ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 грудня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1811/17 Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Морської Г.М.,
розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом
Каховського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Херсонської області до Публічного акціонерного товариства "Каховське ремонтно-транспортне підприємство" про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах,
встановив:
15 грудня 2017 року набула чинність нова редакція Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 4 КАС України адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин;
Частиною 2 ст. 12 КАС України передбачено, що спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Відповідно до ст. 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті (ч. 2 ст. 257 КАС України).
При вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує:1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження (ч. 3 ст. 257 КАС України).
Враховуючи незначну складність справи та достатність наданих позивачем доказів для розгляду справи по суті, а також приймаючи до уваги згоду позивача, суд вважає за можливе розглянути дану справу за правилами спрощеного позовного провадження.
Каховське об'єднане управління Пенсійного фонду України Херсонської області (далі - позивач, Каховське ОУПФУ Херсонської області) звернулось до суду з адміністративним позовом до Публічного акціонерного товариства "Каховське ремонтно-транспортне підприємство" (далі - відповідач, ПАТ "Каховське РТП"), в якому просить стягнути з відповідача заборгованість з відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначений на пільгових умовах, за жовтень 2017 року в сумі 952,76 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за ПАТ "Каховське РТП" рахується заборгованість за жовтень 2017 р. по невідшкодованим фактичним витратам на виплату та доставку пенсії, призначеної за віком на пільгових умовах працівнику ПАТ "Каховське РТП" відповідно до п.п."б"-"з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", в сумі 952,76 грн. Вказану заборгованість відповідачем добровільно не сплачено, що стало підставою для звернення з даним адміністративним позовом з метою стягнення її суми в судовому порядку.
Від позивача надійшло клопотання про розгляд даної справи без участі представника.
Відповідач в судове засідання не з'явився. Судом було направлено на адресу відповідача (згідно даних ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань) копію ухвали про відкриття провадження у справі та закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду, яким відповідач був повідомлений про місце, дату та час розгляду справи. Однак, поштове відправлення повернулось з причин незалежних від суду.
Відповідно до частин 8, 11 ст. 126 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
За таких обставин, суд вважає, що відповідач був належно повідомлений про дату, час і місце судового засідання.
Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 205 КАС України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: 1) неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Виходячи з вищевикладеного, суд вважає можливим розглянути справу в порядку письмового провадження.
Провадження у справі відкрите ухвалою від 24.11.2017р., розгляд справи призначений на 18.12.2017р.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.
Судом встановлено, що ПАТ "Каховське РТП" перебуває на обліку в Каховському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України Херсонської області.
Відповідач використовував працю найманих працівників, у тому числі за професіями, стаж роботи за якими зараховується до спеціального стажу, що надає право на призначення пенсії на пільгових умовах.
Так, з довідки №152 від 21.12.2012р. про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, виданої за підписом директора ПАТ "Каховське ремонтно-транспортне підприємство" вбачається, що за період з 05.11.1979р., наказ №119-К від 02.11.1979р. - по 28.09.1995р., наказ №60-К від 28.09.1995р. пенсіонер ОСОБА_1 працював на підприємстві відповідача повний робочий день на Каховській райсільгосптехніці. Дійсно був зайнятий на різанні і ручному зварюванні в ремонтній майстерні із застосуванням флюсів, що містять шкідливі речовини не нижче 3 класу небезпеки МД, ІД, ЕД. Виконував ручне дугове зварювання деталей, вузлів і конструкцій із конструкційних сталей по всіх положеннях шва. Ручне та кисневе різання. Наплавка деталей, прихватка деталей у всіх напрямках простору. Стикова, крапкова, контактна зварка не застосовувалась. За професією, посадою - електрозварювальник ручного зварювання, що передбачена списком №2 розділом ХХХІІІ.
Станом на день звернення позивача до суду ПАТ "Каховське РТП" заборгувало Каховському ОУПФУ Херсонської області суму з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсії ОСОБА_2 за жовтень 2017 р. в сумі 952,76 грн.
Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно ст.5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 р. № 1058-IV (далі - Закон № 1058-IV) цей Закон регулює відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці правовідносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що йому не суперечить.
Пунктом 2 розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону № 1058-IV передбачено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди вищезазначеним особам пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
До 01.01.2004 р. питання про відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених, зокрема, відповідно до пунктів "б"-"з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" було врегульовано Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 р. №400/97-ВР (далі - Закон № 400/97-ВР).
Абзацом 4 пункту 1 статті 2 Закону № 400/97-ВР передбачено, що для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону (п.1 - суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників; п.2 - філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, зазначених у пункті 1 цієї статті, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади), крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Дані витрати відшкодовуються у розмірі 100 відсотків від об'єкта оподаткування (абз.3 п.1 ст.4 Закону № 400/97-ВР ).
Порядок відшкодування підприємствами витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, визначається Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1 (далі - Інструкція № 21-1).
Пунктом 6.1 розділу 6 Інструкції № 21-1 визначено, що відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" у розмірі 100 відсотків особам, які працювали або працюють на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
Відповідно до п.6.4 розд.6 Інструкції № 21-1 розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону, які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Пунктом 6.7 розділу 6 Інструкції № 21-1 встановлено, що підприємства зобов'язані щомісяця до 25-го числа вносити до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування, органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства у розрахунку, який направляється підприємству в місячний строк з дня прийняття рішення про зміну розміру пенсії або про припинення виплати пенсії.
Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.
Відповідачем не надано суду жодного доказу на спростування доводів позивача і позовних вимог.
Також відповідачем не надано доказів добровільної сплати заборгованості з відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій ОСОБА_2 за жовтень 2017 р. в розмірі 952,76 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог Каховського об'єднаного УПФУ Херсонської області та задоволення їх в повному обсязі.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз, оскільки позивачем такі витрати не вчинялись, відсутні підстави для стягнення судових витрат.
Керуючись статтями 9, 14, 70, 73, 74, 77, 90, 139, 205, 242-246, 257, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Каховське ремонтно-транспортне підприємство" (код ЄДРПОУ 03763075) на користь Каховського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Херсонської області (код ЄДРПОУ21294968) заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за жовтень 2017 року в сумі 952 (дев'ятсот п'ятдесят дві) грн. 76 коп. (код платежу за списком №2 - 8).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомукаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 20 грудня 2017 р..
Суддя Морська Г.М.
кат. 10.2.4
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2017 |
Оприлюднено | 22.12.2017 |
Номер документу | 71147493 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Морська Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні