Рішення
від 20.12.2017 по справі 809/1668/17
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"20" грудня 2017 р. справа № 809/1668/17

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Шумея М.В.,

секретаря судового засідання - Шпак М.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Головне управління ДФС в Івано-Франківській області до ТОВ "Трансфор" ЛТД про стягнення заборгованості в сумі 45037,51 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС в Івано-Франківській області звернулося до суду із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансфор" ЛТД про стягнення заборгованості в сумі 45037,51 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем рахується заборгованість по податку на додану вартість в сумі 40026,69 грн., по податку на прибуток в сумі 5010,82 грн., яка в загальній сумі складає 45037,51 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав, викладених в позовній заяві. Просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце судового розгляду, поштова кореспонденція адресована відповідачу за зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, однак повернулася до суду з відміткою працівника Укрпошти "за зазначеною адресою не проживає". В такому випадку у відповідності до положень частини 4 статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України, вважається, що судовий виклик вручений Товариству з обмеженою відповідальністю "Трансфор" ЛТД належним чином. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи відповідач не подав, причини неявки суду не повідомив. Наданим правом на подання заперечення проти позову не скористався.

Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника), або без повідомлення причин неявки.

Тому, на підставі вищенаведеної норми, враховуючи наявність в матеріалах справи достатньої кількості доказів, необхідних для вирішення справи по суті, суд визнав можливим розглянути дану адміністративну справу за відсутності представника відповідача.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що ТОВ "Трансфор" ЛТД зареєстроване як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного держаного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, перебуває на обліку в Державній податковій інспекції в м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області як платник податків (а.с.25).

Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктами 9.1.3. пункту 9.1. статті 9 Податкового кодексу України податок на додану вартість віднесений до загальнодержавних податків і зборів.

Відповідач у відповідності до пункту 15.1. статті 15 та статті 180 Податкового кодексу України являється платником податку на додану вартість.

Відповідно до підпункту 16.1.4. пункту 16.1. статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи, що, у відповідності до статті 36 Кодексу, є податковим обов'язком. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком, збором та є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Підстави припинення податкового обов'язку, крім його виконання, визначені пунктом 37.3. статті 37 Податкового кодексу України. Згідно пункту 38.1. статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк. Пунктом 38.2. статті 38 Податкового кодексу України визначено, що сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку.

Згідно п. 137.1 ст. 137 Кодексу податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу.

Податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених п. 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду (п. 137.4. ст. 137 Кодексу).

Крім того, згідно п.203.1 ст.203 Кодексу податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до п.203.2 ст.203 Кодексу сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що відповідно до облікових даних юридичної особи - ТОВ "Трансфор" ЛТД допущено заборгованість зі сплати податків та зборів, а саме:

- по податку на додану вартість в загальній сумі 40026,69 грн., що включає в себе:

- основний в сумі 25658,00 грн., на підставі самостійного декларування згідно податкових декларацій від 22.12.2014 (373 грн.), від 20.01.2015 (1508 грн.), від 20.02.2015 (2713 грн.), від 18.03.2015 (5753 грн.), від 17.04.2015 (319 грн.), від 20.05.2015 (4849грн.), від 19.06.2015 (2178 грн.), від 19.07.2015 (2329 грн.), уточнюючого розрахунку за травень 2016 від 22.06.2016 (650 грн.), податкових декларацій від 19.07.2016 (498 грн.), від 19.09.2016 (791 грн.), від 17.10.2016 (394 грн.), від 19.12.2016 (1121 грн.), від 11.01.2017 (433 грн.), від 16.02.2017 (376 грн.), від 18.03.2017 (226 грн.), від 18.04.2017 (678 грн.), від 21.05.2017 (469 грн.); штрафної санкції в сумі 3752,12 грн., згідно: податкового повідомлення-рішення (форма "Р") N НОМЕР_1 від 26.11.2014 - 170 грн.; податкового повідомлення рішення (форма "Ш") N НОМЕР_2 від 24.12.2015 - 2989,72 грн.; податкового повідомлення-рішення (форма "Р" ) N НОМЕР_3 від 19.04.2016 - 170 грн; уточнюючого розрахунку за травень 2016 року від 22.06.2016 - 20 грн.; податкового повідомлення-рішення (форма "Ш") N0008371501 від 08.07.2016 - 65,80 грн.; податкового повідомлення-рішення (форма "Ш") N НОМЕР_4 від 22.11.2016 - 336,60 грн.; та пені, що обліковується по особовому рахунку в сумі 10616,57 грн.

- по податку на прибуток в сумі 5010,82 грн., що включає в себе: основний платіж, згідно поданих декларацій: податкової декларації з податку на прибуток підприємств від 26.02.2016 - 1842 грн., - до сплати 1189,74 грн., оскільки скориговано на 652,26 грн.; податкової декларації з податку на прибуток підприємств від 21.02.2017 - 2070 грн., та пені, що обліковується по особовому рахунку в сумі 1751,08 грн.

Пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Строки сплати податкового зобов'язання визначені статтею 57 Податкового кодексу України, відповідно до пункту 57.1 зазначеної статті платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Також, підпунктом 129.1.1 статті 129 Податкового кодексу України передбачено, що після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

У відповідності до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно пункту 59.5 даної статті Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Судом встановлено, що позивачем на виконання вимог пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України надіслано податкову вимогу форми "Ю" за № 1241 від 01.06.2012 року про оплату податкового боргу, який до моменту розгляду справи не переривався та є непогашеним. Вимогу відповідач залишив без реагування, а податковий борг за нею, на момент виникнення вищевказаних податкових зобов'язань, не сплатив.

Відповідно до пункту 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України, сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання утворює податковий борг.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.2 статті 95 Податкового Кодексу передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податків вимоги.

Відповідно підпункту 20.1.18. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно довідки про борг за платежами від 01.12.2017 року за ТОВ "Трансфор" ЛТД рахується заборгованість з податку на додану вартість в сумі 40026,69 грн., та з податку на прибуток в сумі 510,82 грн., що в загальній сумі становлять 45037,51 грн., (а.с.26).

За таких обставин, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, заявлена до стягнення сума є узгодженою та являється податковим боргом відповідача перед бюджетом, який ним не сплачено та підлягає стягненню з рахунків у банках, що обслуговують відповідача та за рахунок готівки, що йому належить.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансфор" ЛТД (код 23797320) в дохід бюджету, податковий борг в сумі 45037 (сорок п"ять тисяч тридцять сім) грн., 51 коп., з рохрахункових рахунків в банках які обслуговують дане товариство та за рахунок готівки, що йому належить.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Головне управління ДФС в Івано-Франківській області, (код 39394463 ) вул. Незалежності,20,м. Івано-Франківськ,76000;

ТОВ "Трансфор" ЛТД, (код 23797320 ) вул.Польова,8,м.Івано-Франківськ,76018

Суддя Шумей М.В.

Рішення складене в повному обсязі 22 грудня 2017 р..

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2017
Оприлюднено25.12.2017
Номер документу71207838
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1668/17

Рішення від 20.12.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Рішення від 20.12.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 08.12.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні