Рішення
від 26.12.2017 по справі 923/1091/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,

тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 грудня 2017 року, м. Херсон, справа № 923/1091/17

Господарський суд Херсонської області у складі судді Закуріна М. К., при секретарі судового засідання Бєловій О.С., розглянувши справу

за позовом Державної екологічної інспекції у Херсонській області

до Акціонерного товариства закритого типу "Автопобутсервіс"

про стягнення 2426,22 грн,

за участі представників сторін:

від позивача - ОСОБА_1 (представника за дорученням),

від відповідача - ОСОБА_2 (директора),

в с т а н о в и в:

Ухвалою суду від 01.12.2017 порушено провадження у даній справі про стягнення з Акціонерного товариства закритого типу Автопобутсервіс на користь фонду охорони навколишнього природного середовища 2242,22 грн збитків, заподіяних державі внаслідок засмічення земельної ділянки поліетиленовими відходами, про що позивачем складено акт перевірки № 02-11/122 від 29-30.03.2017.

Цією ж ухвалою відповідача зобов'язано надати відзив на позов та забезпечити явку представника у судове засідання, призначене на 12.12.2017. Проте, відповідачем вимоги суду не виконані, у зв'язку з чим розгляд справи відкладений до 26.12.2017. У вказаний час представник відповідача прибув в судове засідання та усно заперечив проти заявлених вимог, а позивач в за сідання не прибув, а тому справа розглянута без його участі.

Заперечення відповідача стосуються помилкового нарахування позивачем стягуваної суми, оскільки результатам математичних дій в доданому до позову розрахунку суми шкоди є нарахування 1213,11 грн, а не 2426,22 грн.

Крім викладеного судом встановлено, що згідно з розділом ІІ Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України № 312 від 11.08.2017 Державна екологічна інспекція у Херсонській області: здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням підприємствами вимог законодавства про охорону навколишнього середовища (пункт 2); проводить перевірки, складає відповідно до законодавства акти за результатами здійснення державного нагляду, надає обов'язкові до виконання приписи щодо усунення виявлених порушень та здійснює контроль за їх виконанням (пункт 3); розраховує розмір шкоди, збитків і втрат, заподіяних внаслідок порушення законодавства з питань, що належать до її компетенції (пункт 6); виступає позивачем у судах (пункт 7).

На виконання контрольних функцій позивачем 29 та 30 березня 2017 року проведено перевірку дотримання Акціонерним товариством закритого типу Автопобутсервіс законодавства з охорони навколишнього середовища, під час якої встановлено порушення відповідачем пункту 10 частини 1 статті 35 Закону України Про охорону земель , а саме виявлено, що на земельних ділянках, які перебувають у користуванні відповідача, на відкритому ґрунті розміщені будівельні відходи (площа засмічення - 53,68 кв. м, об'єм - 40,26 куб. м) та поліетиленові відходи (плівка) (площа засмічення - 14,7 кв. м, об'єм - 7,35 куб. м, про що складено акт перевірки № 02-11/122 від 29-30.03.2017.

За наявним фактом засмічення земельних ділянок позивачем здійснений розрахунок розміру шкоди, завданої державі від 21.08.2017, за змістом якого встановлено, що сума шкоди складає 2426,22 грн.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що правові, економічні та соціальні основи охорони земель, забезпечення їх раціонального використання, відтворення та підвищення родючості ґрунтів, інших корисних властивостей землі, збереження екологічних функцій ґрунтового покриву та охорони довкілля встановлені положеннями Закону України Про охорону земель .

Так, статтею 35 цього Закону встановлено, що власники і землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності зобов'язані: дотримуватися вимог земельного та природоохоронного законодавства України; проводити на земельних ділянках господарську діяльність способами, які не завдають шкідливого впливу на стан земель та родючість ґрунтів; підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі на основі застосування екологобезпечних технологій обробітку і техніки, здійснення інших заходів, які зменшують негативний вплив на ґрунти, запобігають безповоротній втраті гумусу, поживних елементів тощо; забезпечувати захист земель від ерозії, виснаження, забруднення, засмічення, засолення, осолонцювання, підкислення, перезволоження, підтоплення, заростання бур'янами, чагарниками і дрібноліссям; уживати заходів щодо запобігання негативному і екологонебезпечному впливу на земельні ділянки та ліквідації наслідків цього впливу.

Статтею 56 того ж Закону передбачено, що юридичні особи, винні в порушенні законодавства України про охорону земель, несуть відповідальність згідно із законом; шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства України про охорону земель, підлягає відшкодуванню в повному обсязі.

Поряд з цим, правові, економічні та соціальні основи організації охорони навколишнього природного середовища встановленні положеннями Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , за змістом статті 20 якого, до компетенції центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища віднесено забезпечення формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів.

Зокрема, Міністерством охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України наказом від 27.10.1997 року № 171 затверджена Методика визначення розмірів шкоди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного законодавства , за пунктом 3.2. якої землі вважаються засміченими, якщо на відкритому ґрунті наявні сторонні предмети і матеріали, сміття без відповідних дозволів, що призвело або може призвести до забруднення навколишнього природного середовища, а за пунктом 3.3. - факти забруднення (засмічення) земель встановлюються уповноваженими особами, які здійснюють державний контроль за додержанням вимог природоохоронного законодавства шляхом оформлення актів перевірок, протоколів про адміністративне правопорушення та інших матеріалів, що підтверджують факт забруднення та засмічення земель.

Таким чином, вказані правові положення свідчать про недопустимість засмічення земельних ділянок відходами, проте відповідачем допущено таке засмічення, а тому ним завдано шкоди державі.

Проте, розрахунок розміру такої шкоди здійснений позивачем помилково, оскільки результатом множення застосованих показників (взятих за основу розрахунку) є сума 1213,11 грн з розрахунку: 0,5 х 10 х 3,47 х 34,96 х 2 х 1 х 1 =1213,11 грн, а не 2426,22 грн.

На підставі викладеного, за результатами оцінки доказів, з урахуванням факту несплати відповідачем нарахованої позивачем суми 1213,11 грн в добровільному порядку, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає, що оскільки спір виник з вини відповідача, а позовні вимоги підлягають частковому задоволенню судовий збір у розмірі 800 грн покладається на відповідача, як сума пропорційна задоволеним вимогам (50%).

На підставі вказаних правових норм та керуючись статтями 238, 240 ГПК України,

в и р і ш и в:

1.Позовні вимоги задовольнити частково.

2.Стягнути з Акціонерного товариства закритого типу Автопобутсервіс (73000 м. Херсон, вул. Полтавська, буд. 97; ідентифікаційний код 02141006) на користь Державної екологічної інспекції у Херсонській області (73000 м. Херсон, провулок Козацький, буд. 10; ідентифікаційний код 38044149) - 1213,11 грн заподіяної державі шкоди із перерахуванням цієї суми до фонду охорони навколишнього природного середовища Комсомольської міської ради на розрахунковий рахунок 33114331700004, МФО 852010, ККД 24062100, ЄДРПОУ 37959517 в УДКСУ у м. Херсоні.

3.Стягнути з Акціонерного товариства закритого типу Автопобутсервіс (73000 м. Херсон, вул. Полтавська, буд. 97; ідентифікаційний код 02141006) на користь Державної екологічної інспекції у Херсонській області (73000 м. Херсон, провулок Козацький, буд. 10; ідентифікаційний код 38044149) - 800 грн компенсації по сплаті судового збору.

4.В іншій частині позову в задоволенні позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо її не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 26.12.2017

Суддя М.К. Закурін

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення26.12.2017
Оприлюднено27.12.2017
Номер документу71243147
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/1091/17

Рішення від 26.12.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Закурін М. К.

Ухвала від 26.12.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Закурін М. К.

Ухвала від 12.12.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Закурін М. К.

Ухвала від 01.12.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Закурін М. К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні