А-17/128
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 червня 2007 р. Справа № А-17/128
Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Неверовської Л.М. при секретарі судового засідання Нестеренко А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом:Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську, м. Івано-Франківськ, вул. Незалежності, 20.
до відповідача:Колективного підприємства "Зроби сам", м. Івано-Франківськ, вул. Бельведерська, 28 кв.1.
про стягнення 5242 грн. 72 коп.
За участю представників:
Від позивача:Григорів В.М. - старший державний податковий інспектор юридичного відділу (довіреність №22631/10-039 від 15.05.2007 року ).
Від відповідача:представники не з"явилися.
встановив: заявлено позов про стягнення 5242 грн. 72 коп.
Позивач заявлені вимоги підтримав.
Відповідач в судове засідання не з”явився, відзиву на позов не подав. За наведених обставин, справа розглядається за наявними матеріалами відповідно до ст.128 КАС України.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши представника позивача, суд встановив, що Колективне підприємство "Зроби сам", м. Івано-Франківськ, вул. Бельведерська, 28 кв.1. є платником податків.
Як вбачається з позовної заяви та доданих до неї документів, відповідач має заборгованість перед бюджетом по наступних платежах:
2888 грн. - штрафна санкція по податку на прибуток; 1869 грн. 62 коп. - штрафна санкція по податку на додану вартість; 239 грн. 03 коп. - по земельному податку; 2 грн. 60 коп. - по комунальному податку згідно самостійно поданого розрахунку та 243 грн. 47 коп. пені.
Відповідно до пунктів 1, 2 ст.ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування»від 25.06.1991 р. №1251-ХІІ платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
В порушення зазначеної норми даного Закону Колективне підприємство "Зроби сам", м. Івано-Франківськ, вул. Бельведерська, 28 кв.1 не своєчасно звітує до Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську. Так, проведеною перевіркою своєчасності подання податкової звітності, встановлено факт несвоєчасного подання відповідачем до Державної податкової інспекції податкової декларації з податку на прибуток за 9 міс. 2003 року, 2003 рік, І квартал 2004 року, І півріччя 2004 року, 9 міс.2004 року, 2004 рік, І квартал 2005 року, І півріччя 2005 року, 9 міс. 2005 року, 11 міс.2005 року, 2005 рік, І квартал 2006 року, І півріччя 2006 року, 9 міс. 2006 року, 11 місяців 2006 року, 2006 рік. За результатами перевірки щодо своєчасності подання звітності по податку на прибуток складено акт перевірки: №117/15-130 від 18.01.2007 року та винесено податкове повідомлення-рішення №000601501/0 від 18.01.2007 року на суму 1870 грн.
Актом № 0181/152 від 18.08.2006 року зафіксовано несвоєчасність подання відповідачем податкової звітності по податку на додану вартість за серпень-грудень 2004 року, січень-листопад 2005 року, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення №0004381510 від 18.08.2006 року на суму 2720 грн.
Відповідно до вимог ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 р. /з наступними змінами та доповненнями/ органами державної податкової служби проведено перевірку своєчасності повернення свідоцтва платника податку на додану вартість відповідачем. Перевіркою встановлено, що в порушення п.9.8 ст. 9 Закону України "Про податок на додану вартість" /з наступними змінами та доповненнями/, будучи ліквідованим, як платник податку на додану вартість, суб"єкт підприємницької діяльності затримує повернення свідоцтва платника податку на додану вартість, терміном, що перевищує 20-ти денний термін з дня анулювання. Вказана затримка прирівнюється до затримки у наданні податкової звітності з податку на додану вартість, за що відповідно до приписів ст. 17.1.1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачено застосування фінансових санкцій у розмірі десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Дані правопорушення зафіксовані в Акті № 0030/6/152 від 31.01.2007 року, про що винесено податкове повідомлення-рішення №0000521502/0 на суму 170 грн.
За період з 01.04.2001 року по 01.11.2003 року відповідачем при проведенні розрахунків з бюджетом по земельному податку допущено факт несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов"язання. Даний факт зафіксований в Акті перевірки №326/15-3 від 26.12.2003 року, на підставі якого винесено податкові повідомлення-рішення № 0007211800 від 26.12.2003 року на суму 10 грн. 98 коп. та № 0007221800 від 26.12.2003 року на суму 1 грн - штрафні санкції, нараховані за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов"язання, та нарахування платеже по розстрочці від 20.02.2004 року на суму 227 грн. 05 коп.
Згідно самостійно поданого розрахунку № 50606 від 20.07.2004 року на суму 2 грн. 60 коп. у відповідача числиться заборговваність по комунальному податку.
Вищевказані податкові повідомлення-рішення відповідачем не оскаржені, а отже податкові зобов»язання є узгодженими.
У відповідності із підпунктом 16.1.1 пункту 16.1 ст.16 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Розмір пені визначений пунктом 16.4 –120 відсотків річних облікової ставки НБУ діючої на день виникнення податкового боргу або на день його (його частини) погашення, за кожний календарний день прострочення у його сплаті. Сума стягуваної пені, згідно з поданим позивачем розрахунком, в даному випадку складає 243 грн. 47 коп.
Згідно зі ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції (підпункт 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону України N 2181-III від 21.12.2000 року).
Право податкових органів на звернення до суду з позовом про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами передбачене пунктом 11 статті 10 Закону України "Про державну податкову службу".
Відповідно до підпункту 5.4.1 пункту 5.4 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у встановлені строки, визнається сумою податкового боргу платника податку.
Відповідно до ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів зобов'язані сплачувати відповідну суму податків і зборів в установлені законом строки.
Так відповідно до п.5.3.1. ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" боржник зобов"язаний сплачувати в бюджет протягом 10 календарних днів, наступним за останнім днем граничного строку для подання відповідної податкової декларації, або протягом 10 календарних днів з дня отримання податкового повідомлення-рішення. Однак платник не виконав вимоги даного Закону і не погасив узгоджені суми податкових зобов"язань.
Згідно пункту 1.2 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" податковим зобов'язанням є зобов'язання платника податку сплатити до бюджету відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Податковим боргом в розумінні п. п. 1.3 ст.1 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»є податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному або судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Відповідно до пп. 6.2.1 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені законом строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Судом встановлено, що відповідно до пп. 6.2.1 - 6.2.3 цього Закону ДПІ м. Івано-Франківська направляла відповідачу першу та другу податкові вимоги № 1/2868 від 24.11.2005 р. та № 2/3164 від 28.12.2005 р. на суму податкового зобов'язання, зазначену в позові. Наявність податкового боргу відповідача також підтверджується довідкою-розрахунком ДПІ № 135 станом на 29.03.2007 року.
Відповідно до п.3.1.ст.3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов»язань виключно за рішенням суду. Активами платника податків в розумінні п.1.7. ст.1 вказаного закону є - кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.
Доказів, які б свідчили про виконання відповідачем зобов'язання щодо сплати податкового боргу в сумі 5242 грн. 72 коп., або ж спростували доводи позивача про наявність такої заборгованості суду не подані.
За наведених обставин, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись ст.124 Конституції України, Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.4. ст.94, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
постановив :
позов задоволити.
Стягнути за рахунок активів Колективного підприємства "Зроби сам", м. Івано-Франківськ, вул. Бельведерська, 28 кв.1 (ідентифікаційний код 19399826) в дохід бюджету 5242 грн. 72 коп., про що в порядку ст. 258 Кодексу адміністративного судочинства України видати виконавчий лист після набрання постановою законної сили.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її складення у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Неверовська Л.М.
Постанова виготовлена в повному обсязі та підписана 11.06.2007 р.
Документ виготовлено в АС "Діловодство суду"
Боднарчук М.Б.
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2007 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 710434 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Неверовська Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні