Справа № 344/17013/17
Провадження № 1-кс/344/5104/17
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 грудня 2017 року м. Івано-Франківськ
Слідчий суддя Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого слідчого відділу Івано-Франківського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області капітана поліції ОСОБА_3 , яке погоджено з прокурором Івано-Франківської місцевої прокуратури юрист 1 класу ОСОБА_4 , про проведення обшуку в рамках кримінального провадження № 42017091010000073 від 19.07.2017р.,
В С Т А Н О В И В:
Слідчий звернувся з вказаним клопотанням, в обґрунтування якого покликався на те, що в ході здійснення досудового розслідування встановлено, що службові особи ДП «Івано-Франківський комбінат хлібопродуктів», шляхом зловживання службовим становищем з метою штучного формування податкового кредиту та привласнення бюджетних коштів, протягом 2016 року, документально відобразили здійснення господарських операцій та оформили первинні документи на придбання послуг з реконструкції борошномельного обладнання у підприємства з явними ознаками фіктивності ТОВ «Буд-Сервіс Груп» (код ЄДРПОУ 39971934, м. Київ) на суму 270 000 грн. (в т.ч. ПДВ 45 000 грн.).Так, 22.02.2016р. ТОВ «Буд-Сервіс Груп» виписано податкову накладну № 4 на адресу ДП «Івано-Франківський комбінат хлібопродуктів», яка зареєстрована у єдиному реєстрі податкових накладних з номенклатурою «реконструкція борошномельного обладнання» на суму 270 000 грн. (в т.ч. ПДВ 45 000 грн.).Відповідно до поданої звітності ТОВ «Буд-Сервіс Груп» встановлено, що 2015-2016 роках товариством звітність форми 1-ДФ не подавалась (наймані працівники відсутні), тобто підприємство немає відповідних трудових ресурсів для проведення такого роду робіт, як реконструкція обладнання. Звітність з березня 2016 року підприємством не подається взагалі.Також, фіктивність здійснення господарських операцій підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру судових рішень (ухвала Оболонського суду м. Києва від 11.03.2016р. №756/3283/16-к.). Із матеріалів встановлено, що керівник ТОВ «Буд-Сервіс Груп» ОСОБА_5 немає жодного відношення до реєстрації товариства та проведення фінансово-господарських операцій.Таким чином, безтоварні господарські операції з реконструкції Борошномельного обладнання мають формальний характер та були спрямовані на заволодіння державними коштами у сумі 270 000 грн., шляхом незаконного виведення обігових коштів у готівку, що призвело до завдання державі збитків у великих розмірах.
Окрім того, в ході виконання доручення у кримінальному провадженні №42017091010000073 від 19.07.2017 року отримано інформацію щодо окремих ознак фіктивності проведення фінансово-господарських операцій ДП «Івано- Франківський КХП».
Так, зазначеним державним підприємством у 2016-2017 роках укладено ряд договорів закупівлі зернових та продуктів переробки у суб`єктів господарювання з певними ознаками фіктивності. Отримана інформація дає підстави стверджувати, що окремі закупівлі мали виключно документальне оформлення, без фактичної поставки товару з метою протиправного виведення коштів державного підприємства та їх подальшої легалізації.
Зокрема, наявна інформація вказує на те, що з метою здійснення фіктивних операцій керівництво ДП «Івано-Франківський КХП» використовує ряд юридичних осіб, а саме:
- ТОВ «Сварог ІФ» (ЄДРПОУ 40630267 м.Івано-Франківськ, вул. Набережна ім. В.Стефаника, 8/21);
- ТОВ «Укр-експо-сервіс» (ЄДРПОУ 39037902, м.Миколаїв, вул. Вінграновського, 47);
- ТОВ «Укрекспосервіс» (ЄДРПОУ 34437879, м.Миколаїв,вул. Вінграновського, 47);
- ТОВ «Сезам трейд» (ЄДРПОУ 40470387, м.Івано-Франківськ,вул Д.Донцова, 13, офіс 23).
Разом з тим, наявна інформація свідчить про можливі непоодинокі факти порушення службовими особами ДП «Івано-Франківський КХП» умов договорів зберігання зерна ПАТ «Аграрний фонд» (ЄДРПОУ 38926880, м. Київ, вул. Б.Грінченка, буд.1). Так, керівництвом державного підприємства, з метою власного збагачення, здійснюється самовільна реалізація зернових та продукти переробки ПАТ «Аграрний фонд» іншим суб`єктам господарювання Вищевказане реалізовується шляхом невнесення до складських свідоцтв на зерно ПАТ «Аграрний фонд» інформації про вивезення із складських приміщень ДП та самовільної реалізації зерна. При цьому, в складських документах на зерно, яке обліковується за ПАТ «Аграрний фонд» у зерносховищах ДП «Івано-Франківський КХП», виникає невідповідність фактичної наявності зернових виписаним складським свідоцтвам на зерно, а саме недостача. Зазначене підтверджується тим, що службовими особами ДП «Івано-Франківський КХП» не допущено до проведення позапланової перевірки представників Міністерства аграрної політики та продовольства України з метою приховування значної недостачі товарно-матеріальних цінностей ПАТ «Аграрний фонд».
Таким чином, отримані дані вказують на нераціональне розпорядження службовими особами ДП «Івано-Франківський КХП» державним майном, що може призвести до неспроможності держави контролювати та впливати на ринок зерна та хлібопродуктів при виникненні кризових ситуацій в області, як наслідок, до значних фінансових витрат, котрі спрямовуватимуться на їх виправлення.
Також, під час проведення аудиту ДП «Івано-Франківський комбінат хлібопродуктів» працівниками Управлінням західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області» за період з 29.05.2017 по 27.07.2017 виявлено наступні порушення:
- неефективне використання грошових коштів підприємством внаслідок незастосуванням підприємством сучасних інструментів електронних біржових торгів та нездійснення вивчення кон`юнктури місцевого аграрного ринку;
- неефективне використання коштів на юридичні та аудиторські послуги в сумі 326 650 грн.;
- факти оплати юридичних послуг ТОВ «Лекс Консалтинг» в сумі 10 000 грн. без документального підтвердження факту їх надання.
На даний час місцезнаходження вказаних вище документів невідомо та наявна інформація щодо приховування таких керівництвом ДП «Івано-Франківський КХП», а також використання камер відео нагляду, про що є показання свідків у кримінальному провадженні.
Більше того, в рамках кримінального провадження на підставі постанови слідчого на даний час проводиться аудит діяльності ДП «Івано-Франківський КХП»
Згідно листа від 19.12.2017 року від Міністерства аграрної політики та продовольства України, станом на 15 грудня 2017 року, фактичне керівництво ДП «Івано-Франківський КХП» відсутнє на робочому місці, а саме: директор ОСОБА_6 знаходиться на лікарняному, т.в.о. директора ОСОБА_7 відсутній на підприємстві з невідомих причин, головний інженер ОСОБА_8 знаходиться на лікарняному, заступник директора ОСОБА_9 перебуває на навчальній відпустці, заступник директора ОСОБА_10 знаходиться на лікарняному. Офіційного керівника ДП «Івано-Франківський КХП» внутрішнім розпорядженням документів не визначено.
На неодноразові законні вимоги аудиторської групи бухгалтерські та інші фінансові документи, необхідні для проведення аудиту, підприємством не надані, будь яких пояснень від присутніх працівників не отримано. Також, не забезпечено підписання наказу ДП «Івано-Франківський КХП» щодо проведення інвентаризації основних засобів, товарно матеріальних цінностей, та розрахунків у присутності членів аудиторської групи та представників ПАТ «Аграрний Фонд», який є найбільшим зберігачем зернових культур на ДП «Івано-Франківський КХП».
У такій ситуації аудиторська група працює з обмеженою кількістю документів та не має можливості зробити об`єктивні висновки щодо фінансово господарської діяльності ДП «Івано-Франківський КХП».
У зв`язку із вищенаведеними обставинами МінАПК скеровано лист щодо сприяння в організації та проведенні внутрішнього аудиту діяльності ДП «Івано-Франківський КХП», призначеного наказом Мінагрополітики від 05.12.2017 № 646.
Про перебування ОСОБА_6 та інших працівників на лікарняному підтверджуючих документів членам аудиторської групи не надано.
Окрім того, до Івано-Франківського ВП надійшло звернення від заступника начальника відділу фінансово економічної безпеки відділу в Івано-Франківській та Чернівецькій областях Західного дивізіонального Управління Департаменту розвитку малого та середнього бізнесу ПАТ «Аграрний Фонд» ОСОБА_11 щодо недопущення до перевірки обсягів запасів зернових ПАТ «Аграрний Фонд».
Більше того, в ході попередньо проведеного 10.10.2017 обшуку на ДП «Івано-Франківський КХП» фінансово економічних документів, необхідних для перевірки наявності запасів зернових та продуктів їх переробки, інших підтверджуючих та спростовуючих документів з даного приводу, а також основних установчих документів діяльності ДП «Івано-Франківський КХП» не знайдено. Також виявлено в малій кількості запаси продуктів переробки зернових.
Слідчий в судовому засіданні клопотання підтримав покликаючись на викладені в ньому обставини, просив клопотання задоволити.
Заслухавши слідчого та дослідивши матеріали клопотання вважаю наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Згідно з ч. 3 ст. 234 КПК України у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про: 1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер; 2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; 3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; 4) підстави для обшуку; 5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку; 6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться; 7) речі, документи або осіб, яких планується відшукати.
До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.
У ч. 5 ст. 234 КПК України передбачено підстави, за наявності яких слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, зокрема якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: було вчинено кримінальне правопорушення; відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.
Мета проведення обшуку виявлення та фіксації відомостей про обставини вчиненого кримінального правопорушення, відшукання запасів зернових та продуктів їх переробки (борошна) ПАТ «Аграрний Фонд», які можуть бути предметом вчинення злочину, оскільки наявні достатні підстави вважати, що вони знаходяться в приміщеннях ДП «Івано-Франківський КХП» по вул. Юності, 2В, с. Микитнці, м. Івано-Франківськ.
Отже, враховуючи вищенаведене, вважаю, що необхідність проведення такої слідчої дії, як обшук, відповідає завданням кримінального провадження, тому клопотання слід задоволити.
Керуючись ст.ст. 234, 235, 309 КПК України,
У Х В А Л И В:
Клопотання задоволити.
Надати дозвіл на проведення обшуку приміщень Державного підприємства «Івано-Франківський комбінат хлібопродуктів» (код ЄДРПОУ : 05513715), області за адресою: м. Івано-Франківськ,с. Микитинці, вул. Юності, 2В, власником яких є Держава в особі Кабінету Міністрів України, із залученням представників поклажодавця ПАТ «Аграрний Фонд», працівників Міністерства аграрної політики та продовольства України, представників Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області з метою огляду, відшукання та вилучення оригіналів та копій усіх документів та відомостей (на паперових та інших носіях) щодо укладення договорів та проведення операцій із ТОВ «Сварог ІФ» (ЄДРПОУ 40630267, м. Івано-Франківськ, вул. Набережна ім. В.Стефаника, 8/21), ТОВ «Укр-експо-сервіс» (ЄДРПОУ 39037902, м. Миколаїв, вул. Вінграновського, 47), ТОВ «Укрекспосервіс» (ЄДРПОУ 34437879, м. Миколаїв,вул. Вінграновського, 47), ТОВ «Сезам трейд» (ЄДРПОУ 40470387, м. Івано-Франківськ, вул. Д.Донцова, 13, офіс 23), використання коштів на юридичні та аудиторські послуги в сумі 326 650 грн.; документів та відомостей щодо оплати юридичних послуг ТОВ «Лекс Консалтинг» в сумі 10 000 грн., а також відшукання документів договорів, квитанцій, в яких містяться відомості щодо реконструкції борошномельного обладнання згідно даних податкової накладної № 4 виданої від імені ТОВ «Буд Сервіс Груп « (код ЄДРПОУ : 399971934),відшукання та опису запасів зернових та продуктів їх переробки ПАТ «Аграрний Фонд», бухгалтерських та інших фінансових документів, необхідних для проведення аудиту, пояснень працівників Підприємства з даного приводу, а також для проведення інвентаризації основних засобів ДП «Івано-Франківський комбінат хлібопродуктів», товарно матеріальних цінностей ДП «Івано-Франківський комбінат хлібопродуктів», та розрахунків у присутності членів аудиторської групи та представників ПАТ «Аграрний Фонд», який є найбільшим зберігачем зернових культур на ДП «Івано-Франківський КХП», та відібранням зразків зернових та продуктів їх переробки для подальшого їх аналізу, з подальшою їх передачею відповідальній особі, з метою встановлення осіб, причетних до скоєння даного злочину, подальшого опису та збереження речових доказів у кримінальному провадженні, а також призначення необхідних експертиз та/чи залучення відповідних спеціалістів, огляду комп`ютерної техніки, флеш карт, CD та DVD дисків до них, електронних поштових скриньок з оглядом таких, записів із камер відео нагляду, та у разі наявності відповідної інформації із виготовленням побітових копій наявної інформації та відомостей, на яких можуть міститися відомості щодо зникнення бухгалтерської документації підприємства, а також відшукання документів,договорів, квитанцій, в яких містяться відомості, з подальшою їх передачею відповідальній особі, з метою встановлення осіб, причетних до скоєння даного злочину, подальшого опису та збереження речових доказів у кримінальному провадженні, а також призначення необхідних експертиз та/чи залучення відповідних спеціалістів, а також з метою подальшого їх опису та збереження як речових доказів у кримінальному провадженні, встановлення осіб, причетних до скоєння даного злочину, а також призначення необхідних експертиз та/чи залучення відповідних спеціалістів та встановлення об`єктивної істини у кримінальному провадженні, у тому числі примусовим відкриттям дверей до приміщення борошномельного цеху шляхом зриву пломби із маркуванням «S89042112 Увага! Опломбовано!» та примусового відкриття дверей за допомогою підручних засобів, а також зламу навісного замка (колодки) підручними засобами.
Ухвала діє до 21 січня 2018 року включно та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2017 |
Оприлюднено | 10.03.2023 |
Номер документу | 71178770 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Островський Л. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні