Рішення
від 22.12.2017 по справі 824/920/17-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 грудня 2017 р. м. Чернівці Справа № 824/920/17-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Боднарюка О.В., розглянувши в порядку спрощеного письмового провадження справу за адміністративним позовом головного управління ДФС у Чернівецькій області, до приватного акціонерного товариства "Агрошляхбуд", про стягнення заборгованості

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області (далі-позивач), звернувся з позовом до приватного акціонерного товариства Агрошляхбуд (далі-відповідач), про стягнення податкового боргу з відповідача в сумі 55973,39 грн., до місцевого бюджету .

Ухвалою суду від 05 грудня 2017 року було відкрито скорочене провадження у справі.

У відповідності до вимог ч. 3 ст. 183-2 КАС України, на адресу відповідача було направлено ухвалу про відкриття скороченого провадження та запропоновано подати заперечення на позов або заяву про визнання позову, однак відповідач зазначеним правом не скористався.

Законом України від 03.10.2017 року № 2147-VIII Кодекс адміністративного судочинства України викладено у новій редакції. Згідно з пунктом 10 розділу VІІ Перехідних положень КАС України справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Статтею 263 КАС України від 03.10.2017 року передбачено, що суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб'єктів владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження та сума яких не перевищує ста розмірів прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

З урахуванням вищенаведеного, суд вважає за можливе та доцільне розглянути справу на підставі наявних матеріалів та доказів у порядку спрощеного письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Судом встановлено, що відповідач відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань зареєстрований за адресою: 58032, Чернівецька область, місто Чернівці, вул. Південно-Кільцева, 37, код за ЄРДПОУ 05455314 та перебуває на обліку у ГУ ДФС у Чернівецькій області, як приватне акціонерне підприємство (а.с.15-19) та з 28.10.1992 року взятий на облік як платник податків (а.с.7-9).

Станом на 15.11.2017 року за відповідачем обліковується заборгованість в сумі 55973,39 грн., в тому числі : 50034,90 грн. - сума податкового боргу; 5378,40 грн. - штрафні санкції; 560,09 грн. - пеня по ПДВ, що підтверджується розрахунком заборгованості (а. с. 6).

Вказана заборгованість підтверджується поданими відповідачем до податкового органу податковими деклараціями, якими відповідач визначив своє зобов'язання :

- податковою декларацією з плати за землю за 2015 рік по сплаті податку у розмірі 3642,35 грн. (а. с. 37-39).

- - податковою декларацією з плати за землю за 2016 рік по сплаті податку у розмірі 3642,35 грн. (а. с. 40-42).

- податковою декларацією з плати за землю за 2017 рік по сплаті податку у розмірі 5537,59 грн. (а. с. 49-51).

- податковою декларацією з плати за землю за 2016 рік по сплаті податку у розмірі 5589,69 грн. (а. с. 98-100).

- податковою декларацією з плати за землю за 2016 рік по сплаті податку у розмірі 4213,02 грн. (а. с. 101-103).

- податковою декларацією з плати за землю за 2017 рік по сплаті податку у розмірі 3301,65 грн. (а. с. 107-108).

Також позивачем проведено камеральні перевірки та прийнято: акт перевірки від 27 жовтня 2017 року №000911/21-05-1500/5455314, яким встановлено порушення своєчасності сплати суми узгодженого податкового зобов'язання за платежем з земельного податку юридичних осіб - 3985,65 грн. (а.с. 25-26), акт перевірки від 03 грудня 2015 р. № 006781/21/05/1500/5455311, яким встановлено своєчасності сплати суми узгодженого податкового зобов'язання за платежем з земельного податку юридичних осіб - 71,41 грн. (а.с. 33-34), акт камеральної перевірки від 14 червня 2017 року № 1613/34-13-12-02/05455314, яким встановлено своєчасності сплати суми узгодженого податкового зобов'язання за платежем з земельного податку юридичних осіб - 1093,10 грн (а.с.44-45), акт камеральної перевірки від 16 травня 2016 року № 000034/24-01-12/545514, яким встановлено своєчасності сплати суми узгодженого податкового зобов'язання за платежем з земельного податку юридичних осіб - 3962,80 грн (а.с. 52), акт камеральної перевірки від 27 вересня 2016 року № 000112/24-01-12/5455314, яким встановлено своєчасності сплати суми узгодженого податкового зобов'язання за платежем з земельного податку юридичних осіб - 526,40 грн (а.с.58), акт камеральної перевірки від 11 січня 2017 року № 000010/24-01-12/5455314, яким встановлено своєчасності сплати суми узгодженого податкового зобов'язання за платежем з земельного податку юридичних осіб - 1758,55 грн (а.с.64), акт камеральної перевірки від 06 квітня 2017 року № 693/24-13-12-02/5455314, яким встановлено своєчасності сплати суми узгодженого податкового зобов'язання за платежем з земельного податку юридичних осіб - 188,69 грн (а.с.70-72), акт камеральної перевірки від 22 березня 2017 року № 348/24-13-12-02/5455314, яким встановлено своєчасності сплати суми узгодженого податкового зобов'язання за платежем з земельного податку юридичних осіб - 121,63 грн (а.с.79-81), акт камеральної перевірки від 22 березня 2017 року № 349/24-13-12-02/5455314, яким встановлено своєчасності сплати суми узгодженого податкового зобов'язання за платежем з земельного податку юридичних осіб - 1704,11 грн (а.с.86-88), акт камеральної перевірки від 15 серпня 2017 року № 3234/24-13-12-02/5455314, яким встановлено своєчасності сплати суми узгодженого податкового зобов'язання за платежем з земельного податку юридичних осіб - 1087,38 грн (а.с.82-84).

На підтвердження узгоджених сум податкового зобов'язання надано податкові повідомлення рішення і розрахунком штрафних санкцій:

- податкове повідомлення-рішення форма Ш від 27.10.2015 № НОМЕР_1 на суму 3985,65 та штрафна санкція у сумі 790,13 грн. (а. с. 27-30).

- податкове повідомлення-рішення форма Ш від 11.02.2014 № 0000040 на суму 119,3 грн. та штрафна санкція у сумі 11,93грн. (а. с. 31-33).

- податкове повідомлення-рішення форма Ш від 03.12.2014 № НОМЕР_2 на суму 357,05 грн. та штрафна санкція у сумі 71,41 грн. (а. с. 35-36).

- податкове повідомлення-рішення форма Ш від 23.06.2017 № НОМЕР_3 на суму 1093,1 грн. та штрафна санкція у сумі 218,62 грн. (а. с. 47-48).

- податкове повідомлення-рішення форма Ш від 02.06.2016 № НОМЕР_4 на суму 465,8 грн. та штрафна санкція у сумі 46,58 грн. (а. с. 53-54).

- податкове повідомлення-рішення форма Ш від 02.06.2016 № НОМЕР_5 на суму 3497 грн. та штрафна санкція у сумі 99,40 грн. (а. с. 55-56).

- податкове повідомлення-рішення форма Ш від 27.09.2016 № НОМЕР_6 на суму 82,50 грн. та штрафна санкція у сумі 8,25 грн. (а. с. 59-60).

- податкове повідомлення-рішення форма Ш від 27.09.2016 № НОМЕР_7 на суму 443,9 грн. та штрафна санкція у сумі 88,78 грн. (а. с. 61-62).

- податкове повідомлення-рішення форма Ш від 11.01.2017 № НОМЕР_8 на суму 1705,65 грн. та штрафна санкція у сумі 341,13 грн. (а. с. 65-66).

- податкове повідомлення-рішення форма Ш від 11.01.2017 № НОМЕР_9 на суму 52,90 грн. та штрафна санкція у сумі 5,29 грн. (а. с. 67-68).

- податкове повідомлення-рішення форма Ш від 04.05.2017 № НОМЕР_10 на суму 911,10 грн. та штрафна санкція у сумі 182,22 грн. (а. с. 75-76).

- податкове повідомлення-рішення форма Ш від 14.04.2017 № НОМЕР_11 на суму 397,08 грн. та штрафна санкція у сумі 39,71 грн. (а. с. 82-83).

- податкове повідомлення-рішення форма Ш від 14.04.2017 № НОМЕР_12 на суму 409,58 грн. та штрафна санкція у сумі 81,92 грн. (а. с. 84-85).

- податкове повідомлення-рішення форма Ш від 14.04.2017 № НОМЕР_13 на суму 8520 грн. та штрафна санкція у сумі 1704,11 грн. (а. с. 89-90).

- податкове повідомлення-рішення форма Ш від 28.08.2017 № НОМЕР_14 на суму 5436,87 грн. та штрафна санкція у сумі 1087,38 грн. (а. с. 95-96).

Податковим органом було направлено відповідачу податкові вимоги про зобов'язання сплатити узгоджені суми податкового боргу:

- 11.11.2013 року відповідач отримав податкову вимогу від 06.11.2013 року (а.с. 22-23).

- 05.09.2014 року відповідач отримав податкову вимогу від 28.02.2014 року (а.с. 22-23).

- 10.04.2014 року відповідач отримав податкову вимогу від 02.04.2014 року (а.с. 24).

- 03.10.2016 року відповідач отримав податкову вимогу від 15.08.2016. (а. с. 20).

- 06.07.2016 року відповідач отримав податкову вимогу від 08.06.2016. (а. с. 21).

ПАТ «Агрошляхбуд » самостійно не забезпечило сплату сум грошових зобов'язань з податку на додану вартість, що призвело до виникнення податкового боргу.

До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п. п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно п. п. 14.1. 175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Пунктом 49.1 статті 49 Податкового кодексу України визначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Відповідно до п.49.2 ст. 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.

Згідно п.54.1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно з положеннями п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Як встановлено судовим розглядом справи, сума заборгованості 55973,39 грн., являється узгодженою, і наявність такого податкового боргу, підтверджується податковими деклараціями та податковими повідомленнями - рішення, які врученні відповідачу.

Відповідно п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Судом встановлено, що позивачем було направлено відповідачу податкові вимоги про сплату боргу, однак на день звернення до суду із позовом зазначений борг не погашено, а отже, податкове зобов'язання є узгодженим.

Згідно п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Судом встановлено, що податковим органом було направлено відповідачу податкову вимогу форми "Ю" № 181-11 від 02 квітня 2014 року, податкову вимогу форми "Ю" №69-25 від 22 серпня 2014 року, податкову вимогу форми Ю № 344-23 від 08 червня 2016 року, податкову вимогу форми Ю № 234-23 від 15 серпня 2016 про зобов'язання сплатити узгоджені суми податкового боргу, однак відповідач не забезпечив добровільне їх виконання.

Згідно п.п.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби наділенні повноваженнями звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.95.1 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно п.95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Враховуючи наведене вище, повно, всебічно дослідивши докази по справі, об'єктивно оцінивши їх в сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню повністю, шляхом стягнення податкового боргу в сумі 55973,39 грн. з банківських рахунків приватного акціонерного товариства Агрошляхбуд до місцевого бюджету.

Згідно ст.129 Конституції України та ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Позивачем доведено суду правомірність заявлених вимог, а відповідач не надав доказів по сплаті заборгованості та визнав позовні вимоги.

Відповідно до ч. 2 статті 139 при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведення експертиз. За відсутності вказаних витрат суд не вирішує питання про їх стягнення.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 72, 73, 77, 90, 241, 250, 263 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути кошти за податковим боргом на загальну суму 55973,39 грн. з банківських рахунків ПАТ "Агрошляхбуд" (58032, м. Чернівці, вул. Південно-Кільцева, 37, код ЄДРПОУ 05455314 ) до місцевого бюджету України.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статтей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Боднарюк О.В.

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2017
Оприлюднено27.12.2017
Номер документу71241407
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/920/17-а

Рішення від 22.12.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

Ухвала від 05.12.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні