Рішення
від 13.12.2017 по справі 924/964/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"13" грудня 2017 р.Справа № 924/964/17

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Мухи М.Є., розглянувши матеріали справи

за позовом Хмельницької міської ради, м. Хмельницький

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс", м. Новомосковськ Дніпропетровської області

про стягнення 138 287,69 грн. збитків, завданих використанням земельної ділянки без правовстановлюючих документів

Представники сторін:

від позивача: Крамар А.В. - за довіреністю №02-14-653 від 01.06.2017р.;

від відповідача: Рудь О.О. за довіреністю від 03.10.17р.

Рішення виноситься після оголошеної в судовому засіданні 11.12.17р. перерви.

В судовому засіданні відповідно до ч.2 ст.85 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору: позивач звернувся до суду із позовом про стягнення із відповідача 138 287,69 грн. збитків, завданих використанням земельної ділянки без правовстановлюючих документів. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що рішенням тридцять шостої сесії Хмельницької міської ради від 05.03.2014р. №71 Товариству з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс" було надано в оренду строком на 10 років земельну ділянку по вул. Прибузька, 9 площею 1 854 кв.м. для обслуговування автозаправочної станції з установленими трьома колонками та зобов'язано орендаря у чотирьохмісячний термін від дати прийняття даного рішення укласти договір оренди землі. Проте орендарем у вказаний в рішенні термін договір укладено не було, звернення про виготовлення договору оренди землі від орендаря ТОВ "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс" надійшло до Хмельницької міської ради лише 11.09.2014р. Підписано та зареєстровано договір було лише 29.10.2015р.

Впродовж періоду часу з 01.08.2014р. до 31.12.2014р. ТОВ "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс" сплатило за користування земельною ділянкою лише 4 589,05 грн., в період з 01.01.2015р. до 01.10.2015р. - 11 315,48 грн., що підтверджується листом ДПІ у м. Хмельницькому Головного управління державної фіскальної служби у Хмельницькій області від 05.05.2017р. та актом визначення розміру збитків від 12.05.2017р. Після прийняття міською радою 05.03.2014р. рішення та після спливу чотирьохмісячного строку орендар ТОВ "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс" користувалося земельною ділянкою без правовстановлюючих документів та не сплачувало за це кошти в повному обсязі, що призвело до недоотримання міською радою фінансових ресурсів.

Рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради №488 від 13.07.2017р. затверджено акт визначення розміру збитків за фактичне використання ТОВ "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс" земельної ділянки без правовстановлюючих документів від 12.05.2017р. Згідно вказаного акту територіальній громаді міста Хмельницького внаслідок використання земельної ділянки площею 0,1854 га по вул. Прибузькій, 9 у м. Хмельницькому без правовстановлюючих документів за період з 01.08.2014р. по 01.10.2015р., заподіяно збитки в розмірі 138 287,69 грн.

Відповідно до п. 5 Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам збитки відшкодовуються особами, що їх заподіяли, за рахунок власних коштів не пізніше ніж протягом одного місяця після затвердження актів комісій. Акт визначення збитків, заподіяних ТОВ "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс", затверджено рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради 13.07.2017р. Позивачем 20.07.2017р. на адресу ТОВ "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс" направлено акт комісії з визначення збитків, рішення виконавчого комітету, повідомлення від 19.07.2017р. з пропозицією добровільно відшкодувати збитки, визначені в акті комісії від 12.05.2017р. у 10-ти денний термін з дня надходження повідомлення. Проте відповідачем вимоги, викладені у повідомленні упродовж вказаного терміну не виконано, збитки у розмірі 138 287,69 грн. Хмельницькій міській раді не відшкодовано.

Позивач наголошує, що відповідач своєю протиправною поведінкою, яка полягала у використанні земельної ділянки без правовстановлюючих документів, позбавив власника земельної ділянки права отримувати дохід в розмірі орендної плати, внаслідок чого до місцевого бюджету не надійшли кошти за користування земельною ділянкою. Таким чином, Хмельницькій міській раді завдані збитки у вигляді упущеної вигоди у розмірі неодержаної орендної плати в сумі 138 287,69 грн.

Представник позивача з'явився в судове засідання, підтримав позовні вимоги.

Відповідач у відзиві на позов та представник в судовому засіданні проти позову заперечують та вказують на відсутність підстав для притягнення товариства до відповідальності, виходячи з наступного.

Актом від 12.05.2017р., засідання комісії для визначення збитків власникам та земле користувачам складеним Комісією з визначення та відшкодування збитків, заподіяних влас никам землі та землекористувачам, Хмельницької міської ради, встановлено що ТОВ "СП "Ліфтмаркетсервіс" заподіяно Хмельницькій міській раді збитки в сумі 138 287,69 грн. за використання земельної ділянки загальною площею 0,1854 га розташованої за адресою вул. Прибузька, 9 м. Хмельницький без правовстановлюючих документів в період з 01.08.2014 р. по 01.10.2015 р. Даний акт затверджений рішенням Виконавчого комітету Хмельницької міської ради №488 від 13.07.2017 р.

На думку Відповідача, акт визначення розміру збитків від 12.05.2017р., який став підставою для визначення позивачем розміру збитків, не може бути прийнятий до уваги із врахуванням ст.ст.120, 125, 152, 156, 157 Земельного кодексу України.

Виходячи з цього, ТОВ "СП "Ліфтмаркетсервіс" наполягає на тому, що предметом правового регулювання норм ст.ст.156,157 Земельного кодексу України та Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою КМ України від 19.04.1993р. №284, є відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, заподіяних внаслідок законного вилучення земельних ділянок на користь інших осіб, їх тимчасового зайняття такими користувачами та обумовленого цим неодержання власником (позивачем) доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки, які не мають правових підстав використовувати займані земельні ділянки.

З огляду на викладене, збитки у формі упущеної вигоди, завдані безтитульним користуванням ТОВ "СП "Ліфтмаркетсервіс" земельною ділянкою, на думку відповідача, можливо і мають місце, проте повинні доводитись позивачем з урахуванням положень ст.ст.224, 225 Господарського кодексу України, ст.22 ЦК України на загальних підставах, не пов'язаних із застосуванням положень Порядку №284, ст.ст.156, 157 Земельного кодексу України.

Зауважує, що позовні вимоги Хмельницької міської ради не пов'язані з такими підставами, оскільки ґрунтуються виключно на спеціальному нормативному акті - Порядку визначення та від шкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №284 від 19.04.1993р. Окрім того, їх розмір Відповідач вважає не обґрунтованим з огляду на наступне.

З Акту визначення розміру збитків вбачається, що при визначенні розміру збитків, роз рахунки позивачем проводились за період з 01.08.2014р. по 01.10.2015 року, обґрунтовуючи початок періоду прострочення вчинення дій відповідачем, граничними термінами укладення договору оренди, визначеними у рішенні тридцять шостої сесії Хмельницької міської ради № 71 від 05.03.2014р. Однак, із змісту вказаного рішення, вказує Відповідач, вбачається, що граничний термін вчинення товариством дій щодо укладення договору оренди становить чотиримісячний термін від дати його прийняття. Проте Відповідач вважає що граничний термін вчинення ним дій щодо укладення договору оренди становить чотиримісячний термін від дати його персонального повідомлення про прийняте рішення. Проте таке повідомлення Відповідач не отримував незважаючи на те, що регламентом Хмельницької міської ради передбачено, доведення прийнятих радою рішень до відома зацікавлених підприємств, організацій, установ та громадян шляхом надсилання їм апаратом ради витягів з таких рішень.

Звертає увагу суду, що Позивач відповідно не надав доказів щодо своєчасного повідомлення Відповідача для отримання витягів з рішення необхідних для укладення договору оренди земельної ділянки.

Крім того, зазначає, що Позивачем не надано нормативно-правове обґрунтування причин виникнення обов'язку саме у орендаря здійснювати дії по укладенню договору оренди земельної ділянки (розробка та підписання проекту, направлення його іншій стороні, звернення до суду з позовом про спонукання до укладення договору тощо); обов'язку саме орендаря здійснювати державну реєстрацію договорів оренди земельних ділянок; право орендодавців органів державної вла ди чи місцевого самоврядування листами встановлювати такий обов'язок для орендарів. Адже орган місцевого самоврядування у спірних правовідносинах виступає як рівний учасник договірних земельно-орендних відносин.

Поряд із цим вказує, що відповідно до ч.4 ст.623 Цивільного кодексу України при визначенні неодержаних доходів (упущеної вигоди) враховуються заходи, вжиті кредитором щодо їх одержання.

Позивачем не надано доказів на підтвердження вжиття необхідних заходів, спрямованих на уникнення збитків, зокрема, чи довів Позивач вчасно до відома Відпові дача рішення Хмельницької міської ради №71 від 05.03.2014р., яким встановлювався термін укладення договору оренди, чи доклав Позивач усіх зусиль щодо своєчасного виготовлення та укладення договору оренди після отримання від Відповідача відповідної заяви.

З огляду на викладене, зважаючи на відсутність в діях відповідача вини та протиправної поведінки, наявність яких є обов'язковим та необхідним елементом для застосування такої міри відповідальності, як відшкодування збитків, приймаючи до уваги що суб'єкт господарювання вживав необхідних заходів до оформлення свого права землекористування, як вважає Відповідач, позов заявлений необґрунтовано, не підтверджено належними та допустимими доказами, а тому у його задоволенні необхідно відмовити.

Позивач у поясненнях з приводу відзиву відповідача вважає твердження останнього про те, що акт визначення розміру збитків від 12.05.2017 не може бути прийнятий до уваги, безпідставним, оскільки зазначений акт на сьогодні складений відповідно до вимог чинного законодавства, та затверджений рішенням виконавчого комітету. При цьому звертає увагу суду на ту обставину, що відповідачем ні сам акт визначення розміру збитків, ні рішення виконавчого комітету не оскаржувались.

Також вважає безпідставними доводи відповідача, що саме орган місцевого самоврядування вчасно та у повному обсязі не здійснив певних дій, спрямованих на підписання договору, оскільки набуттю права користування земельною ділянкою повинно передувати волевиявлення особи, яка виявила бажання набути таке право, і лише після цього здійснюється волевиявлення відповідного органу місцевого самоврядування. Проте, відповідач у термін, встановлений рішенням Хмельницької міської ради дій щодо укладання договору оренди земельної ділянки не вчинив.

При цьому, зауважує, що надходження звернення про укладення договору оренди землі лише в кінці вересня 2015 не спростовує і не заперечує складу правопорушення, оскільки дане правопорушення є триваючим, крім цього, подання заяви не є укладенням договору, після подання даної заяви плата за користування земельною ділянкою відповідачем не вносилась.

Таким чином, на думку позивача, має місце наявність повного складу цивільного правопорушення з боку відповідача, а саме, протиправність поведінки (користування земельною ділянкою без оформлення договору оренди земельної ділянки - зволікання відповідача з оформленням документів), збитки (визначені комісією з питань визначення розміру збитків, заподіяних власникам землі та землекористувачам відповідно до Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам), причинний зв'язок між збитками та поведінкою, вина (саме використання земельної ділянки без належного правового оформлення та зволікання з таким оформленням, позбавило власника земельної ділянки права отримати від цієї земельної ділянки дохід в розмірі орендної плати, тобто призвело до виникнення збитків).

Розглядом матеріалів справи вставлено таке:

Рішенням Хмельницької міської ради №71 від 05.03.2014р. вирішено надати в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс" земельну ділянку в м. Хмельницькому, вул. Прибузька, 9 площею 1854 кв.м. для обслуговування автозаправної станції з установленими трьома колонками строком на 10 років.

29.10.2015р. між Хмельницькою міською радою (орендодавець) та ТОВ "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс" (орендар) укладено договір оренди землі №862/01.

12.05.2017р. комісією для визначення збитків власникам землі та землекористувачам, яка діє на підставі рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 26.07.2012р. №657, складено акт визначення розміру збитків за використання ТОВ "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс" земельної ділянки площею 0,1854га в м. Хмельницькому по вул. Прибузькій, 9 без правовстановлюючих документів.

Нормативно-грошова оцінка 1 кв.м. земельної ділянки становить у 2015 році - 1101373грн. згідно листа Управління Держгеокадастру у Хмельницькому районі Хмельницькій області від 18.07.2014р. №03-32/8498.

Період використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів з 01.08.2014р. по 01.10.2015р.

Комісією в акті на підставі Порядку визначення та відшкодування збитків власникам та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993р. №284, листа Державної фінансової інспекції в Хмельницькій області від 10.05.2016р. №02-06-03-14/3055 щодо усунень порушень виявлених ревізією, розмір збитків, заподіяних територіальній громаді становить 138 287,69грн.

Рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради №488 від 13.07.2017р. затверджено Акт визначення розміру збитків за використання ТОВ "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс" земельної ділянки площею 0,1854 га в м. Хмельницькому по вул. Прибузькій 9 без правовстановлюючих документів, згідно якого сума нарахованих збитків складає 138 287,69 грн.

19.07.2017р. ТОВ "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс" Управлінням земельних ресурсів та земельної реформи Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради направлено лист №2097/02-01-15, в якому повідомлено що рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради №488 від 13.07.2017р. затверджено акт комісії з визначення збитків власникам землі та землекористувачам від 12.05.2017р. Запропоновано ТОВ "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс" у 10-денний термін з дня надходження повідомлення розглянути вказаний акт та добровільно відшкодувати збитки у розмірі 138287,69 грн., заподіяні Хмельницькій міській раді.

В матеріалах справи наявна копія зави від 18.09.14р. ТОВ "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс" до Управління земельних ресурсів та земельної реформи про виготовлення договору оренди земельної ділянки для обслуговування автозаправної станції по вул. Прибузькій, 9 із такими додатками: витяг з рішення міської ради про надання земельної ділянки в оренду від 05.04.14р. №71, експлікація земель по угіддях - кадастровий план, обмеження або обтяження., план землекористування, акт визначення меж земельної ділянки в натурі, витяг з технічної документації про нормативно - грошову оцінку земельної ділянки, довідка про реквізити юридичної особи.

Оскільки відповідач в добровільному порядку заподіяні збитки не сплатив, позивач звернувся із даним позовом до суду.

Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, судом береться до уваги наступне:

Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст. 93 ЗК України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Відповідно до ч. 1 ст. 124 ЗК України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до ст. 125 ЗК України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Частиною 5 ст. 126 ЗК України встановлено, що право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.

Із матеріалів справи слідує, що рішенням Хмельницької міської ради №71 від 05.03.14р. було надано в оренду ТОВ "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс" земельну ділянку площею 1854кв.м. для обслуговування автозаправної станції з установленими трьома колонками по вул. Прибузькій, 9 та зобов'язано у 4-х місячний термін підписати з міською радою договір оренди землі. Натомість, відповідний договір оренди вчасно оформлений не був, а відповідач користувався земельною ділянкою без правовстановлюючих документів на протязі 14 місяців, тобто з 01.08.2014р. по 01.10.2015р.

Доводи відповідача стосовно того, що саме орган місцевого самоврядування вчасно та у повному обсязі не здійснив певних дій, спрямованих на підписання договору, і саме з вини позивача такий договір у встановлені строки не був підписаний, судом до уваги не приймається, зважаючи на таке.

Судом враховується, що набуттю права користування земельною ділянкою повинно передувати волевиявлення особи, яка виявила бажання набути таке право, і лише після цього здійснюється волевиявлення відповідного органу місцевого самоврядування.

Судом встановлено, що відповідач звернувся до управління земельних ресурсів із проханням про виготовлення договору оренди земельної ділянки по вул. Прибузькій, 9 у м. Хмельницькому відповідач звернувся лише 18.09.2014р. (лист за реєстраційним № 6143-14). Відтак, посилання відповідача на те, що позивачем не докладено зусиль із свого боку щодо своєчасного укладення договору оренди після отримання від відповідача відповідної заяви, матеріалами справи не підтверджується. Натомість судом відмічається бездіяльність відповідача (зволікання) щодо укладення договору оренди.

Відповідно до ст. 22 Цивільного кодексу України, особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є: 1) втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); 2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

Відповідно до ст.152, 157 Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом, зокрема, відшкодування заподіяних збитків. Власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок, зокрема, неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки. Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі і землекористувачам встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Загальні підстави позадоговірної відповідальності за завдану майнову шкоду передбачені статтею 1166 ЦК України, відповідно до якої майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Для застосування такої міри відповідальності, як відшкодування збитків, необхідна наявність повного складу правопорушення: протиправної поведінки (дії чи бездіяльності) особи; шкідливого результату такої поведінки - шкоди (збитків); причинного зв'язку між протиправною поведінкою та збитками; вини особи, яка заподіяла шкоду. У разі відсутності, хоча б одного з елементів відповідальність у вигляді відшкодування збитків не наступає.

Із матеріалів справи слідує, що факт протиправної поведінки відповідача підтверджується актом визначення розміру збитків від 12.05.2017р., яким встановлено, що земельна ділянка використовувалась ТОВ "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс" з 01.08.2014р. по 01.10.2015р. без правовстановлюючих документів на землекористування.

Відповідно до Розрахунку розміру збитків (додаток до Акту визначення розміру збитків від 12.05.2017р.) визначено, що розмір збитків становить 138 287,69грн. із врахуванням нормативно грошової оцінки земельної ділянки площею 1854 кв.м. в сумі 1101373грн. за період використання без правовстановлюючих документів, суми 154 192,22грн. неодержаного позивачем доходу та 15 904,53 грн. сплаченої орендної плати.

Судом враховується правова позиція, викладена у п.3.7 Постанови № 6 Пленуму Вищого Господарського суду України від 17.05.11 „Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин", згідно якої власники землі та землекористувачі мають право на захист своїх прав шляхом стягнення збитків з особи, яка вчинила неправомірні дії щодо відповідних земельних ділянок, у випадках, встановлених главою 24 ЗК України, та за процедурою, передбаченою Порядком визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.93 №284.

Відповідно до Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993 №284, власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні вилученням (викупом) та тимчасовим зайняттям земельних ділянок, встановленням обмежень щодо їх використання, погіршенням якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей земельних ділянок або приведенням їх у непридатний для використання стан та неодержанням доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок. Розміри збитків визначаються комісіями, створеними Київською та Севастопольською міськими, районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами міських (міст обласного значення) рад.

Відшкодуванню підлягають збитки власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, включаючи і неодержані доходи, якщо вони обґрунтовані.

Відповідно п.5 Порядку збитки відшкодовуються власниками землі і землекористувачам, у тому числі орендарям, підприємствами, установами, організаціями та громадянами, що їх заподіяли, за рахунок власних коштів не пізніше одного місяця після затвердження актів комісій.

Доводи відповідача стосовно того, що акт визначення розміру збитків від 12.05.2017р. був складений із порушенням вимог Порядку №284, не знайшли свого підтвердження матеріалами справи і судом до уваги не приймаються. При цьому, дії комісії та вказаний вище акт у судовому порядку відповідачем не оскаржувались та не визнавались недійсними (акт не скасовано). Інші заперечення відповідача також спростовуються матеріалами справи.

Отже, системний аналіз зазначених норм матеріального права дозволяє зробити висновок, що у випадку неукладення договору оренди, суперфіцію або інших правочинів як правових підстав для користування земельною ділянкою з вини користувача, настають правові наслідки, передбачені ст. 157 Земельного кодексу України та Порядком.

Отже, судом встановлено склад цивільного правопорушення в діях відповідача, як то: протиправність поведінки (користування земельною ділянкою без оформлення договору оренди земельної ділянки - зволікання відповідача з оформленням документів), збитки (визначені комісією з питань визначення розміру збитків, заподіяних власникам землі та землекористувачам відповідно до Порядку), причинний зв'язок між збитками і протиправною поведінкою, вина (саме використання земельної ділянки без належного правового оформлення та зволікання з таким оформленням, позбавило власника земельної ділянки права отримати від цієї земельної ділянки дохід в розмірі орендної плати, тобто призвело до виникнення збитків). Відсутності свої вини у спричиненні збитків, відповідач не довів.

Наведене узгоджується з правовою позицією, викладеною у постановах Верховного Суду України від 28.01.2015р. у справі №5023/3993/12(5023/9057/11), від 07.10.2015р. у справі №916/3371/14, від 14.09.2016р. у справі №6-2588цс15.

За таких обставин суд дійшов висновку про те, що неоформлення документів на право користування земельною ділянкою є доведеним фактом, що призвів до відповідних наслідків, а саме: до спричинення збитків в сумі 138 287,69 грн.

Доводи відповідача, викладені у відзиві, щодо відсутності його вини та протиправної поведінки, не можуть бути прийняті судом до уваги, оскільки не підтверджені відповідними доказами та не узгоджуються із матеріалами справи.

За таких обставин, враховуючи наведені норми права, встановлені обставини щодо використання відповідачем спірної земельної ділянки без оформлення відповідних прав у встановленому порядку, наявність в діях відповідача порушення земельного законодавства та наявність усіх елементів складу цивільного правопорушення, суд дійшов висновку що позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 1, 2, 4 5 , 12, 15, 33, 43, 44, 49, 82-85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Хмельницької міської ради, м. Хмельницький до Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс", м. Новомосковськ Дніпропетровської області про стягнення 138 287,69 грн. збитків, завданих використанням земельної ділянки без правовстановлюючих документів задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване підприємство "Ліфтмаркетсервіс", вул. Сучкова, 52, кім.15, м. Новомосковськ Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 35782781) на користь Хмельницької міської ради, вул. Гагаріна, 3 м. Хмельницький (код ЄДРПОУ 33332218) - 138 287,69грн. (сто тридцять вісім тисяч двісті вісімдесят сім гривень 69 коп.) збитків та 2 074,32грн. (дві тисячі сімдесят чотири гривні 32 коп.) судового збору.

Видати наказ.

Повний текст рішення складено 18.12.2017р.

Суддя М.Є. Муха

Віддрук. 3 прим. : 1 - до справи, 2 - позивачу (м. Хмельницький, вул. Гагаріна, 3), 3 - відповідачу (51200, Дніпропетровська область, вул. Новомосковськ, вул. Сучкова, 52, кім.15).

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення13.12.2017
Оприлюднено22.12.2017
Номер документу71076112
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/964/17

Постанова від 07.05.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Ухвала від 24.04.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Ухвала від 18.04.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Ухвала від 05.04.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Ухвала від 05.04.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Ухвала від 05.04.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Ухвала від 20.03.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Ухвала від 19.03.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Рішення від 13.12.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 21.11.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні