Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 грудня 2017 р. Справа № 805/3457/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О., суддів Галатіної О.О., Христофорова А.Б., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства Олан-агро до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
04 жовтня 2017 року позивач звернувся до суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії. В обґрунтування зазначив, що контролюючим органом безпідставно зупинено реєстрацію податкових накладних, оскільки позивачем надані всі належні документи, що підтверджують обсяг постачання обсягам придбання по товарам, крім того, первинні документи складені відповідно до вимог чинного законодавства. Просив: визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 31.08.2017 №128748/33244902 про відмову у реєстрації податкової накладної від 22.08.2017 №14 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Приватним підприємством Олан-агро ; зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну від 22.08.2017 №14 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
14 листопада 2017 року надійшло заперечення на адміністративний позов в якому відповідач зазначив, що на виконання положень п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України ПП Олан-Агро надіслано квитанцію по зупиненню реєстрації податкової накладної з підстав відповідності критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017. За результатами опрацювання СМОК виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК відповідно до п. в п.п.201.16.1 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або таблицю даних платника податків яка передбачена пунктом 4 цього наказу. У зв'язку із невиконання вказаних вимог прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної. Просив відмовити у задоволені позовних вимог.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2017 року провадження у справі №805/3457/17-а зупинено за клопотанням відповідача до 14 листопада 2017 року.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 14 листопада 2017 року провадження у справі поновлено.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 14 листопада 2017 року провадження у справі №805/3457/17-а зупинено за клопотанням відповідача до 05 грудня 2017 року, зобов'язано Приватне підприємство "Олан-Агро" у строк до 04 грудня 2017 року надати підтвердження надсилання до контролюючого органу запропонованих в квитанції №1 пояснень та/або копій документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних; картки аналізу зерна, що передбачені п.2.3 Договору поставки №32276 від 21.08.2017.
На виконання ухвали 04 грудня 2017 року позивачем надані картки аналізу зерна, що передбачені п.2.3 Договору поставки №32276 від 21.08.2017, фінансовий звіт суб'єкта малого підприємства, договір оренди земельних ділянок від 16.03.2007, договір складського зберігання та надання послуг по роботі з сільгосппродукцією, реєстр накладних на прийняте зерно, підтвердження надсилання до контролюючого органу запропонованих в квитанції №1 пояснень та/або копій документів.
В доповнення до заперечень наданих 05 грудня 2017 року відповідач зазначив, що для підтвердження обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД на виконання квитанції №1 позивачем надано повідомлення, рахунок-фактура, видаткова накладна, складська квитанція, договір постачання, банківська виписка, розрахункові документи, довіреності.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 05 грудня 2017 року провадження у справі поновлено.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 05 грудня 2017 року провадження у справі №805/3457/17-а зупинено за клопотанням позивача до 18 грудня 2017 року для надання додаткових доказів ПП Олан-агро .
18 грудня 2017 року позивач в підтвердження оплати за товар надав звіт по рахунку №2600504425.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 18 грудня 2017 року провадження у справі поновлено та призначене судове засідання на 18 грудня 2017 року.
В судове засідання призначене на 18 грудня 2017 року представники сторін не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином про що свідчать розписки та рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, які містяться в матеріалах справи.
Представником позивача 18 грудня 2017 року надано клопотання про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження.
Представник відповідача причину неявки суду не повідомив.
Неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених статтею 205 КАС України.
Суд вважає за можливе розглянути спір за наявними в справі матеріалами в порядку письмового провадження, оскільки їх цілком достатньо для правильної юридичної кваліфікації спірних правовідносин, а відсутність належним чином повідомленого відповідача не перешкоджає розгляду справи.
Оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Приватне підприємство Олан-агро (код ЄДРПОУ 33244902, 84557, Донецька обл., Бахмутський район, село Берхівка, вулиця Підгорна, будинок 1 В) зареєстроване як юридична особа 18.07.2005, про що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань зроблено запис. Основним видом діяльності є: вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
На підтвердження вирощування зернових культур позивачем надані:
договір оренди земельних ділянок від 16.03.2007 укладений між орендодавцем Артемівською районною державною адміністрацією Донецької області та орендарем ПП Олан-агро , предметом якого є передача земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею 113,8453 га ріллі;
договір оренди земельних ділянок укладений між орендодавцем Артемівською районною державною адміністрацією Донецької області та орендарем ПП Олан-агро , предметом якого є строкове платне володіння і користування земельними ділянками із земель сільськогосподарського призначення загальною площею 113,0617 га ріллі;
договір складського зберігання та надання послуг по роботі з сільгосппродукцією від 17.07.2017 укладений між зерновим складом ПАТ Покровська реал база та поклажедавцем ПП Олан-агро предметом якого є зберігання пшениці;
реєстри накладних на прийняте зерно з визначенням якості за середньодобовою пробою, а саме від 24.07.2017 №13, від 18.07.2017 №5.
Враховуючи надані в сукупності докази, позивачем підтверджено вирощування пшениці та зберігання її на складах.
21 серпня 2017 року між постачальником ПП Олан-агро та покупцем ТОВ Кофко Агрі Ресорсіз Україна укладено договір поставки №322767, предметом якого є передача у власність української пшениці 4,5 класів групи Б та фуражної пшениці 6 класу врожаю 2017 року на умовах EXW - Франко-елеватор Постачальника .
На виконання умов договору позивачем складено рахунок-фактуру №14 від 22.08.2017.
22 серпня 2017 року ТОВ Кофко Агрі Ресорсіз Україна прийняв від позивача пшеницю 6 класу у кількості 36,184 т на загальну суму 140755,91 грн., в т.ч. ПДВ 23459,32 грн.
На підтвердження передачі товару надана видаткова накладна від 22.08.2017 №14, довіреність від 21.08.2017 №8795, складська квитанція на зерно від 22.08.2017 №3621, картки аналізу зерна.
Факт оплати товару підтверджується звітом по рахунку №260050425.
22 серпня 2017 року ПП Олан-агро оформлено податкову накладну №14 на суму 140755,91 грн., в т.ч. ПДВ 23459,32 грн.
Згідно квитанції №1 від 22.08.2017 відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена та зазначено, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017. За результатами опрацювання СМОК виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК відповідно до п. в п.п.201.16.1 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або таблицю даних платника податків яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
На виконання вимог зазначених в квитанції №1, згідно якої реєстрація податкової накладної зупинена, позивачем надані документи, що підтверджують відповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах та пояснення, що підтверджується повідомленням від 23.08.2017 №1.
31 серпня 2017 року головою комісії ДФС України прийнято рішення №128748/33244902 про відмову у реєстрації податкової накладної від 22 серпня 2017 року №14 на суму 140755,91 грн., в т.ч. ПДВ 23459,32 грн. з причини надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно підпунктів а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів;
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Пунктом 201.10. статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
За приписами пункту 74.2. статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).
Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010 (далі іменується Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні приписи містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пункт 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків Наказу №567 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) містить у собі визначення двох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Зі змісту Квитанції №1 до податкової накладної від 22 серпня 2017 року №14 вбачається, що висновок контролюючого органу про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених Наказом №567 зроблено за результатом опрацювання СМОК, під час якого виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах.
Доказів невідповідності обсягів постачання обсягам придбання по товарах відповідачем не надано.
Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів Наказу №567, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
На підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної позивачем до суду надано достатньо документів, що підтверджують обсяги постачання обсягам придбання.
Відтак, враховуючи те, що позивачем на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної надано достатньо доказів, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною у реєстрації якої було відмовлено, суд приходить до висновку, що оскаржуване рішення є необґрунтованим та підлягає скасуванню.
За приписами статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст. 242, 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Позов Приватного підприємства Олан-агро до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 31.08.2017 №128748/33244902 про відмову у реєстрації податкової накладної від 22.08.2017 №14 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Приватним підприємством Олан-агро .
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 22.08.2017 №14 подану Приватним підприємством Олан-агро - в день її фактичного отримання 22.08.2017.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (ідентифікаційний код юридичної особи 39292197, місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська площа, будинок 8) на користь Приватного підприємства Олан-агро (ідентифікаційний код юридичної особи 33244902, місцезнаходження: 84557, Донецька обл., Бахмутський район, село Берхівка, вулиця Підгорна, будинок 1 В) судовий збір у розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп.
Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення складено та підписано 19 грудня 2017 року.
Головуючий суддя Кошкош О.О.
Судді Галатіна О.О.
Христофоров А.Б.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2017 |
Оприлюднено | 22.12.2017 |
Номер документу | 71071894 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кошкош О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні