Постанова
від 14.12.2017 по справі 818/1802/17
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 грудня 2017 р. Справа № 818/1802/17

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кравченка Є.Д.,

суддів: Бондаря С.О., Воловика С.В.,

за участю секретаря судового засідання - Михайленко О.В.,

представника позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представника відповідача - ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу № 818/1802/17

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче об'єднання "КРМЗ"

до Державної фіскальної служби України,

третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Трансенергомаш"

про скасування рішення та зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробниче об'єднання "КРМЗ" (далі - позивач, ТОВ "КРМЗ") звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач, ДФС України), третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Трансенергомаш", в якій з урахуванням уточнених позовних вимог просить:

- скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 04.10.2017 № 204664/40159025;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче об'єднання КРМЗ № 1 від 15 вересня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що при прийнятті рішення від 04.10.2017 № 204664/40159025 контролюючий орган грубо порушив вимоги чинного законодавства. Зокрема, при зупиненні реєстрації податкової накладної відповідач не зазначив ні конкретного чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, ні конкретного переліку документів, встановленого наказом № 567. Також, рішення про відмову у реєстрації податкової накладної не містить чіткого формулювання підстави для його прийняття. Позивач вважає, що ним було подано вичерпний перелік документів, які засвідчують факт здійснення господарських операцій позивача з Товариством з обмеженою відповідальністю "Трансенергомаш", а тому у відповідача не було правових підстав для відмови у реєстрації податкової накладної та залишення без задоволення скарги позивача.

Представники позивача у судовому засіданні позові вимоги підтримали та просили суд позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позову та просив відмовити у задоволенні позовних вимог з мотивів, викладених у письмових запереченнях.

На думку представника відповідача, зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється автоматично згідно критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для такого зупинення (наказ МФУ від 13.06.2017 №567 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ).

В зв'язку з зупиненням реєстрації вищевказаної податкової накладної позивачем 28.09.2017 було надано до ДФС України через електронний кабінет платника податку: повідомлення щодо подачі документів та пояснення, що реєстрація ПН по попередній оплаті - часткова оплата 70% вартості згідно п.5 специфікації № 1 до договору від 31.08.2017 № 31/08/17. До пояснень було надано 11 електронних копій документів, з яких 5 мають пустий формат, зокрема, банківська виписка, рахунок № 36, платіжні доручення, видаткова накладна. З наданих підприємством документів лише можливо було дослідити договір оренди офісного приміщення, договір поставки, оборотно-сальдова відомість по рахунку № 6851 за 2017 рік, договір підряду, договір поставки, договір оренди складського приміщення. Інші важливі документи, щодо проведеного розрахунку по податковій накладній № 1 від 15.09.2017 неможливо було прочитати і дослідити.

Отже, представник відповідача стверджує, що позивачем не було надано всіх документів, які передбачені п. п. 1 п. 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року N 567.

Враховуючи вищевикладене, ДФС України розглянувши надані позивачем документи прийшла до висновку, що надані документи є недостатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкових накладних.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

З матеріалів справи встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробниче об'єднання "КРМЗ" зареєстроване як юридична особа, його основним видом діяльності є ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 125-127).

31.08.2017 між позивачем (Постачальник) та ТОВ Трансенергомаш (Покупець) було укладено договір поставки № 31/08/17 рами 5ТП.084.890СБ-1 (без надання висновку за результатами обстеження рами залізничного візка, виданого ДП ДКТБ Інституту електрозварювання ім. Е.О. Патона НАНУ) в кількості 4 одиниці загальною вартістю 1 265 911,56 грн. з ПДВ, код товару згідно УКТЗЕД 8607, та надання послуги з оснащування візка 6ТП.771.014СБ в кількості 4 одиниці загальною вартістю 103 728,88 грн. з ПДВ, код послуги згідно УКТЗЕД 33.17 (а.с. 25-30).

Згідно із п. 5 Специфікації № 1 від 31.08.2017 (а.с. 31) до даного договору, умови оплати наступні: 70% від вартості товару Покупець сплачує на умовах попередньої оплати протягом 5 робочих днів з дати підписання договору та отримання рахунку від Постачальника, 30% від вартості товару Покупець сплачує в день відвантаження товару і підписання видаткової накладної, попередньо перевіривши товар на відповідність попередньо замовленому.

15.09.2017 позивачем було складено і направлено до ДФС України на реєстрацію податкову накладну № 1 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням ПДВ 852 000,00 грн., з яких загальна сума ПДВ складає 142 000,00 грн. (а.с. 10).

26.09.2017 позивачем було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, зареєстровану в ЄРПН за № НОМЕР_1 від 15.09.2017 на загальну суму з ПДВ 852 000,00 гривень 00 коп., платник податку - продавець ТОВ Виробниче об'єднання КРМЗ , код ЄДРПОУ 40159025, платник податку - покупець ТОВ "Трансенергомаш", код ЄДРПОУ 36562474. В квитанції зазначено наступне: Результат обробки: документ доставлено до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Виявлені помилки: відповідно до п. 201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 33.17, 8607. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію (а.с. 11).

Після зупинення реєстрації податкової накладної № 1 від 15.09.2017 позивачем 28.09.2017 було направлено в електронному вигляді повідомлення № 1 (а.с. 12) щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої була зупинена, документи в кількості 11 (одинадцять) шт., які підтверджують реальність здійснення операції, заповнений додаток до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригуванні в Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 3) від 28.09.2017 р. № 1, та пояснення про те, що реєстрація ПН відбулась по попередній оплаті - часткова оплата 70% вартості згідно п. 5 Специфікації № 1 до договору поставки №31/08/17 від 31.08.2017.

04.10.2017 Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 204664/40159025, в якому зазначено, що відповідно до підпункту 201.16.3. пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування (а.с. 16).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з:

постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Згідно з пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Пунктом 74.3 статті 74 Податкового кодексу України передбачено, що зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

За визначенням пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 встановлено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Наведена норма кореспондується з положеннями підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, відповідно до якої реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зі змісту квитанції від 26.09.2017 вбачається, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної від 15.09.2017 № 1 стала відповідність останньої пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 N 567 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за N 753/30621 (далі - Критерії) моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 N 567, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за N 754/30622, затверджено Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік).

Відповідно до пункту 1 Переліку вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року N 567 (далі - Критерії):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Системний аналіз наведених правових норм свідчить на користь висновку, що у разі виявлення контролюючим органом відповідності податкової накладної пункту 6 Критеріїв, останній зобов'язаний чітко вказати, якому саме з критеріїв відповідає податкова накладна та вказати конкретний перелік документів, який необхідно надати платнику податків для прийняття ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної.

Разом з тим, суд констатує, що квитанція від 26.09.2017 про зупинення реєстрації податкової накладної містить загальне посилання на пункт 6 Критеріїв, без зазначення конкретного виду критерію. У свою чергу, відсутність чіткого визначення відповідачем критерію позбавляє платника податків можливості встановити, які саме документи необхідно надати контролюючому органу для прийняття останнім рішення про реєстрацію податкової накладної.

Натомість, в ході судового розгляду позивачем було підтверджено, що для забезпечення виконання договору поставки № 31/08/17 від 31.08.2017 позивачем було укладено договір підряду № ВО 15/09/17 від 15.09.2017 з Приватним акціонерним товариством Конотопський ремонтно-механічний завод (код ЄДРПОУ 30640200) (а.с. 61-65), предметом якого згідно Специфікації № 1 від 15.09.2017 (а.с. 66) є виготовлення рам в кількості 4 шт. загальною вартістю 1 245 384.00 грн. з ПДВ. Згідно актів до даного договору приймання-передачі давальницької сировини № 1 від 15.09.2017, № 2 від 26.10.2017, № 3 від 01.11.2017, № 4 від 07.11.2017, № 5 від 13.11.2017 (а.с. 67,72-73,74, 75,76) позивачем підряднику було передано товарно-матеріальні цінності на суму 295 552,50 грн. з ПДВ, 692317,09 грн. з ПДВ, 344 377,00 грн. з ПДВ, 15 633,12 грн. з ПДВ, 17 642,88 грн. з ПДВ відповідно. Згідно платіжного доручення № 4 від 22.09.2017 позивачем було перераховано на користь ПрАТ Конотопський ремонтно-механічний завод 50 000,00 грн. (а.с. 80). 22.09.2017 підрядником було зареєстровано податкову накладну № 4 загальним обсягом постачання без урахування ПДВ на суму 41 666,67 грн. кількістю (об'ємом, обсягом) 0,17510317 шт. (а.с. 83). Даний документ ДФСУ було зареєстровано в ЄРПН та прийнято контрагентом. Також згідно платіжного доручення № 7 від 26.09.2017 позивачем було перераховано на користь ПрАТ Конотопський ремонтно-механічний завод 50 000,00 грн. (а.с. 82). 26.09.2017 підрядником було зареєстровано податкову накладну № 7 загальним обсягом постачання без урахування ПДВ на суму 41 666,67 грн. кількістю (об'ємом, обсягом) 0,17510317 шт. (а.с. 84). Даний документ, як і попередній, ДФСУ було зареєстровано в ЄРПН та прийнято контрагентом.

Між позивачем та контрагентом ТОВ Трансенергомаш в рамках вищезазначеного договору поставки № 31/08/17 від 31.08.2017 було укладено Специфікацію № 2 від 02.10.2017, предметом якої є виготовлення нижньої рами моторного думпкару з форкамерами в кількості 2 шт., верхньої рами моторного думпкару в кількості 2 шт., борта поздовжнього в кількості 4 шт., валиків в кількості 40 шт. на загальну суму 3 655 210,76 грн. з ПДВ (а.с. 34). З метою виконання даної специфікації між позивачем та контрагентом ПрАТ Конотопський ремонтно-механічний завод в рамках договору підряду № ВО 15/09/17 від 15.09.2017 було укладено Специфікацію № 2 від 03.10.2017 (а.с. 71) на виготовлення нижньої рами моторного думпкару з форкамерами в кількості 2 шт., верхньої рами моторного думпкару в кількості 2 шт., борта поздовжнього в кількості 4 шт., валиків в кількості 40 шт. на загальну суму 1 655 592,00 грн. з ПДВ.

Також, з метою забезпечення виконання договору поставки № 31/08/17 від 31.08.2017 18.09.2017 позивачем було укладено договір поставки № 01-47/2017 з ТОВ Спец- Агросталь (код ЄДРПОУ 36803278) (а.с. 37-39), предметом якого є поставка металопродукції. Згідно платіжного доручення № 1 від 20.09.2017 (а.с. 42) на користь постачальника позивачем було перераховано 236 447,40 грн. з ПДВ, згідно платіжного доручення № 1 рід 21.09.2017 (а.с. 40) на користь постачальника було перераховано 137 151,36 грн. з ПДВ. Позивачем було отримано від постачальника відповідну металопродукцію та видаткову накладну № 99 від 21.09.2017 на загальну суму 137 151,36 грн. з ПДВ (а.с. 41), поставлено товар: лист 10 сталь 09Г2С - 2,61 тони, лист 12 сталь 09Г2С - 1,17 тони, лист 14 сталь 09Г2С - 1,32 тони, лист 32 сталь 09Г2С - 0,84 тони. Код по УКТЗЕД даного товару 7208. Також позивачем було отримано від постачальника видаткову накладну № 100 від 28.09.2017 на суму 158 401,14 грн. з ПДВ (а.с. 43), поставлено товар: лист 12 сталь 09Г2С - 1,781 тони, лист 12 сталь 09Г2С - 1,781 тони, лист W сталь 09Г2С - 3,331 тони. Код даного товару по УКТЗЕД 7208. Наведені обставини підтверджуються оборотно-сальдовою відомістю по рахунку позивача № 631 за період 30.09.2016 - 10.10.2017 по контрагенту ТОВ Спец-Агросталь (а.с. 44).

Крім того, з метою забезпечення виконання договору поставки № 31/08/17 від 31.08.2017 позивачем було укладено з контрагентом TOB НВО МОДУЛЬ (код ЄДРПОУ 40548822) договір поставки № МД102 (а.с.101-106), предметом якого є поставка металопрокату, позивачем було отримано рахунок фактуру № СФ-0002259 від 13.11.2017 на металопродукцію (листи ст.09Г2С) на суму 274 039,16 грн. з ПДВ (а.с. 114), видаткову накладну № РН-161101 від 16.11.2017 на металопродукцію на суму 272 659,16 грн. з ПДВ (а.с.115), рахунок фактуру № СФ-0001990 від 03.10.2017 на балку двутавр на суму 314 991,94 грн. з ПДВ (а.с. 107), видаткову накладну № РН-181003 від 18.10.2017 на балку двутавр на суму 314 991,9 грн. з ПДВ (а.с. 108), отримано рахунок фактуру № СФ-0002106 від 20.10.2017 на металопродукцію (листи СТ.09Г2С) на суму 209 758,01 грн. з ПДВ (а.с. 109), видаткову накладну № РН-231009 від 23.10.2017 на металопродукцію на суму 191 118,00 грн. з ПДВ (а.с. 110), видаткову накладну № РН-251006 від 25.10.2017 на металопродукцію на суму 18 640,01 грн. з ПДВ (а.с. 111), отримано рахунок фактуру № СФ-0002120 від 24.10.2017 на металопродукцію (листи ст.09Г2С) на суму 344 377,00 грн. з ПДВ (а.с. 112), видаткову накладну № РН-311001 від 31.10.2017 на металопродукцію на суму 344 377,00 грн. з ПДВ (а.с. 113) та видаткову накладну № РН-231009 від 23.10.2017 на металопродукцію на суму 191118,00 грн. з ПДВ (а.с. 110).

Також, з метою забезпечення виконання договору поставки № 31/08/17 від 31.08.2017 24.10.2017 позивачем отримано від TOB AB метал: груп (код ЄДРПОУ 36441934) рахунок на оплату № НОМЕР_2 від 24.10.2017 на металопродукцію (листи, труба профільна) на суму 156 218,27 грн. з ПДВ (а.с. 120), та отримано видаткову накладну № 15011426 від 25.10.2017 на листи, трубу профільну на суму 156 027,22 грн. з ПДВ. (а.с. 121).

Крім того, з метою забезпечення виконання договору поставки № 31/08/17 від 31.08.2017 позивачем було укладено з контрагентом ТОВ ТД СТС (код ЄДРПОУ 37052342) договір поставки № 26/09-17 від 26.09.2017 (а.с. 86-87). 17.10.2017 позивачем отримано від ТОВ ТД СТС рахунок на оплату № ТД-0001235 на дріт сталевий, електроди на суму 11 539,92 грн. з ПДВ (а.с. 88), та отримано видаткову накладну № ТД-0001132 від 19.10.2017 на дану продукцію на суму 11 539,92 грн. з ПДВ (а.с. 89); отримано рахунок на оплату № ТД-0001294 від 31.10.2017 на дріт сталевий, електроди на суму 11 539,92 грн. з ПДВ (а.с. 90), та рахунок-фактуру № ТД-0001297 від 01.11.2017 на дану продукцію на суму 4 093,20 грн. з ПДВ (а.с. 91); видаткову накладну № ТД-0001182 від 01.11.2017 на дану продукцію на суму 11 539,92 грн. з ПДВ (а.с. 92); отримано рахунок-фактуру № ТД-0001338 від 08.11.2017 на дріт сталевий, накінечник на суму 17030,88 грн. з ПДВ (а.с. 93) та отримано видаткову накладну № ТД-0001237 від 13.11.2017 р. на дану продукцію на суму 1568,16 грн. з ПДВ (а.с. 96); видаткову накладну № ТД-0001224 від 09.11.2017 на дану продукцію на суму 15 462,72 грн. з ПДВ (а.с. 95); отримано рахунок-фактуру № ТД-0001341 від 09.11.2017 на зажим маси на суму 612,00 грн. з ПДВ (а.с. 94), та отримано видаткову накладну № ТД-0001225 від 09.11.2017 на дану продукцію на суму 612,00 грн. з ПДВ (а.с. 95); отримано рахунок-фактуру № ТД-0001379 від 15.11.2017 на дріт сталевий на суму 17 249,76 грн. з ПДВ (а.с. 97), та отримано видаткову накладну № ТД-0001249 від 15.11.2017 на дану продукцію на суму 17 249,76 грн. з ПДВ (а.с. а.с. 98); отримано рахунок-фактуру № ТД-0001363 від 13.11.2017 на контактор на суму 2 736,00 грн. з ПДВ (а.с. 99), отримано видаткову накладну № ТД-0001238 від 13.11.2017 на дану продукцію на суму 2 736,00 грн. з ПДВ. (а.с. 100).

Суд зазначає, що виявлена відповідачем розбіжність, на яку податковий орган посилається у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, пояснюється характером господарських правовідносин між позивачем та контрагентом.

Факт попередньої оплати згідно умов договору поставки № 31/08/17 від 31.08.2017 підтверджується банківською випискою по рахунку № 26004300008197, дата формування виписки 27.09.2017, Філія-Сумське обласне управління АТ Ощадбанк , МФО 337568. Станом на дату зупинення реєстрації податкової накладної строк виготовлення товару не сплив, постачальником реалізований не був на користь покупця, тому відповідно і залишок вартості товару в розмірі 30% покупцем ще не сплачено. При цьому ст. 187.1 ПК України п.а вимагає реєстрації податкового зобов'язання за першою подією, що сталася раніше, а саме мало місце: зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню... . Вказана розбіжність була належним чином обґрунтована платником податків при поданні пояснень.

Відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Положеннями пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 N 190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" передбачено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Аналіз наведеної правової норми свідчить на користь висновку, що у рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної повинна бути зазначена чітка підстава відмови.

Натомість, зі змісту оскаржуваного рішення відповідача неможливо встановити, що саме слугувало підставою для його прийняття, а саме: чи надані платником податку копії документів складені з порушенням законодавства, чи надані документи не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Встановлені обставини свідчать про те, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкової накладної не відповідає критеріям правомірності, встановлених частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи, що позивачем у передбачений чинним законодавством спосіб було надано контролюючому органу належні документи на підтвердження правомірності формування податкової накладної від 15.09.2017 № 1, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 04.10.2017 № 204664/40159025 підлягають задоволенню, оскільки останнє не ґрунтується на вимогах чинного законодавства України та суперечить встановленим у ході судового розгляду справи обставинам.

Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 встановлено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Враховуючи, що судом встановлено відсутність у відповідача правових підстав як для зупинення, так і для відмови у реєстрації податкової накладної шляхом прийняття відповідного рішення, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про зобов'язання відповідача зареєструвати в ЄРНП податкову накладну від 15.09.2017 № 1 підлягають задоволенню.

Згідно з частиною 2 статті 11 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Зі змісту вказаної норми, можна зробити висновок, що при розгляді справи суд обмежений предметом та обсягом заявлених позовних вимог та не може застосовувати інший спосіб захисту ніж той, що зазначив позивач у позовній заяві. Водночас, суд може вийти за межі правового обґрунтування, зазначеного у позовній заяві, якщо вбачає порушення інших приписів ніж ті, про які йдеться у позовній заяві. Отже, вихід за межі позовних вимог можливий у справах за позовами до суб'єктів владних повноважень, при цьому вихід за межі позовних вимог повинен бути пов'язаний із захистом саме тих прав, щодо яких подана позовна вимога.

Таким чином, з метою повного захисту прав позивача, суд дійшов висновку зобов'язати відповідача зареєструвати в ЄРНП податкову накладну від 15.09.2017 № 1 датою її фактичного надходження - 26.09.2017.

Відповідно до частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи встановлені обставини справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче об'єднання "КРМЗ" до Державної фіскальної служби України, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Трансенергомаш" про скасування рішення та зобов'язання вчинити дії - задовольнити.

Скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 04.10.2017 № 204664/40159025.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче об'єднання КРМЗ від 15.09.2017 № 1 датою її фактичного надходження - 26.09.2017.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, ідентифікаційний код 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче об'єднання "КРМЗ" (41600, вул. Парківська, 18, м. Конотоп, Сумська область, код ЄДРПОУ 40159025) судовий збір у розмірі 3200 (три тисячі двісті) грн. 00 коп.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Головуючий суддя Є.Д. Кравченко

Суддя С.О. Бондар

Суддя С.В. Воловик

Повний текст постанови складений та підписаний 19.12.2017.

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2017
Оприлюднено21.12.2017
Номер документу71081655
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/1802/17

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 16.01.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Постанова від 14.12.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Постанова від 14.12.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 23.11.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 23.11.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні