Ухвала
від 07.12.2017 по справі 522/9952/16-ц
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Номер провадження: 22-ц/785/8105/17

Номер справи місцевого суду: 522/9952/16-ц

Головуючий у першій інстанції ОСОБА_1

Доповідач Драгомерецький М. М.

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

07.12.2017 року м. Одеса

Колегія суддів судової палати з цивільних справ апеляційного суду Одеської області в складі:

головуючого судді: Драгомерецького М.М.

суддів: Громіка Р.Д.,

ОСОБА_2,

при секретарі: Бахірко А.Г.,

за участю: представника відповідача ОСОБА_3 - ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_5 в інтересах ОСОБА_6 на ухвалу Приморського районного суду м. Одеси від 24 липня 2017 року за позовом ОСОБА_6 до ОСОБА_3, Державного підприємства Національні інформаційні системи в особі Одеської філії Державного підприємства Національні інформаційні системи про визнання недійсним обтяження застави рухомого майна та зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И Л А:

02 червня 2016 року ОСОБА_6 звернувся до суду із позовом до ОСОБА_3, ДП Національні інформаційні системи в особі Одеської філії ДП Національні інформаційні системи про визнання недійсним обтяження застави рухомого майна та зобов'язання вчинити певні дії.

Під час розгляду позовної заяви представник відповідача ОСОБА_3 - ОСОБА_4 подав до суду заяву про закриття провадження у справі, посилаючись на те, що дана справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, а повинна розглядатись за правилами адміністративного судочинства, оскільки випливає з публічно - правового спору, у якому однією із сторін є суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції.

Представник позивача ОСОБА_6 - ОСОБА_5 заперечував проти задоволення клопотання та вважав за можливе залишити позов без розгляду.

Представник відповідача - ДП Національні інформаційні системи до суду не з'явився.

Ухвалою Приморського районного суду м. Одеси від 24 липня 2017 року провадження по даній справі закрито.

В апеляційній скарзі ОСОБА_5 в інтересах ОСОБА_6 просить скасувати ухвалу суду першої інстанції та постановити нову, якою справу направити на новий розгляд для вирішення питання про залишення позовної заяви без розгляду.

У судове засідання апеляційної інстанції сторони по справі не з'явились, але про розгляд справи вони сповіщались належним чином, документи підтверджуючі поважність причини неявки до суду ними надано не було. Крім того, інтереси відповідача ОСОБА_3 представляє його довірена особа. Тому у відповідності до ч. 2 ст. 305 ЦПК України неявка сторін по справі до суду апеляційної інстанції не перешкоджає розглядові справи.

Заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги, заперечення на апеляцію представника відповідача ОСОБА_3 - ОСОБА_4, перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість ухвали суду в межах позовних вимог та доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Пунктами 1, 3 ч.1 ст.15 ЦПК України установлено, що суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи щодо захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а також з інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства .

Справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 1 частини 1 статті 3 КАС України ).

Згідно пункту 1 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Критеріями розмежування справи цивільного судочинства від справи адміністративного судочинства є одночасно: суб'єктивний склад учасників процесу та характер спірних правовідносин.

Вжитий у цій нормі термін "суб'єкт владних повноважень" відповідно до пункту 7 частини 1 статті 3 цього ж Кодексу означає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ст. 42 Закону України Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень встановлено, що держателем Державного реєстру є уповноважений центральний орган виконавчої влади. Порядок ведення Державного реєстру визначає Кабінет Міністрів України. До Державного реєстру вносяться відомості про виникнення, зміну, припинення обтяжень, а також про звернення стягнення на предмет обтяження. Відомості, внесені до Державного реєстру, є відкритими для всіх юридичних та фізичних осіб. Держатель Державного реєстру виконує такі функції: 1) організує ведення Державного реєстру; 2) приймає заяви і вносить записи до Державного реєстру про виникнення, зміну, припинення обтяжень рухомого майна, а також про звернення стягнення на предмет обтяження; 3) забезпечує вільний доступ будь-яких осіб до внесених до Державного реєстру відомостей про обтяження цілодобово протягом семи днів на тиждень; 4) надає витяги з Державного реєстру про наявність чи відсутність обтяжень рухомого майна; 5) стягує плату за внесення записів до Державного реєстру та надання витягів з нього. Держатель Державного реєстру наділяє відповідних суб'єктів повноваженнями реєстраторів Державного реєстру, які надаватимуть послуги щодо внесення записів до Державного реєстру про виникнення, зміну, припинення обтяжень, звернення стягнення на предмет обтяження та надання витягів з Державного реєстру, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Держатель та реєстратор Державного реєстру, їх посадові особи несуть відповідальність згідно із законом за порушення порядку ведення Державного реєстру, а також за внесення чи надання недостовірних відомостей.

Статтею 43 вищевказаного Закону встановлено, що відомості про припинення обтяження реєструються держателем або реєстратором Державного реєстру на підставі рішення суду або заяви обтяжувача, в якій зазначаються реєстраційний номер запису, найменування боржника, ідентифікаційний код боржника в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України чи індивідуальний ідентифікаційний номер боржника в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів та інформація про припинення обтяження. Записи щодо обтяжень, які втратили свою чинність, підлягають вилученню з Державного реєстру через шість місяців після реєстрації відомостей про припинення обтяження.

ДП Національні інформаційні системи засноване Міністерством юстиції України в травні 2015 року.

Пунктом 1 наказу Міністерства юстиції України від 7 липня 2006 року № 57/5 визначено, що реєстраторами Державного реєстру обтяжень рухомого майна є державні, приватні нотаріуси та їх помічники, державні та приватні виконавці, податкові керуючі, а також адміністратор Державного реєстру обтяжень рухомого майна та його філії у випадках, передбачених законодавством.

Делеговані функції, повноваження - функції, повноваження (права і обов'язки), що їх набуває певний суб'єкт (орган чи посадова особа) шляхом передачі йому для виконання від іншого суб'єкта за власним рішенням останнього або на підставі норми закону.

За змістом пунктів 2, 4, 5, 24, 25 Порядку ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 липня 2004 року № 830, Мін'юст є держателем Реєстру - єдиної комп'ютерної бази даних про виникнення, зміну, припинення обтяжень, адміністратором цього Реєстру є державне підприємство, що належить до сфери управління Мін'юсту, що відповідає за технічне, технологічне та програмне забезпечення Реєстру, збереження та захист даних, що містяться у Реєстрі. Реєстратори - суб'єкти, уповноважені держателем Реєстру надавати послуги з державної реєстрації відомостей про виникнення, зміну, припинення обтяжень, а також звернення стягнення на предмет обтяження, приймати заяви, видавати завірені витяги з Реєстру та виконувати інші функції, передбачені цим Порядком. Державна реєстрація відомостей про виникнення, зміну, припинення обтяжень, а також про звернення стягнення на предмет обтяження проводиться шляхом внесення до Реєстру запису, а також змін і додаткових відомостей до запису. Відомості про припинення обтяження реєструються на підставі заяви обтяжувача чи уповноваженої ним особи. Обтяжувач чи уповноважена ним особа має право в будь-який час подати заяву про припинення обтяження і виключення запису з Реєстру чи про продовження строку дії реєстрації не більш як на п'ять років. Після припинення обтяження обтяжувач самостійно, на письмову вимогу боржника чи особи, права якої порушено внаслідок наявності запису про обтяження, протягом п'яти днів зобов'язаний подати реєстратору заяву про припинення обтяження і виключення його з Реєстру. Реєстратор вносить до Реєстру відомості про припинення обтяження в день надходження заяви чи рішення уповноваженого органу.

Реалізуючи ці функції ДП Національні інформаційні системи забезпечує реєстрацію виникнення, зміну чи припинення обтяження рухомого майна, не вступаючи при цьому у цивільні правовідносини з позивачем ОСОБА_6.

Таким чином, у відносинах з фізичними та юридичними особами, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, відповідач наділений відповідними владними управлінськими функціями, а тому спір між ним та ОСОБА_6 має публічно-правовий характер і належить до адміністративної юрисдикції.

Зазначене спростовує доводи апеляційної скарги ОСОБА_5 в інтересах ОСОБА_6 щодо відсутності у відповідача ДП Національні інформаційні системи владних повноважень та не здійснення ним управлінських функцій.

Також не заслуговують на увагу доводи апеляційної скарги про задоволення заяви щодо залишення позовної заяви без розгляду, оскільки на думку судової колегії при наявності у суду підстав для закриття провадження у справі інші правові доводи, у тому числі й залишення позовної заяви без розгляду, не мають суттєвого правового значення, а тому судом першої інстанції обґрунтовано задоволено заяву про закриття провадження у справі.

На підставі викладеного та у відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 312 ЦПК України апеляційну скаргу слід відхилити, а ухвалу суду першої інстанції - залишити без змін.

Оскільки наведені в апеляційній скарзі доводи не спростовують висновків суду і не містять підстав для висновків про порушення або неправильне застосування судом норм права, які привели до неправильного вирішення питання про закриття провадження по справі, тому законних підстав для скасування ухвали суду першої інстанції немає.

Керуючись ст. ст. 303, 307 ч. 2 п. 1, 312 ч.1 п. 1, 313, 315, 317, 319 ЦПК України, колегія суддів судової палати у цивільних справах апеляційного суду Одеської області, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу ОСОБА_5 в інтересах ОСОБА_6 відхилити, ухвалу Приморського районного суду м. Одеси від 24 липня 2017 року залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення, однак вона може бути оскаржена на протязі двадцяти днів з дня її проголошення до суду касаційної інстанції.

Судді апеляційного суду Одеської області: М.М.Драгомерецький

ОСОБА_7

ОСОБА_2

СудАпеляційний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення07.12.2017
Оприлюднено23.12.2017
Номер документу71193756
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —522/9952/16-ц

Ухвала від 03.11.2017

Цивільне

Апеляційний суд Одеської області

Драгомерецький М. М.

Ухвала від 07.12.2017

Цивільне

Апеляційний суд Одеської області

Драгомерецький М. М.

Ухвала від 08.11.2017

Цивільне

Апеляційний суд Одеської області

Драгомерецький М. М.

Ухвала від 12.10.2017

Цивільне

Апеляційний суд Одеської області

Драгомерецький М. М.

Ухвала від 14.06.2017

Цивільне

Апеляційний суд Одеської області

Черевко П. М.

Ухвала від 24.07.2017

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Кічмаренко С. М.

Ухвала від 21.06.2017

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Кічмаренко С. М.

Ухвала від 14.06.2017

Цивільне

Апеляційний суд Одеської області

Черевко П. М.

Ухвала від 03.04.2017

Цивільне

Апеляційний суд Одеської області

Черевко П. М.

Ухвала від 03.04.2017

Цивільне

Апеляційний суд Одеської області

Черевко П. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні