ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
11.12.2017 Справа № 6/110-10 Господарський суд Сумської області у складі судді Соп'яненко О.Ю.,
при секретарі судового засідання Середі І.Г.,
за участю представників сторін:
від ДПІ в м. Сумах - ОСОБА_1
Сумське об'єднане УПФУ в Сумській області - ОСОБА_2
ПВКП «Укртехноекспорт» - ОСОБА_3
Фонд соціального страхування України - ОСОБА_4
Арбітражний керуючий - ОСОБА_5
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні господарського суду Сумської області матеріали справи № 6/110-10
порушеної за заявою кредиторів - Управління Пенсійного фонду України в Ковпаківському районі м. Суми, Приватного виробничо - комерційного підприємства «Укртехноекспорт» , м.Суми, Товариства з обмеженою відповідальністю охоронно -детективного агентства «Барс- З» , м.Суми, Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Терра фінанси» , м.Київ
до боржника - Відкритого акціонерного товариства «Сумська кондитерська фабрика» (м. Суми, провул. Косівщинський, 23, ід. код 00379519)
про банкрутство,
встановив:
Ухвалою господарського суду Сумської області від 06 вересня 2010 року № 6/110-10 порушено провадження у даній справі.
Постановою господарського суду Сумської області від 26 травня 2011 року № 6/110-10 боржника було визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором було призначено арбітражного керуючого ОСОБА_6
Ухвалою господарського суду від 09 лютого 2012 року № 6/110-10 ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_5
Ухвалою суду від 01 червня 2017 року № 6/110-10 було відсторонено від виконання повноважень ліквідатора у справі № 6/110-10 ОСОБА_5, у зв'язку з анулюванням свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) від 01 липня 2013 року № 1181, видане ОСОБА_5 згідно до Наказу Міністерства юстиції України від 26 квітня 2017року № 1438/5.
Ухвалою суду від 23.11.2017 року було поновлення повноваження арбітражного керуючого ОСОБА_5, як ліквідатора у даній справі.
На виконання вимог закону ліквідатор подав до суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Матеріали справи свідчать, що розгляд звіту неодноразово відкладався.
В судовому засіданні ліквідатор підтримав поданий звіт та просив суд його затвердити та припинити провадження у справі.
Представники кредиторів в судовому засіданні не заперечували проти затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.
Письмових заперечень ніяких до суду не надійшло.
Розглянувши наданий суду звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс, вислухавши пояснення представників кредиторів та ліквідатора, суд встановив наступне.
Як зазначалося вище, ухвалою господарського суду Сумської області від 06 вересня 2010 року № 6/110-10 порушено провадження у даній справі.
Постановою господарського суду Сумської області від 26 травня 2011 року № 6/110-10 боржника було визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором було призначено арбітражного керуючого ОСОБА_6
Ухвалою господарського суду від 09 лютого 2012 року № 6/110-10 ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_5
Ухвалою суду від 01 червня 2017 року № 6/110-10 було відсторонено від виконання повноважень ліквідатора у справі № 6/110-10 ОСОБА_5, у зв'язку з анулюванням свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) від 01 липня 2013 року № 1181, видане ОСОБА_5 згідно до Наказу Міністерства юстиції України від 26 квітня 2017року № 1438/5.
Ухвалою суду від 23.11.2017 року було поновлення повноваження арбітражного керуючого ОСОБА_5, як ліквідатора у даній справі.
На виконання вимог закону ліквідатор подав до суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Відповідно до Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , ліквідатором проведена повна інвентаризація майна підприємства банкрута, визначено перелік ліквідаційної маси.
Згідно з ч. 1 ст. 25 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом з метою виявлення майна банкрута і формування ліквідаційної маси банкрута, ліквідатором було направлено запити до відповідних органів та установ які ведуть облік рухомого, нерухомого майна, майнових та інших прав, а саме:
- до Ковпаківського відділу ДВС Сумського МУЮ щодо виконавчих проваджень, у яких стороною є ВАТ Сумська кондитерська фабрика . Згідно відповіді виконавчі провадження закінчено, майно не реалізовувалось;
- до ДПІ в м. Суми щодо надання інформації про відкриті рахунки ВАТ
Сумська кондитерська фабрика , а також сприяти в отриманні від КП Сумське міське БТІ інформації про наявність об'єктів нерухомого майна. ДПІ в м. Суми надало довідку з даними про відкриті рахунки банкрута. Згідно отриманої довідки КП СМ БТІ за ВАТ Сумська кондитерська фабрика зареєстровано нежитлові приміщення за адресою м. Суми, пров. Косівщинський,23;
- до Інспекції державного технічного нагляду відносно зареєстрованої сільськогосподарської техніки, самохідних машин та механізмів за ВАТ Сумська кондитерська фабрика . Згідно відповіді, машини, що підлягають обліку за ВАТ Сумська перська фабрика не зареєстровані;
- до РФ ФДМУ щодо володіння державою корпоративними правами ВАТ
Сумська кондитерська фабрика . Згідно листа РВ ФДМУ державна частка в статутному капіталі підприємства відсутня, за ВАТ Сумська кондитерська фабрика обліковується державне майно, 2 об'єкта торговий кіоск та споруда цивільної оборони, яке не увійшло до статутного фонду банкрута та передане йому на умовах договору зберігання;
- до Управління земельних ресурсів у м. Суми про наявність земельних
ділянок зареєстрованих за ВАТ Сумська кондитерська фабрика . Згідно відповіді за ВАТ Сумська кондитерська фабрика зареєстровано право користування на земельну ділянку за адресою: м. Суми, пров. Косівщинський, 23, що посвідчується тимчасовим договором оренди;
- до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Згідно відповіді ВАТ Сумська кондитерська фабрика серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів відсутнє;
- до управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Сумській області про видачу дозволів на виконання будівельних робіт та введення в експлуатацію об'єктів. Згідно відповіді в Єдиному реєстрі дозвільних документів відсутня інформація щодо реєстрації будь-яких документів декларативно-дозвільного характеру на виконання будівельних робіт та введення в експлуатацію об'єктів, замовником яких виступає ВАТ Сумська кондитерська фабрика ;
- до Головного управління статистики у Сумській області про те чи являється ВАТ Сумська кондитерська фабрика засновником/учасником інших товариств. Згідно відповіді Головного управління статистики по Сумській області згідно даних ЄДРПОУ не зареєстровано підприємства для яких ВАТ Сумська кондитерська фабрика є головним;
- до Територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Сумській області. Згідно відповіді ВАТ Сумська кондитерська фабрика з питань реєстрації великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів не зверталось;
- до УДАІ УМВС України в Сумській області про наявність зареєстрованих за ВАТ Сумська кондитерська фабрика транспортних засобів. Згідно отриманих відповідей за боржником значаться зареєстровані транспортні засоби;
- до Відділу з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту нас СМР, Управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Сумської ОДА, Головного управління МНС України в Сумській обл. щодо зареєстрованих за ВАТ Сумська кондитерська фабрика об'єктів і засобів цивільного захисту. Згідно отриманих відповідей за банкрутом закріплено захисну споруду цивільної оборони та засоби радіаційного та хімічного захисту населення.
Також ліквідатором було закрито усі поточні рахунки банкрута у банках, крім основного, що підтверджено довідкою ДПІ в м. Сумах.
Згідно з ч. 1 ст. 25 Закону ліквідатором було забезпечено проведення аналізу фінансового становища банкрута шляхом проведення аналізу фінансового стану підприємства, зокрема фінансових, виробничих та інвестиційних аспектів діяльності підприємства банкрута. Згідно звіту за результатами проведення аналізу фінансового становища за 2009-2011 роки банкрута ВАТ Сумська кондитерська фабрика зроблено висновок, що підприємство банкрут не має можливості відновити свою платоспроможність.
Ліквідатором також було направлено до Управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Сумській області листа з проханням ініціювати процес скасування реєстрації випусків акцій ВАТ Сумська кондитерська фабрика . Згідно листа-відповіді та розпорядження про зупинення обігу акцій ВАТ Сумська кондитерська фабрика , обіг акцій було зупинено.
Вимоги кредиторів щодо визнання кредиторської заборгованості та включення вимог до реєстру кредиторів розглядались господарським судом Сумської області у відповідності до ст. 14 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , загальна сума кредиторських вимог склала 3 516 585,41 грн.
Ухвалами суду були затверджені витрати, понесені у ліквідаційній процедурі, та винагорода ліквідатора.
З метою виявлення майна банкрута наказом ліквідатора №6 було призначено інвентаризацію. За результатами інвентаризації основних засобів складено інвентаризаційні описи (тобто опис фактично виявленого майна).
За даними інвентаризації було виявлено:
- будівлі та споруди у кількості 15 шт. (знаходяться за адресою м. Суми пров. Косівщинський, 23 та є предметом іпотеки ПАТ АБ Укргазбанк );
- основні засоби, інструменти, прилади, інвентар в кількості 123 шт.;
- транспортні засоби у кількості 5 шт.
Зборами комітету кредиторів ВАТ Сумська кондитерська фабрика затверджено проведену ліквідатором інвентаризацію, що підтверджується протоколами №3 від 05.08.2011 та №4 від 30.09.2011.
Також комітетом кредиторів було погоджено проведення повторної інвентаризації (протокол №14 від 26.06.2012). В ході проведення інвентаризації було виявлено 141 майновий актив, придатний для подальшої оцінки та реалізації. Результати інвентаризації затверджено протоколом зборів комітету кредиторів №15 від 15.08.2012 року.
Як вбачається з поданого звіту, ліквідатором вживалися заходи щодо стягнення дебіторської заборгованості та витребування майна належного банкруту від третіх осіб.
Ліквідатором ВАТ Сумська кондитерська фабрика не було виявлено угод про реалізацію колишнім керівництвом активів підприємства-боржника, тому з підстав, зазначених ч. 10 ст. 17 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника визнання його банкрутом , звертатись до суду із заявами про визнання таких угод недійсними у ліквідатора не було.
У ході провадження у справі про банкрутство ВАТ Сумська кондитерська
фабрика ліквідатором було виявлено, що 07 серпня 2009 року правління ВАТ Сумська кондитерська фабрика прийняло рішення про створення Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Сумський кондитер . 10 серпня 2009 року дане рішення затверджене на засіданні наглядової ради ВАТ Сумська кондитерська фабрика .
Відповідно до зазначених вище рішень 17 серпня 2009 року на загальних зборах засновників (учасників) ТОВ ТД Сумський кондитер було ухвалене рішення про створення ТОВ ТД Сумський кондитер зі статутним капіталом у розмірі 238260,49 грн., що складається за рахунок майнового внеску засновника - основних засобів ВАТ Сумська кондитерська фабрика .
Згідно акта приймання-передачі майна від 03.09.2009 до статутного капіталу ТОВ ТД Сумський кондитер засновник передав свій вклад.
Директором ВАТ Сумська кондитерська фабрика ОСОБА_7, як виконуючим обов'язки голови правління товариства, відповідно до рішень засновників, було реалізовано ТОВ Керамітекс та ТОВ Актів Інвест частки підприємства-банкрута у статутному капіталі ТОВ ТД Сумський кондитер . Оплата за вказані частки здійснювалась векселями зі строком погашення у 2015 році.
Серед документів, залишених колишнім керівництвом підприємства-банкрута у неупорядкованому стані на території ВАТ Сумська кондитерська фабрика , будь-які векселі ліквідаторами не знайдені.
Також згідно листів від 07.07.2011 №154 та 28.09.2015 №237 відділу з надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення СМР за ВАТ Сумська кондитерська фабрика обліковуються засоби радіаційного та хімічного захисту населення. З метою передачі майна РХЗ ліквідатором було укладено договір з Міжрегіональним центром швидкого реагування Державної служби України з надзвичайних ситуацій про лабораторні випробування протигазів ГП-5. Згідно акту лабораторних випробувань засобів індивідуального захисту органів дихання від 20.03.2017 року за результатами лабораторних випробувань партія підлягає списанню, оскільки не відповідає ТУ експлуатації.
Листом від 26.05.2011 р. № 10-08-01826 Регіональне відділення Фонду державного майна України по Сумській області надало арбітражному керуючому ОСОБА_6 перелік державного майна, яке не увійшло до статутного фонду ВАТ Сумська кондитерська фабрика . Згідно наданого переліку до статутного фонду боржника увійшло 2 об'єкти, а саме - .
1. 379519.2.ААБАДЖ781 торговий кіоск № 191,№з/п 1,інв. № 19.
2.379519.3.ААБАДЖ782 ІТМ-сховище-1, № з/п 1, інв. № 1039, яке передано господарському товариству на умовах договору зберігання.
Ліквідатором проведено дії щодо списання торгового кіоску №191 (інв. №19), що під час приватизації не увійшов до статутного капіталу ВАТ Сумська кондитерська фабрика , але перебував на його балансі, у відповідності до Порядку списання об'єктів державної власності затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 08.11.2007 року.
30.04.2015 року з регіональним відділенням Фонду державного майна України по Сумській області було підписано договір про списання державного майна, що не увійшло до статутного капіталу ВАТ Сумська кондитерська фабрика , але перебуває на його балансі.
Також за підприємством банкрутом згідно листа регіонального відділення Фонду державного майна України обліковується ІТМ-сховище-1, № з/п 1, інв.№1039, яке передане господарському товариству на умовах зберігання.
Протокольним рішенням засідання обласної комісії з питань подальшого використання захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) від 24.07.2013 року (протокол № 1), було рекомендовано передати вказане сховище до комунальної власності територіальної громади м. Суми.
Згідно зі ст. 29 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом майно, на яке звертається стягнення у ліквідаційній процедурі, оцінюється арбітражним керуючим у порядку, встановленому законодавством про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність. У разі продажу майна на аукціоні вартість майна, що визначається шляхом його оцінки, є початковою вартістю. Для здійснення оцінки майна арбітражний керуючий має право залучати на підставі договору суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання з оплатою іх послуг за рахунок коштів, одержаних від виробничої діяльності боржника, визнаного банкрутом, або реалізації його майна, якщо інше не встановлено комітетом кредиторів.
Згідно з ч. 1 ст. 30 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом після проведення інвентаризації та оцінки майна банкрута ліквідатор розпочинає продаж майна банкрута на відкритих торгах, якщо комітетом кредиторів не встановлено інший порядок продажу майна банкрута.
Ліквідатором було укладено з СПД-фізичною особою ОСОБА_8 договір на проведення незалежної оцінки.
Транспортні засоби в кількості 4 од. було оцінено на суму 71485,00 грн., будівлі, споруди у кількості 15 шт. (заставне майно, предмет іпотеки ПАТ АБ Укргазбанк ) - на суму 3738246,00 грн., технічне обладнання, меблі та інвентар на 111 позиціях оцінене на суму 294608,40 грн., вузли та агрегати у складі автомобіля ЗіЛ оцінено на суму 7560,00 грн. Ці дані підтверджуються висновками оцінювача, що містяться у Звітах про оцінку майна. Укладення договорів та результати проведених оцінок було схвалено на зборах комітету кредиторів, що підтверджується протоколами № 4 від 30.09.2011 року, № 5 від 18.10.2011 року, № 6 від 18.11.2011 року, № 16 від 27.08.2012 року.
За результатами продажу майна банкрута, ліквідатором було отримано кошти в сумі 2 339 920,04 грн., з них - 2 003 812,00 грн. одержано від продажу заставного майна (нерухомість), які згідно з ч. 2 ст. 26 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом використовується виключно для погашення вимог заставодержателя (ПАТ АБ Укргазбанк ).
За результатами інвентаризації було виявлено кошти на рахунку підприємства в сумі 4.21 грн.
За період ліквідації підприємством було отримано наступні грошові кошти:
- стягнення дебіторської заборгованості - 13 755,85 грн.;
- банківський депозит - 377,56 грн.;
- продаж майна - 2 339 320,04 грн.;
- списання торгівельного кіоску - 1314,00 грн.;
- надійшло гарантійних внесків - 37 463,72 грн.;
- внесено авансованих платежів ліквідатора - 11 125,68 грн.
З урахуванням коштів наявних на рахунку підприємства загальна сума залучених коштів в процедурі ліквідації склала 2 403 961,06 грн.
В ліквідаційній процедурі були понесені витрати, щодо здійснення ліквідаційної процедури та кошти на оплату послуг ліквідатора, які частково погашені за рахунок коштів банкрута.
З поданого реєстру вимог кредиторів вбачається, що відсоток погашення кредиторських вимог становить 55,24%. Таким чином ліквідатором за рахунок коштів отриманих в ліквідаційній процедурі було повністю погашено вимоги першої черги кредиторів, а також частково відшкодовано витрати та винагороду арбітражного керуючого.
Відповідно до ст.32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції , що діяла до 19.01.2013 року) (надалі Закону) після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
28.04.2017 року комітет кредиторів розглянув поданий ліквідатором звіт (протокол № 37 від 28.04.2017 року) та прийняв рішення затвердити звіт ліквідатора ВАТ "Сумська кондитерська фабрика" та направити звіт на затвердження господарським судом Сумської області.
Присутні в судовому засіданні представники кредиторів підтримали поданий ліквідатором звіт та просили його затвердити.
Враховуючи, що ліквідатор виконав всі роботи по ліквідації банкрута, суду надані документи, що свідчать про ліквідацію банкрута, у тому числі, ліквідаційний баланс з частково погашеною кредиторською заборгованістю в зв'язку з недостатністю активів, які можна було б направити на погашення кредиторської заборгованості, при таких обставинах суд вважає за необхідне затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута з ліквідацією останнього як юридичної особи.
Відповідно до п .6 ч.1 статті 40 Господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт ліквідатора в порядку, передбаченому статтею 32 Закону.
Тому, суд дійшов висновку про припинення провадження у справі.
Керуючись статтею 86 Господарського процесуального кодексу України, статтями 3-1, 16, 32, ч.6 статті 31, п.6 ч.1 статті 40 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (в редакції, діючій до набрання чинності змінами внесеними Законом України №4212-VI від 22.12.2011р.), суд -
ухвалив:
1.Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
2.Відкрите акціонерне товариство Сумська кондитерська фабрика (м. Суми, провул. Косівщинський, 23, ід. код 00379519) - ліквідувати як юридичну особу.
3.Вимоги кредиторів,які не погашені за недостатністю майна банкрута, визнати погашеними.
4.Зобов'язати державного реєстратора провести державну реєстрацію припинення юридичної особи- банкрута, внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про припинення юридичної особи- банкрута та направити органам державної статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи- банкрута.
5.Провадження у справі припинити.
6.Копію даної ухвали надіслати: кредиторам, державному реєстратору, ліквідатору, управлінню статистики, державному органу з питань банкрутства, органу ДВС.
Суддя О.Ю.Соп'яненко
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2017 |
Оприлюднено | 22.12.2017 |
Номер документу | 71168306 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Соп`яненко Оксана Юріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні