Постанова
від 13.12.2017 по справі 809/1504/17
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" грудня 2017 р. Справа № 809/1504/17

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Панікара І.В.,

за участю секретаря судового засідання: Подольської Т.М.,

представника позивача: ОСОБА_1,

представника відповідача: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Магма 1" про стягнення заборгованості в сумі 7 462 403,25 гривень,-

ВСТАНОВИВ:

02.11.2017 року Головне управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області звернулося до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Магма 1" про стягнення заборгованості в сумі 7 462 403,25 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем рахується податкова заборгованість перед бюджетом, яка виникла у зв'язку з несплатою податку на додану вартість, застосованих штрафних санкцій та пені в загальному розмірі 7 462 403,25 гривень.

Представник позивача заявлені вимоги підтримала з підстав, викладених в адміністративному позові. Суду пояснила, що за відповідачем рахується заборгованість, яка у встановлений строк не погашена, внаслідок чого підлягає до стягнення в судовому порядку. Позов просила задовольнити повністю.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Згідно з частиною 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд ухвалив розглянути справу на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні докази, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Магма 1" зареєстроване як юридична особа, що підтверджується копією витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 02.10.2017 (а.с. 17 - 19).

Окрім того, відповідач як платник податків перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у місті Івано-Франківську Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області.

Зі змісту дослідженого акту позапланової невиїзної перевірки за № 264/21-03-22-02/3952218 від 16.02.2015 року встановлено, що Державною податковою інспекцією у місті Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області отримано ухвалу слідчого судді Суворовського районного суду міста Херсон про надання дозволу на проведення позапланової документальної перевірки діяльності ТОВ "Магма 1", ТОВ "Грейн-Борд", ПП "Оріон", ТОВ "Полісервіс", СХ ТОВ "Південне", ТОВ "Маяк Агро", ТОВ "Украгро-Експо", ТОВ "Мегатрейд+", ТОВ "Оптіма-1", ТОВ "Люксор-1", ТОВ "Сатурн-3", ТОВ "Марин-Транс Сервіс", ТОВ "Інтерполіхім" за період з 01.01.2015 року по 19.11.2015 року з питань: встановлення фактів наявності або відсутності господарських відносин між вказаними суб'єктами господарської діяльності; встановлення законності підстав перерахування коштів між рахунками вказаних товариствт та підприємств, а також їх зняття в касах банків у готівковому виді; достовірність нарахування податкових зобов'язань вказаних суб'єктів господарювання; встановлення фактів перерахування коштів або товарно-матеріальних цінностей на рахунки Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерполіхім" або інших суб'єктів господарської діяльності, які знаходяться на територіях, підконтрольних терористичним ДНР, ЛНР.

На виконання вищевказаної ухвали суду, під час проведення перевірки встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Магма 1" за вказаною податковою адресою не знаходиться. У зв'язку з наведеним, проведено документальну позапланову невиїзну перевірку.

В ході зазначеної перевірки були використані копії установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Магма 1", грошові чеки на видачу готівки з рахунку Приватного акціонерного товариства "Кредобанк" та Акціонерного товариства "Сбербанк Росії", виписки з банків по рахункам щодо руху коштів у перевіряємому періоді. Первинні документи, які підтверджують господарські відносини Товариства з обмеженою відповідальністю "Магма-1" із контрагентами-постачальниками ТОВ "Грейн-Борд", ПП "Оріон", ТОВ "Полісервіс", СХ ТОВ "Південне", ТОВ "Маяк Агро", ТОВ "Украгро-Експо", ТОВ "Мегатрейд+", ТОВ "Оптіма-1", ТОВ "Люксор-1", ТОВ "Сатурн-3", ТОВ "Марин-Транс Сервіс", ТОВ "Інтерполіхім" за період з 01.01.2015 року по 19.11.2015 рік відсутні.

Згідно з інформаційною системою "Податковий борг" за підприємством рахується 9 банківських рахунків. При проведенні позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Магма 1" слідчим з ОВС надані банківські виписки про рух коштів по рахунках АТ "СберБанк Росії" рахунок № 26005013035518 та ПАТ "КредоБанк" рахунок № 2600001593888.

Відповідно з даними руху коштів Товариства з обмеженою відповідальністтю "Магма 1" за період з 01.01.2015 року по 19.10.2015 року встановлено, що загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів ПП "Оріон", ТОВ "Полісервіс", СХ ТОВ "Південне", ТОВ "Маяк Агро", ТОВ "Омега 3", ТОВ "Люксор 1", ТОВ "Сатурн 3" та отримання оплати Товариством з обмеженою відповідальністю "Магма 1" становила 25 513 975 гривень.

Зокрема, в ході проведення перевірки відповідно до наданих виписок встановлено, що по вищезазначеним рахункам Товариству з обмеженою відповідальністю "Магма 1" надійшли кошти в таких сумах:

- 9869100,00 гривень від ПП "Оріон" за поставлену сільськогосподарську продукцію. ТОВ "Магма 1" сплатило ПП "Оріон" за поставлену сільськогосподарську продукцію 301 900 гривень;

- 9 923 700,00 гривень від ТОВ "Полісервіс" за поставлену сільськогосподарську продукцію та дизельне пальне. ТОВ "Магма 1" сплатило ПП "Полісервіс"за поставлену сільськогосподарську продукцію та дизельне пальне 316 800 гривень;

- 4 826 275,00 гривень від СХ ТОВ "Південне" за поставлену селітру аміачну та добрива. ТОВ "Магма 1" сплатило ПП "Південне" за поставлену сільськогосподарську продукцію 150 750 гривень;

- 603 000,00 від ТОВ "Маяк Агро" за поставлені мінеральні добрива;

- 291 900,00 гривень від ТОВ "Омега 3" за поставлені мінеральні добрива . ТОВ "Магма 1" сплатило ТОВ "Омега 3" за поставлену сільськогосподарську продукцію 301 100 гривень;

- ТОВ "Магма 1" сплатило ПП "Люксор 1" за поставлену сільськогосподарську продукцію 150 600,00 гривень;

- ТОВ "Магма 1" сплатило ТОВ "Сатурн 3" за поставлену сільськогосподарську продукцію 180 550,00 гривень.

З розрахункових рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Магма 1" № 2600001593888 у ПАТ "Кредобанк" та № 26005013035518 у АТ "Сбербанк" за вищезазначений період директором та довіреною особою ТОВ "Магма 1" знято готівкових коштів на суму 29 093 355 гривень для закупки сільськогосподарської продукції, добрив та дизельного пального.

За наслідками проведених операцій Підприємством не представлені звіти про використання коштів підзвітним особам, первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій, а саме: закупівельні акти, закупівельні відомості.

Окрім того, перевіркою встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Магма 1" не знаходиться на обліку за місцем реєстрації та за період з січня 2015 року по вересень 2015 року не надавало декларацій з податку на додану вартість.

Перевіряючим органом констатовано, що за результатами господарських взаємовідносин розмір доходу від реалізації товарів станом на 06.02.2015 року перевищив 1 000 000 гривень. В порушення пункту 183.10 статті 183 Податкового кодексу України Товариство не нараховувало та не сплачувало податок на додану вартість, внаслідок чого встановлено, що податок занижено в сумі 5 102 795 гривень.

У зв'язку із неподанням податкової звітності контролюючим органом прийняті податкове повідомлення-рішення за № НОМЕР_1 від 13.01.2016 року яким відповідачу донараховано суму основного платежу з податку на додану вартість в розмірі 5 102 795,00 гривень, застосовано штрафні санкції на суму 1 276 888,75 гривень та нараховано пеню в сумі 1 081 699,50 гривень, окрім того винесено податкове повідомлення-рішення за № НОМЕР_2 від 13.01.2016 року на суму 1020 гривень штрафних санкцій. (а.с. 14, зворот а.с. 14)

Надаючи правову оцінку обгрунтованості вищевказаним рішенням суб'єкта владних повноважень, суд виходив із наступного законодавчого регулювання спірних правовідносин.

Згідно частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Порядок адміністрування податків і зборів визначають положення Податкового кодексу України.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

В статті 36 Податкового кодексу України визначено обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (пункт 36.1). Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором (пункт 36.2).

Так, пунктом 181.1 статті 181 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.

Згідно з пунктом 183.10 статті 183 Податкового кодексу України, будь-яка особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник податку, і у випадках та в порядку, передбачених цією статтею, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.

Підпунктом "а" пункту 193.1 статті 193 Податкового кодексу України визначено, що ставка податку встановлюється від бази оподаткування в розмірі 20 відсотків.

У відповідності до пункту 202.1 статті 202 Податкового кодексу України, звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал.

Згідно пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Підпунктами 54.3.1 та 53.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України встановлено обов'язок контролюючого органу самостійно визначити суму грошових зобов язань у випадках: коли платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об'єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством або дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

За приписами підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України, при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

Пунктом 129.4 статті 129 Податкового кодексу України встановлено, що на суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов'язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

У відповідності до пункту 120.1 статті 120 Податкового Кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов'язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Згідно пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян).

День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків (підпункт 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України).

Згідно вимог підпункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України , у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до приписів пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

В судовому засіданні встановлено, що контролюючим органом вручено вищевказані податкові повідомлення - рішення Товариству з обмеженою відповідальністю "Магма 1", що підтверджується підписом посадової особи відповідача на вказаних документах (а.с. 14, зворот а.с. 14).

Грошові зобов'язання відповідача зі сплати штрафних санкцій визначених податковими повідомленнями-рішеннями, які відповідачем не оскаржувалися, у відповідності до підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України, є узгодженими з моменту закінчення процедури адміністративного оскарження.

В зв'язку з несплатою відповідачем грошових зобов'язань, контролюючим органом сформовано податкову вимогу форми "Ю" за № 1399-17 від 16.01.2017 згідно якої загальна сума податкового боргу платника податків за погодженими грошовими зобов'язаннями станом на 15.01.2017 становила 7 462 403,25 грривень. Дана вимога направлена на адресу відповідача засобами поштового зв'язку (а.с. 8).

Зазначена у вимогах сума податкового боргу відповідачем не погашена та на момент розгляду справи складає 7 462 403,25 гривень.

Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органом, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункт 95.3 статті 95 Кодексу).

В пункті 95.4 статті 95 Податкового кодексу України зазначено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

У відповідності до статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами в частині адміністрування податків і зборів є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізовує державну податкову політику, його територіальні органи.

Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Проаналізувавши вищевикладене, на переконання суду податкові повідомлення - рішення за № 0000122200№ та № НОМЕР_2 від 13.01.2016 року винесені позивачем у відповідності до вимог чинного законодавства, обґрунтовано, з урахування всіх обставин, що повинні були б бути ним враховані при прийнятті рішення, внаслідок чого позов Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення заборгованості в сумі 7 462 403,25 гривень є таким, що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Магма 1" (вул. Незалежності 65, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 39572218) та за рахунок готівки, що йому належить в дохід державного бюджету податковий борг з сплати податку на додану вартість в розмірі 7 462 403(сім міліонів чотириста шістдесят дві тисячі чотириста три) гривні 25 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Панікар І.В.

Постанова складена в повному обсязі 18.12.2017.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2017
Оприлюднено21.12.2017
Номер документу71078973
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1504/17

Постанова від 13.12.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Постанова від 13.12.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 13.11.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 03.11.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні