ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13.12.2017Справа №910/18393/17 Господарський суд міста Києва у складі судді Чебикіної С.О., розглянувши справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фортекс" до Комунального некомерційного підприємства "Консультативно-діагностичний центр" Деснянського району м. Києва про визнання недійсним рішення, за участю представників позивача - Джумурата В.М., довіреність №б/н від 14.11.2017 року, відповідача - Михайлюк О.В., довіреність №б/н від 04.12.2017 року,
ВСТАНОВИВ:
У жовтні 2017 року позивач звернувся до суду з позовом до відповідача з вимогами про:
- визнання недійсним рішення Комунального некомерційного підприємства Консультативно-діагностичний центр Деснянського району м. Києва, оформлене Протоколом (без дати, опублікованому 21 липня 2017 р. о 11:55 на веб.сайті https://prozorro.gov.ua, по закупівлі № UA-2017-06-29-001047-b) засідання тендерного комітету Комунального некомерційного підприємства Консультативно-діагностичний центр Деснянського району м. Києва про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю Фортекс , по закупівлі Комп'ютерне обладнання (ДК 021:2015 (СРV): 30230000-0);
- визнання недійсним рішення Комунального некомерційного підприємства Консультативно-діагностичний центр Деснянського району м. Києва, оформлене Протоколом (без дати, опублікованому 07 вересня 2017 р. о 17:02 на веб.сайті https://prozorro.gov.ua, по закупівлі № UA-2017-06-29-001047-b) засідання тендерного комітету Комунального некомерційного підприємства Консультативно-діагностичний центр Деснянського району м. Києва про відміну закупівлі. Комп'ютерне обладнання (ДК 021:2015 (СРV): 30230000-0).
Ухвалою господарського суду м. Києва від 19.07.2017 року порушено провадження у справі та призначено її до розгляду на 09.08.2017 року.
12.12.2017 року відповідачем через канцелярію суду надано відзив на позовну заяву, в якому він просв суд відмовити позивачу в задоволенні позову в повному обсязі.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 29 червня 2017 року, на вебсайті https://prozorro.gov.ua було опубліковано оголошення UA -2017-06-29-001047- b про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю Комп'ютерне обладнання (ДК 021:2015 (СРV): 30230000-0).
З інформації розміщеній на веб.сайті https://prozoirro.gov.ua вбачається, що відповідач розглянув три пропозиції учасників по вказаній закупівлі UA-2017-06-29-001047-b та визначив переможцем торгів TOB Аскон .
Відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій відповідача підставою для відхилення тендерної пропозиції позивача стало наступне:
- п.4 ч.1 ст. 30 Закону України Про публічні закупівлі тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. TOB Фортекс на надало у тендерній пропозиції найменування товару відповідно до найменування товару зазначеного Замовником у тендерній документації, а також не надано належного документу, який підтверджує, що товар запропонований у тендерній пропозиції є еквівалентом товару, зазначеного замовником до закупівлі у тендерній документації;
- не надано належного документу, який підтверджує, що товар запропонований у тендерній пропозиції є еквівалентом товару, зазначеного замовником до закупівлі у тендерній документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 16 Закону України Про публічні закупівлі документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Згідно ст. 30 Закону України Про публічні закупівлі замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо:
1) учасник:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
2) переможець:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;
3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону;
4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
2. Інформація про відхилення тендерної пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю, тендерна пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.
3. У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов'язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п'ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
28.08.2017 року, постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийняла Рішення № 5894-р/пк-пз, яким встановила, що відповідач неправомірно відхилив тендерну пропозицію позивача чим порушив принципи здійснення закупівель, недискримінації учасників, необхідності об'єктивної і неупередженої оцінки тендерних пропозицій та вимоги ст. 30 Закону України Про публічні закупівлі і зобов'язала відповідача скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції позивача та рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю Аскон переможцем закупівлі - ДК 021:2015 (CPV): 30230000-0 - Комп'ютерне обладнання (ДК 021:2015 (CPV): 30230000-0), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-сайті Уповноваженого органу за № UA-2017-06-29-001047-b.
В силу п. 9. ст. 18 Закону України Про публічні закупівлі за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати відповідача повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Відповідач рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.08.2017 р. № 5894-р/пк-пз виконав частково, скасувавши своє рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю Аскон переможцем закупівлі, проте, не скасував оспорюване рішення про відхилення тендерної пропозиції позивача, чим порушив його права на участь в процедурі закупівлі.
За таких обставин, вимога позивача про визнання недійсним рішення Комунального некомерційного підприємства Консультативно-діагностичний центр Деснянського району м. Києва, оформлене Протоколом (без дати, опублікованому 21 липня 2017 р. о 11:55 на веб.сайті https://prozorro.gov.ua, по закупівлі № UA-2017-06-29-001047-b) засідання тендерного комітету Комунального некомерційного підприємства Консультативно-діагностичний центр Деснянського району м. Києва про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю Фортекс , по закупівлі Комп'ютерне обладнання (ДК 021:2015 (СРV): 30230000-0) є обгрунтованою і тому позов в цій частині підлягає задоволенню.
Також, 07 вересня 2017 року о 17:02 відповідачем було опубліковано на веб.сайті https://prozorro.gov.ua по закупівлі № UA-2017-06-29-001047-b оспорюване рішення про відміну торгів.
В протоколі в якості причини для його прийняття зазначено: Підстава відміни торгів: згідно абз. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України Про публічні закупівлі - неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель .
Ст. 31 Закону України Про публічні закупівлі визначає, що замовник відміняє торги в разі:
- відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг;
- неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушенні законодавства з питань публічних закупівель;
- порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі повідомлення про намір укласти договір, передбаченого цим Законом;
- подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійсненні закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівл за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій;
- відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
Про відміну процедури закупівлі за такими підставами має бути чітко визначене в тендерній документації.
Оспорюване рішення відповідача про відміну торгів не містить, будь-яких обгрунтувань та правових підстав для застосування абз. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України Про публічні закупівлі , не вказано які саме порушення законодавства з питань публічних закупівель неможливо усунути.
З огляду на вищевикладене, оспорюване рішення відповідача про відміну торгів по закупівлі № UA-2017-06-29-001047-b Комп'ютерне обладнання (ДК 021:2015 (СРV): 30230000-0) опублікованого 07 вересня 2017 р. о 17:02 на веб.сайті https://prozorro.gov.ua прийняте з порушенням ст.31 Закону України Про публічні закупівлі .
Таким чином, вимоги позивача про визнання недійсним рішення Комунального некомерційного підприємства Консультативно-діагностичний центр Деснянського району м. Києва, оформлене Протоколом (без дати, опублікованому 07 вересня 2017 р. о 17:02 на веб.сайті https://prozorro.gov.ua, по закупівлі № UA-2017-06-29-001047-b) засідання тендерного комітету Комунального некомерційного підприємства Консультативно-діагностичний центр Деснянського району м. Києва про відміну закупівлі. Комп'ютерне обладнання (ДК 021:2015 (СРV): 30230000-0) є огрунтованими, а тому позов в цій частині також підлягає задоволенню.
Судом дана належна оцінка відзиву відповідача на позовну заяву, водночас, посиланя відповідача на те, що позивач не надав суду належних доказів невиконання або неналежного виконання відповідачем рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.08.2017 р. № 5894-р/пк-пз, є безпідставним з огляду на те, що відповідачем, у свою чергу, не надано суду доказів повного виконання вищевказаного рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Судові витрати відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 33, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд,-
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати недійсним рішення Комунального некомерційного підприємства Консультативно-діагностичний центр Деснянського району м. Києва (02232, м. Київ, вул. Закревського, 81/1; код 26188308), оформлене Протоколом (без дати, опублікованому 21 липня 2017 року о 11:55 на веб.сайті https://prozorro.gov.ua, по закупівлі № UA-2017-06-29-001047-b) засідання тендерного комітету Комунального некомерційного підприємства Консультативно-діагностичний центр Деснянського району м. Києва про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю Фортекс , по закупівлі Комп'ютерне обладнання (ДК 021:2015 (СРV): 30230000-0)
Визнати недійсним рішення Комунального некомерційного підприємства Консультативно-діагностичний центр Деснянського району м. Києва (02232, м. Київ, вул. Закревського, 81/1; код 26188308), оформлене Протоколом (без дати, опублікованому 07 вересня 2017 року о 17:02 на веб.сайті https://prozorro.gov.ua, по закупівлі № UA-2017-06-29-001047-b) засідання тендерного комітету Комунального некомерційного підприємства Консультативно-діагностичний центр Деснянського району м. Києва про відміну закупівлі. Комп'ютерне обладнання (ДК 021:2015 (СРV): 30230000-0).
Стягнути з Комунального некомерційного підприємства "Консультативно-діагностичний центр" Деснянського району м. Києва (02232, м. Київ, вул. Закревського, 81/1; код 26188308) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Фортекс" (01014, м. Київ, вул. Бастіонна, 15; код 30435354) 3 200 (три тисячі двісті) грн. 00 коп. судового збору.
Після вступу рішення в законну силу видати наказ.
Рішення набирає законної сили відповідно до вимог ст. 85 ГПК України.
Повне рішення складено 19.12.2017 року.
Суддя С.О. Чебикіна
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2017 |
Оприлюднено | 22.12.2017 |
Номер документу | 71167380 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Чебикіна С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні