Постанова
від 16.01.2009 по справі 2а-22492/08
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа 2а- 22492/08

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 січня 2009 року

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

судді Матвєєвої В.В.

при секретарі Коробенко Т.М.,

за участю сторін

прокурор не з'явився

представника позивача: Кол отович Д.О.

представника відповідача:

Стаханонівської об'єднаної державної податкової ін спекції

у Луганській області Адамович І.О., Філіпової І.Л., Глєбової О.С.

представника другого відпові дача

Головного управління Державного казначейства Укра їни

в Луганській області Пащенко В.В.

розглянувши у відкритому суд овому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеже ною відповідальністю «Донбасвугілляінвест» до Стаханівської об'єднан ої державної податкової інспекції у Луганській області, Головного упра вління Державного казначейства України у Луганській області про стягн ення з державного бюджету суми бюджетної заборгованості по податку на д одану вартість,

ВСТАНОВИВ:

06 жовтня 2008 року позивач звернувся до Стаханівської об' єднаної державної податкової інспекції у Луганській області, Головног о управління Державного казначейства України у Луганській області про стягнення з державного бюджету суми бюджетної заборгованості по подат ку на додану вартість грошовими коштами на користь позивача Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбасвугілляінвест» в сумі бюджетної з аборгованості по ПДВ, що заявлена за податковими деклараціями за лютий, березень, квітень, травень, серпень, вересень 2007 року, січень, лютий, березе нь 2008 року на загальну суму 690748грн.

У подальшому представник позивача надавав уточнені позовні заяви.

У судовому засіданні представник позивача зменшив п озовні вимоги, надав уточнений позов та просив стягнути бюджетне відшко дування по податку на додану вартість на користь позивача за серпень 2007 р оку у розмірі 287393грн.60коп., за вересень 2007 року -10740грн.00коп., за січень 2008 року - 63409гр н.00коп., за лютий 2008 року -83158грн.00коп., за березень 2008 року - 118107грн.00коп., а всього на с уму 563350грн.60коп.

Представник відповідача Стаханівської об'єднаної д ержавної податкової інспекції у Луганській області Адамович І.О. позов не визнала, надала письмові заперечення та пояснила що позивачем було подано декларації за лютий, березень, квітень , травень,

серпень, вересень 2007 року, січень, лютий, березень 2008 року з від'ємним значенням податку на додану вартість в сумі 918511грн.00коп. Частко во зазначена сума була відшкодована позивачу, невідшкодованою на день р озгляду справи залишилась сума 563350грн.60коп. Повне відшкодування податку н а додану вартість стане можливим тільки після отримання відповідей на з апити щодо надання загальних відомостей про основних постачальників а бо результати проведених перевірок контрагентів з питань перевірки ві домостей, отриманих від ТОВ «Донбасвугілляінвест». Просила відмовити у задоволені позову в повному обсязі.

Інші представники відповідача Стаханівської об'єдн аної державної податкової інспекції у Луганській області Філіппова І.Л. та Глєбова О.С. надали аналогічні пояснення, просили у задоволені позову відмовити.

Представник другого відповідача Головного управлі ння Державного казначейства України в Луганській області позов не визн ав, надав письмові заперечення в яких зазначив, що відшкодування податку на додану вартість з бюджету здійснюється органами Державного казначе йства України за висновками податкових органів або за рішенням суду. Заз начив, що на момент розгляду справи до казначейства не надходило відпові дних документів, на підставі яких можливо здійснювати відшкодування по датку на додану вартість позивачу.

Вислухавши пояснення представників позивача, відпо відачів, дослідивши наявні докази у справі суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що з 17.06.2003 року Позивач знаходиться н а податковому обліку в Стаханівській об'єднаній державній податковій і нспекцій як платник податку на додану вартість (а.с.14).

За період серпень, вересень 2007 року січень, лютий, берез ень 2008 року ним були подані податкові декларації по ПДВ згідно яких ним бу ло задекларовано - за серпень 2007 року 287393грн.60коп., за вересень 2007 року - 10740грн.00ко п., за січень 2008 року -63409грн.00коп., за лютий 2008 року - 83158грн.00коп., за березень 2008 року -118107грн.00коп., а всього на суму 563350грн.60коп., що підлягають відшкодуванню на рах унок підприємства та відображені у рядках 17 та 25 податкових декларацій, т обто сума податкового кредиту податкових періодів, що була фактично спл ачена постачальникам товарів/послуг.

Згідно актів перевірок видно, що була здійснена пере вірка достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на д одану вартість ТОВ «Донбасвугілляінвест» за лютий 2007 року (акт № 268 від 11.05.07), з а березень 2007 року (акт № 388 від 21.06.2007 року), за квітень-травень 2007 року (акт № 685 від 10.08.2007 року, за серпень 2007 року (акт № 1183 від 29.12.2007 року), за січень-лютий 2008 року (акт № б/н 23-32449950), за березень 2008 року (акт № 581 від 15.07.2008 року).

Перевірками не встановлено розбіжностей між фактич ними сумами податкового кредиту та сумами, заявленими підприємством.

Проти правильності нарахування сум бюджетного відш кодування представники відповідачів у судовому засіданні також не зап еречували.

Суми, що були заявлені до відшкодування позивачем за визначеними податковими деклараціями на розрахунковий рахунок позива ча не повернуті з огляду відсутності зустрічних перевірок по ланцюгу.

Згідно висновків видно, що суми бюджетного відшкодув ання по податку на додану вартість будуть підтверджені після досліджен ня ланцюга постачання в рамках наказу ДПА України від 18.08.2005 року № 350.

Суд вважає таким, що зас луговує на увагу пояснення позивача, щодо чітко встановленого законода вством порядку відшкодування податку на додану вартість, що обумовлюєт ься спеціальним законом про оподаткування визначеного податку - Закону України «Про податок на додану вартість», згідно статті 7 якого, встановл ено виключні підстави для віднесення сум до податкового кредиту та відш кодування їх з державного бюджету України та які були у повній мірі дотр имані позивачем.

Також в обґрунтування заявлених позовних вимог пози вач послався на наявність юридичного факту - виникнення податкового кре диту за певними податковими періодами та його відповідну сплату до Держ авного Бюджету України, що підтверджують податкові накладні, оплата за п латіжними дорученнями та інші документи, що додані до позову у копіях. .

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету (б юджетне відшкодування) та строки проведення розрахунків визначено у п. 7.7 Закону України «Про податок на додану вартість». Сума податку, що підляг ає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню визна чається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податко вого періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

Таким чином, сума бюджетного відшкодування залежить лише від правильності визначення суми податкових зобов'язань та податк ового кредиту.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пп. 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з п п. 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового бо ргу з податку, що виник за попередні податкові- періоди (у т.ч. розстрочено го або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зарах овується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду .

Відповідно до пп. 7.7.2 п. 7.7. ст. 7 Закону України «Про подато к на додану вартість» якщо у наступному податковому періоді сума, розрах ована згідно з пп. 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванн ю підлягає частина такого від ємного значення, яка

дорівнює сумі подат ку, фактично сплаченій отримувачем товарів у попередньому

податковом у періоді постачальникам таких товарів;

б) залишок від'ємного значення після бюджетного від шкодування включається до

складу податкового кредиту наступного под аткового періоду

Відповідно до пп. 7.7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» платник податку який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернен ня повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податково му органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної сум и бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій деклараці ї.

Пунктом 1.8 ст. 1 Закону України «Про податок на додану ва ртість» визначено, що бюджетне відшкодування - це сума, що підлягає повер ненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом. Зазначений пункт надає загальне понят тя «бюджетне відшкодування» та є відсилочною нормою, оскільки безпосер едньо не встановлює порядок визначення суми бюджетного відшкодування, а відсилає до інших норм цього Закону.

Відповідно до пп. 7.7.5 Закону України «Про податок на дод ану вартість» протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової де кларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірк у (камеральну) заявлениху ній даних. За наявності

достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджет ного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законо давства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести по запланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення дос товірності нарахування такого бюджетного відшкодування. Податковий ор ган зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підляг ає відшкодуванню з бюджету.

Відповідно до пп. 7.7.6 Закону України «Про податок на дод ану вартість» на підставі отриманого висновку відповідного податковог о органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначе ну у ній суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бю джетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в об слуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання вис новку податкового органу.

Згідно з п.4 Порядку відшкодування податку на додану в артість, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації та Державного казначейства України 02.07.97р. № 209/72 (у редакції наказу Державної по даткової адміністрації України та Державного казначейства України від 21.05.2001р. № 200/86) і зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 08.06.2001р. за № 489/5680, (д алі - Порядок 209) відшкодування податку на додану вартість з бюджету здійс нюється органами Державного казначейства України за висновками податк ових органів або за рішенням суду.

Згідно зі ст. 48 Бюджетного кодексу України в Україні з астосовується казначейська форма обслуговування Державного бюджету У країни, яка передбачає здійснення Державним казначейством України, у то му числі операцій з коштами державного бюджету та розрахунково-касовог о обслуговування розпорядників бюджетних коштів, контролю бюджетних п овноважень при зарахуванні надходжень, прийнятті зобов'язань та провед енні платежів.

Таким чином, органи Державного казначейства здійсню ють операції з перерахування коштів держбюджету з податку на додану вар тість за висновками податкових органів або за рішенням суду, у зв'язку з ч им Головне УДК України у Луганській област і правомірно залучено в якості другого відповідача.

Окрім того, правомірність заявлених позовних вимог п озивача підтверджується відповідною судовою практикою Вищого Адмініс тративного Суду України, а саме Довідкою від 20.10.2006 року «Про вивчення та уза гальнення судової практики Вищого адміністративного суду України про відшкодування податку на додану вартість з державного бюджету».

Враховуючи наявні у матеріалах справи докази, суд по годжується з доводами позивача щодо правильності визначення податкови х зобов'язань та суми податкового кредиту, а також правильності визначен ня суми бюджетного відшкодування, наявності факту сплати сум до Державн ого Бюджету України, тому позовна вимога щодо стягнення з Державного бюд жету України бюджетної заборгованості за серпень 2007 року у розмірі 287393грн.60 коп., за вересень 2007 року - 10740грн.00коп., за січень 2008 року - 63409грн.00коп„ за лютий 2008 ро ку - 83158грн.00коп., за березень 2008 року - 118107грн.00коп., а всього на суму 563350грн.60коп. підл ягає задоволенню.

Суд не бере до ваги посилання позивача на відсутніст ь даних повної перевірки ланцюга постачання в рамках наказу ДПА України від 18.08.2005 року № 350, оскільки Закон України « Про податок на додану вартість» не передбачає надання даних податкових декларацій контрагентів платни ка податків і не ставить у залежність отримання бюджетного відшкодуван ня платником податків від податкового обліку (стану) інших осіб і фактич ної сплати контрагентами податку до бюджету. Питання від'ємного значенн я суми поширюється

тільки на окремо взятого платника податків і не ставить цей факт у залежність від розрахунків з бюджетом третіх о сіб.

На підставі викладеного, керуючись ст. 48 Бюджетного Ко дексу України, Законом України « Про податок на додану вартість», Порядк ом відшкодування податку на додану вартість, затвердженого Наказом Дер жавної податкової адміністрації та Державного казначейства України 02.07.97 р. № 209/72 (у редакції наказу Державної податкової адміністрації України та Д ержавного казначейства України від 21.05.2001р. № 200/86), ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163 Кодексу адмі ністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Дон басвугілляінвест» задовольнити.

Стягнути з державного бюджету України з рахунку облі ку податку на додану вартість № 3111602970085 у банку ГУ УДК в Луганській області, М ФО № 804013 на ім'я УДК в м. Стаханове ГУ УДК в Луганській області код ОКПОУ № 240466662, по коду бюджетної класифікації 14010200 « бюджетне відшкодування по податку н а додану вартість грошовими коштами на користь Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Донбасвугілляінвест» ( 94010,м. Стаханов, Луганської облас ті, вул.. Осипенко, 1-6, р/р № 26009060163076 в ФВ «Приватбанку» міста Краматорськ, Донець кої області, МФО 335548, ЄДРПОУ № 32449950 суму бюджетного відшкодування з податку н а додану вартість, за податковими деклараціями за серпень 2007 року на суму 287936грн.60коп., за вересень 2007 року на суму 10740грн.00коп., за січень 2008 року на суму 63409г рн.00коп., за лютий 2008 року на суму 83158грн.00коп., за березень 2008 року на суму 118107грн.00к оп., на загальну суму 563350грн.60коп. (П'ятсот шістдесят три тисячі триста п'ятде сят гривень 60коп.).

Стягнути з Державного бюджету України на користь поз ивача Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбасвугілляінвест», код ОКПО 31673389 судові витрати у розмірі 1700 грн. 00 коп.

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апе ляційного адміністративного суду. Заява про апеляційне оскарження пос танови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її про голошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до с татті 160 цього Кодексу- з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скар га на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, як що скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова суду першої інстанції набирає законної си ли після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, вст ановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, а ле апеляційна скарга не була подана в строк, встановлений цим Кодексом, у хвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цьо го строку.

Дата ухвалення рішення16.01.2009
Оприлюднено11.11.2010
Номер документу7121646
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-22492/08

Постанова від 16.01.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Матвєєва Вікторія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні