск іпотечних сертифікатів (далі - інформація про випуск) цінних паперів та звіті про результати розміщення (звіті про підсумки випуску іпотечних сертифікатів (далі - підсумки випуску) цінних паперів емітентами цінних паперів, а також регулює строки (терміни) та перелік оприлюднення публічними акціонерними товариствами інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до вимог законодавства, на власному веб-сайті (веб-сторінці), регламентується Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням НКЦПФР від 03.12.13 №2826 (далі -Положення №2826).
Зокрема, пунктом 1 глави 4 розділу II Положення №2826, встановлено обов'язок здійснювати розкриття регулярної річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами.
Обов'язок розкриття регулярної річної інформації припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок скасування реєстрації випуску цінних паперів, або у разі наявності відомостей в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про припинення акціонерного товариства (зокрема, в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення) з дати внесення відповідного запису.
Відповідно до пункту 4 глави 4 розділу II Положення №2826, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на сторінці в мережі Інтернет, опубліковують в офіційному друкованому виданні.
Із аналізу вище процитованих норм видно, що емітенти зобов'язанні розкривати регулярну річну інформацію, шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
В свою чергу, правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, визначаються Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (далі - Закон 448/96-вр ).
Пунктом 5 статті 11 Закону 448/96-вр встановлено, що за не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно частини п'ятої статті 11 цього ж Закону, у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
За таких обставин, беручи до уваги вище процитовані норми та враховуючи, що фінансові санкції застосовані до відповідача, ним не сплачено в добровільному порядку, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову, та відповідно, стягнення коштів в сумі 68000 грн.
У відповідності до норм статей 11, 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (стаття 86 КАС України).
За сукупністю наведених обставин, враховуючи, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, відповідачем не спростовані, а відтак, підлягають задоволенню.
Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з ПАТ "Тростянецька центральна районна аптека" (Вінницька область, смт. Тростянець, вул. Соборна, буд 31, код ЄДРПОУ 01975137) штрафні санкції в сумі 68000 (шістдесят вісім тисяч) 00 коп. на користь бюджету України (Банк отримувача ГУ ДКС України у Вінницькій області, код банку отримувача 802015, отримувач коштів управління ДКС України у Тростянецькому районі Вінницької області, код ЄДРПОУ отримувача 38051690, рахунок отримувача 31113106700549, код класифікації доходів бюджету: 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції").
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя/підпис/ ОСОБА_1
Згідно з оригіналом.
Суддя:
Секретар:
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2017 |
Оприлюднено | 17.12.2017 |
Номер документу | 71033369 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні