Провадження № 2-а/734/35/17 Справа № 734/2738/17
ПОСТАНОВА
іменем України
19 грудня 2017 року смт. Козелець
Козелецький районний суд Чернігівської області в складі:
головуючого судді: Бараненко С.М.,
за участю:
секретаря судових засідань Москалюк О.Є.,
представника позивача Гуц А.М.
представника відповідача Савочки В.В.
представника відповідача Афіногенової І.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Козелець справу адміністративним позовом ОСОБА_1 до Деснянської селищної радиКозелецького району Чернігівської області, про визнання протиправним, скасування рішення органу місцевого самоврядування та зобовязання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
У суд із адміністративним позовом звернулась ОСОБА_1 до Деснянської селищної ради Козелецького району Чернігівської області, у якому просить визнати протиправним та скасувати рішення 13 сесії 7 скликання Деснянської селищної ради.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, пославшись на обставини, викладені у позовній заяві.
Представники відповідача в судовому засіданні заперечували протии задоволення позовних вимог.
Як було встановлено у судовому засіданні, ОСОБА_1 є фізичною особою-підприємцем. Їйна праві приватної власності належить нежитлова будівля, павільйон літній, розташований за адресою АДРЕСА_1 (підстава виникнення права власності - договір купівлі-продажу р № 674 від 10.03.2004 року, посвідчений в Остерській районній державній нотаріальній конторі).
Рішенням 22 сесії 5 скликання Деснянської селищної ради від 08.10.2009 року було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 49 років площею 0,0320 га забудованих земель для комерційного використання (розміщення магазину промислових товарів) приватному підприємцю ОСОБА_1 за адресою АДРЕСА_1 за рахунок земель державної власності на території Деснянської селищної ради Козелецького району Чернігівської області. Другим пунктом вказаного рішення передано мені дану земельну ділянку в оренду.
На підставі вказаного рішення 01.10.2010 року між позивачем та Деснянською селищною радою в особі селищного голови було укладено договір оренди землі на вказану вище земельну ділянку строком на 49 років, зареєстрований в Козелецькому районному відділі Чернігівської філії ДП Центр ДЗК при Держкомземі України, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 07.10.2010 року за №041085400005. Кадастровий номер земельної ділянки 7422055499:23:063:0063.
Крім того, позивач є власником нежитлової будівлі магазину загальною площею 219,7 кв.м., розташованої за адресою АДРЕСА_2 , на підставі рішення Козелецького районного суду Чернігівської області від 24.09.2008 року.
Рішенням 25 сесії 5 скликання Деснянської селищної ради від 28.05.2010 року було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 49 років площею 0,0798 га забудованих земель для пристосування під магазин, який належить на праві приватної власності приватному підприємцю ОСОБА_1 за адресою АДРЕСА_2 за рахунок земель державної власності (землі запасу) на території Деснянської селищної ради Козелецького району Чернігівсько області. Другим пунктом вказаного рішення передано позивачу дану земельну ділянку в оренду.
На підставі вказаного рішення 19.07.2012 року між ОСОБА_1 та Деснянською селищною радою в особі селищного голови було укладено договір оренди землі на зазначену земельну ділянку строком на 49 років, зареєстрований в управлінні Держкомзему у Козелецькому районі, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 20.07.2012 року за № 742205544004341. Кадастровий номер земельної ділянки 7422055400:23:034:0002.
Також їй на праві приватної власності належить нежитлова будівля магазину загальною площею 70,5 кв.м.. розташована за адресою АДРЕСА_3 , що підтверджується свідоцтвом про право власності на нерухоме майно серії НОМЕР_1 від 22.12.2014 року.
2.3.2014у між позивачем та Деснянською селищною радою в особі селищного голови ОСОБА_2 було укладено договір № 2 про встановлення особистого земельного сервітуту, згідно якого вона отримала право на обмежене користування земельною ділянкою, на якій розташована нежитлова будівля магазину за вище вказаною адресою, кадастровий номер 7422055400:23:034:0012, площею 0,0110 га в межах сел.. Десна Козелецького району Чернігівської області з цільовим призначенням для комерційного використання строком на 10 років. Договір зареєстрований реєстраційною службою Козелецького районного управління юстиції 06.03.2014 року, індексний номер 11466367.
2.3.2015 року ОСОБА_1 реалізуючи своє право на придбання земельних ділянок у власність, звернулася до Деснянської селищної ради із заявами про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок площею 0,0320 га. 0,0798 га та0110 га, що знаходяться в АДРЕСА_1 . 44-а/16 та по АДРЕСА_3 відповідно з цільовим призначенням для комерційного використання.
Рішенням 13 сесії 7 скликання від 30.03.2017 року Про відмову в наданні дозволу на проведення експертно-грошової оцінки земельних ділянок ОСОБА_1 позивач отримала відмову в наданні дозволу відносно всіх трьох земельних ділянок без зазначення підстав відмови.
Листом Деснянської селищної ради за вих. № 12-02/308 від 07.04.2017 року їй роз`яснені підстави відмови. Загальною підставою відмови вказано відсутність плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, у зв`язку з чим передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється.
Крім того, для відмови Деснянська селищна рада посилається на:
-лист ПАТ Чернігівгаз від 12.01.2017 року про те, що на земельних ділянках в АДРЕСА_4 проходить газопровід низького тиску, у зв`язку з чим на підставі підпункту б пункту 4 ст. 83 Земельного кодексу України до земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать землі під залізницями, азтомобільними дорогами., об`єктами повітряного і трубопровідного транспорту ;
- лист начальника Остерської КЗЧ району від 15.07.2016 року про те, що на земельних ділянках АДРЕСА_2 та по АДРЕСА_3 проходить трубопровід холодної води Д 200 мм;
-лист командира військової частини НОМЕР_2 від 19.07.2016 року про те, що на земельних ділянках в АДРЕСА_2 та по АДРЕСА_3 проходять кабельні каналізації з кабелями зв`язку, у зв`язку з чим начальник 169 навчального центру наголошує, що передача відповідних ділянок у приватну власність ускладнить проведення ремонтних робіт на кабельних лініях, балансоутримувачем яких є Міністерство оборони України;
-договір про встановлення особистого земельного сервітуту, заключений між мною та Деснянською селищною радою 02.03.2014 року, відносно земельної ділянки АДРЕСА_3 , у зв`язку з чим на підставі ч. 4 ст. 403 ЦК України право земельного сервітуту не підлягає відчуженню.
ОСОБА_1 вважає вище вказане рішення Деснянської селищної ради протиправним, незаконним, таким що порушує її права.
Відповідно до ч. 2 ст. 373 ЦК України право власності на землю гарантується Конституцією України та набувається і здійснюється відповідно до закону.
Згідно ч. 1 ст. 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до ч. 1 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Частиною 2 ст. 134 названого Кодексу унормовано, що не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі, зокрема, розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.
Згідно ст. 127 ЗК України органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом.
Порядок продажу земельних ділянок державної та комунальної власності громадянам та юридичним особам встановлений статтею 128 ЗК України. Громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки. До заяви (клопотання) додаються: документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд); копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу (ч. 2 ст. 128 ЗК України).
Згідно із частиною третьою згаданої вище норми орган державної влади. Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обгрунтованих причин відмови.
Підстави для відмови в продажу земельної ділянки передбачені частиною 5 статті 128 ЗК України. Ними є: неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки; виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; якщо щодо суб`єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності; встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність; відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.
Відповідно до Закону України Про трубопровідний транспорт до земель трубопровідного транспорту належать земельні ділянки, на яких збудовано наземні і надземні трубопроводи та їх споруди, а також наземні споруди підземних трубопроводів. Таким чином, оскільки на орендованих мною земельних ділянках в АДРЕСА_2 та по АДРЕСА_3 , наземні і надземні трубопроводи та їх споруди, а також наземні споруди підземних трубопроводів відсутні, дані земельні ділянки не відносяться до земель трубопровідного транспорту та на них не поширюється заборона передачі у приватну власність.
Наголошення начальника 169 навчального центру про те, що передача відповідних ділянок у приватну власність ускладнить проведення ремонтних робіт на кабельних лініях, теж не стосується заборони на їх відчуження.
Відповідно до ст. 403 ЦК України сервітут не підлягає відчуженню. Але позивач не ставила питання про відчуження сервітуту, вона має бажання викупити земельну ділянку, якою користуюсь на підставі договору про встановлення особистого земельного сервітуту.
Частина 3 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» застосовується лише при передачі (наданні) земельних ділянок, а не при наданні дозволу на розробку проекту землеустрою.
Виходячи із вказаних вище норм земельного та цивільного законодавства позивач вважає, що Деснянська селищна рада порушила вимоги ст. 128 ЗК України, оскільки безпідставно відмовила їй у наданні дозволу на виготовлення експертної грошової оцінки земельних ділянок, відповідно, таке рішення створює перепони для реалізації її прав, передбачених ст.120 ЗК України та ст.377 ЦК України.
З огляду на це, суд вважає, що зазначені рішення Деснянської селищної ради не ґрунтуються на нормах чинного законодавства, а отже, є протиправними і підлягають скасуванню, а заява позивача про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельних діляної - повторному розгляду, з урахуванням вимог чинного законодавства та висновків суду.
В зв`язку із задоволенням позовних вимог, відповідно до приписівст.139 КАС Україниз відповідача на користь позивача необхідно стягнути 1600 гривень у відшкодування судового збору.
Керуючись ч. 2 ст.373, 407 ЦК України, ч. 1 ст. 3, ч.1 ст. 116, 127, 128, ч.2 ст. 134, ЗК України, ст. 132, 139, 246 КАС України, суд-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Деснянської селищної радиКозелецького району Чернігівської області, про визнання протиправним, скасування рішення органу місцевого самоврядування та зобовязання вчинити дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення 13-ї сесії 7-го скликання Деснянської селищної ради Козелецького району, Чернігівської області від 30.03.2017 року «Про відмову в наданні дозволу на проведення експертно грошової оцінки земельних ділянок ОСОБА_1 »
Зобовязати Деснянську селищну раду Козелецького району, Чернігівської області у встановленому законом порядку повторно розглянути заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельних діляної площею 0,0320 га, 0,0798 га. та 0,0110 га., що знаходяться в АДРЕСА_5 та по АДРЕСА_3 відповідно з цільовим призначенням для комерційного використання.
Судові витрати у вигляді судового збору в сумі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. стягнути з Деснянської селищної ради Козелецького району Чернігівської області на користь ОСОБА_1 .
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Козелецький районний суд Чернігівської області.
Постанова в повному обсязі виготовлена «22» грудня 2017 року.
Головуючий суддя С.М. Бараненко
Суд | Козелецький районний суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2017 |
Оприлюднено | 23.09.2022 |
Номер документу | 71196373 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Козелецький районний суд Чернігівської області
Бараненко С. М.
Адміністративне
Козелецький районний суд Чернігівської області
Бараненко С. М.
Адміністративне
Козелецький районний суд Чернігівської області
Бараненко С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні