Постанова
від 12.12.2017 по справі 813/3717/17
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 грудня 2017 року справа № 813/3717/17

м. Львів, вул. Чоловського, буд. 2

14год 41хв. зал судових засідань № 6

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

секретар судового засідання Жовковська Ю.В.,

за участю:

представника позивача Мицака А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Дністер про стягнення боргу,-

встановив:

Львівське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Дністер (далі - ТзОВ Компанія Дністер ), в якому просить суд стягнути з відповідача заборгованість в сумі 29218,84грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач в порушення ст. 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , не сплатив адміністративно - господарські санкції за нестворені робочі місця для інвалідів Львівському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів, що зумовило його звернення до суду. Позивач зазначив, що виконання нормативу робочих місць у кількості, визначеній ч.1 ст.19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , вважається працевлаштування інвалідів, для яких це місце роботи є основним. Вважає, що на законодавчому рівні імперативно визначено єдиний для всіх роботодавців норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, та порядок його обчислення. Стверджує, що відповідачем не виконано норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів в кількості двох осіб, у зв'язку з чим накладено адміністративно-господарські санкції. Просить суд позов задовольнити повністю.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві. Просив суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Відповідач явку представника в судове засідання не забезпечив, хоча належним чином повідомлявся про дату, час і місце проведення судового засідання. Клопотань про розгляд справи без його участі до суду не надходило.

Заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити повністю, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Суб'єкти господарювання самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів в рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вимог ст. 18 вказаного Закону. Крім того, використання нормативу робочих місць, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких місце роботи є основним.

В період з 24.04.2017 по 28.04.2017 позивач провів перевірку додержання ТзОВ Компанія Дністер про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування, за результатами якої склав акт від 28.04.2017 №13011311215.

Перевіркою встановлено, що середньооблікова кількість штатних працівників відповідача у 2015 році становила 42 особи. Чисельність інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні - 2 особи, фактично працює інвалідів - 1 особа. Отже, відповідач не виконав норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості 1 особа.

Середньорічна заробітна плата штатного працівника у 2015 році становила 24100грн. Сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів 24100грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 вказаного Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Частиною 2 вказаної статті передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Згідно з розрахунком заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій та пені за нестворені робочі місця для працевлаштування інвалідів за 2015 рік, відповідачу визначено суму адміністративно - господарських санкцій у розмірі 24100грн. та нараховано пеню у розмірі 5118,84грн., що всього складає борг у розмірі 29218,84грн.

Докази вжиття заходів щодо погашення заборгованості перед Львівським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів у розмірі 29218,84грн. відповідачем не подані.

Таким чином, суд дійшов висновку, що сума заборгованості зі сплати адміністративно - господарських санкцій та пені за нестворені робочі місця для інвалідів, яка підлягає стягненню з відповідача, на користь Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, становить 29218,84грн.

Відповідно до вимог ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Положення ст. 19 Конституції України закріплене у ст. 9 КАС України, яка передбачає, що суди при вирішенні справи керуються принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ч. 3 ст. 9 КАС України, суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Зважаючи на викладене вище, виходячи із заявлених позовних вимог, на підставі системного аналізу положень чинного законодавства України, наявних у матеріалах справи доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають повністю.

Відповідно до ст. 94 КАС України судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Керуючись ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Дністер код ЄДРПОУ 20811930 на користь Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів код ЄДРПОУ 13817458 кошти в сумі 29218 (двадцять дев'ять тисяч двісті вісімнадцять) грн. 84коп.

Судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя А.Г.Гулик

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2017
Оприлюднено26.12.2017
Номер документу71072461
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/3717/17

Ухвала від 16.05.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Постанова від 12.12.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 20.10.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 20.10.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні