Рішення
від 18.12.2017 по справі 822/3315/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/3315/17

РІШЕННЯ

іменем України

18 грудня 2017 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі колегії: головуючого-судді Тарновецького І.І. , суддів Гнап Д.Д. , Лабань Г.В.

за участі:секретаря судового засідання - Мазій І.В., представника позивача - ОСОБА_1, представника відповідача - ОСОБА_2 розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сефіт" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просить суд :

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії ДФС України з питань розгляду скарг № 186057/41223253 від 26.09.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 30.08.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України провести реєстрацію податкової накладної № 9 від 30.08.2017 року на суму 305016,00 грн., в тому числі ПДВ на суму 50836,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позову позивач зазначає, що 26 вересня 2017 року комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 186057/41223253 від 26 вересня 2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної від 30 серпня 2017 року № 9, яку Товариство з обмеженою відповідальністю "Сефіт" видало внаслідок реалізації трансформаторів для ТОВ "Укрелком ЛТД". Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної, податковий орган зазначає, що надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування. Позивач не погоджується із прийнятим рішенням, оскільки податковим органом не зазначено в останньому вичерпного переліку документів, які необхідно подати платнику податків для можливості реєстрації податкової накладної від 30 серпня 2017 року № 9 в Єдиному реєстрі податкових накладних чим порушено п.п. "в" ч. 2 пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Проте, позивач вказує, що ним подано усі необхідні документи для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а тому дії відповідача про відмову у реєстрації податкової накладної від 30 серпня 2017 року № 9 в Єдиному реєстрі податкових накладних вважає протиправними та просить суд зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30 серпня 2017 року № 9.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала повністю, просила суд позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, що викладені у наданих суду письмових запереченнях. Зокрема зазначив, що відповідач, приймаючи оскаржуване рішення щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 30 серпня 2017 року № 9 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю "Сефіт" діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розглянувши подані матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, які беруть участь у справі, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Сефіт" перебуває на податковому обліку у Державній податковій інспекції у м. Хмельницькому Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області.

23 червня 2017 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Сефіт" (Постачальник) та ТОВ "Укрелком ЛТД" (Покупець) укладено договір поставки № 23/06 за умовами якого Товариством з обмеженою відповідальністю "Сефіт" зобов'язується поставити і передати у власність ТОВ "Укрелком ЛТД" товар, повний перелік, кількість, ціна і строк постачання якого вказані у Специфікаціях до даного Договору, які є невід'ємною його частиною, а ТОВ "Укрелком ЛТД" зобов'язується прийняти та оплатити поставлений товар.

30 серпня 2017 року на виконання даного договору Товариством з обмеженою відповідальністю "Сефіт" складено податкову накладну № 9.

Вказану податкову накладну підприємством подано до Державної фіскальної служби України для проведення реєстрації.

Податкову накладну № 9 від 30 серпня 2017 року прийнято Державною фіскальною службою України, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ. Зазначено наступні підстави для зупинення реєстрації податкової накладної: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД. 8504. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

14 вересня 2017 року Товариством з обмеженою відповідальністю "Сефіт" подано пояснення та копії документів, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ № 567 від 13.06.2017 року (кількість документів, що додаються - 4), що підтверджується наявною в матеріалах копією Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено № 1.

В поясненнях позивачем зазначено, що одним із видів економічної діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Сефіт" є оптова торгівля (46.90), в травні 2017 року товариство уклало Договір поставки № 48/17 з ТОВ "ЕЛІЗ" на придбання трансформаторів ТМ - 630/10-У1 10/0,4 Д/Ун-11 в кількості 8 шт. на загальну суму 820003,20 грн. трансформатори було отримано згідно накладної № 616 від 23.06.2017 року, а також було отримано податковий кредит в сумі 136667,20 грн. на загальну суму постачання 820003,20 грн. згідно податкової накладної № 116 від 23.06.2017 року реєстраційний номер НОМЕР_1, в подальшому ці трансформатори були реалізовані ТОВ "Укрелком ЛТД", на кожну партію поставки було виписано та зареєстровано згідно ПКУ податкові накладні, на одне із відвантажень виписано податкову накладну № 9 від 30.08.2017 року на загальну суму 305016,00 грн. в т.ч. ПДВ-50836,00 грн. В підтвердження зазначеного позивачем надано відповідачу належні документи фінансово-господарської діяльності, які складено у відповідності до вимог чинного законодавства України.

26 вересня 2017 року комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 186057/41223253 про відмову у реєстрації податкової накладної № 9 від 30 серпня 2017 року.

Відповідно до вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пп. 201.16.1-201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про:

реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.7 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок), після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація.

Причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації згідно з п.9 Порядку є:

1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної;

2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року);

5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 ПК України.

З аналізу наведених норм вбачається вичерпний перелік підстав для відмови у реєстрації податкової накладної.

Як зазначалося вище, підприємством було подано до Державної фіскальної служби України податкову накладну № 9 від 30 серпня 2017 р. для здійснення реєстрації.

Вказану накладну було прийнято податковим органом, реєстрацію зупинено.

Товариством з обмеженою відповідальністю "Сефіт" були надані до податкового органу первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства.

За результатами розгляду документів комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 186057/41223253 від 26 вересня 2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 9 від 30 серпня 2017 року.

З матеріалів справи вбачається, що підставою для відмови є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

При цьому, в оскаржуваному рішенні та письмових запереченнях відповідача не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкової накладної.

Відповідачем в рішенні не зазначено, що саме стало підставою для винесення вказаного рішення - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства чи недостатність поданих документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Також, податковим органом не вказано, які саме документи платника податків складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Разом з тим, відповідач не надав жодного доказу про те, що податкова накладна № 9 від 30 серпня 2017 року не відповідала вищевказаним вимогам законодавства.

Представник позивача в судовому засіданні подав до суду фінансово - господарську документацію, що підтверджує придбання та реалізацію трансформаторів, що передані позивачем у власність ТОВ "Укрелком ЛТД" згідно Договору поставки № 23/06 від 23.06.2017 року, яка подавалася до органів ДФС, зокрема: повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відповідним ПН/РК від 14.09.2017 року № 1, таблицю даних платника податку від 14.09.2017 року № 1, копія податкової накладної № 9 від 30 серпня 2017 року, Договір поставки № 48/17 від 24.05.2017 року, специфікація № 1 до Договору поставки № 48/17 від 24.05.2017 року, копія документу довільного формату від 14.09.2017 року № 1 про надіслання копії договору поставки № 48/17 від 24.05.2017 року, Договір поставки № 23/06 від 23.06.2017 року, специфікація № 1 до Договору поставки № 23/06 від 23.06.2017 року, копія документу довільного формату від 14.09.2017 року № 2 про надіслання копії договору поставки № 23/06 від 23.06.2017 року, додатку № 1 до договору № 23/06 від 23.06.2017 року, копія документу довільного формату від 14.09.2017 року № 3 про надіслання копії картки рахунку 631 за 01.06.2017 року по 14.09.2017 року, платіжні доручення № 85 від 30.08.2017 року, № 7 від 23.06.2017 року, № 9 від 23.06.2017 року, № 87 від 31.08.2017 року, № 82 від 30.08.2017 року, видаткова накладна № 616 від 23.06.2017 року, товарно-транспортна накладна № Р616 від 23.06.2017 року, копія документу дозвільного формату від 14.09.2017 року № 4 про надіслання копій картки рахунку 361 за 01.06.2017 року по 14.09.2017 року, платіжні доручення № 210 від 30.08.2017 року, № 176 від 30.08.2017 року, № 221 від 31.08.2017 року, № 233 від 05.09.2017 року, № 157 від 05.09.2017 року, № 4757 від 23.06.2017 року, № 4755 від 23.06.2017 року, видаткова накладна № 30 від 31.08.2017 року, видаткова накладна № 29 від 30.08.2017 року, видаткова накладна № 11 від 11.07.2017 року, копія виписки з ЄДР, копія договору купівлі-продажу частки в статутному капіталі від 01.09.2017 року, копія протоколу № 3 загальних зборів учасників ТОВ "Сефіт" від 01.09.2017 року, копія Договору оренди нежитлового приміщення та оплати комунальних послуг, копія повідомлення про прийняття працівника на роботу.

Врахувавши вищевказані обставини та вимоги законодавства суд дійшов висновку, що відмова у реєстрації вищевказаної податкової накладної є протиправною.

Згідно з п.49.13 ст.49 ПК України у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.

Оскільки відповідач не довів правомірність оскаржуваних дій, а встановлені обставини справи свідчать про їх протиправність, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи той факт, що судове рішення ухвалене на користь позивача та дотримуючись вимог ст. 139 КАС України, суд вирішив присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сефіт" за рахунок асигнувань відповідача всі понесені ним на суму 3200,00 грн. витрати зі сплати судового збору за подання позовної заяви.

Керуючись статтями 6, 72-77,139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Сефіт" (29000, м. Хмельницький, вул. Героїв Майдану, 13, код ЄДРПОУ 41223253) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа,8, код ЄДРПОУ 39292197) задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії ДФС України з питань розгляду скарг № 186057/41223253 від 26.09.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 30.08.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України провести реєстрацію податкової накладної № 9 від 30.08.2017 року на суму 305016,00 грн., в тому числі ПДВ на суму 50836,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сефіт" (код ЄДРПОУ 41223253) судовий збір в сумі 3200,00 грн. (три тисячі двісті гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 21 грудня 2017 року

Головуючий суддя судді /підпис/ /підпис/ /підпис/ОСОБА_3 ОСОБА_4 ОСОБА_5 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_3

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2017
Оприлюднено27.12.2017
Номер документу71241464
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/3315/17

Ухвала від 21.02.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 18.01.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Рішення від 18.12.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 04.12.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні