Рішення
від 11.12.2017 по справі 752/2919/17
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/2919/17

Провадження № 2/752/2858/17

Р І Ш Е Н Н Я

Іменем України

11.12.2017 року Голосіївський районний суд міста Києва

у складі головуючого по справі судді - Шкірай М.І.

за участю секретаря - Безверхої Н.В.

Чечельницького В.С.

Кравченко В.А.

за участю позивача - ОСОБА_3

за участю представників позивача - ОСОБА_4

ОСОБА_5

участю представника відповідача - ОСОБА_6

участю представника третьої особи - Сенченкової Г.Ю.

розглянувши в судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_3 до Публічного акціонерного товариства Київенерго третя особа без самостійних вимог щодо предмету спору - Садове товариство Дніпровське про захист прав споживача та зобов'язання вчинити певні дії, суд -

Встановив

Позивач звернулася до суду з вищевказаним позовом, згідно якого просила визнати такими, що порушують права споживача на публічні послуги з електропостачання, дії ПАТ Київенерго , які полягають у відмові від укладення з позивачем Договору на стандартне приєднання до електромереж ПАТ Київенерго , спонуканні укласти Договір про нестандартне приєднання до електромереж та висуванні безпідставних вимог, що не передбачено законодавством у сфері електроенергетики, зобов'язати відповідача укласти з позивачем договір про стандартне приєднання електроустановки позивача до електромереж на підставі наданих позивачем 30.11.2016 року документів та, відповідно у наступному, договорів про користування електричною енергією.

В обґрунтування позову зазначив, що позивач є власником земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_1.

Також вказала, що 30.11.2016 року, у відповідності до п. 1.3. Правил приєднання електроустановок до електричних мереж, затверджених Постановою НКРЕ від 17.01.2013 року № 32, вона надала до Центру обслуговування клієнтів Печерського району м. Києва заяву за вх. № 24/цок31/1/К-200829 від 30.11.2016 року та необхідний пакет документів про приєднання належної їй на праві власності земельної ділянки до електроустановки певної потужності.

Водночас, листом за вих. № ДепТП030/43/1-23/./69496 від 02.12.2016 року позивачу було відмовлено у стандартному приєднанні на підставі того, що належна позивачу земельна ділянка розташована на території комплексної забудови СТ Дніпровський , та запропоновано зробити нестандартне приєднання за умови виконання ряду перелічених у листі умов.

Вважає відмову відповідача у наданні позивачу договору приєднання електроустановки до електричних мереж ПАТ Київенерго незаконною та такою, що порушує її права, з тих підстав, що норми Закону України Про електроенергетику не встановлюють будь-яких застережень чи причин відмови у наданні послуг з приєднання і забороняє електропередавальній організації, якою є відповідач, відмовляти замовнику та споживачу послуг з приєднання, об'єкти якого розташовані на цій території, у наданні послуг з приєднання до електромереж у будь-якому випадку та з будь-яких причин.

Представники позивачів ОСОБА_5 та ОСОБА_9 у судовому засіданні заявлені позовні вимоги підтримали та просили задовольнити позов, зазначили, що позивач, як суб'єкт природної монополії, зобов'язаний забезпечувати на недискримінаційних умовах реалізацію вироблених ним товарів споживачам, в той же час, наявні підстави вважати, що відповідач дискримінує позивача за ознакою належності їй корпоративних прав суб'єкта господарювання СТ Дніпровський , що є зловживанням монопольним становищем на території м. Києва. Зауважили, що відповідачем не надано доказів того, що земельна ділянка, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1, відноситься до території комплексної забудови, а територія СТ Дніпровський не є населеним пунктом, тому що має на меті постачання електроенергії своїм членам, а виключно закуповує електроенергію для власних потреб, з огляду на, що відмова ПАТ Київенерго у наданні послуг з стандартного приєднання, є невмотивованою.

Представник відповідача Браницький Д.Ю. у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, зазначив, що вони є передчасними. Вказав, що постачання електричної енергії за адресою: АДРЕСА_2, здійснюється на підставі договору про постачання електричної енергії №60827 від 21.07.2008 року, укладеного між відповідачем та СТ Дніпровський . Садове товариство у розумінні ПКЕЕ є населеним пунктом, а його члени є споживачами населеного пункту. Особливості постачання електричної енергії для населених пунктів та споживачів населеного пункту визначені розділом 12 ПКЕЕ, з огляду на, що для приєднання власник електроустановок та укладення договору про користування електричною енергією, споживачу населеного пункту необхідно врегулювати свої взаємовідносини безпосередньо з населеним пунктом.

Представник третьої особи - Сенченкова Г.Ю. у судовому засіданні вважала позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню. Вказала, що згідно вимог законодавства у сфері електроенергетики, СТ Дніпровський є населеним пунктом, який розраховується з ПАТ Київенерго за показниками загального лічильника.

Вислухавши пояснення представників позивача, представника відповідача та представника третьої особи, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що позов є таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_3, згідно розпорядження Київського міського голови від 24 липня 2001 року № 932-мг, передано у приватну власність земельну ділянку площею 0,0624 га згідно з планом, розташовану на території у Дарницькому районі на АДРЕСА_1, що підтверджується Державним актом на право приватної власності на землю Серія НОМЕР_1 (а.с. 9).

Відповідно до листа НКРЕКП № 9249/21.2/7-17 від 22.08.2017 року, ПАТ Київенерго здійснює господарську діяльність на ринку, що перебуває у стані природної монополії, відповідно до ліцензії на право провадження господарської діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами на території м. Києва та Київської області, та як суб'єкт господарювання внесений до Реєстру суб'єктів природних монополій у сфері енергетики (а.с. 115).

Також встановлено, що 30.11.2016 року ОСОБА_10 за дорученням ОСОБА_3 до Центру обслуговування клієнтів Печерського району м. Києва подано заяву за вх. № 24/цок31/1/К-200829 про приєднання електроустановки певної потужності (а.с. 10)

Згідно вказаної заяви замовника до неї було додано:

-Ситуаційний план із зазначенням місця розташування електроустановки та викопіювання з топографо-геодезичного плану у масштабі 1:2000 із зазначенням місця розташування електроустановки, земельної ділянки або прогнозованої точки приєднання;

-Копію документа, який підтверджує право власності чи користування цим об'єктом або, за відсутності об'єкта, право власності чи користування земельною ділянки;

-Копію належним чином оформленої довіреності чи іншого документа на право укладати договори особі, яка уповноважена підписувати договори (за потреби)

Як вбачається з відповіді Структурного відокремленого підрозділу Київські електричні мережі Публічного акціонерного товариства Київенерго № ДепТП030/43/1-23/./69496 Про приєднання до електричних мереж від 02.12.2016 року, позивачу роз'яснено, що територія СТ Дніпровський є комплексною забудовою, з огляду на, що замовником з питань комплексної забудови має виступити СТ Дніпровський (або інша особа у разі надання СТ Дніпровський їй функцій замовника) або, у разі недосягнення згоди з СТ Дніпровський , позивачу повідомлено, що як виключення ПАТ Київенерго може розглянути приєднання об'єкту позивача до електричних мереж таким, як нестандартне з встановленням КТП-10/0,4 кВ, за умови виділення земельної ділянки під встановлення КТП-10/0,4кВ (а.с. 11).

Правовідносини в сфері постачання електроенергії споживачам регулюються Законом України Про електроенергетику , Законом України Про захист прав споживачів , Законом України Про житлово-комунальні послуги , Правилами користування електричною енергією , затвердженими постановою Кабінету Міністрів України № 28 від 28.07.1996 року, Правилами користування електричною енергією для населення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України № 1357 від 26.07.1999 року , Правилами приєднання електроустановок до електричних мереж, затвердженими постановою НКРЕ № 32 від 17.01.2013 року .

Відповідно до ст. ст. 1 , 16 Закону України Про житлово-комунальні послуги від 24 червня 2004 року споживачем є особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу, порядок надання яких має відповідати умовам договору та вимогам законодавства.

Стаття 4 Закону України Про житлово-комунальні послуги передбачає, що законодавство України у сфері житлово-комунальних послуг, крім цього Закону , базується на Конституції України і складається з нормативно-правових актів у галузі цивільного, житлового законодавства та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері житлово-комунальних послуг.

Водночас ч. 1 ст. 19 Закону України Про житлово-комунальні послуги передбачено, що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

Статті 20 , 21 цього Закону визначають обов'язки споживача та виконавця житлово-комунальних послуг.

Пунктом 1 ч. 3 ст. 20 вказаного Закону передбачено обов'язок споживача укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору. Цей обов'язок відповідає зустрічному обов'язку виконавця, визначеному п. 3 ч. 2 ст. 21 цього Закону , підготувати та укласти зі споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором.

Відповідно до п. 1.2. Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою КМУ № 1357 від 26.07.1999 р . передбачено, що технічні умови на приєднання до мереж (об'єктів) електроенергетики являють собою комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об'єкта замовника електричною енергією, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам щодо електропостачання та є невід'ємним додатком до договору про приєднання.

Відповідно до п. 1.3 Правил приєднання електроустановок до електричних мереж, затверджених постановою НКРЕ від 17 січня 2013 року № 32 електропередавальна організація не має права відмовити в приєднанні до її електричних мереж електроустановки замовника за умови дотримання ним вимог цих Правил.

Послуга з приєднання надається на підставі договору про приєднання, що укладається за типовою формою. Для отримання проекту договору про приєднання замовник звертається до електропередавальної організації за місцем розташування його електроустановок із заявою про приєднання електроустановки певної потужності.

До заяви про приєднання електроустановки певної потужності додаються (перелік згідно редакції Правил станом на листопад 2016 року): ситуаційний план із зазначенням місця розташування електроустановки та викопіювання з топографо-геодезичного плану в масштабі 1:2000 із зазначенням місця розташування електроустановки, земельної ділянки або прогнозованої точки приєднання; копія документа, який підтверджує право власності чи користування цим об'єктом або, за відсутності об'єкта, право власності чи користування земельною ділянкою; копія належним чином оформленої довіреності чи іншого документа на право укладати договори особі, яка уповноважена підписувати договори (за потреби).

Згідно п. 1.6 Правил приєднання електроустановок до електричних мереж приєднання електроустановок замовника на території, що підлягає комплексній забудові (мікрорайон/квартал, вулиця), здійснюється відповідно до умов цих Правил після виконання електропередавальною організацією, яка здійснює на цій території ліцензовану діяльність, електрифікації території, що підлягає комплексній забудові, згідно з планами забудови відповідної території. Функції замовника електрифікації території, що підлягає комплексній забудові, може виконувати суб'єкт, уповноважений згідно із Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .

Після здійснення електрифікації території, що підлягає комплексній забудові, всі електричні мережі залишаються у власності електропередавальної організації, на території здійснення ліцензованої діяльності якої розташована територія комплексної забудови.

Точки приєднання на території, що підлягає комплексній забудові, встановлюються на межах земельних ділянок та/або на електроустановках об'єктів замовників, які є складовими частинами території, що підлягає комплексній забудові.

Електрифікація території, що підлягає комплексній забудові, здійснюється за рахунок складової тарифу на передачу електричної енергії або, за згодою суб'єкта, який виконує функції замовника електрифікації, за рахунок поворотної фінансової допомоги.

Поняття комплексної забудови території визначено у ст. 33 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , відповідно до якої комплексна забудова території здійснюється з метою забезпечення реалізації громадських інтересів і спрямовується на попереднє проведення інженерної підготовки, спорудження зовнішніх інженерно-транспортних мереж, об'єктів соціальної сфери, житлових будинків, інших об'єктів будівництва, а також на благоустрій території. Комплексна забудова території може здійснюватися шляхом комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду одним або кількома інвесторами.

Рішення про організацію комплексної забудови території у визначених межах та рішення про розміщення об'єктів будівництва на території населених пунктів та за їх межами під час комплексної забудови території приймає виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, районна державна адміністрація відповідно до їх повноважень у порядку, передбаченому цим Законом.

Рішення про розроблення детального плану певної території одночасно є рішенням про комплексну забудову цієї території.

Функції замовника комплексної забудови території може виконувати власник (користувач) відповідної земельної ділянки в межах такої земельної ділянки, переданої (наданої) йому в установленому законом порядку.

Як на підставу заперечень проти заявлених позовних вимог в частині зобов'язання ПАТ Київенерго укласти з позивачем договір про стандартне приєднання електроустановки позивача до електромереж, відповідач посилається на те, що Садове товариство Дніпровський у розумінні ПКЕЕ є населеним пунктом, а його члени - споживачами населеного пункту.

Посилання сторони позивача на те, що згідно відповіді Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) № 055-12907 від 07.08.2017 року, детальний план території, який включає земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 Київською міською радою не затверджувався, а розробка вказаного детального плану території не передбачена Програмою створення (оновлення) містобудівної документації у м. Києві, затвердженою рішеннями Київської міської ради від 13.11.2013 року № 518/10006, не можуть бути прийняті судом, як підстава розглядати вказану територію не як комплексну забудову.

Зокрема, судом встановлено, що у відповідності до п. 1, 2.4 Договору про постачання електричної енергії № 60827 від 21.07.2008 року, укладеного між Акціонерною енергопостачальною компанією Київенерго (Постачальник), з одного боку, та Садівничим товариством Дніпровський (Споживач), з другого боку, Постачальник продає електричну енергію Споживачу для забезпечення потреб установок Споживача, згідно з умовами вказаного Договору. Сторони зобов'язуються укласти додатково договори, передбачені чинним законодавством та Правилами користування електричною енергією, у разі обґрунтованої присутності у процесі забезпечення Споживача електричною енергією третьої сторони (а.с. 51-63).

Крім того, як встановлено з письмових пояснень сторони позивача та було підтверджено в судовому засіданні представником третьої особи, ОСОБА_3 станом на дату розгляду справи судом не є членом СТ Дніпровський .

З огляду на, що суд вважає обґрунтованими посилання сторони відповідача на відсутність підстав для стандартного приєднання позивача до електроустановок відповідача, та такими, що відповідають чинному законодавству, посилання ПАТ Київенерго про наявність правових підстав для укладення тристороннього договору про користування електричною енергією.

Пунктом 1.3 Правил приєднання електроустановок до електричних мереж встановлено, що електропередавальна організація не має права відмовити в приєднанні до її електричних мереж електроустановки замовника за умови дотримання ним вимог цих Правил.

Оскільки вимоги до ПАТ Київенерго щодо укладення договорів із споживачами електроенергії визначені законом, суд приходить до висновку, що дії ПАТ Київенерго , які полягають у відмові від укладення з позивачем Договору на стандартне приєднання до електромереж ПАТ Київенерго та спонуканні укласти Договір про нестандартне приєднання до електромереж, є такими, що відповідають чинному законодавству.

За таких обставин, суд не вбачає правих підстав для задоволення заявлених позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 10-11; 28-29; 57-60; 158; 179; 185; 208-209; 212; 214-215; 218 ЦПК України, суд -

Вирішив

В задоволенні позову ОСОБА_3 до Публічного акціонерного товариства Київенерго третя особа без самостійних вимог щодо предмету спору - Садове товариство Дніпровське про захист прав споживача та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом десяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Апеляційного суду м. Києва через Голосіївський районний суд м. Києва .

Суддя

СудГолосіївський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.12.2017
Оприлюднено21.12.2017
Номер документу71105068
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —752/2919/17

Постанова від 24.04.2018

Цивільне

Апеляційний суд міста Києва

Чобіток Алла Олександрівна

Ухвала від 26.01.2018

Цивільне

Апеляційний суд міста Києва

Чобіток Алла Олександрівна

Ухвала від 15.01.2018

Цивільне

Апеляційний суд міста Києва

Чобіток Алла Олександрівна

Ухвала від 26.12.2017

Цивільне

Апеляційний суд міста Києва

Чобіток Алла Олександрівна

Рішення від 11.12.2017

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

Рішення від 11.12.2017

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

Ухвала від 19.07.2017

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

Ухвала від 26.04.2017

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

Ухвала від 13.02.2017

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні