Постанова
від 13.12.2017 по справі 803/1597/17
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 грудня 2017 року Справа № 803/1597/17

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого – судді Волдінера Ф.А.,

при секретарі судового засідання Шафранюк І.Ф.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області до Відділу освіти, молоді та спорту Турійської районної державної адміністрації про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області звернулося з адміністративним позовом до Відділу освіти, молоді та спорту Турійської районної державної адміністрації про стягнення заборгованості у розмірі 4 848, 03 грн.

13 грудня 2017 року за вх. № 13137/17 представником позивача подано заяву про зміну позовних вимог, в якій просив стягнути з Відділу освіти, молоді та спорту Турійської районної державної адміністрації заборгованість в розмірі 4872, 00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за відповідачем рахується заборгованість у розмірі 4872, 00 грн., що виникла на підставі рішення від 28 липня 2017 року № 91/07000/1, проте кошти відповідачем повністю не сплачені. Позивач просить стягнути з Відділу освіти, молоді та спорту Турійської районної державної адміністрації заборгованість у розмірі 4872, 00 грн.

У судове засідання представник позивача не прибув, проте 13 грудня 2017 року подав заяву про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 430251566427.

Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Згідно з частиною четвертою статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних доказів.

Частиною першою статті 41 КАС України визначено, що у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином, оскільки представники сторін, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, в судове засідання не прибули, при цьому представником позивача було заявлено письмове клопотання про розгляд справи за його відсутності, а дану справу можливо розглянути і вирішити на підставі наявних у ній доказів, тому суд дійшов висновку, що дану справу можливо розглянути за відсутності сторін, без фіксування судового засідання технічними засобами.

Дослідивши подані суду письмові докази, суд дійшов висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що на підставі наказу від 10 березня 2017 року № 5-ос та направлення від 13 травня 2017 року № 127 посадовими особами виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у період з 15 травня 2017 року по 19 травня 2017 року проведено планову перевірку правильності використання страхових коштів на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності у Відділі освіти Турійської районної державної адміністрації за період з 01 липня 2013 року по 31 березня 2017 року.

За результатами перевірки складено акт від 19 травня 2017 року, яким виявлено наступні порушення:

- невірно пораховані години, за які належить допомога по тимчасовій втраті працездатності, що є порушенням абзацу 3 пункту 20 Порядку обчислення середньоденної заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 року № 1266 (далі – Порядок № 1266);

- невірно визначений розрахунковий період – порушено абзац 1 пункту 4 Порядку № 1266;

- порушення пункту 5 Порядку № 1266, а саме невірно визначена середня заробітна плата при сплаті внесків менше 6 календарних місяців до розрахунку взято неповний відпрацьований місяць, в якому працівник прийнятий на роботу;

- невірно визначена середньоденна заробітна плата при відсутності відпрацьованого місяця з 1-го по 1-ше число, до розрахунку середньоденної заробітної плати взято лише місяць прийняття працівника на роботу, а не весь фактичний відпрацьований час, що є порушенням абзацу 1 пункту 6 Порядку № 1266;

- при відсутності заробітної плати з поважних причин на протязі 6 місяців, а також непрацездатність наступила в перший день роботи, допомога виплачена з розрахунку – оклад з доплатами, а не з чистого посадового окладу (порушення абзацу 1 пункту 10 Порядку № 1266 та пункту 28 Порядку № 1266 в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 439 від 26 червня 2015 року;

- невірно визначена середньоденна заробітна плата, а саме: невірно визначені дні в розрахунковому періоді, що є порушенням абзацу 1 пункту 3 Порядку № 1266 в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 439 від 26 червня 2015 року;

- при наявності фактично відпрацьованих днів після виходу з відпустки по догляду за дитиною до 3-х років, допомога виплачена з посадового, що є порушенням абзацу 1 пункту 3 Порядку № 1266 в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 439 від 26 червня 2015 року;

- при відсутності страхового стажу 6 місяців протягом 12 місяців перед настанням страхового випадку допомога виплачена в розмірі, що перевищує розмір мінімальної заробітної , що є порушенням пункту 4 частини четвертої статті 19 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування»;

- при обмеженні допомоги мінімальною заробітною платою застосовано відсоток відповідно до страхового стажу (порушення пункту 4 частини четвертої статті 19 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування»);

- невірно визначений страховий стаж, що є порушенням частини першої статті 7 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням»;

- виплачена допомога за день встановлення групи інвалідності (порушення абзацу 1 частини другої статті 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням»;

- невірно визначено середньоденна заробітна плата, а саме при наявності тимчасової непрацездатності одноразова виплата (оздоровчі) взяті до розрахунку в повному обсязі, а не пропорційно відпрацьованим дням, що є порушенням абзацу 2 пункту 9 Порядку № 1266;

- невірно визначені календарні дні в розрахунковому періоді при обчисленні середньоденної заробітної плати, чим порушено абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1266;

- невірно визначений розрахунковий період – до розрахунку включений місяць, в якому працівниця вийшла з відпустки по догляду за дитиною до 3-х років – порушено пункт 25 Порядку № 1266 в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 439 від 26 червня 2015 року;

- порушення абзацу 3 пункту 3.6 Порядку фінансування оздоровлення дітей застрахованих осіб у дитячих закладах оздоровлення за рахунок коштів ФСС з тимчасової втрати працездатності від 25 лютого 2009 року № 17;

- порушення п 4.2 Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів ФСС з тимчасової втрати працездатності від 25 лютого 2009 року № 12.

25 травня 2017 року на підставі акта перевірки від 19 травня 2017 року в.о. директора виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності прийнято рішення № 91/07000 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, відповідно до якого відповідача зобов'язано повернути до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 14149, 49 грн. неправомірно використаних страхових коштів.

Відділом освіти, молоді та спорту Турійської районної державної адміністрації зазначене рішення було оскаржене до вищестоящого органу – Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

За результатами розгляду скарги Виконавча дирекція Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності частково задовольнила скаргу на рішення № 91/07000 від 25 травня 2017 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у частині повернення коштів Фонду на суму 2070, 00 грн. Разом з тим, зобов'язано Виконавчу дирекцію Волинського обласного відділення Фонду скасувати рішення № 91/07000 від 25 травня 2017 року в частині повернення коштів Фонду на суму 2070, 00 грн.

28 липня 2017 року, на виконання рішення Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 21 про результати розгляду скарги, прийнято рішення № 91/07000/1 відповідно до якого відповідач зобов'язаний перерахувати на рахунок Фонду наступні платежі: неправомірно використані страхові кошти в розмірі 6354, 38 грн.; не прийняті до заліку витрати в розмірі 4872, 00 грн.; фінансові санкції (штраф) в розмірі 853, 11 грн.

Таким чином, загальна сума заборгованості, яка підлягала перерахуванню, становить 12079, 49 грн.

Однак, 09 червня 2017 року та 31 жовтня 2017 року відповідач частково сплатив суму заборгованості в розмірі 7207, 49 грн.

Як вбачається із звіту по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням за 9 місяців 2017 року сума заборгованості становить 4872, 00 грн.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» викладено у новій редакції Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» і відповідно з 01 січня 2015 року набрав чинності Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яким створено Фонд соціального страхування України.

Пунктом 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» визначено, що Фонд соціального страхування України та його робочі органи є правонаступником Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, його виконавчої дирекції, відділень виконавчої дирекції цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, виконавчих дирекцій або уповноважених представників відділень у районах та містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення.

Частиною першою статті 10 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що Фонд має право, зокрема перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з боку Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду; накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону; вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб усунення виявлених фактів порушення законодавства про соціальне страхування.

Відповідно до пункту 2 частини другої статті 10 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» Фонд зобов'язаний здійснювати контроль за дотриманням порядку використання страхувальником страхових коштів.

Згідно з пунктом 1, 2 частини п'ятої, частин шостої, сьомої статті 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» роботодавець несе відповідальність за порушення порядку використання коштів Фонду, несвоєчасне або неповне їх повернення. У разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. Своєчасно не сплачені фінансові санкції та адміністративні штрафи стягуються із страхувальника в дохід Фонду в порядку, встановленому законом.

Відповідно до частини першої статті 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Частиною першою статті 71 цього Кодексу встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 КАС України.

Таким чином, оскільки за відповідачем рахується заборгованість по відшкодуванню страхових коштів в розмірі 4872, 00 грн., щодо наявності та розміру якої Відділом освіти, молоді та спорту Турійської районної державної адміністрації не подано заперечень, не надано доказів її погашення, тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення в повному обсязі.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування», суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Відділу освіти, молоді та спорту Турійської районної державної адміністрації (44800, Волинська область, селище міського типу Турійськ, майдан Центральний, будинок 5, код ЄДРПОУ 02141667) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 6, код ЄДРПОУ 41317393) заборгованість у розмірі 4 872 (чотири тисячі вісімсот сімдесят дві) гривень.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Суддя                                                                                                    Ф.А. Волдінер

Повний текст постанови виготовлений 18 грудня 2017 року

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2017
Оприлюднено20.12.2017
Номер документу71054226
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1597/17

Постанова від 13.12.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 24.11.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 24.11.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні