ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
22 грудня 2017 року справа № 813/4933/17
м. Львів, вул. Чоловського, буд. 2
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Лунь З.І., перевіривши матеріали адміністративного позову Приватного підприємства Шлях-Авто до Головного управління Держпраці у Львівській області про визнання протиправними та скасування постанов,-
в с т а н о в и в :
Приватне підприємство Шлях-Авто звернулося до суду з позовом до Головного управління Держпраці у Львівській області, в якому просить суд:
- поновити пропущений з поважних причин строк на оскарження постанов №13010231199-03872 та №13010231199-0385 від 15.05.2017;
- визнати протиправною та скасувати постанову Головного управління Держпраці у Львівській області в особі першого заступника начальника ОСОБА_1 №13010231199-03872 від 15.05.2017 про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами в сумі 96000,00грн.;
- визнати протиправною та скасувати постанову Головного управління Держпраці у Львівській області в особі першого заступника начальника ОСОБА_1 №13010231199-0385 від 15.05.2017 про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами в сумі 96000,00грн.
Кодексом адміністративного судочинства України встановлені вимоги щодо форми, змісту позовної заяви, порядку її подання.
Відповідно до п.3 ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст.ст. 160, 161, 172 цього Кодексу.
Перевіривши позовну заяву та додані до неї матеріали суддя встановив, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст.ст. 160, 161 цього Кодексу.
Як вбачається із наданих суду матеріалів, у позовній заяві позивач просить суд поновити пропущений строк звернення до адміністративного суду. В обґрунтування зазначеного позивач вказує, що про оскаржені постанови дізнався лише 12.12.2017 у відділі державної виконавчої служби Франківського району. Жодних повідомлень про прийняття вказаних постанов на їхню адресу не надходило, у зв'язку з чим вважає строком повідомлення позивача про порушення його права - 12.12.2017. Тому причини пропуску строку звернення до суду вважає поважними.
Згідно з ч. 1 ст. 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Частиною 2 ст. 122 КАС України передбачено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Згідно з ст. 123 КАС України, у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визначені судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Строк звернення до адміністративного суду - це проміжок часу після виникнення спору у публічно-правових відносинах, протягом якого особа має право звернутися до адміністративного суду із її заявою за вирішенням цього спору і захистом своїх прав, свобод чи інтересів.
Встановлення процесуальних строків законом та судом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними передбачених Кодексом адміністративного судочинства України, певних процесуальних дій.
Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов'язків. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними; після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.
Суд зазначає, що практика Європейського суду з прав людини, яка відповідно до статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини є джерелом права, також свідчить про те, що право на звернення до суду не є абсолютним і може бути обмеженим, у тому числі і встановленням строків для звернення до суду за захистом порушених прав (наприклад, справи Девеер проти Бельгії рішення від 27.02.80, Голдер проти Сполученого Королівства рішення від 21.02.75).
У відповідності до ч.6 ст.161 КАС України, у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов'язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску, однак заяви та доказів таких позивачем надано суду не було.
Крім того, ч.3 ст.161 КАС України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Як вбачається з матеріалів справи, вказана позовна заява подана без додержання вимог ст.106 КАС України, а саме: судовий збір сплачено не в повному обсязі.
Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначено Законом України Про судовий збір від 08.07.2011 № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI).
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України Про судовий збір судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2017 встановлено, що у 2017 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 01.01.2017 становить 1600,00грн.
Згідно з п.1 ч.2 ст.4 Закону України Про судовий збір за подання суб'єктом владних повноважень, юридичною особою до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру судовий збір становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Суд зазначає, що вимоги позивача про визнання протиправними та скасування постанов Головного управління Держпраці у Львівській області в особі першого заступника начальника ОСОБА_1 №13010231199-03872 та №13010231199-0385 від 15.05.2017 про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами в сумі 192000,00грн. є майновою, оскільки впливає на склад майна позивача.
Згідно з квитанцією №ПН458 від 19.12.2017 позивач сплатив судовий збір в сумі 1600,00грн.
Враховуючи наведене, позивачу необхідно доплатити судовий збір в сумі 1280,00грн. (2880,00грн.- 1600,00грн.) за вимогу майнового характеру.
Також, статтею 9 Закону України Про судовий збір визначено, що судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України. Суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.
Тому, позивачу необхідно надати суду належний доказ сплати (перерахування) судового збору.
Згідно з п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України, в позовній заяві зазначаються, повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, ім'я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв'язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
Як встановлено судом, у позовній заяві не зазначено адреси електронної пошти позивача та не зазначено відомостей щодо їх відсутності і не зазначено номеру засобу зв'язку і адреси електронної пошти відповідача та не зазначено чи така інформація відома позивачеві.
Суддя зазначає, що подання позовної заяви без додержання вимог, передбачених ст.160 КАС України є підставою для залишення її без руху.
Відповідно до ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст.ст. 160, 161 вказаного Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Позивачу необхідно надати певний строк для усунення вказаних недоліків та приведення позовної заяви у відповідність до вимог ст. 160 КАС України: додати до позову заяву про поновлення строку звернення до суду та докази поважності причин його пропуску; надати суду докази сплати судового збору у відповідності до положень Закону України Про судовий збір або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону; зазначити адресу електронної пошти позивача, відомості щодо їх відсутності; зазначити номер засобу зв'язку і адресу електронної пошти відповідача та зазначити чи така інформація відома позивачеві.
Керуючись ст.ст. 123, 160, 161, 169, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя,-
У Х В А Л И В :
позовну заяву Приватного підприємства Шлях-Авто до Головного управління Держпраці у Львівській області про визнання протиправними та скасування постанов - залишити без руху.
Позивачу встановити десятиденний строк для усунення недоліків, зазначених в мотивувальній частині ухвали з дати отримання копії ухвали, шляхом представлення позовної заяви, оформленої у відповідності до вимог ст. 160 КАС України.
Роз'яснити позивачу, що в разі не усунення недоліків, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута.
Копію ухвали невідкладно направити позивачеві.
Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.
Оскарження ухвали суду окремо від рішення суду не допускається.
Заперечення на ухвалу суду включаються до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Лунь З.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2017 |
Оприлюднено | 25.12.2017 |
Номер документу | 71208207 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лунь Зоряна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні