Рішення
від 22.12.2017 по справі 812/1871/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.2.4

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

22 грудня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1871/17

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Свергун І.О., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області до Державного підприємства Первомайськвугілля в особі відокремленого підрозділу Спеціалізоване управління про стягнення витрат на виплату і доставку пенсій за віком на пільгових умовах за списком № 1 за період з 01.11.2017 по 30.11.2017 у сумі 23281,25 грн,

ВСТАНОВИВ:

08 грудня 2017 року УПФУ в Попаснянському районі Луганської області звернулося до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ДП Первомайськвугілля в особі ВП Спеціалізоване управління , в якому позивач просив стягнути з відповідача заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за списком № 1 за період з 01.11.2017 по 30.11.2017 в сумі 23281,25 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що станом на 01.12.2017 заборгованість відповідача перед ПФУ по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пенсій за віком на пільгових умовах за період з 01.11.2017 по 30.11.2017 склала 23281,25 грн. До теперішнього часу підприємство не погасило борг по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій перед УПФУ в Попаснянському районі. На підставі викладеного позивач просив стягнути з ДП Первомайськвугілля в особі ВП Спеціалізоване управління заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за списком № 1 в розмірі 23281,25 грн.

Представник позивача в судове засідання не прибув, просив розглянути справу без його участі.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України № 2147-VIII від 03.10.2017 Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів , яким Кодекс адміністративного судочинства України викладено в новій редакції.

Відповідно до п.п. 10 п. 1 розділу VII Перехідні положення КАС України справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Ухвалою від 22.12.2017 визначено здійснювати подальший розгляд даної справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

У зв'язку з відсутністю потреби заслухати свідка чи експерта, суддя вважає за можливе провести розгляд справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши письмові докази, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 72-78 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов такого.

Спірні правовідносини регулюються Законами України Про пенсійне забезпечення , Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України.

Відповідно до п. а ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи, працівники, зайняті повний робочий день на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць.

Список № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, що дають право на пенсію за віком на пільгових умовах, застосовуються на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від їх підпорядкування і форм власності.

Пільговий стаж обчислюється за фактичною тривалістю роботи із шкідливими і важкими умовами праці згідно з довідками підприємств.

У відповідності до п. 2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 № 1058 підприємства та організації з грошових коштів, які призначені на оплату праці, вносять до Пенсійного Фонду України плату, яка покриває витрати на доставку та виплату пільгових пенсій, у тому числі, призначених згідно до ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення , при цьому зберігається порядок покриття цих витрат, який діяв до набрання чинності Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .

Відповідно до Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1 (зареєстровано в Мін`юсті України 16 січня 2004 року за № 64/8663), плату Пенсійному фонду на покриття фактичних витрат на виплату пенсій за віком на пільгових умовах вносять підприємства незалежно від форм власності та господарювання. Несвоєчасно перераховані суми витрат на виплату і доставку пенсій вважаються боргом (недоїмкою).

Відповідно до п. 6.1 вказаної Інструкції відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в таких розмірах: для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції, - фактичні витрати на виплату і доставку пенсій працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім працівників, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, у таких розмірах:

- 20 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2004 році;

- 30 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2005 році;

- 40 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2006 році;

- 50 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2007 році;

- 60 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2008 році;

- 70 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2009 році;

- 80 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2010 році;

- 90 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2011 році;

- 100 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених з 2012 року.

Пунктом 6.4. Інструкції визначено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць (пункт 6.7 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України).

Отже, підприємство зобов'язане відшкодовувати фактичні витрати на виплату і доставку пільгових пенсій.

Судом установлено, що відокремлений підрозділ Спеціалізоване управління зареєстровано без права юридичної особи, головним підприємством - юридичною особою, є Державне підприємство Первомайськвугілля (ідентифікаційний код 32320594) (арк. спр. 36-37), зареєстроване платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та перебуває на обліку в УПФУ в Попаснянському районі Луганської області.

УПФУ в Попаснянському районі Луганської області та інші Управління ПФУ (арк. спр. 5) здійснювали доставку та виплату пільгових пенсій працівникам ВП Спеціалізоване управління ДП Первомайськвугілля , що підтверджується розрахунками (арк. спр. 8-15).

Отримавши розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пункту а статті 13 Закону України від 05 листопада 1991 року № 1788-XII Про пенсійне забезпечення , не надавши на них заперечень та не оскарживши розрахунки в суді, відповідач фактично узгодив такі розрахунки.

У відповідача виникла заборгованість перед УПФУ в Попаснянському районі Луганської області по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту а статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення (список № 1) за період з 01.11.2017 по 30.11.2017 в сумі 23281,25 грн.

Відповідач зазначену суму заборгованості не сплатив у добровільному порядку, що підтверджується карткою особового рахунку платника (арк. спр. 6, 35).

За таких обставин суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованим та такими, які слід задовольнити.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач станом на час звернення до суду з даним позовом був звільнений від їх сплати в установленому порядку, а статтею 139 КАС України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області до Державного підприємства Первомайськвугілля в особі відокремленого підрозділу Спеціалізоване управління про стягнення витрат на виплату і доставку пенсій за віком на пільгових умовах за списком № 1 за період з 01.11.2017 по 30.11.2017 у сумі 23281,25 грн задовольнити повністю.

Стягнути з державного підприємства Первомайськвугілля в особі відокремленого підрозділу Спеціалізоване управління (вул. Куйбишева, 21, м. Гірське, Попаснянський район, Луганська область, 93292, код ЄДРПОУ 32320594) на користь управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області (вул. Шкільна, 2, м. Попасна, Попаснянський район, Луганська область, р/р 25604301751, в ЛОУ ВАТ Державний Ощадний банк України , МФО 304665, код 21792608) заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком № 1 за період з 01.11.2017 по 30.11.2017 в сумі 23281,25 грн (двадцять три тисячі двісті вісімдесят одна грн 25 коп.).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено та підписано 22 грудня 2017 року.

Суддя ОСОБА_1

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2017
Оприлюднено25.12.2017
Номер документу71208162
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1871/17

Ухвала від 09.04.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 01.04.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 03.02.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 28.01.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 18.12.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Рішення від 22.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 22.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні