Постанова
від 14.12.2017 по справі 822/2958/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/2958/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2017 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участі:представників сторін та третьої особи розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом приватного акціонерного товариства "Шепетівське автотранспортне підприємство 16807" до Хмельницької обласної державної адміністрації, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - товариства з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто" про визнання протиправним та скасування рішення від 28 вересня 2017 року, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне акціонерне товариство "Шепетівське автотранспортне підприємство 16807" звернулось в Хмельницький окружний адміністративний суд з позовом до Хмельницької обласної державної адміністрації, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - товариства з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто", в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту економічного розвитку промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації від 28 вересня 2017 року про оголошення конкурсу з перевезення пасажирів в звичайному режимі руху на автобусних маршрутах загального користування за номерами маршрутів та рейсів у прямому та зворотному напрямках (об'єкти конкурсу) та умови їх проведення, опубліковане 30 вересня 2017 року в обласній щотижневій рекламно - інформаційній газеті "Пропозиція тижня", в частині об'єктів конкурсу на 08 листопада 2017 року - №9 Шепетівка - Полонне №1933-1; №10 Шепетівка - Полонне №1933-2; №11 Шепетівка - Полонне №1933-3.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що 30 вересня 2017 року в обласній щотижневій рекламно-інформаційній газеті Пропозиція тижня надруковано інформацію про те, що Хмельницька обласна державна адміністрація (організатор конкурсу) оголошує конкурси з перевезення пасажирів в звичайному режимі руху на автобусних маршрутах загального користування за номерами маршрутів та рейсів у прямому та зворотному напрямках (об'єкти конкурсу) та умови їх проведення. Зміст зазначеного оголошення затверджений Департаментом економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької облдержадміністрації у 2017 році. ПрАТ Шепетівське АТП 16807 подало документи на участь у конкурсі. Однак, інформація про маршрути, яка міститься в оголошенні про конкурс, суперечить вимогам закону, рішення про проведення конкурсу прийняте не у формі та спосіб передбачений ст.6 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", а тому просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив позов задовольнити з підстав, викладених в позовній заяві.

Представники відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечували та просили відмовити в задоволені позову в повному обсязі, оскільки оспорюване рішення відповідає чинному законодавству України.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача також заперечував щодо задоволення позовних вимог.

Заслухавши пояснення представника позивача, представників відповідача та представника третьої особи, дослідивши зібрані в матеріалах справи докази у їх взаємному зв'язку та сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Суд встановив, що 30 вересня 2017 року в обласній щотижневій рекламно-інформаційній газеті Пропозиція тижня надруковано інформацію про те, що Хмельницька обласна державна адміністрація (організатор конкурсу) оголошує конкурси з перевезення пасажирів в звичайному режимі руху на автобусних маршрутах загального користування за номерами маршрутів та рейсів у прямому та зворотному напрямках (об'єкти конкурсу) та умови їх проведення. Зміст зазначеного оголошення затверджений Департаментом економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької облдержадміністрації у 2017 році. Об'єктом конкурсу на 08 листопада 2017 року, у тому числі, оголошено маршрути: - №9 Шепетівка-Полонне №1933-1; - №10 Шепетівка-Полонне №1933-2; - №11 Шепетівка-Полонне №1933-3, на які ПрАТ Шепетівське АТП 16807 подало документи на участь у конкурсі на вищевказані маршрути, що підтверджувалось представниками відповідача та банківськими квитанціями про плату за участь у конкурсі з перевезення пасажирів.

Основними нормативно-правовими актами, що регулюють спірні правовідносини є Закон України "Про автомобільний транспорт" від 05 квітня 2001 року №2344-ІІІ (далі - Закон №2344-ІІІ) та постанова Кабінету ОСОБА_3 України "Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування" від 03 грудня 2008 року №1081 (далі - Порядок №1081).

Відповідно до ст.3 Закону №2344-ІІІ, цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Згідно ст. 43, 44 Закону №2344-ІІІ, визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет ОСОБА_3 України.

У п.1 Порядку №1081 вказано, що він визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - конкурс) і є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.

Відповідно до пункту 19 Порядку, переможцем конкурсу визначається підприємство (організація), яке за оцінкою конкурсного комітету найбільше відповідає умовам конкурсу.

Згідно із пунктом 29 Порядку для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об'єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і документи згідно з переліком (п.29 Порядку).

Відповідно до пункту 10 Порядку організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов'язкові, відповідно до статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Згідно із пунктом 28 Порядку організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити таку інформацію: 1) найменування організатора та робочого органу; 2) порядковий номер та основні характеристики кожного об'єкта конкурсу: на міжміському маршруті - номер рейсу, початковий та кінцевий пункти маршруту, протяжність, час відправлення з кінцевих пунктів та прибуття до них, особливості періодичності виконання перевезень, рекомендовану кількість зірочок за параметрами комфортності; на міському та приміському маршруті - номер маршруту, найменування кінцевих зупинок, кількість оборотних рейсів або кількість автобусів для забезпечення перевезень, режим руху та інтервал, особливості періодичності виконання перевезень (сезонний, у певні дні тижня тощо); 3) умови конкурсу; 4) порядок одержання необхідної інформації про об'єкт конкурсу; 5) кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі; 6) найменування організації, режим її роботи та адреса, за якою подаються документи для участі в конкурсі; 7) місце та дата одержання бланків документів для участі в конкурсі; 8) місце, дата та час початку проведення засідання конкурсного комітету; 9) розмір плати за участь у конкурсі; 10) телефон для довідок (електронна адреса або адреса веб-сайту) з питань проведення конкурсу.

З аналізу вищевказаної норми закону, є очевидним, що законодавець чітко розмежовує яка інформація має міститись в оголошенні щодо міжміського маршруту та яка інформація має міститись щодо міського та приміського маршрутів.

Суд звертає увагу на те, що зі змісту оголошення не зрозуміло до якого виду перевезень (міжміського чи приміського) належать маршрути: - №9 Шепетівка-Полонне №1933-1; - № 10 Шепетівка-Полонне №1933-2; - №11 Шепетівка-Полонне №1933-3, а також яку плату за участь в конкурсі необхідно платити як за міжміське сполучення чи як за приміське.

Також суд звертає увагу на той факт, що в графі "Протяжність маршруту, рейсу (км)" по зазначеним маршрутам зазначено відстань 39 км, однак не зазначено чи це протяжність маршруту чи протяжність рейсу. Крім того в оголошенні міститься рекомендація щодо класу комфортності автобусів, однак не зазначено до якого виду перевезень належать оскаржувані маршрути.

Суд встановив, що умови конкурсу затверджені організатором без видання розпорядчого документу.

Відповідно до п.2 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування", затвердженого постановою КМ України, від 03.12.2008, № 1081 організатор - орган виконавчої влади, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, який самостійно або із залученням робочого органу проводить конкурс. В даному випадку рішення приймалось департаментом економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької облдержадміністрації.

Згідно ч.1 ст.6 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" від 09.04.1999, № 586-XIV на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, актів Кабінету ОСОБА_3 України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону забезпечують нормативно-правове регулювання, власних і делегованих повноважень голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники структурних підрозділів - накази.

Відповідно до пунктів 9 - 15,26 Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, ОСОБА_3 міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої Постановою КМ України, від 30.11.2011, № 1242, документування управлінської інформації полягає у створенні документів, в яких фіксується з дотриманням установлених правил інформація про управлінські дії. Право на створення, підписання, погодження, затвердження документів визначається актами законодавства, положеннями (статутами) установ, положеннями про структурні підрозділи і посадовими інструкціями. В установах визначається сукупність документів, передбачених номенклатурою справ, необхідних і достатніх для документування інформації про їх діяльність. З питань, що становлять взаємний інтерес і належать до компетенції різних установ, можуть створюватись спільні документи. Вибір виду документа, призначеного для документування управлінської інформації (розпорядження, постанова, рішення, протокол тощо), зумовлюється правовим статусом установи, компетенцією посадової особи та порядком прийняття управлінського рішення (на підставі єдиноначальності або колегіальності). Документ повинен відповідати положенням актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та спрямовуватись на виконання установою покладених на неї завдань і функцій. Класи управлінської документації визначаються згідно з Державним класифікатором управлінської документації (далі - ДКУД).

Одним із класів управлінської документації, що забезпечує організацію процесів управління, є організаційно-розпорядча документація. Реквізити організаційно-розпорядчої документації та порядок їх розташування визначаються ДСТУ 4163-2003 "Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів" (далі - ДСТУ 4163-2003). Документ повинен містити обов'язкові для певного його виду реквізити, що розміщуються в установленому порядку, а саме: найменування установи - автора документа, назву виду документа (крім листів), дату, реєстраційний індекс документа, заголовок до тексту, текст, підпис. Під час підготовки та оформлення документів можуть застосовуватись не тільки обов'язкові, а також інші реквізити, якщо це відповідає призначенню документа або способу його опрацювання. Під час підготовки організаційно-розпорядчих документів працівники установ оформляють їх з урахуванням вимог ДСТУ 4163-2003.

Згідно п.п.1.1 п.1 ДСТУ 4163-2003, затвердженого наказом Держспоживстандарту України 07.04.2003року №55, цей стандарт поширюється на організаційно-розпорядчі документи (далі-документи) - постанови, розпорядження, накази, положення, рішення, протоколи, акти, листи тощо, створювані в результаті діяльності: - органів державної влади України.

Готуючи та оформляючи документи мають бути використані такі реквізити як назва виду документ та дата документа (підпункт 4.1 п.4 ДСТУ 4163-2003).

Підпунктом 4.4 п.4 ДСТУ 4163-2003 передбачено, документи, що їх складають в організації, повинні мати такі обов`язкові реквізити : назва організації (07), назва виду документа(10) (не зазначають на листах), дата (11), реєстраційний індекс документа (12), заголовок до тексту документа (19), текст документа (21), підпис (23).

Суд встановив, що оскаржуване рішення, затверджене начальником департаментом економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької облдержадміністрації, зміст якого не містить назви виду документа.

Також в порушення вимог ст. 6 Закону України Про місцеві державні адміністрації", рішення прийняте не у формі наказу.

Документ містить лише зміст оголошення, яке не є наказом, а тому не може бути нормативним документом.

Таким чином, відповідач діяв не у спосіб, що передбачений ст. 6 Закону України " Про місцеві державні адміністрації".

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд враховує, що згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету ОСОБА_3 Європи щодо якості судових рішень обов'язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов'язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Враховуючи зазначене, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевівши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Суд встановив, що згідно квитанцій від 27.10.2017 №28 та №29 за подання позовної заяви та заяви про забезпечення позову до Хмельницького окружного адміністративного суду приватне акціонерне товариство "Шепетівське автотранспортне підприємство 16807" сплатило судовий збір на загальну суму 2080,00 грн., які в зв'язку із задоволенням позовних вимог підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Хмельницької обласної державної адміністрації.

Керуючись ст.ст.2, 11, 71, 86, 94, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов приватного акціонерного товариства "Шепетівське автотранспортне підприємство 16807" задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту економічного розвитку промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації від 28 вересня 2017 року про оголошення конкурсу з перевезення пасажирів в звичайному режимі руху на автобусних маршрутах загального користування за номерами маршрутів та рейсів у прямому та зворотному напрямках (об'єкти конкурсу) та умови їх проведення, опубліковане 30 вересня 2017 року в обласній щотижневій рекламно-інформаційній газеті Пропозиція тижня в частині об'єктів конкурсу на 08 листопада 2017 року - № 9 Шепетівка- Полонне №1933-1; №10 Шепетівка-Полонне №1933-2; №11 Шепетівка-Полонне N01933-3.

Стягнути на користь приватного акціонерного товариства "Шепетівське автотранспортне підприємство 16807", ідентифікаційний код 00426458, судовий збір в сумі 2080 (дві тисячі вісімдесят) грн. 00 коп., за рахунок бюджетних асигнувань Хмельницької обласної державної адміністрації.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 19 грудня 2017 року ,16:30.

Суддя /підпис/ОСОБА_1 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2017
Оприлюднено21.12.2017
Номер документу71081062
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/2958/17

Постанова від 14.12.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 12.12.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 07.11.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 30.10.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні