Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 грудня 2017 р. Справа №805/3659/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
час прийняття постанови: 11год. 30хв.
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого - судді Галатіної О.О.
при секретарі Картавих Г.В.
за участю
представника позивача Музиканта В.С.
представника відповідача Самохвалової Ю.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в. Слов'янську адміністративну справу за позовом Приватного багатогалузевого підприємства "НЕВА" до Головного управління ДФС у Донецькій області про зобов'язання здійснити дії щодо списання заборгованості, суд -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Донецькій області про зобов'язання здійснити дії щодо списання заборгованості.
В обґрунтуванні позовних вимог зазначено, що ГУ ДФС у Донецькій області за наслідком розгляду заяви ПБП Нева про надання довідки про відсутність заборгованості з податків відмовило видачі такої довідки, оскільки ПБП Нева має податковий борг, який виник з 31 березня 2001 року в сумі 19 818,36 грн.
ПБП Нева звернувся до ГУ ДФС у Донецькій області із заявою про списання безнадійного податкового боргу, проте, ГУ ДФС у Донецькій області відмовило в списанні у зв'язку з тим, що заборгованість ПБП Нева не є податковим боргом.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, надав пояснення, аналогічні викладеним у позові, та просив суд задовольнити позов.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнала з підстав, викладених у письмових запереченнях проти позову, в яких, не спростовуючи обставини, наведені позивачем, вказала на неможливість здійснення списання заборгованості через те, що суми, що обліковуються за позивачем, не є безнадійним податковим боргом. Відповідач вказує, що суми заборгованості не підлягали сплаті до бюджету, а залишались у розпорядженні сільгоспвиробників і використовувались на придбання матеріально-технічних ресурсів, на підтримку власного виробництва тваринницької продукції та продукції птахівництва.
Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.
Судом встановлено, що позивач - Приватне багатогалузеве підприємство НЕВА , зареєстроване у якості юридичної особи 31.12.1991 року Слов'янська районна державна адміністрація Донецької області, що підтверджується витягом з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
01 серпня 2017 року ПБП НЕВА звернулось до Слов'янської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області із заявою про надання довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюється органами доходів і зборів.
Листом ГУ ДФС у Донецькій області від 01 серпня 2017 року позивачу відмовлено в наданні довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюється органами доходів і зборів та зазначено, що позивач має податковий борг за основним місцем реєстрації, платіж 14010120.
09 серпня 2017 року ПБП НЕВА звернулось до Слов'янської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області та ГУ ДФС у Донецькій із заявою про надання детального розрахунку податкового боргу ПБП Нева .
Листом Слов'янської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області від 14 серпня 2017 року позивача повідомлено, що ПБП Нева має заборгованість яка виникла з 2001 року.
Листом ГУ ДФС у Донецькій від 14 вересня 2017 року позивача повідомлено, що ПБП Нева має заборгованість у сумі 19818,36 грн. яка виникла з 31 березня 2001 року.
28 серпня 2017 року позивач звернувся до ГУ ДФС у Донецькій області із заявою про прийняття рішення про списання безнадійного податкового боргу.
Листом ГУ ДФС у Донецькій від 25 вересня 2017 року №23853/05-99-17-02 повідомило позивача, що заборгованість за платежем 14010120 виникла по скорченій декларації переробного підприємства з ПДВ, тому немає підстав визнати заборгованість податковим боргом.
З 01.01.2011 відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (надалі - ПК України).
За приписами пп. а пп. 14.1.11. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України до безнадійної заборгованості віднесено, зокрема, заборгованість за зобов'язаннями, щодо яких минув строк позовної давності.
Виходячи з норм пп. 101.2.3. п. 101.2. ст. 101 ПК України під терміном безнадійний розуміється податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений цим Кодексом.
Строк давності згідно з нормами ст. 102 ПК України складає 1095 днів.
В силу норм ст. 101 Податкового кодексу України безнадійний податковий борг, у тому числі пеня та штрафні санкції, нараховані на такий податковий борг підлягає списанню.
П. 101.5. ст. 101 ПК України передбачає, що контролюючі органи щокварталу здійснюють списання безнадійного податкового боргу. Порядок такого списання встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Постановою Кабінету Міністрів України від 26.02.1999 № 271 "Про Порядок акумуляції та використання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками - платниками податку на додану вартість щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних арів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини" із змінами та доповненнями (далі - Порядок) визначено механізм акумуляції використання коштів податку на додану вартість, що не підлягають сплаті до бюджету, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками - платниками податку на додану вартість щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, крім операцій з продажу переробним підприємством молока та м'яса живою вагою.
Відповідно до п. 4 Порядку на підставі даних бухгалтерського та податкового обліку сільськогосподарський товаровиробник складає декларацію з податку на додану вартість з реалізованої продукції, товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, крім операцій з продажу переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою, і в терміни, передбачені законодавством для звітності, подають її до органів державної податкової служби. Одночасно з декларацією з податку на додану вартість за відповідний звітний період сільськогосподарські товаровиробники подають до органу державної податкової служби за місцем реєстрації довідку про цільове використання сум податку на додану вартість за попередній звітний період, форма та зміст якої визначається Державною податковою адміністрацією за погодженням із Міністерством аграрної політики.
Залишок податкових зобов'язань відповідно до декларації з податку на додану вартість з реалізованої продукції, товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, тобто різниця між сумою податку на додану вартість, одержаною сільськогосподарськими товаровиробниками від покупців, та сумою податку на додану вартість, сплаченою ними постачальникам, перераховується сільськогосподарськими товаровиробниками з поточного рахунка на окремий рахунок у терміни, передбачені для перерахування суми податку на додану вартість до бюджету. Не перераховані на окремий рахунок зазначені кошти вважаються такими, що використовуються не за цільовим призначенням, і підлягають стягненню до державного бюджету у безспірному порядку.
Зазначений окремий рахунок сільськогосподарський товаровиробник повинен відкрити протягом одного звітного періоду.
Як вбачається з матеріалів справи, за даними облікової картки платника станом за позивачем обліковується недоїмка на позабюджетному спеціальному рахунку 14010120 - суми ПДВ, спрямовані на придбання матеріально-технічних ресурсів виробничого призначення, в сумі 14 915,62 грн. та нарахована за її несплату пеня в сумі 4 902,74 грн.
Відомостей щодо обліковування за позивачем іншої заборгованості від відповідача до суду не надійшло.
При цьому, відповідачем не надано суду документів, які б підтверджували підстави нарахування та період виникнення вказаних зобов'язань у позивача. У той же час, з наданих позивачем листів Слов'янської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області від 14 серпня 2017 року; ГУ ДФС у Донецькій від 14 вересня 2017 року; ГУ ДФС у Донецькій від 25 вересня 2017 року № 23853/05-99-17-02 фіскальною службою фактично визнається, що вказана заборгованість позивача з ПДВ виникла з 31 березня 2001 року, відтак, зважаючи на вищенаведені вимоги ст. 102 ПК України її стягнення є неможливим у зв'язку із спливом строку давності 1095 днів.
Відповідно ст. 17 Бюджетного кодексу України прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами доходів і зборів, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання.
Доказів того, що податковим органом вживались ті чи інші заходи щодо погашення цієї заборгованості, передбачені податковим законодавством, відповідачем суду не надано.
З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що податковий борг позивача на час звернення позивача за видачею довідки про відсутність заборгованості був безнадійним та підлягав списанню.
З урахуванням того, що борг, який обліковується за позивачем є безнадійним, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Згідно з ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір в розмірі 1600,00 грн. Відтак, зазначена сума підлягає стягненню на користь позивача з бюджетних асигнувань відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
Керуючись Конституцією України, ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 45-46, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 160, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Приватного багатогалузевого підприємства "НЕВА" до Головного управління ДФС у Донецькій області про зобов'язання здійснити дії щодо списання заборгованості - задовольнити.
Зобов'язати Головне Управління ДФС у Донецькій області списати заборгованість Приватного Багатогалузеового Підприємства НЕВА код ЄДРПОУ 06724785 за платежем 14010120 - податок на додану вартість, спрямований на придбання матеріально-технічних ресурсів виробничого призначення в сумі 19 818,36 грн.
Стягнути з Головне Управління ДФС у Донецькій області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватного Багатогалузеового Підприємства НЕВА (код ЄДРПОУ 06724785) судові витрати у сумі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп.
Постанову ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 13 грудня 2017 року.
Повний текст постанови складено 18 грудня 2017 року.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд з одночасним надісланням апеляційної скарги особою, яка її подає, до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складання постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Галатіна О.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2017 |
Оприлюднено | 22.12.2017 |
Номер документу | 71071852 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Галатіна О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні