Постанова
від 01.11.2010 по справі 2а-4810/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-4810/10/2370

01.11.2010 р. м. Черкаси

14 год. 10 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Смілянця Е.С.,

при секретарі Шалько І.П.,

за участю:

представника позивача Гребенюк С.А.,

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Уманської об'єднаної державної податкової інспекції до житлово-будівельного кооперативу № 24 про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернулася Уманська державна податкова інспекція, в якій просить стягнути з житлово-будівельного кооперативу № 24 податковий борг зі сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності в сумі 7315 грн. 28 коп.

В судовому засіданні представник позивача Гребенюк С.А не заперечив щодо розгляду справи в порядку письмового провадження.

Представник відповідача в судове засідання двічі не з'явився, хоча належним чином був повідомлений про дату, час і місце слухання справи, клопотань чи заяв про відкладення слухання справи, а також відомостей про наявність поважної причини неявки в судове засідання не надходило, тому суд вважає за можливе розглядати справу без його участі.

Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

На підставі вищезазначених норм суд вважає за можливе розглянути справу у письмовому провадженні.

Дослідивши та оцінивши всі наявні у справі докази, суд приходить до висновку, що позов необхідно задовольнити з наступних підстав.

Відповідач зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності -юридична особа виконавчим комітетом Уманської районної державної адміністрації Черкаської області 14.07.1988 р., що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також знаходиться на обліку в Уманській ОДПІ як платник податків, тому відповідно до ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування", зобов'язаний сплачувати податки і збори, своєчасно надавати податковим органам декларації про доходи, інші необхідні відомості для нарахування податків та інших обов'язкових платежів, сплачувати інші обов'язкові платежі в порядку і в розмірах, встановлених законом. Податкові органи є контролюючими органами та органами стягнення стосовно податків та зборів (обов'язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, відповідно до ст. 2 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами від 21.12.2000 №2181-ІІІ.

Підставою стягнення орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, відповідно до Закону України Про плату за землю є реєстрація відповідача як платника окремих видів податків в Уманській ОДПІ.

Статтею 14 Закону України Про плату за землю визначено, що платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Відповідно до статті 17 Закону України Про плату за землю податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно з підпунктом 1 пункту 2 статті 5 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої декларації та не може бути оскаржене платником в адміністративному або судовому порядку.

Положенням пп. 7 п. 1 ст. 17 Закону №2181 визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідачем всупереч вимогам чинного законодавства не сплачено в повному обсязі та у встановлений підпунктом 1 пункту 3 статті 5 Закону №2181 десятиденний строк податкове зобов'язання, самостійно визначене в поданій відповідачем до територіального податкового органу декларації 2010 рік, внаслідок чого у нього виникло зобов'язання сплачувати щомісяця зазначені суми орендної плати. За несплату вказаних сум у відповідача виникла заборгованість за період з 02.03.2010 по 21.09.2010 в розмірі 6638 грн. 22 коп. Крім цього, на підставі акту №1106/15-34527197 згідно з підпунктом 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону №2181 відповідачу нараховано суму штрафу, що визначена в податковому повідомленні-рішенні № 0002671530/0 від 6 вересня 2010 року в розмірі 677 грн. 06 коп.

Таким чином, загальна сума заборгованості, яку просить стягнути позивач, становить 7315 грн. 28 коп. (6638 грн. 22 коп. -орендна плата за земельні ділянки та 677 грн. 06 коп. -штрафні санкції).

Позивачем вжито всі передбачені законодавством заходи щодо стягнення заборгованості з обов'язкових платежів, а саме: вручено посадовим особам підприємства першу та другу податкові вимоги. Проте відповідач добровільно борг не сплатив, тому зазначені вище кошти підлягають стягненню в судовому порядку.

Уманською ОДПІ 20 травня 2009 року прийнято рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу за № 10634/24-014.

Суд вважає обґрунтованою та законною вимогу Уманської ОДПІ про стягнення з відповідача заборгованості в розмірі 7315 грн. 28 коп.

Враховуючи вищенаведене, суд прийшов до висновку, що даний позов підлягає задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності виплат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись Законом України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами від 21.12.2000 №2181-ІІІ, Законом України Про систему оподаткування , ст.ст. 159, 160, 161, 162 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з житлово-будівельного кооперативу № 24 (20300, Черкаська область, м. Умань, вул. Тищика, буд. 6А, код ЄДРПОУ 34527197) на користь бюджету через Уманську об'єднану державну податкову інспекцію (20300, Черкаська область, м. Умань, пл. Леніна, буд. 1А, код ЄДРПОУ 21367259) 7315 (сім тисяч триста п'ятнадцять) грн. 28 коп. податкового боргу зі сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом 10 днів з дня її проголошення.

У разі прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий Е.С. Смілянець

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2010
Оприлюднено26.12.2017
Номер документу71074368
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4810/10/2370

Постанова від 01.11.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Е.С. Смілянець

Ухвала від 18.10.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Е.С. Смілянець

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні