Ухвала
від 12.12.2017 по справі 922/2345/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"12" грудня 2017 р. Справа № 922/2345/17

вх. № 2345/17

Суддя господарського суду Яризько В.О.

При секретарі судового засідання Тютюник О.Ю.

за участю:

представника ліквідатора - ОСОБА_1 (дов.)

Розглянувши скаргу ГУ ДФС у Харківській області на дії (бездіяльність) ліквідатора

по справі за заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Фарбапромпостач", м. Харків,

до товариства з обмеженою відповідальністю "Фарбапромпостач", м. Харків,

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Харківської області від 14.08.2017 товариство з обмеженою відповідальністю "Фарбапромпостач", код 39052462, визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії ОСОБА_2.

На офіційному веб - сайті Вищого господарського суду України 15.08.2017 року було оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури № 45261.

14.11.2017р. на адресу суду надійшла скарга Головного управління ДФС у Харківській області на дії (бездіяльність) ліквідатора, в якій скаржник просить суд :

- визнати бездіяльність ліквідатора ТОВ "Фарбапромпостач" ОСОБА_2 неправомірною;

- зобов'язати ліквідатора ОСОБА_2 надати звіт про свою діяльність, інформацію про фінансове становище і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та при проведенні ліквідаційної процедури, використання коштів боржника, а також пояснення з питання не забезпечення надання до контролюючого органу первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку для призначення та проведення відповідної перевірки;

- зобов'язати ліквідатора ОСОБА_2 забезпечити можливість проведення Головним управлінням ДФС у Харківській області позапланової виїзної документальної перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) ТОВ "Фарбапромпостач", для чого узгодити з Головним управлінням ДФС у Харківській області термін проведення позапланової перевірки, забезпечити доступ посадових осіб Головного управління ДФС у Харківській області, які уповноважені здійснювати документальну позапланову виїзну перевірку підприємства, до відповідних первинних фінансово - господарських документів;

- у разі невиконання вимог суду на підставі ч. 12 ст. 41 Закону визнати таку бездіяльність ОСОБА_2 неправомірною, а роботу - незадовільною та припинити його повноваження, призначивши нового ліквідатора;

- не допустити ліквідацію боржника без проведення ГУ ДФС у Харківській області перевірки, оскільки під час її проведення контролюючий орган зможе достеменно перевірити дані (інформацію) про наявність у підприємства активів, дебіторської та/або кредиторської заборгованості, стан розрахунків з бюджетом всіх рівнів, а також дійсний стан його платоспроможності.

Ухвалою суду від 14.11.2017р. скаргу Головного управління ДФС у Харківській області на дії (бездіяльність) ліквідатора призначено до розгляду на 12.12.2017р. о 12:00год. Зобов'язано ліквідатора надати суду відзив на скаргу.

11.12.2017р. від ліквідатора надійшли заперечення на скаргу Головного управління ДФС у Харківській області на дії (бездіяльність) ліквідатора, в якій останній проти вимог, викладених у скарзі заперечує повністю, вважає її незаконною, необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.

Представник Головного управління ДФС у Харківській області у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду скарги повідомлений ухвалою суду, отримання якої підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

Суд вважає, що неявка представника Головного управління ДФС у Харківській області у судове засідання не перешкоджає розгляду скарги, вважає за можливе розглянути скаргу Головного управління ДФС у Харківській області за відсутності його представника за наявними у справі матеріалами.

Представник ліквідатора в судовому засіданні проти скарги заперечує з підстав, викладених у відзиві на скаргу, просить суд в її задоволенні відмовити.

З'ясувавши всі обставини, на яких ґрунтуються вимоги, викладені у скарзі, заслухавши пояснення представника ліквідатора, суд дійшов висновку, що скарга Головного управління ДФС у Харківській області на бездіяльність ліквідатора ОСОБА_2 не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 4 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає скарги на дії (бездіяльність) учасників ліквідаційної процедури та здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно з ч. 11 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" дії (бездіяльність) ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду учасниками справи про банкрутство, права яких порушено такими діями (бездіяльністю).

В обґрунтування скарги Головне управління ДФС у Харківській області посилається на те, що ліквідатор ухиляється від виконання обов'язку, передбаченого нормами цивільного законодавства щодо самостійного надання до контролюючого органу для проведення перевірки документів юридичної особи, у тому числі первинних документів, регістрів, бухгалтерського та податкового обліку. Як зазначив скаржник у скарзі, викладені обставини вказують на вчинення протиправних дій/бездіяльності з боку ліквідатора ОСОБА_2, що спрямовані на перешкоджання законній діяльності органу Державної фіскальної служби.

Суд вважає, що скаржником не доведено належними доказами факт того, що дії ліквідатора не відповідають вимогам діючого законодавства та є неправомірними з огляду на наступне.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно з п. 78.1.7 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється, у разі, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Відповідно до п.11.5 Розділу ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну № 1588 від 09.12.2011р. (зі змінами, затвердженими наказом Мінфіну № 1125 від 21.12.2016р.) (далі за текстом - Порядок), у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):

- заяви за формою № 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктами 11.2-11.4 цього розділу;

- відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;

- відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про припинення (закриття) відокремленого підрозділу;

- судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

У п.11.9 цього Порядку зазначено, що у разі отримання документів згідно з пунктами 11.1 - 11.4 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи, припинення (закриття) постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, контролюючим органом приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими пунктами 11.11 та 11.12 цього розділу) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.

Призначається перевірка у такі строки:

не пізніше десяти робочих днів з дати отримання відомостей про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;

протягом десяти робочих днів після одержання того документа, що надійшов до контролюючого органу першим, в інших випадках.

Судом встановлено, що відомості відносно рішення засновників щодо припинення юридичної особи були внесені до Єдиного державного реєстру 03.10.2016р.

Повідомленням від 01.11.2016р. ліквідатором проінформовано Центральну ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області про прийняття учасниками товариства рішення про його припинення, подано заяву за формою 8-ОПП про припинення платника податку ТОВ "Фарбапромпостач", заяву за формою № 4-ОПП, надано документи, необхідні для проведення перевірки, а також запропоновано заявити кредиторські вимоги до товариства, якщо такі є (а.с. 44).

Як вже зазначалось судом вище, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 15.08.2017 року було оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури № 45261.

Відповідно до п.13.6 Порядку контролюючі органи координують свою діяльність з питань обліку платників податків, зокрема, з органами державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Проте, скаржником не було призначено та проведено перевірку боржника як протягом місяця з дня внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про визнання ТОВ "Фарбапромпостач" банкрутом, так і під час провадження у справі про визнання боржника банкрутом, скаржником не було вирішено питання щодо проведення перевірки.

Як вбачається судом з матеріалів скарги, таку перевірку було призначено контролюючим органом лише 04.10.2017р., тобто після спливу встановленого законом строку на таке призначення, передбаченого у п.11.9 зазначеного вище Порядку.

Суд зазначає, що чинне законодавство не зобов'язує ліквідатора самостійно подавати документи до податкового органу для проведення перевірки в процедурі ліквідації підприємства. Обов'язок щодо проведення перевірки покладається саме на контролюючий орган, а не на платника податків.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що Головне управління ДФС у Харківській області в порушення своїх зобов'язань не вчинив дії у встановлений для цього строк та прийняв наказ з пропуском строку для його винесення, не зважаючи на те, що про наявність обставин для винесення наказу контролюючому органу було відомо.

Даний факт скаржником не спростований, в матеріалах справи такі докази також відсутні.

Стосовно посилань скаржника на незнаходження підприємства за податковою адресою суд зазначає, що згідно з ч. 2 ст. 38 та ч. 3 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом, з дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута.

В скарзі, а також в акті, складеному працівниками ГУ ДФС у Харківській області від 10.10.2017р. № 3563/20-31-14-08-11/39052462 зазначено, що при виході за податковою адресою: 61145, м. Харків, вул. Космічна, 26, встановлено відсутність платника податків ТОВ "Фарбапромпостач" за податковою адресою, у зв'язку з чим не виявилось можливим вручити посадовим особам товариства банкрута наказ на проведення перевірки та направлень №№ 7918, 7919 від 10.10.2017р.

Враховуючи, що постановою господарського суду Харківської області від 14.08.2017р. ліквідатором ТОВ "Фарбапромпостач" призначено голову ліквідаційної комісії ОСОБА_2, то з 14.08.2017 р. до нього перейшли права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута, а тому контролюючий орган зобов'язаний про проведення документальної позапланової перевірки та необхідність надання документів для її проведення повідомити саме ліквідатора.

Доказів звернення на адресу ліквідатора з метою вручення наказу на проведення перевірки та направлень № № 7918, 7919 від 10.10.2017р. Головне управління ДФС у Харківській області суду не надано, в матеріалах справи такі докази також відсутні.

З урахуванням вищевикладеного, суд не вбачає правових підстав для задоволення скарги Головного управління ДФС у Харківській області на дії (бездіяльність) ліквідатора.

Що стосується вимог Головного управління ДФС у Харківській області щодо припинення повноваження ліквідатора ОСОБА_2, призначення нового ліквідатора та недопущення ліквідації боржника без проведення ГУ ДФС у Харківській області перевірки, суд зазначає, що дані вимоги є похідними від вимоги щодо визнання бездіяльності ліквідатора неправомірною, а тому дані вимоги також не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 32-34, 36, 43, 86 ГПК України, ст. ст. 40, 41 Закону України " "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання боржника банкрутом", суд

УХВАЛИВ:

В задоволенні скарги Головного управління ДФС у Харківській області на дії (бездіяльність) ліквідатора відмовити.

Ухвалу направити ліквідатору, скаржнику.

Суддя Яризько В.О.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення12.12.2017
Оприлюднено17.12.2017
Номер документу71033691
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/2345/17

Ухвала від 12.12.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 12.12.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 14.11.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 30.10.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 23.10.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Постанова від 14.08.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 01.08.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 19.07.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні