Справа № 815/5715/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 грудня 2017 року м.Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Танцюра К.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м. Одесі справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області про визнання протиправним рішення та зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області про визнання протиправним рішення про відмову йому у наданні будівельного паспорту забудови земельної ділянки №7/22 загальною площею 0,06га, яка розташована: Одеська обл., Овідіопольський район, сщ/рада Таїровська, Масив 11, кадастровий номер 5123755800:01:002:3080 для будівництва садового будинку, яке викладене у листі №986/01-13 від 03.10.2017р. та зобов'язання надати будівельний паспорт забудови земельної ділянки №7/22 загальною площею 0,06 га, яка розташована: Одеська обл., Овідіопольський район, сщ/рада Таїровська, Масив 11, кадастровий номер 5123755800:01:002:3080 для будівництва садового будинку (з урахуванням уточнення позовної заяви а.с.39-43).
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що позивач, відповідно до наданих ескізних намірів забудови мав наміри здійснити забудову належної йому на праві вланості земельної ділянки (садового будинку) та відповідно до Закону України Про регулювання містобудівної діяльності звернувся до відповідача із заявою про надання будівельного паспорту. Представник позивача зазначив, що відповідно до п.2.3 Порядку видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки підставою для відмови у наданні будівельного паспорта є невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, будівельним нормам, державним стандартам і правилам, однак відповідач відмовляючи у наданні вказаного паспорту не навів жодних обґрунтовуваних посилань на невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Також, представник відповідача зазначив, що за відсутності законодавчо встановлених підстав для відмови в наданні позивачу будівельного паспорту забудови земельних ділянок через відсутність ДТП та інформації щодо меж санітарно - захисної зони, єдиним можливим рішенням, на думку представника позивача, є рішення про надання будівельного паспорту.
Відповідач повідомлявся про день та час слухання справи, однак у судове засідання його представник не з'явився, заперечення на позовну заяву не надав.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України справа розглянута у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
29.04.2016р. між ОСОБА_2 та ОСОБА_1 було укладено договір купівлі -продажу, відповідно до п.1 якого продавець передає у власність, а покупець приймає у власність (купує) земельну ділянку площею 0,0600 га., що знаходиться за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., Таїровська сщ/рада, масив 11, земельна ділянка 7/22, кадастровий номер земельної ділянки: 5123755800:01:002:3080, цільове призначення земельної ділянки: для ведення садівництва, категорія земель - землі сільськогосподарського призначення (а.с.12-13).
ОСОБА_1 звернувся до управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області із заявою про надання будівельного паспорту забудови земельної ділянки за адресою Одеська обл., Овідіопольський район, сщ/рада Таїровська, Масив 11, ділянка 7/22.
Листом управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області від 03.10.2017р №986/01-13 Щодо оформлення будівельного паспорту повернуто пакет документів ОСОБА_1 у повному обсязі для усунення зауважень та формування даних для повторного звернення (а.с.20-21).
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 ст. 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011р. N 3038-VI встановлено зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій.
Статтею 27 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначено, що забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт). Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки. Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів. За наявності плану зонування території розроблення будівельного паспорта здійснюється на його підставі. Проектування на підставі будівельного паспорта здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень. Для об'єктів, зазначених у частині першій цієї статті, розроблення проекту будівництва здійснюється виключно за бажанням замовника. Надання будівельного паспорта здійснюється спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури. Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури.
Відповідно до п. 1.2 Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05.07.2011р. №103 будівельний паспорт забудови земельної ділянки визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель, споруд, гаражів, елементів інженерного захисту, благоустрою та озеленення на земельній ділянці.
Пунктом 1.3. Порядку №103 визначено, що параметри забудови визначаються з урахуванням державних будівельних норм ДБН В.2.2-15-2005 "Житлові будинки. Основні положення", ДБН 360-92** "Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень".
Пунктом 1.4. Порядку №103 передбачено, що розроблення будівельного паспорта здійснюється: в межах населених пунктів - відповідно до наявної містобудівної документації на місцевому рівні; за межами населених пунктів - відповідно до детальних планів територій та планувальних рішень проектів садівницьких та дачних товариств.
Відповідно до п. 2.1. Порядку №103 видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять: заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку; засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію; ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об'єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об'єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо); проект будівництва (за наявності); засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.
Як вбачається з оскаржуваного листа Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області від 03.10.2017р. №986/01-13 Щодо оформлення будівельного паспорту управлінням зазначено, що аналіз наданих матеріалів на відповідність вимогам Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2011р. №103 показав, що при оформленні ескізу про наміри забудови і формуванні пакету документів допущені такі відхилення, що не дозволяють оформлення будівельного паспорту і вимагають доопрацювання і коригування, а саме:
- відповідно до п.1.4 Порядку №103 для забудови земельних ділянок за межами населених пунктів будівельні паспорта розробляються відповідно до детальних планів територій та планувавальних рішень проектів садівницьких та дачних товариств, отже в управлінні відсутні данні о наявності вказаної затвердженої містобудівної документації на масив №11 за межами населених пунктів Таїровської селищної ради;
- встановлено, що вищевказана земельна ділянка знаходиться в районі санітарно -захисної зони очисних споруд станції біологічної очистки Південна на території Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області.
Також проінформовано, що Овідіопольською районною санітарно -епідеміологічною станцією направлено листа від 16.11.2011р. №1185 до Овідіопольської районної державної адміністрації щодо винесення постанови про застосування адміністративно - запобіжних заходів за порушення санітарного законодавства від 07.11.2011р. №128 та припинення з 10.11.2011р. будівництва житлових будинків та інших об'єктів на території Таїровської селищної ради в санітарно-захисній зоні станції біологічної очистки Південна .
Разом з тим, у вказаному листі додатково проінформовано, що за інформацією від Державної санітарно-епідеміологічної служби Одеської області розмір санітарно-захисної зони за погодженням МОЗ України визначена в 300м, але відповідно до діючих нормативів ДБН 360-92** Містобудування. Планування та забудова міських та сільських поселень та Державних санітарних правил планування та забудови налених пунктів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19.06.1996р. №173 Про затвердження Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів , додаток №12 очисні споруди повної біологічної очистки, які мають потужність - 200 тис. м3 на добу повинні мати санітарну захисну зону - 500м. У зв'язку з цим, проінформовано заявника, що після підтвердження інформації про розмір санітарно-захисної зони станції біологічної очистки Південна від Державної санітарно -епідеміологічної служби Одеської області і визначення її на містобудівній документації та у разі розміщення вказаної ділянки поза санітарно-захисною зоною управління розгляне звернення щодо отримання будівельного паспорту.
Таким чином, підставою для повернення заяви ОСОБА_1 про видачу будівельного паспорту разом із пакетом документів, стало очікування Управлінням містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області інформації про розмір санітарно-захисної зони станції біологічної очистки Південна від Державної санітарно - епідеміологічної служби Одеської області і визначення її на містобудівній документації.
Пунктом 2.3. Порядку №103 визначено, що підставою для відмови у наданні будівельного паспорта є невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам
містобудівної документації на місцевому рівні, будівельним нормам, державним стандартам і правилам. Відмова у наданні будівельного паспорту надається спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у десятиденний
строк з відповідним обґрунтуванням.
Разом з тим, Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області відмовляючи ОСОБА_1 у наданні будівельного паспорту, не зазначив причину для такої відмови передбаченої п.2.3. Порядку №103, при цьому очікування суб'єктом владних повноважень інформації про розмір санітарно- захисної зони станції біологічної очистки Південна від Державної санітарно-епідеміологічної служби Одеської області, не є підставою для відмови заявнику у наданні будівельного паспорту.
Враховуючи викладене та те, що Управлінням містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області повернуло ОСОБА_1 заяву про надання будівельного паспорту разом з пакетом документів з підстав, що не передбачені Порядком №103, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги позивача про визнання протиправним рішення про відмову ОСОБА_1 у наданні будівельного паспорту забудови земельної ділянки №7/22 загальною площею 0,06 га, яка розташована: Одеська обл., Овідіопольський район, сщ/рада Таїровська, Масив 11, кадастровий номер 5123755800:01:002:3080 для будівництва садового будинку, яке викладене у листі №986/01-13 від 03.10.2017р., -підлягають задоволенню.
Щодо позовної вимоги в частині зобов'язання надати ОСОБА_1 будівельний паспорт забудови земельної ділянки №7/22 загальною площею 0,06 га, яка розташована: Одеська обл., Овідіопольський район, сщ/рада Таїровська, Масив 11, кадастровий номер 5123755800:01:002:3080 для будівництва садового будинку, судом встановлено наступне.
Відповідності до ч.2 ст. 3 Конституції України, права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.
Статтею 8 Конституції України закріплено, що в Україні визнається і діє принцип верховенство права.
Відповідно до абз.5 п.5 рішення Конституційного суду України №7-рп/2009 від 16.04.2010 у справі №1-9/2009, права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність.
При цьому, адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність закріпленим частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, без порушень принципу розподілу влади.
Таким чином, позовні вимоги позивача передбачають втручання в діяльність суб'єкта владних повноважень, який уповноважений приймати відповідні рішення, зокрема надання будівельного паспорту, який надається спеціальним уповноваженим органом при вирішенні питань забудови.
Отже, позовні вимоги позивача про зобов'язання надати ОСОБА_1 будівельний паспорт забудови земельної ділянки №7/22 загальною площею 0,06 га, яка розташована: Одеська обл., Овідіопольський район, сщ/рада Таїровська, Масив 11, кадастровий номер 5123755800:01:002:3080 для будівництва садового будинку не можуть бути задоволені також із тих підстав, що суд не може підміняти собою суб'єкта владних повноважень щодо реалізації ним власних повноважень, наданих законодавством, оскільки суди не вправі втручатись в повноваження та діяльність суб'єктів владних повноважень, або ж підміняти їх.
Така позиція суду щодо неможливості суду підміняти собою органи владних повноважень, повністю узгоджується із позицією Верховного суду України, викладеною в постанові Пленуму № 13 від 24.10.2008р., згідно якої, суд не може підміняти державний орган, приймаючи замість нього рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало закону, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб'єкта владних повноважень та з позицією Європейського суду з прав людини, який неодноразово зазначав, що завдання суду при здійсненні його контрольної функції полягає не в тому, щоб підміняти органи влади держави, і суд не повинен підміняти думку національних органів будь-якою своєю думкою.
При цьому, суд вважає, що належним способом захисту порушеного права ОСОБА_1 буде задоволення позовних шляхом зобов'язання відповідача повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про надання будівельного паспорту забудови земельної ділянки №7/22 загальною площею 0,06 га, яка розташована: Одеська обл., Овідіопольський район, сщ/рада Таїровська, Масив 11, кадастровий номер 5123755800:01:002:3080 для будівництва садового будинку.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний ОСОБА_1 підлягає задоволенню частково.
Керуючись ст.ст.158-163,167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов ОСОБА_1 - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області про відмову ОСОБА_1 у наданні будівельного паспорту забудови земельної ділянки №7/22 загальною площею 0,06 га, яка розташована: Одеська область, Овідіопольський район, сщ/рада Таїровська, Масив 11, кадастровий номер 5123755800:01:002:3080 для будівництва садового будинку, яке викладене у листі №986/01-13 від 03.10.2017р.
Зобов'язання Управління містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про надання будівельного паспорту забудови земельної ділянки №7/22 загальною площею 0,06 га, яка розташована: Одеська обл., Овідіопольський район, сщ/рада Таїровська, Масив 11, кадастровий номер 5123755800:01:002:3080 для будівництва садового будинку.
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя К.О. Танцюра
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2017 |
Оприлюднено | 21.12.2017 |
Номер документу | 71079772 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні