Постанова
від 12.12.2017 по справі 804/7611/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2017 р. Справа № 804/7611/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Захарчук - Борисенко Н.В.

судді - Рябчук О.С.

судді - Турлакової Н.В.

розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Рєганто" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

16.11.2017 Товариство з обмеженою відповідальністю "Рєганто" (далі - ТОВ "Рєганто", позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач), в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 04.08.2017 року № 418840/38529397 про відмову у реєстрації податкової накладної від 16.06.2017 року за № 617 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю "Рєганто";

- зобов'язати Державну фіскальні службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 16.06.2017 року за № 617, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Рєганто".

В обґрунтування позову позивач посилається на те, що оскаржуване рішення ДФС України від 04.08.2017 року № 418840/38529397 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняте відповідачем з порушенням норм чинного законодавства. Так, позивач вказує, що на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкових накладних, платником податків були надані усі належні документи. На думку позивача, відповідачем, при ухваленні оскаржуваного Рішення було грубо порушено норми пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки у квитанції №1, якою відповідача повідомлено про зупинення реєстрації ПН/РК, не зазначається чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для відповідача для зупинення реєстрації податкової накладної у коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення, а було лише прописано, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків . З огляду на викладене, позивач вважає оскаржуване рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 17.11.2017 було відкрито провадження у справі та призначено до розгляду у судовому засіданні.

У судове засідання з'явився представник позивача, надав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив задовольнити.

Представник відповідача надав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження та письмові заперечення, в яких зазначив, що Комісією ДФС прийнято оскаржуване рішення правомірно, оскільки надані платником податку копії документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування.

Відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Частиною 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності сторін в письмовому провадженні.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи із наступного.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Рєганто перебуває на обліку у ДПІ Центрального району міста Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області та зареєстроване за юридичною/податковою адресою: 49000, місто Дніпро, вулиця Благоєва, будинок 31.

Позивач є юридичною особою приватного права, товариство засноване рішенням засновників від 08.01.2013, основним видом діяльності підприємства є неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД 46.90).

ТОВ Рєґанто було складено податкову накладну № 617 на суму 169 294,62 грн. (у т.ч. ПДВ 28215,77 грн.) на користь ТОВ "ОХОРОНА-ХОЛДІНГ" та направлено 18.07.2017 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманої квитанції про реєстрацію податкової накладної від 18.07.2017, реєстрацію податкової накладної за реєстраційним номером № НОМЕР_1 в ЄРПН зупинено.

На виконання п.п. 201.16.2. п. 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ Рєганто було направлено на адресу ДФС повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій податковій накладній, копії усіх первинних документів, що підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній № 617.

Рішенням комісії Державної фіскальної служби України від 04.08.2017 року за № 41884/38529397 було відмовлено ТОВ Рєганто в реєстрації податкової накладної № 617 від 16.06.2017, з посиланням на положення пп. 201.16.3. ПК України, у зв'язку з наданням платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Не погоджуючись із вказаним рішенням позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить із наступного.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ Рєганто є торгівельною компанією з продажу систем безпеки, а саме: Цифрові відеореєстратори: мережеві ІР-реєстратори (NVR), гібридні (DVR) і аналогові цифрові відеореєстратори (DVR); мережеві ІР-камери відео спостереження; аналогові відеокамери; джерела безперебійного електроживлення та акумуляторні батареї; системи контролю доступу; охоронні приймально-контрольні прилади; світлозвукові охоронні сповіщувачі; пристрої розширення для систем безпеки; обладнання для систем пожежної сигналізації; кабельна продукція; допоміжні матеріали (ізоляційна стрічка, кабельні стягування, матеріали для кріплення обладнання та інше).

В період з 01.07.2017 по 30.06.2017 позивач користувався на праві суборенди нежитловим приміщенням, загальною площею 35,0 кв.м.

Із січня 2017 року орендована товариством площа збільшилась до 157 кв.м., а з першого липня 2017 року у зв'язку із збільшенням обсягів продажу, позивачем укладено новий договір оренди нежитлового приміщення № 5/07/17 від 01.07.2017 року за адресою: м. Дніпро, вул. Тітова 2, приміщення 72, загальною площею 221,0 кв.м. з ФОП ОСОБА_1 (ІПН 24400100603, платник єдиного податку 3-ї групи, 5%).

Отримання товару від постачальників здійснюється на підставі договорів на перевезення вантажів автомобільним транспортом, які укладені з підприємствами:

ТОВ Автолюкс Експрес пошта (ідентифікаційний код 39949191) № 105764 від 11.10.16; ТОВ Нова Пошта (ідентифікаційний код 31316718) № 126014 від 04.10.16.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем було укладено договір поставки із ТОВ ОХОРОНА-ХОЛДІНГ , відповідно до умов якого, Позивач взяв на себе зобов'язання поставити товар на адресу ТОВ ОХОРОНА-ХОЛДІНГ , а останній взяв на себе зобов'язання прийняти та оплатити поставлений товар.

На виконання умов вищевказаного договору позивачем було поставлено товар на адресу ТОВ ОХОРОНА-ХОЛДІНГ , що підтверджується первинними документами, а саме: рахунок на оплату № 541 від 09.06.04.2017 року; видаткова накладна № 442 від 20.06.2017 року; платіжне доручення покупця № 1414 від 16.06.2017 року; Рахунок на оплату № 399 від 13.06.2017 року; видаткова накладна № 331 від 19.06.2017 року; платіжне доручення № 318 від 19.06.2017 року; витяг з регістру складського обліку Картка рахунку 281 за період червень 2017 року за номенклатурою Кабель багатожильний ТМ GKS 8*0/22 CCA unshielded (100 м) , в якій відображено надходження товару та оприбуткування ТОВ Рєганто 19.06.2017 року; акт виконаних робіт за червень 2017 року № б/н від 30.06.2017 року, рядок № 50,51 (ТТН № 102110062491, 102110062395 від 19.06.2017 року) на третьому аркуші акту. Доставка товару здійснена перевізником ТОВ "АВТОЛЮКС Експрес пошта"; податкова накладна зареєстрована ТОВ М-ВІЖН 19.06.17 р. за № 43; сертифікат відповідності: Серія ВГ№ 658030, зареєстровано за № UA 1.190.0003520-17, термін дії 15.03.2017р - 14.03.2018р.; товар, 1 позиція - кабель багатожильний ТМ GKS 8*0/22 CCA unshielded (100 м) (код товару 8544 49 20 00), загальною кількістю 5 бухт, та вартістю 1296,30 грн. з ПДВ, який було отримано директором від ТОВ М-ВІЖН (ЄДРПОУ 40881205); рахунок на оплату № 399 від 13.06.2017; видаткова накладна № 331 від 19.06.2017; платіжне доручення № 318 від 19.06.2017; витяг з регістру складського обліку Картка рахунку 281 за період червень 2017 року за номенклатурою Кабель багатожильний ТМ GKS 4*0/22 CCA unshielded (100 м) в якій відображено надходження товару та оприбуткування ТОВ РЄҐАНТО 19.06.2017 року; акт виконаних робіт за червень 2017 року № б/н від 30.06.2017 року, ТТН № 102110062491, 102110062395 від 19.06.2017 року; податкова накладна зареєстрована постачальником 19.06.17 р. за № 43; сертифікат відповідності: Серія ВГ№ 658030, зареєстровано за № UA 1.190.0003520-17, термін дії 15.03.2017р - 14.03.2018р; товар 2 позиція - кабель багатожильний ТМ GKS 4*0/22 CCA unshielded (100 м) (код товару 8544 49 20 00), загальною кількістю 5 бухт, та вартістю 762,60 грн. з ПДВ, яки було отримано директором від ТОВ М-ВІЖН (ЄДРПОУ 40881205).

Враховуючи здійснення поставки 16.06.2017 ТОВ Реганто , було складено податкову накладну № 617 на суму 169 294,62 грн. (у т.ч. ПДВ 28215,77 грн.) на користь ТОВ "ОХОРОНА-ХОЛДІНГ" та направлено 18.07.2017 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманої квитанції про реєстрацію податкової накладної від 18.07.2017, реєстрацію податкової накладної за реєстраційним номером № НОМЕР_1 в ЄРПН зупинено.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні норми містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У рішенні комісії ДФС 04.08.2017 №418840/38529397 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 617 від 16.06.2017 саме з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування .

Проте суд зазначає, що контролюючим органом порушено норми підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки ним не зазначено у Квитанції конкретного чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Такий висновок суду базується на тому, що фіскальним органом у Квитанції зазначено лише загальне посилання на відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених Наказом №567. Натомість, підпункт 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

На виконання п.п. 201.16.2. п. 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ Реганто було направлено на адресу ДФС повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій податковій накладній, копії усіх первинних документів, що підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній № 617, факт направлення підтверджується повідомленням № 1 від 26.07.2017.

Так, пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567 містить у собі визначення двох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Таким чином, фіскальний орган був зобов'язаний у Квитанції чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567.

Суд зазначає, що визначення фіскальним органом у Квитанціях конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у Наказі №567 «Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі - Вичерпний перелік документів).

Так, відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів Наказу №567 вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

З аналізу норм законодавства видно, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Таким чином, у Квитанції фіскальним органом, в порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, не вказано ані конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику (пункт 6 Критеріїв містить визначення двох різних критеріїв), ані конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Наказом №567 (пункт 1 Вичерпного переліку документів містить два різні переліки, в залежності від визначеного ступеня ризику).

У відповідності до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України).

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 ПК України.

У порядку визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, позивачем були надіслані до ДФС України відповідні документи.

Такі документи направляються податковим органом за місцем обліку платника податків відповідно підпункту 201.16.2 пункту 201.16статті 201 ПК України до Комісії ДФС України для прийняття Рішення щодо реєстрації податкових накладних. Однак, Комісія ДФС України прийняла рішення від 04.08.2017 №418840/38529397 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд зазначає, що оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної № 617 від 16.06.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних не містить конкретної інформації, щодо причин та підстав для прийняття такого рішення, а лише містять загальну фразу про те, що причиною їх прийняття є: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Також в рішенні не зазначено які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Абзацом 1 Постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» №190 від 29.03.2017 (далі - Постанова №190) установлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови №190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу ;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Таким чином, рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або «надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування» , або «надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування» .

Проте, як вже зазначалось, оскаржувані рішення не містять чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішень про відмову в реєстрації податкових накладних.

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення є необґрунтованим, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують підставу для реєстрації податкових накладних, а отже контролюючий орган не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.

Згідно з ч. 2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Підсумовуючи викладене, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення комісії ДФС України від 04.08.2017, яким ТОВ Реганто було відмовлено у реєстрації податкової накладної №617 від 16.06.2017 прийняте не у спосіб визначений законом, відтак, є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо вимоги про зобов'язання ДФС України Державну фіскальні службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 16.06.2017 року за № 617, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Рєганто" суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 162 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

Тому суд вважає за необхідне зобов'язати Державну фіскальні службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 16.06.2017 року за № 617, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Рєганто".

Відповідно до вимог статті 94 КАС України, суд вважає за необхідне присудити з Державної фіскальної служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Рєганто" (код ЄДРПОУ 38529397) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 1600, 00 грн. відповідно до квитанції №0.0.891290287.1 від 13.11.2017.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158-163, 167, 255, 257 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Рєганто" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 04.08.2017 року № 418840/38529397 про відмову у реєстрації податкової накладної від 16.06.2017 року за № 617 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю "Рєганто".

Зобов'язати Державну фіскальні службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 16.06.2017 року за № 617, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Рєганто".

Присудити з Державної фіскальної служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Рєганто" (код ЄДРПОУ 38529397) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 1600, 00 грн. відповідно до квитанції №0.0.891290287.1 від 13.11.2017.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.

Головуючий суддя Суддя Суддя ОСОБА_2 ОСОБА_3 ОСОБА_4

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2017
Оприлюднено25.12.2017
Номер документу71206077
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7611/17

Постанова від 12.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 17.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні