Постанова
від 06.12.2017 по справі 804/6480/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 грудня 2017 р. Справа № 804/6480/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Букіної Л.Є., розглянувши в порядку скороченого провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовомГоловного управління ДФС у Дніпропетровській області до Комунального підприємства Редакція Газети Західний Донбас , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Західно-Донбаська об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Дніпропетровській області про стягнення податкового боргу в сумі 3155,38 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

06.10.2017 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління ДФС у Дніпропетровській області (далі ГУ ДФС у ДО, позивач) з позовом до Комунального підприємства Редакція Газети Західний Донбас , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Західно-Донбаська об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Дніпропетровській області (далі Західно-ДонбаськаОДПІ, третя особа), в якому просить суд: стягнути з рахунківКомунального підприємства Редакція Газети Західний Донбас суму податкового боргу зподатку на прибуток підприємств та фінансових установкомунальної власності в сумі 2 477,75 грн. та з земельного податку з юридичних осіб в сумі 677,63 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що за відповідачем рахується податковий борг, який в добровільному порядку не сплачується.

Ухвалою суду від 09.10.2017 року відкрито скорочене провадження у цій адміністративній справі та надано відповідачу десятиденний строк з дня отримання ухвали для надання суду своїх письмових заперечень проти заявленого адміністративного позову, наявних доказів або заяви про визнання позову.

Ухвалу про відкриття провадження у справі направлено на адресу відповідача, рекомендованим поштовим відправленням та отримано уповноваженою особою відповідача 25.10.2017.Відповідач заперечень на позовну заяву не надав.

Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.

Згідно п. 2 ч. 5 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого для надання заперечень або заяви про визнання позову, якщо до суду не було подано заперечень відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Суд, вивчивши наявні у справі докази та оцінивши їх у сукупності, вважає необхідним задовольнити цей адміністративний позов повністю з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, щоКомунальне підприємство Редакція Газети Західний Донбас перебуває на обліку вЗахідно-Донбаській ОДПІ.

З адміністративного позову встановлено, що станом на момент звернення до суду із цим позовом за відповідачем рахується податковий борг у загальному розмірі3 155,38 грн., з них зподатку на прибуток підприємств та фінансових установкомунальної власності в сумі 2 477,75 грн. та з земельного податку з юридичних осіб в сумі 677,63 грн.

Підставою нарахування відповідачу грошових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності є податкова декларація №9270602123 від 01.03.2017 терміном сплати до 11.03.2017, в якій платником самостійно визначено податкове зобов'язання в розмірі 2503 грн. У платника податків наявна переплата в розмірі 25,25 грн.

Таким чином, сума податкової заборгованості відповідача з податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності складає 2477,75 грн. (2503-25,25).

Підставою нарахування відповідачу грошових зобов'язань з земельного податку з юридичних осіб є податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2017 рік №9021279637 від 16.02.2017, в якій платником податків визначено податкове зобов'язання по земельному податку на загальну (річну) суму 4123,48 грн. зі сплатою 343,62 грн. щомісячно (у грудні - 343,66 грн.). Відповідачем не сплачено податкові зобов'язання за вказаною декларацією за податкові періоди травень, червень 2017 року на загальну суму 687,24 грн. (343,62*2).

Крім того, на підставі п.п.19 1 .1.1, п.п.19 1 .1.2 п.19 1 .1 ст. 19 1 , п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, 24.05.2017 проведено камеральну перевірку з питання порушення терміну сплати (перерахування) плати за землю з юридичних осіб, про що складено акт від 24.05.2017 №85/04-10-12-02-20/20234071. За результатами акту перевірки сформовано податкове повідомлення-рішення від 13.06.2017 №001041202 на суму 33,49 грн., яке надіслано на адресу Комунального підприємства Редакція Газети Західний Донбас листом з повідомленням про вручення, та отримано підприємством відповідача 30.06.2017, про що свідчить підпис на повідомленні про поштове відправлення. Також у платника податків була наявна переплата в розмірі 43.10 грн.

Таким чином, сума податкової заборгованості відповідача з земельного податку з юридичних осіб становить 677,63 грн. (687,24+33,49-43,10).

Позивачем в автоматичному режимі сформовано та направлено відповідачу податкову вимогу від 13.03.2017 №1505-17, яка вручена платнику 29.03.2017, про що свідчить підпис на повідомленні про поштове відправлення.

Вирішуючи позовні вимоги, суд керується положеннями ч.1 ст.67 Конституції України, відповідно до якої кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.

Відповідно до статті 36 Податкового кодексу Україниподатковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Підпунктом 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом.

Податкова декларація- документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання (п.46.1 ст.46 Податкового кодексу України).

Статтею 137 Податкового кодексу України визначено, що періодами сплати податку на прибуток підприємств є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.

Відповідно до п.54.1 ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно п.57.1 ст. 54 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно пп.14.1.136 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу Україниорендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до пп.269.1.2 п.269.1 ст.269 Податкового кодексу України платниками податку є землекористувачі.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (ст. 288 Податкового кодексу України).

Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів визначено статтями 285-287 Податкового кодексу України.

Так, у відповідності до ст. 285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року

Відповідно до п.286.2 ст. 286Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно п.287.3 ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до п.п.54.3.3 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщозгідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Згідно п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п.59.1, п.59.3, п.59.4, п.59.9 ст.59 Податкового кодексу України у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.У разі, якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.У разі, якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

У відповідності до пп.14.1.137 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу Україниорган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу Україниорганами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Відповідно до п.п.19 1 .1.45 п.19 1 .1 ст. 19 1Податкового кодексу України контролюючі органи звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.

Згідно п.п.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу Україниконтролюючі органимають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.95.1 ст. 95Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Разом з тим, п. 95.3ст. 95 Податкового кодексу України визначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

З урахуванням вимог статей 57, 287 Податкового кодексу України в зв'язку з несплатою Комунальним підприємством Редакція Газети Західний Донбас у встановлені терміни сум грошових зобов'язань, самостійно визначених платником податків у податкових деклараціях та нарахованих контролюючим органом, набули статусу податкового боргу.

Приймаючи до уваги вищезазначене та враховуючи, що на час розгляду справи відповідачем не надано доказів сплати податкового боргув добровільному порядку, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, тому підлягають задоволенню повністю.

Щодо питання про розподілу судових витрат, то суд зазначає, що у відповідності до положень ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому, сплачена податковим органом сума судового збору у загальному розмірі 1600,00грн. (платіжне доручення №206-6 від 27.09.2017 року) йому з Державного бюджету України не повертається.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.10, 12, 60, 86, 160, 161, 163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позовГоловного управління ДФС у Дніпропетровській області задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Комунального підприємства Редакція Газети Західний Донбас (код ЄДРПОУ 20234071) податковий борг з податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності в сумі 2477 (дві тисячічотириста сімдесят сім) гривень 75 копійок.

Стягнути з рахунків Комунального підприємства Редакція Газети Західний Донбас (код ЄДРПОУ 20234071) податковий борг з земельного податку з юридичних осіб в сумі 677 (шістсот сімдесят сім) гривень 63 копійки.

Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення06.12.2017
Оприлюднено27.12.2017
Номер документу71239735
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/6480/17

Постанова від 06.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 09.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні